Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bumperklevend gespuis: straffeloos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nogal redelijk wat contradicties in uw eigen post idd Jan67.

    Daarbovenop vind ik links pinken/seinen enz. al even (of niet) koosjer als bumperkleven. Dergelijke reactie's worden nu eenmaal uitgelokt als iemand links BLIJFT rijden, dan zullen velen die (voor welke reden dan ook) meer gehaast zijn dan diegene die links blijft plakken voor hun zo'n dingen gaan doen, waaronder ook "bumperkleven". Ik heb hier zeker ook al aan gezondigd (maar dan ook niet slechts op een paar meter afstand want da's idd voor problemen zoeken als die voor u remt), liever toch proberen dat de linksrijder naar rechts gaat, dan dat ik rechts moet gaan inhalen (vind ik al even of meer gevaarlijk).

    Uw taalgebruik tov bumperklevers "stom krapuul" "losers" enz. wijst er dan eigenlijk op dat je zelf niet veel beter bent, en al zeker niet als je dan gaat toegeven dat je zelf dichterbij gaat rijden, rechts inhalen, of met de pinker aan naar links blijft rijden.

    Waarmee ik niet zeg dat ik nog nooit 's aan iets dergelijks heb gezondigd, maar in een situatie waar de linksrijder naar rechts KAN, kan ik het enigszins snappen dat mensen het doen. Als iemand gaat bumperkleven, seinen (of whatever) wanneer iemand die voor je rijdt op dat moment (nog) niet naar rechts kan, dan vind ik 't zelf ook een ongepaste en arrogante reactie. De persoon voor u kiest nog altijd hoe snel hij wilt rijden (als dit dan tenminste minimum de toegelaten snelheid is), en dan moet je maar geduld hebben tot de auto voor u naar rechts kan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Maar dat is helaas wat eigen aan de hedendaagse maatschappij, individualistisch en zeker niet even nadenken hoe je eigen keuze de medemens beïnvloedt
      Dan heb je ook nog de andere kant:
      Snelweg met bvb 2 rijstroken. Jij rijdt achter een auto die een stukje minder snel rijdt, een stuk daarvoor rijdt een vrachtwagen. Je begint de auto in te halen, maar weet dat die auto even verder zijn gas moet lossen om jou voor te laten zodat hij ook de vrachtwagen kan inhalen.

      2 mogelijkheden:
      - Je geeft een beetje gas bij zodat de andere auto niet moet afremmen, maar mooi achter jou aan zijn snelheid kan inhalen.
      - Je houdt jouw snelheid aan, waardoor de andere auto wel moet afremmen.

      Wat doe je? Hou je rekening met de andere bestuurder of niet?

      (de andere auto moet afremmen, maar niet gelijk zot natuurlijk)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
        Dan heb je ook nog de andere kant:
        Snelweg met bvb 2 rijstroken. Jij rijdt achter een auto die een stukje minder snel rijdt, een stuk daarvoor rijdt een vrachtwagen. Je begint de auto in te halen, maar weet dat die auto even verder zijn gas moet lossen om jou voor te laten zodat hij ook de vrachtwagen kan inhalen.

        2 mogelijkheden:
        - Je geeft een beetje gas bij zodat de andere auto niet moet afremmen, maar mooi achter jou aan zijn snelheid kan inhalen.
        - Je houdt jouw snelheid aan, waardoor de andere auto wel moet afremmen.

        Wat doe je? Hou je rekening met de andere bestuurder of niet?

        (de andere auto moet afremmen, maar niet gelijk zot natuurlijk)
        Weet je wat ik vroeger deed? Vroeger remde ik een beetje bij op het linkervak, of liet me even uitbollen, en gaf desnoods nog een tikje aan m'n lichten om duidelijk te maken dat de desbetreffende persoon links kan inschuiven om die vrachtwagen in te halen.
        Maar sinds 8/10 bestuurder dat geheel niet meer snapt, doe ik dat dus niet meer, behalve in Duitsland, waar het doorgaans wél begrepen wordt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
          Dan heb je ook nog de andere kant:
          Snelweg met bvb 2 rijstroken. Jij rijdt achter een auto die een stukje minder snel rijdt, een stuk daarvoor rijdt een vrachtwagen. Je begint de auto in te halen, maar weet dat die auto even verder zijn gas moet lossen om jou voor te laten zodat hij ook de vrachtwagen kan inhalen.

          2 mogelijkheden:
          - Je geeft een beetje gas bij zodat de andere auto niet moet afremmen, maar mooi achter jou aan zijn snelheid kan inhalen.
          - Je houdt jouw snelheid aan, waardoor de andere auto wel moet afremmen.

          Wat doe je? Hou je rekening met de andere bestuurder of niet?

          (de andere auto moet afremmen, maar niet gelijk zot natuurlijk)
          Ik ga ofwel gas bijgeven zodat de andere niet af moet remmen, oftewel een derde mogelijkheid die je niet hebt aangegeven: zelf beetje vertragen zodat ik terug invoeg ACHTER de auto, de auto begint in te halen, ik ook, achter de auto aan, wanneer de auto de vrachtwagen ingehaald heeft en terug naar rechts invoegt, versnel ik terug een beetje naar de snelheid die ik voordien reed en haal ik rustig en zonder stress de auto in.

          Comment


          • LL, wij begrijpen mekaar

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
              Dan heb je ook nog de andere kant:
              Snelweg met bvb 2 rijstroken. Jij rijdt achter een auto die een stukje minder snel rijdt, een stuk daarvoor rijdt een vrachtwagen. Je begint de auto in te halen, maar weet dat die auto even verder zijn gas moet lossen om jou voor te laten zodat hij ook de vrachtwagen kan inhalen.

              2 mogelijkheden:
              - Je geeft een beetje gas bij zodat de andere auto niet moet afremmen, maar mooi achter jou aan zijn snelheid kan inhalen.
              - Je houdt jouw snelheid aan, waardoor de andere auto wel moet afremmen.

              Wat doe je? Hou je rekening met de andere bestuurder of niet?

              (de andere auto moet afremmen, maar niet gelijk zot natuurlijk)
              Aangezien die andere steevast pas aan de bumper van de vrachtwagen merkt dat die trager rijdt dan hijzelf, zal ik lang weg zijn. Of hij steekt zijn pinker en neemt de bijhorende voorrang.
              1991 BMW E30 318is

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                Ik ga ofwel gas bijgeven zodat de andere niet af moet remmen, oftewel een derde mogelijkheid die je niet hebt aangegeven: zelf beetje vertragen zodat ik terug invoeg ACHTER de auto, de auto begint in te halen, ik ook, achter de auto aan, wanneer de auto de vrachtwagen ingehaald heeft en terug naar rechts invoegt, versnel ik terug een beetje naar de snelheid die ik voordien reed en haal ik rustig en zonder stress de auto in.
                Die derde heb ik inderdaad niet aangegeven, omdat die in de praktijk vaak verwarring teweeg brengt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                  Die derde heb ik inderdaad niet aangegeven, omdat die in de praktijk vaak verwarring teweeg brengt.
                  Niet als je terug eerst zelf invoegt op de rechterstrook achter de auto! Dat is een klein detail die LL vergat

                  Al meerdere malen "getest" en de meeste mensen lijken dit toch te begrijpen.

                  Natuurlijk is gewoon gas bijgeven 't gemakkelijkste maar dan rijd je in de meeste gevallen weer een stuk te snel, dus heb je daar geen zin in kun je gewoon bovenstaande toepassen

                  Comment


                  • Gas terugnemen betekent vaak dat de voorligger toch niet voor je gaat invoegen want die ziet dat niet. Naar rechts slingeren en dan naar links betekent dat je twee manoevers doet. Gewoon gas blijven geven is volgens de regels dus ik rij gewoon door.

                    Comment


                    • Ik trek eens aan de ruitensproeiers... dan zit de bumperklever ook met nattigheid!
                      Meestal verstaan ze dat wel!

                      Comment


                      • bumperkleven is inderdaad meestal het gevolg van onnodig links rijden..ik krijg het daar serieus van op mijn 'sessen'..

                        mensen die dit dus vaak voorhebben, moeten eerst en vooral is naar hun eigen rijgedrag kijken!!

                        op sommige momenten rij ik 10tallen auto's voorbij langs rechts omdat het rechtervak er vaak verlaten bij ligt...

                        nog iets hatelijk is het feit dat sommige mensen, die opt middenvak rijden, plots toch naar het linkervak uitwijken, terwijl jij daar komt aangereden en dus alles kunt dichtslagen...

                        wanneer ik vlotjes aan het rijden ben op het linkervak en ik nader een 'treintje' op het middenvak , dan laat ik mijn linkse pinker opstaan, zoals in Frankrijk ook 'de regel' is zodat de mensen op het middenvak zien dat ik toch iets sneller rij dan hun...

                        sommige snappen dat, anderen niet zodat je dus tegen 110 opt linkervak kunt gaan bumperkleven...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                          sommige snappen dat, anderen niet zodat je dus tegen 110 opt linkervak kunt gaan bumperkleven...
                          Ik vrees dat er nogal wat uit dit topic dan juist naar links zullen gaan

                          Comment


                          • Als je geen last van bumperklevers wilt hebben, rij dan gewoon wat sneller of rij rechts
                            It's that simple.

                            *Onder voorbehoud natuurlijk van uitzonderlijke gevallen, maar zoveel komt dat hier nu ook weer niet voor, zeker in vgl met bv NL
                            Last edited by ; 20/02/2011, 18:47. Reden: rechts is waar je duim links staat

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Ik vrees dat er nogal wat uit dit topic dan juist naar links zullen gaan
                              je begint het toch meer en meer te zien hier in B dat ze ook hun linkerpinker gebruiken zoals in Frankrijk...lijkt me ook veiliger voor de mensen die van het middenvak naar links zouden willen gaan, en die de snelheid niet goed kunnen inschatten van het achterkomend verkeer...

                              nuja, ik gebruik altijd de beschikbare ruimte van alle rijvakken op de snelweg en dat maakt het rijden altijd dat ietje aangenamer hé

                              Comment


                              • - 30 jarigen pleiten voor
                                en hoe meer naar de 18, hoe meer

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Wat ik mij afvraag is waarom Joske 110 moet rijden. Als hij 90 rijdt, haalt hij niemand in en ben ik er zeker van dat hij in dezelfde rij zou moeten wachten als zijn collega aan de lichten in Diepenbeek. Wat ie vergeet te zeggen is dat die rij een erg lange rij is, en je makkelijk twee tot drie roodlichtfases moet wachten alvorens je door kan rijden.

                                  Dus ja, iemand die 100 of 110 km/u rijdt op het linkervak, dat begrijp ik ook niet...Om de één of andere reden toch gehaaster zijn dan het verkeer dat 90 doet (op menig autosnelheidsmeter 100 km/u) edoch niet zo gehaast zijn dat het verkeer dat 120 wil rijden maar moet vertragen. En dan betwijfel ik nog of je echt terug naar rechts gaat wanneer het even kan, want je weet ook dat als je naar rechts gaat in een gat van 150 meter, die hele trein die +110 wil rijden je gaat vastrijden als je terug naar links wil om de volgende tragere bestuurder in te halen.
                                  Ik rijdt 110 omdat de rij 's ochtends als ik ga werken toch niet sneller vooruit gaat, t enige verschil is dat ik mij als het kan terug naar rechts zet, en dat de rest links blijft rijden.

                                  En over t licht in diepenbeek weet ik ook dat daar altijd een lange rij staat, maar als ge uwe aardrijkskunde een beetje kent zoudt ge weten dat ik om naar huis te rijden rechts moet ipv links, waar er max een auto of 4-5 staat.

                                  En 110 rijden heeft niks met individualisme te maken, buiten de spitsuren rijdt ik ook vlot 120-130, maar als het druk is heeft dat totaal geen nut, alleen extra slijtage en extra verbruik omdat ik constant moet remmen en terug gas geven.

                                  Er staat toch nergens in de wet dat ik 120 moet rijden. of wel soms.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Joske is nog nooit verder dan 100km van huis geweest. Hij vind het dan ook maar doodnormaal dat hij zich inbeeld dat alles van hem is.
                                    Ja, ge hebt gelijk, ik ben nog nooit verder dan 100km van huis geweest. Kruip terug onder uwe steen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Als je in london de tube neemt, ga je dan ook midden op de roltrap staan zodanig dat er niemand voorbij kan? Ik wens je veel plezier, je gaat nogal wat horen
                                      Heb ik ergens gezegd dat ik het verkeer moedwillig ophoudt?

                                      Zodra er rechts terug plaats is ga ik terug naar rechts, en 110 of 120 zo groot is dat verschil in tijd ook niet hoor om een vrachtwagen in te halen. 110 is echt een ideale snelheid bij zeer druk verkeer, inhalen van vrachtwagens gaat vlot, en de linkse rij gaat toch nie veel sneller.

                                      Comment


                                      • Ik heb hiervoor een simpele theorie .... Aan al die "beterweters" die vinden dat ze met hun lichten moeten flashen als ik hen langs rechts voorbij steek ... : ofwel ben je flik en geef je me een boete , ofwel denk je eens na waarom ik je eigenlijk op die manier in moet halen en doe je er iets aan .
                                        Ik heb steeds meer en meer de indruk dat er steeds meer belgen zijn die denken dat ze met een anoniem voertuig rijden en bij de politie werken
                                        Als ik vind dat ik 140 kan rijden dan is dat mijn goed recht ....het is ik die de boete moet betalen ook !
                                        Ik blijf erbij dat het vaak om frustratie gaat ... Zo zal 9 van de 10 van die beterweters met een genre caddy of berlingo onderweg zijn.
                                        Ik heb trouwens geen voorstander van bumperkleven , de enige keren dat ik daarbij zondig is als ze mij langs recht proberen in te halen terwijl er helemaal geen plaats is om sneller vooruit te komen ...
                                        Daarom ook dat ik als ik aangereden kom iedereen de kans geef om opzij te gaan op een normale manier , en als ik zie dat dat niet gaat gebeuren dan zal ik langs rechts gaan als de mogelijkheid er is .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                          Ik heb hiervoor een simpele theorie .... Aan al die "beterweters" die vinden dat ze met hun lichten moeten flashen als ik hen langs rechts voorbij steek ... : ofwel ben je flik en geef je me een boete , ofwel denk je eens na waarom ik je eigenlijk op die manier in moet halen en doe je er iets aan .
                                          Ik heb steeds meer en meer de indruk dat er steeds meer belgen zijn die denken dat ze met een anoniem voertuig rijden en bij de politie werken
                                          Als ik vind dat ik 140 kan rijden dan is dat mijn goed recht ....het is ik die de boete moet betalen ook !
                                          Ik blijf erbij dat het vaak om frustratie gaat ... Zo zal 9 van de 10 van die beterweters met een genre caddy of berlingo onderweg zijn.
                                          Ik heb trouwens geen voorstander van bumperkleven , de enige keren dat ik daarbij zondig is als ze mij langs recht proberen in te halen terwijl er helemaal geen plaats is om sneller vooruit te komen ...
                                          Daarom ook dat ik als ik aangereden kom iedereen de kans geef om opzij te gaan op een normale manier , en als ik zie dat dat niet gaat gebeuren dan zal ik langs rechts gaan als de mogelijkheid er is .
                                          Groen bolletje !!!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X