Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bumperklevend gespuis: straffeloos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
    Ja dat blijft 110. En op de uren dat ik daar rijdt zijn er niet veel die de 120 halen, al willen ze da wel.

Ik zie niet in waarom IK sneller moet gaan rijden omdat iemand anders dat wil. Ge kunt meestal toch nie door omdat er nog een hele rij linksrijders rijden. Na het inhalen ga ik dan in tegenstelling tot 85% van de anderen wel terug naar rechts.
    Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
    Heb ik ergens gezegd dat ik het verkeer moedwillig ophoudt?

Wat is het verschil met iemand op die roltrap in de tube die ook een paar stappen sneller wil zijn dan jij? Zie je dan ook niet in waarom je aan de kant moet gaan omdat iemand anders dat wil?

Comment

Ik rijdt 110 omdat de rij 's ochtends als ik ga werken toch niet sneller vooruit gaat, t enige verschil is dat ik mij als het kan terug naar rechts zet, en dat de rest links blijft rijden.

En over t licht in diepenbeek weet ik ook dat daar altijd een lange rij staat, maar als ge uwe aardrijkskunde een beetje kent zoudt ge weten dat ik om naar huis te rijden rechts moet ipv links, waar er max een auto of 4-5 staat.

En 110 rijden heeft niks met individualisme te maken, buiten de spitsuren rijdt ik ook vlot 120-130, maar als het druk is heeft dat totaal geen nut, alleen extra slijtage en extra verbruik omdat ik constant moet remmen en terug gas geven.

Er staat toch nergens in de wet dat ik 120 moet rijden. of wel soms.
      als ge u hierover druk maakt, dan kunde beter te voet gaan denk ik

rij gewoon de snelheid die kan gereden worden, zonder de mensen op te houden...

Comment

• Ik houdt niemand op. Zodra ik kan ga ik terug naar rechts, en dan is degene die voor mij reed het volgende slachtoffer.

Ik ga op een roltrap echt niet in het midden staan, als ze willen kunnen ze mij dan voorbijlopen.

Die 5sec ofzo die het duurt om een vrachtwagen in te halen zullen toch het verschil niet maken.

Als iedereen al eens begon met 's morgens 5 min vroeger te vertrekken, dan hoeft niemand gehaast te zijn om ergens op tijd te zijn, het verkeer is echt niet de plaats om verloren tijd in te halen.

Comment

Als iedereen al eens begon met 's morgens 5 min vroeger te vertrekken, dan hoeft niemand gehaast te zijn om ergens op tijd te zijn, het verkeer is echt niet de plaats om verloren tijd in te halen.

Ah nee he Jos, als iedereen 5 minuten eerder vertrekt staan we gewoon allemaal 5 minuten eerder in de file hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
            Ik heb hiervoor een simpele theorie .... Aan al die "beterweters" die vinden dat ze met hun lichten moeten flashen als ik hen langs rechts voorbij steek ... : ofwel ben je flik en geef je me een boete , ofwel denk je eens na waarom ik je eigenlijk op die manier in moet halen en doe je er iets aan .
            Ik heb steeds meer en meer de indruk dat er steeds meer belgen zijn die denken dat ze met een anoniem voertuig rijden en bij de politie werken
            Als ik vind dat ik 140 kan rijden dan is dat mijn goed recht ....het is ik die de boete moet betalen ook !
            Ik blijf erbij dat het vaak om frustratie gaat ... Zo zal 9 van de 10 van die beterweters met een genre caddy of berlingo onderweg zijn.
            Ik heb trouwens geen voorstander van bumperkleven , de enige keren dat ik daarbij zondig is als ze mij langs recht proberen in te halen terwijl er helemaal geen plaats is om sneller vooruit te komen ...
            Daarom ook dat ik als ik aangereden kom iedereen de kans geef om opzij te gaan op een normale manier , en als ik zie dat dat niet gaat gebeuren dan zal ik langs rechts gaan als de mogelijkheid er is .
            Het kan niet beter verwoord worden..
            2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Ah nee he Jos, als iedereen 5 minuten eerder vertrekt staan we gewoon allemaal 5 minuten eerder in de file hé
              Tja, da s jammer voor degene die in de file staan. Ik heb daar geen last van, ik heb alleen druk verkeer op weg naar t werk, files kennen ze hier nie.

Comment

Tja, da s jammer voor degene die in de file staan. Ik heb daar geen last van, ik heb alleen druk verkeer op weg naar t werk, files kennen ze hier nie.
                hier nog minder, ik moet letterlijk 6 minuten fietsen

Comment

• Ha , weer een leuk topic hier. Sinds mijn laatste bijdrage, dat alweer enkele "bladzijden" geleden is, veel lektuur gehad. Kan enkel tegen Flappy en Joske zeggen, doe geen moeite, ze zullen het wellicht nooit snappen.
                  Veel over het eigenlijke bumperkleven is het hier allang nietmeer gegaan maar is er ondertussen al vanalles bijgesleurt van broodjes etende treinreizigers tot roltrapgebruikers over voorrang nemende rechts > links rijders, enz.....
                  'T is nochtans allemaal simpel, je rijdt altijd uiterst recht tegen max. 120 IRL km's als het kan, al de rest is niet goed bezig.
                  Last edited by Metaxa; 20/02/2011, 23:02.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Ha , weer een leuk topic hier. Sinds mijn laatste bijdrage, dat alweer enkele "bladzijden" geleden is, veel lektuur gehad. Kan enkel tegen Flappy en Joske zeggen, doe geen moeite, ze zullen het wellicht nooit snappen.
                    Veel over het eigenlijke bumperkleven is het hier allang nietmeer gegaan maar is er ondertussen al vanalles bijgesleurt van broodjes etende treinreizigers tot roltrapgebruikers over voorrang nemende rechts > links rijders, enz.....
                    'T is nochtans allemaal simpel, je rijdt altijd uiterst recht tegen max. 120 IRL km's als het kan, al de rest is niet goed bezig.
                    Bedankt voor je eenzijdige visie, dat helpt ons een hele stap verder in deze discussie. Zeer aangenaam ook!
                    "Ik ben juist en de rest is fout", right?

Comment

Ha , weer een leuk topic hier. Sinds mijn laatste bijdrage, dat alweer enkele "bladzijden" geleden is, veel lektuur gehad. Kan enkel tegen Flappy en Joske zeggen, doe geen moeite, ze zullen het wellicht nooit snappen.
                      Jij en nog wat anderen hier willen blijkbaar ook niet snappen dat er ook mensen zijn die wél sneller willen rijden dan die 120km/u.
                      En dan maar op dat linkerrijvak blijven verder kachelen, want "ahja, ik rij toch al rap genoeg"...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                        Jij en nog wat anderen hier willen blijkbaar ook niet snappen dat er ook mensen zijn die wél sneller willen rijden dan die 120km/u.
                        En dan maar op dat linkerrijvak blijven verder kachelen, want "ahja, ik rij toch al rap genoeg"...

Zoals ik al zei, de egoïstische maatschappij van tegenwoordig. Vooral aan jezelf denken en niet de minste moeite doen voor de medeweggebruikers. Ik heb het o.a. geprobeerd haarfijn uit te leggen met diverse voorbeelden, maar El Greco sleurt er 2 woorden uit, maakt het geheel belachelijk zonder ook maar een poging te doen om te begrijpen waarover ik het heb, en maakt er zich vervolgens gemakkelijk van af door te zeggen dat we het allemaal niet snappen. We moeten gewoon wat geduld heben...Daarom investeren ze ook miljarden om treinen een paar minuten sneller te laten rijden tussen diverse steden in Europa right? Wat maken die paar minuten nu uit!

Comment

• El Greco, Joske en Flappy zijn overigens in Duitsland al op TV geweest

Daar kan de politie het blijkbaar wel, maarja, wat weten die Duitsers nu van autorijden hé

+ YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Bedankt voor je eenzijdige visie, dat helpt ons een hele stap verder in deze discussie. Zeer aangenaam ook!
                            "Ik ben juist en de rest is fout", right?
                            Is op blz 1 al uitdrukkelijk geschreven, ik zie het feitelijk heel weinig hier in Belgium. Zelf hou ik me er niet mee bezig en heb er ook geen last van als iemand het doet, 5 sec tot mac 10 sec later kan ie passeren als ik al als eerste zou rijden, anders zal het ietrs langer duren vrees ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                            Zie hierboven, nog enkel aan toevoegen, als ik iemand op cc tegen 120 rl km's aan het voorbij rijden ben, hoef ik ECHT niet te versnellen om iemand die tegen een niet legale snelheid voorbij te laten komen. 1) hij had dan maar moeten anticiperen en 2) binnen de genoemde sec kan je me zo voorbij en is jou obstakel .weg en kan je lekker terug je/jullie ding doen. All the best on the road.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

El Greco, Joske en Flappy zijn overigens in Duitsland al op TV geweest

Daar kan de politie het blijkbaar wel, maarja, wat weten die Duitsers nu van autorijden hé

+ YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zalig

You have zü drive in ze right lane!

Eigenlijk, als je de laatste bladzijden resumeert en dan 's stilstaat bij uw nickname

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                Eigenlijk, als je de laatste bladzijden resumeert en dan 's stilstaat bij uw nickname
                                Er zijn toch niet veel mensen die hem nog zouden willen/kunnen passeren eens hij op kruissnelheid is.

Comment

• Nog?

De keurige jongens zijn o.a. te zien rond 0:35

Maarja, de Duitse politie, wat weten die nu van autorijden? Wat een stel gevaarlijke, ongeduldige gekken zijn het hé!
                                  En dan houden ze nog de persoon aan die voorzichtig traag links rijdt, en niet die idiote gek die rechts inhaalt...manmanman toch!

+ YouTube Video

Comment

El Greco, Joske en Flappy zijn overigens in Duitsland al op TV geweest

+ YouTube Video
                                    Ha ik kende die al. Zou slecht voorbeeld zijn voormij want IK rij altijd rechts daar waar het kan. Ik kom enkel op een uiterste linkse als ze op de andere trager rijden. En.....het gaat weer niet over bumperkleven....

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                    Zalig

You have zü drive in ze right lane!

Is even veelzeggend als die van Leftlane bvb.

Comment

Is even veelzeggend als die van Leftlane bvb.
                                      Daar heeft hij het dan ook over.

Comment

En.....het gaat weer niet over bumperkleven....

Ah ja, want bumperkleven heeft natuurlijk nooit iets te maken met onnodig links rijden!
                                        Zie dat je niet van je wolkje valt hé.

Comment

• Ik kom zelden bumperklevers tegen, en als ik al eens korterbij ga hangen is het net bij mensen die probleemloos naar rechts kunnen. Al was het maar dat bumperkleven nauwelijks bestraft wordt, maar rechts inhalen van veel verder te zien is, en er daar wel een paar junior agenten zijn die hier een PV voor schrijven en dat dit vaak gevaarlijker wordt geacht dan bumperen, waardoor je kans maakt op minimum 2 weken rijverbod. Puur strafrechtelijk gezien zou je zot zijn om rechts in te halen.

Ook geen probleem met mensen die 120 km/u rijden op het linkervak als ze aan het inhalen zijn. Is de limiet.

Comment

Working...
                                          X