Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
bumperklevend gespuis: straffeloos
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenalleen losers rijden rechts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
Flink opgezocht. Op het examen is het wel geen openboek En ja, ze verbeteren heel streng.
Persoonlijk kom ik elke dag onnozelaars tegen die denken dat ze door te komen bumperkleven bij mij sneller zullen zijn.
Guess what, als ge op de E313 ne blauwe 206 tegenkomt laat ik u toch niet eerder door dan dat ik veilig terug naar het rechterrijvak kan. Woonwerkverkeer is bij mij 110km/u op de teller en nie harder. Uiteindelijk probeert mijne collega elke avond te bewijzen dat hij door te bumperkleven en snel te rijden veel sneller is als mij, niets is minder waar, we vertrekken samen in Lummen, en we staan samen aan het rode licht in diepenbeek, hij opgefokt omdat niet iedereen zomaar uit de weg wil gaan voor hem, ik relaxt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenKan ik alleen maar be-amen. Maar ondertussen gaat het hier door sommige individuen die wegcode.be heel goed kunnen gebruiken al lang niet meer over bumperkleven, maar over wie kent/vind het meeste over de wegcode.
Persoonlijk kom ik elke dag onnozelaars tegen die denken dat ze door te komen bumperkleven bij mij sneller zullen zijn.
Guess what, als ge op de E313 ne blauwe 206 tegenkomt laat ik u toch niet eerder door dan dat ik veilig terug naar het rechterrijvak kan. Woonwerkverkeer is bij mij 110km/u op de teller en nie harder. Uiteindelijk probeert mijne collega elke avond te bewijzen dat hij door te bumperkleven en snel te rijden veel sneller is als mij, niets is minder waar, we vertrekken samen in Lummen, en we staan samen aan het rode licht in diepenbeek, hij opgefokt omdat niet iedereen zomaar uit de weg wil gaan voor hem, ik relaxt.
Comment
-
Ja dat blijft 110. En op de uren dat ik daar rijdt zijn er niet veel die de 120 halen, al willen ze da wel.
Ik zie niet in waarom IK sneller moet gaan rijden omdat iemand anders dat wil. Ge kunt meestal toch nie door omdat er nog een hele rij linksrijders rijden. Na het inhalen ga ik dan in tegenstelling tot 85% van de anderen wel terug naar rechts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenKan ik alleen maar be-amen. Maar ondertussen gaat het hier door sommige individuen die wegcode.be heel goed kunnen gebruiken al lang niet meer over bumperkleven, maar over wie kent/vind het meeste over de wegcode.
Persoonlijk kom ik elke dag onnozelaars tegen die denken dat ze door te komen bumperkleven bij mij sneller zullen zijn.
Guess what, als ge op de E313 ne blauwe 206 tegenkomt laat ik u toch niet eerder door dan dat ik veilig terug naar het rechterrijvak kan. Woonwerkverkeer is bij mij 110km/u op de teller en nie harder. Uiteindelijk probeert mijne collega elke avond te bewijzen dat hij door te bumperkleven en snel te rijden veel sneller is als mij, niets is minder waar, we vertrekken samen in Lummen, en we staan samen aan het rode licht in diepenbeek, hij opgefokt omdat niet iedereen zomaar uit de weg wil gaan voor hem, ik relaxt.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat je rechts 110 wil karren, echt niet!
Dat je pas naar rechts gaat als je dat veillig kan, ook niet!
Dat je het zelfs niet overweegt om even een tikje gas te geven om het geheel wat sneller te laten verlopen, dat vind ik dat weer jammer.
Maar dat is helaas wat eigen aan de hedendaagse maatschappij, individualistisch en zeker niet even nadenken hoe je eigen keuze de medemens beïnvloedt
Nog een leuk voorbeeldje:
Komt er 1 brandweerwagen: "Allee joeng vowa betale wij eigelijk takse, tspel staat hiere in de fik en ze sturen d'r maar ene, goe bezig"
Komen er 3 brandweerwagens: "Alee joenge da kanna toch ni meer, vo zo'n klein fikske, 3 brandweerwagens, daar betale we na takse voor ze, goe bezig"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenIk zie niet in waarom IK sneller moet gaan rijden omdat iemand anders dat wil. Ge kunt meestal toch nie door omdat er nog een hele rij linksrijders rijden. Na het inhalen ga ik dan in tegenstelling tot 85% van de anderen wel terug naar rechts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenJa dat blijft 110. En op de uren dat ik daar rijdt zijn er niet veel die de 120 halen, al willen ze da wel.
Ik zie niet in waarom IK sneller moet gaan rijden omdat iemand anders dat wil. Ge kunt meestal toch nie door omdat er nog een hele rij linksrijders rijden. Na het inhalen ga ik dan in tegenstelling tot 85% van de anderen wel terug naar rechts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenDeze voormiddag op de E17 :
madam met een Renault Clio aan 100 per uur op het linkervak , ik ga er rechts voorbij en pharen dat die deed met haar lichten , komaan zeg rij rechts he als de plaats er is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk krijg soms faren van linksrijders als ik ze rechts in haal met de camion ... Waarschijnlijk ergeren die zich dan ook aan bumperklevers.
Sommigen zouden ze toch nog eens opnieuw hun rijbewijs mogen laten doen hoor
Eigenlijk zou de politie daar wat meer controle mogen op doen : linksrijders ...
maar neen , liever in een auto op het gemak hun gazetje lezen en auto's flitsen die
58 km / uur doen waar je 50 mag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenAls je in london de tube neemt, ga je dan ook midden op de roltrap staan zodanig dat er niemand voorbij kan? Ik wens je veel plezier, je gaat nogal wat horen
Joske is nog nooit verder dan 100km van huis geweest. Hij vind het dan ook maar doodnormaal dat hij zich inbeeld dat alles van hem is.
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk krijg soms faren van linksrijders als ik ze rechts in haal met de camion ... Waarschijnlijk ergeren die zich dan ook aan bumperklevers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenDus? Ge maakt met uw stelling net mijn punt. Je leert dus je leerling wel degelijk dat je soms een overtreding moet begaan om het verkeer vlot te laten verlopen. In dit geval dus over de witte lijn rijden, of over het voetpad. Het is net belangrijk dat je als instructeur dat er goed inprent dat het om uitzondering gaat, maw als je echt net anders kan door de verkeersgesteldheid.
De dag dat je op je examen een examinator of agent tegenkomt die de regel correct opvolgen, ben je als leerling gebuisd of krijg je een PV waar je geen enkele rechter voor gaat vinden om je vrij te spreken.
Verkoop het dus niet al iets wettelijks, maar als Belgisch pragmatisme: doe het wanneer niemand het kan zien.
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenamai, ge vraagt u af waarom er nog mensen aan beginnen?? Gelukkig is de lesgever een realist en weet die wel waar je als instructeur een belangrijk verschil kan maken.
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenFlink opgezocht. Op het examen is het wel geen openboek En ja, ze verbeteren heel streng.
Comment
-
Wat ik mij afvraag is waarom Joske 110 moet rijden. Als hij 90 rijdt, haalt hij niemand in en ben ik er zeker van dat hij in dezelfde rij zou moeten wachten als zijn collega aan de lichten in Diepenbeek. Wat ie vergeet te zeggen is dat die rij een erg lange rij is, en je makkelijk twee tot drie roodlichtfases moet wachten alvorens je door kan rijden.
Dus ja, iemand die 100 of 110 km/u rijdt op het linkervak, dat begrijp ik ook niet...Om de één of andere reden toch gehaaster zijn dan het verkeer dat 90 doet (op menig autosnelheidsmeter 100 km/u) edoch niet zo gehaast zijn dat het verkeer dat 120 wil rijden maar moet vertragen. En dan betwijfel ik nog of je echt terug naar rechts gaat wanneer het even kan, want je weet ook dat als je naar rechts gaat in een gat van 150 meter, die hele trein die +110 wil rijden je gaat vastrijden als je terug naar links wil om de volgende tragere bestuurder in te halen.
Comment
-
Mensen die blijven linksrijden komen ook véél vaker voor overdag dan 's nachts. Als ik 's nachts over de snelweg rijd aan een iets of wat bovengemiddelde kruissnelheid met de xenonlichten aan en er zit iemand voor mij op 't linkervak, gaat die 9 van de 10 keren mooi op tijd naar het rechtervak zodat ik eigenlijk meestal niet eens van 't gas af moet.
's Nachts val je dus meer op als je vlot aankomt met je lichten aan. Of zoals hier:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichtende LED angel DRL's zijn zo zichtbaar dat de meesten wel vanzelf opzij gaan
Maar dat wilt dan dus gewoon zeggen dat die linksrijders overdag oftewel met andere dingen bezig zijn oftewel simpelweg niet echt betrokken met 't verkeer.
Op zich is de verplichting van die TFL's dan misschien nog géén zo'n slecht idee.
Comment
-
Oftewel verplichten ze gewoon om dag en nacht met de lichten aan te rijden, net zoals dat in bepaalde landen al 't geval, dan zijn die (soms lelijke) TFL's niet eens nodig.
Zelf rijd ik meestal ook gewoon met de lichten aan, of 't nu donker is of niet.
Comment
-
Eigenlijk ging deze post niet over linksrijden. Het is evident dat er voor elke bumperklever eerst een linksrijder is die de aanleiding geeft tot het bumperkleven, en voor de meeste onder ons zijn verstokte linksrijders al even irritant als bumperklevers. Bovendien zijn we in ons landje heel goed voorzien van linksrijders.
Waar het mij om ging: je kan op verschillende manieren omgaan met de linksrijder:
1) ofwel ben je normaal en ga je een oplossing zoeken: wat dichterbij rijden vb. 10 meter, eventueel links pinken om te kennen te geven dat je graag voorbij wil, desnoods voorzichtig langs rechts voorbij.
2) of wel ben je stom krapuul en vind je jezelf heel belangrijk (eigenlijk een contradictie maar toch zijn net die eigenschappen vaak samen aanwezig) , en ga je heel agressief dichtbij rijden en/of gevaarlijke inhaalmanouvres doen, eventueel aangevuld met een rempartij eens je er voorbij bent. Een wagen geeft een soort anonimiteit aan die losers. Gans de dag een onozel jobke en "ja baas" zeggen, 's avonds king of the road, graag achter donker gemaakte ruiten. Opzij hier ben ik .
Dit krijg je natuurlijk nooit uit de wereld, iedereen bekijkt het vanuit zijn visie (linksrijder of bumperklever), maar het was eerder een oproep: denk eens na.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten1) ofwel ben je normaal en ga je een oplossing zoeken: wat dichterbij rijden vb. 10 meter2) of wel ben je stom krapuul en vind je jezelf heel belangrijk (eigenlijk een contradictie maar toch zijn net die eigenschappen vaak samen aanwezig) , en ga je heel agressief dichtbij rijden
Euh...
Comment
Comment