Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bumperklevend gespuis: straffeloos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik kom zelden bumperklevers tegen, en als ik al eens korterbij ga hangen is het net bij mensen die probleemloos naar rechts kunnen. Al was het maar dat bumperkleven nauwelijks bestraft wordt, maar rechts inhalen van veel verder te zien is, en er daar wel een paar junior agenten zijn die hier een PV voor schrijven en dat dit vaak gevaarlijker wordt geacht dan bumperen, waardoor je kans maakt op minimum 2 weken rijverbod. Puur strafrechtelijk gezien zou je zot zijn om rechts in te halen.

Ook geen probleem met mensen die 120 km/u rijden op het linkervak als ze aan het inhalen zijn. Is de limiet.
    Inderdaad, maar je zou ook kunnen stellen dat, als ze kunnen ze net iets harder gaan, omdat je inhaalmaneuver zo kort mogelijk gehouden moet.

Nuja vanmorgen op de ring in Brussel, eentje tegen 100 voor men snufferd, die niet opzij wou, hoewel er rechts niemand reed, net als je uit een file van de E19 komt en terug 120 kan rijden...

Comment

• Het inhaalmanoever moet inderdaad zo kort mogelijk zijn, en dat doe je met een gemiddelde auto enkel door te versnellen tot de maximum toegelaten en veilige snelheid. En dan kan je je ook de vraag stellen dat als je 120 km/u bij droge toestanden niet veilig genoeg vindt, het inhaalmanoever op zich voor de bestuurder in kwestie al niet veilig is.

Comment

• Het is te hopen dat de spellingspolitie van Basta hier nooit eens langskomt, want die zou een vette kluif hebben aan Joske_ zijn posts

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Het is te hopen dat de spellingspolitie van Basta hier nooit eens langskomt, want die zou een vette kluif hebben aan Joske_ zijn posts

I see a pattern, want Josmans is niet de enige

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
            Het probleem bij die gasten is volgens mij duidelijk: de auto is compensatie voor iets wat mankeert: verstand, een nuttig doel in het leven, iets anders...
            hmm.. helemaal niet akkoord.
            Ik doe het ook geregeld, maar enkel als de wagen voor mij ruimte heeft om naar rechts te gaan.Want :
            -rechts inhalen mag ik niet
            -met de lichten flikkeren mag ik niet
            -erachter blijven hangen..heb ik geen zin in

Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
            Ik zou dus graag hebben dat zulke losers kordaat beboet worden, maar ik heb de indruk dat daar niks aan gebeurt.
            Ik ben hiervoor reeds staande gehouden en heb de minnelijke schikking van 150 euro netjes aanvaard. Onder het motto : wie zijn gat verbrandt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              I see a pattern, want Josmans is niet de enige
              Peugeot?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaze Bekijk Berichten
                Ik ben hiervoor reeds staande gehouden en heb de minnelijke schikking van 150 euro netjes aanvaard. Onder het motto : wie zijn gat verbrandt...
                En dat is dus het tragische: op bumperkleven staat een lichtere straf dan rechts inhalen.

Comment

El Greco, Joske en Flappy zijn overigens in Duitsland al op TV geweest

Daar kan de politie het blijkbaar wel, maarja, wat weten die Duitsers nu van autorijden hé

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                  Wat heb ik daar mee te maken. Ik heb nergens gezegd dat linksrijden goed is, maar een vrachtwagen inhalen zonder links te rijden gaat niet hoor.

En omdat iemand anders (te) snel wil rijden moet ik dat ook ofwat? Ah, das nie egoïstisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Het is te hopen dat de spellingspolitie van Basta hier nooit eens langskomt, want die zou een vette kluif hebben aan Joske_ zijn posts
                    En daar lig ik van wakker? T is hier een autoforum geen groot nederlands spellingsforum.

Comment

• Hij wil sneller rijden, jij laat dat niet toe.

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                      En daar lig ik van wakker? T is hier een autoforum geen groot nederlands spellingsforum.
                      Zo'n ingesteldheid had ik wel verwacht van u.

Comment

• Ik ben de laatste die onnodig linksrijden zal loven of mensen vies zal aankijken die te snel rijden. Maar als ik 120 rijd op het middelste vak (ja, daar rijd ik meestal, op de uren dat ik rijd is het gewoonweg gevaarlijk om constant tussen het eerste en het middelste vak te switchen om camions te ontwijken), en de mensen voor mij rijden trager, en ik zie niemand in mijn spiegel die bruusk in de remmen zou moeten gaan bij mijn manoevre, dan ga ik echt wel naar links. Als er dan iemand aan 160 komt afgevlamd, die mij al van meters ver ziet rijden, en dus al lang de tijd heeft gehad om normaal af te remmen, nee, dan ga ik echt niet versnellen. Dat heeft helemaal niets met egoïsme te maken mijns inziens. Sommigen hier schijnen boetes te slikken als kouwe pap. Ik, en zeker als leerling, zou dat niet graag in de bus krijgen.

En het is volgens mij dat wat Joske tussen al zijn prietpraat door probeert te vertellen. Met alle respect voor de hardrijders, en als ik kan, zal ik ze helpen zo snel mogelijk hun bestemming te bereiken, maar ze moeten zich realiseren dat zij in de fout zijn door zo snel te rijden, en dat het redelijk onlogisch is te verwachten dat anderen, die zich wel aan de regels proberen te houden, voor u zullen wijken.

Het is denk ik ook over dergelijke situaties dat de TS het heeft volgens mij

Comment

• Joske is niet gehaast, maar in plaats van 5 minuten vroeger te vertrekken gaat ie wel vrachtwagens inhalen.

Voor de rest: al komt een achterligger aan 320 per uur: de voorrangsregels gelden. Als ik aan 580 per uur een voorligger zie, wilt dat ook zeggen dat die voorligger mij ziet, en ik ga er in Belgistan dan niet moeilijk doen als ik moet uitbollen naar 120 omdat de voorligger niet zo avveseert. Maar ik ga wel moeilijk doen als ik op 100 meter van die voorligger genaderd ben en hij dan naar links komt zeilen. Je wilt niet wéten wat de remafstand is bij 580 per uur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                            Sommigen hier schijnen boetes te slikken als kouwe pap. Ik, en zeker als leerling, zou dat niet graag in de bus krijgen.

je kan ook altijd te snel rijden en nooit een boete moeten betalen hoor er bestaan verschillende hulpmiddelen hiertegen...

ik rij al 10 jaar de snelheid die kan gereden worden op de wegen die ik ken en nog nooit een boeten moeten betalen voor te snel te rijden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              je kan ook altijd te snel rijden en nooit een boete moeten betalen hoor er bestaan verschillende hulpmiddelen hiertegen...

ik rij al 10 jaar de snelheid die kan gereden worden op de wegen die ik ken en nog nooit een boeten moeten betalen voor te snel te rijden..
                              En hoe snel rijd je dan? 140-150 zou ik nog durven rijden, maar daarboven zou ik het me toch niet meer durven riskeren, en eigenlijk zelfs niet met een coyote. Ik zou schrik hebben de eerste te zijn bij een mobiele controle. Weet er trouwens iemand of je celstraf kan krijgen voor te snel rijden?

Maar momenteel is mijn begeleider nog een grotere stoorzender .

Comment

Als er dan iemand aan 160 komt afgevlamd, die mij al van meters ver ziet rijden, en dus al lang de tijd heeft gehad om normaal af te remmen, nee, dan ga ik echt niet versnellen.
                                Ik weet wat je bedoelt, en niks moet.
                                Ik moet ook niet even m'n hand opsteken als iemand voor me stopt aan een zebrapad, want dat is de wet. Maar toch doe ik het, en dan verschijnt er steevast een smile op het gezicht van de desbetreffende chauffeur.

Als het je niet stoort om dat even te doen, als je zelf autoliefhebber bent en even je pedaal een tikje kan indrukken, zodanig dat er niemand moet remmen en alles wat vlotter loopt, waarom zou je dat dan niet eens overwegen?
                                Als je argument is: ik wil niet geflitst worden, OK. Dan kan ik daar nog inkomen.
                                Maar sommigen hier zouden juist hun snelheid aanhouden of zelfs nog gaan vetragen, gewoon om die snellere chauffeur wat te irriteren.

En dat vind ik gewoon jammer

Comment

Ik weet wat je bedoelt, en niks moet.
                                  Ik moet ook niet even m'n hand opsteken als iemand voor me stopt aan een zebrapad, want dat is de wet. Maar toch doe ik het, en dan verschijnt er steevast een smile op het gezicht van de desbetreffende chauffeur.

Als het je niet stoort om dat even te doen, als je zelf autoliefhebber bent en even je pedaal een tikje kan indrukken, zodanig dat er niemand moet remmen en alles wat vlotter loopt, waarom zou je dat dan niet eens overwegen?
                                  Als je argument is: ik wil niet geflitst worden, OK. Dan kan ik daar nog inkomen.
                                  Maar sommigen hier zouden juist hun snelheid aanhouden of zelfs nog gaan vetragen, gewoon om die snellere chauffeur wat te irriteren.

En dat vind ik gewoon jammer
                                  Het is niet omdat het niet moet, dat ik het niet doe. Als ik hoffelijk kan zijn, dan ben ik het ook. Ik zal de eerste zijn die mijn hand opsteekt of links, rechts, links pinkt omdat iemand mij voorlaat of laat invoegen.

En momenteel houd ik nog keurig aan mijn snelheid, maar bij voorbaat excuseer ik mij al bij Joske en Flappy voor het toekomstige bumpergekleef.

Zoals bij alles in het verkeer is dit een kwestie van wederzijds respect. Mocht iedereen zich kunnen inleven in een ander zijn situatie, zouden de verkeersagressie en -frustraties al heel wat afnemen. Zo zou ik het vliegend schijt krijgen van fietsers die hun hand niet uitsteken bij het rechts afslaan, terwijl jij op hen staat te wachten om ook rechts af te slaan. Ik zou overigens nog meer de sessen krijgen van mensen die het niet snappen wanneer ik mijn hand uitsteek als fietser en blijven staan. Zo zijn er trouwens nog meerdere voorbeelden te vinden.

Hier in de buurt is er een afrit van de R4, waar tot enkele jaren geleden geen invoegstroek was, zodat het soms moeilijk was om in te voegen.
                                  Nu ligt die invoegstrook er wel (ondertussen al een jaar of drie), en elke morgen kom ik mensen tegen die daar met hun dwaze kop net echt achter die bocht blijven gapen. Medelevend als ik ben zet ik mij links zodat het nog duidelijker wordt dat ze zonder problemen zich kunnen lanceren, maar sommigen weigeren het te zien. Wat baten kaars en bril als den uil niet ziene wil. En dan nog ferm vies kijken als ge met uw faren trekt

Voor de mensen die het punt kennen:

Comment

Zoals bij alles in het verkeer is dit een kwestie van wederzijds respect.
                                    Dat lijkt me een mooie samenvatting

Comment

En hoe snel rijd je dan? 140-150 zou ik nog durven rijden, maar daarboven zou ik het me toch niet meer durven riskeren, en eigenlijk zelfs niet met een coyote. Ik zou schrik hebben de eerste te zijn bij een mobiele controle. Weet er trouwens iemand of je celstraf kan krijgen voor te snel rijden?

Maar momenteel is mijn begeleider nog een grotere stoorzender .
                                      Als beginnende chauffeur is het inderdaad zeker niet slecht je aan de snelheidsregels te houden, en eerst te wennen aan de dagelijkse situaties in het verkeer, rijden in auto is één en al anticiperen (op anderen hun al dan niet idiote acties) en dat leer je niet op één dag.

Met de jaren (en km's) ga je inzien dat je op bepaalde momenten - naargelang de situatie - wat vlotter kunt rijden dan de toegelaten snelheid (als je dat wenst).

Celstraf voor te rap te rijden denk ik nu niet, zeker niet als je geen recividist bent. Op de snelweg "mag je" 40km/h te snel rijden vooraleer je rijbewijs ingetrokken wordt.

Rekeninghoudend dat er 7 of 8% nog vanaf getrokken wordt (marge) en zowat elke auto een tellerafwijking heeft is dit ruim zo'n 170 op teller dat je zonder stress kunt rijden, verder kiest ieder dat voor zich natuurlijk, zolang je maar respect hebt voor de medeweggebruikers (= anticiperen zoals ik hierboven al zei).

Een Wikango/Coyote etc. zijn toch wel (BIJNA) bulletproof op de snelwegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Je wilt niet wéten wat de remafstand is bij 580 per uur!

Daar heb je ongetwijfeld beelden van!

Comment

Dat lijkt me een mooie samenvatting
                                          ja sorry ll dat ik jouw net quote
                                          maar het is ook een ander zijn fout vergeven, zonder repliek te dienen

Comment

Working...
                                          X