Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bumperklevend gespuis: straffeloos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten

Enfin, ik praat bumperkleven niet goed, maar als je er regelmatig last van hebt moet je ook maar eens naar je eigen rijgedrag kijken.
    Voila, dit moest hier zeker ook eens gezegd worden. Je hebt bestuurders die werkelijk door iedereen worden ingehaald en heel dikwijls last hebben van bumperklevers. Zou er dan heel misschien iets schorten aan die bestuurders hun rijgedrag?

De reden waarom bumperklevers trouwens niet worden aangepakt is dezelfde waarom mensen die niet handsvrij bellen achter het stuur niet worden aangepakt: gemakzucht. Iemand flitsen is gewoon veel gemakkelijker dan iemand beboeten voor bumperkleven.

Comment

Ik heb eigenlijk nooit last van bumperklevers ... misschien omdat ik de gewoonte heb om regelmatig in mijn spiegels te kijken, niet onnodig links te rijden, en ik met plezier opzij ga als er een snellere auto nadert. Ook dat is namelijk sociaal gedrag, zoals LeftLane al aanhaalde.

Enfin, ik praat bumperkleven niet goed, maar als je er regelmatig last van hebt moet je ook maar eens naar je eigen rijgedrag kijken.
      Voila... Rij op een werkdag maar eens op de E19 Antwerpen - Brussel.... Het overgrote deel wil in zijn vak blijven rijden. Niet opzij gaan, bellen, op de ipad lezen, scheren,.... En als je iemand er op attent maakt dat je misschien toch wel 120 wil rijden ipv de gemiddelde 100 op die momenten, kijken ze uiteraard vies

Comment

Ik heb nooit last van bumperklevers. Vreemd. Mensen die het verkeer ophouden door belachelijk traag te rijden, dat is al een ander geval.

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Ik heb vandaag EXACT hetzelfde zitten denken. Daarnet zowat 500km door Frankrijk gereden, een stuk of 5 flitsbakken gezien exclusief 2 mobiele controles, allemaal op snelheid uiteraard.
        Ondertussen hebben d'r wel 150 Franse chauffeurs met een allegaartje aan auto's (bij velen vermoed ik dat de remmen niet echt meer up2date zijn) op 3 cm van m'n achterbumper gereden.

Lekker veilig...ah ja, want ik ben minstens 7x op snelheid gecontroleerd, en snelheid is de boosdoener...
        Doodsoorzaken nr 2, 3 en 4 laten we rustig aan ons voorbij gaan.
        Fransen zijn gewoon eikels, niet te vergelijken met ons. En doodsoorzaak nr 1 in het verkeer in Frankrijk is in slaap vallen.
        Last edited by |) ][ |V| ][; 19/02/2011, 12:51.

Comment

Ik zie regelmatig bumperklevers en in veel gevallen wordt het gewoon uitgelokt door de voorganger door onnodig links te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
            Ik zie regelmatig bumperklevers en in veel gevallen wordt het gewoon uitgelokt door de voorganger door onnodig links te rijden.
            En dan rijden ze uiteraard nog wat langer links, speciaal om die achterligger te kloten. Uiteraard ook de fout van de bumperklever (volgens ts).
            Lang links blijven hangen of tergend traag inhalen is erom vragen imo.

Comment

bumperkleven is altijd fout, geen excuus

als je een ander zijn slecht rijgedrag moet opvangen door zelf ergerlijk te gaan rijden ben je fout bezig

Comment

voilà, iemand die het begrijpt
                www.peugeotforum.be

Comment

Bumperkleven is verkeerd idd, maar ik zondig er ook aan. Veel bestuurders lokken het gewoon zelf uit door helemaal links te blijven rijden terwijl ze naar rechts kunnen..
                  Sommigen blijven zelf gewoon links rijden wanneer je ze uiteindelijk langs rechts bent voorbijgegaan. Snappen die dat dan niet

En velen vinden de uiterst rechtse rijstrook enkel voor vrachtwagens precies Hoeveel auto's ik al op die rijstrook heb voorbijgestoken
                  BMW E61 525d LCI '09
                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                  Fiesta Red Edition '16

Comment

Van bumperklevers op de snelweg heb ik weinig tot nooit last van.
                    Wat mij wel mateloos stoort zijn bumperklevers op een gewone secundaire weg, terwijl je zelf gewoon meerijdt met het verkeer, aan de toegelaten snelheid of zelfs daarboven, en een "normale" afstand houdt van je voorligger.
                    Genre: steenweg op een drukke zaterdagnamiddag, met oneindig veel auto's voor je. En dan komt er zo'n stereotiepje op een paar cm van je achterbumper hangen.
                    Ik moet toegeven dat ik het dan zelf ook knap lastig krijg om beheerst te blijven, en om niet eens te testen wat het sterktste is: zijn voorkant of mijn achterkant.
                    Zelfbeheersing is de kunst op zo'n moment. Niet altijd even makkelijk.
                    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                    1999 Volvo V70 classic 2.5d
                    1967 Volvo 123 GT

Comment

Ik heb afgelopen week een bumperklever een duur grapke bespaart. ik had voldoende afstand met mijn voorligger en die remt nogal bruusk tot stilstand. Eerste moment rem ik ook bruusk en dan iets minder, omdat ik eigenlijk weinig zin had om iemand in mijn poep te hebben. Ik hoorde toch nog gepiep bij hem.

Nadien hield ie wel afstand.

Bumperklevers boeien me niet echt, maar onnodig linksrijders wel, dan ga ik niet onmmiddellijk plakken, maar eerst nog een beetje meer links rijden. Bij langdurig linksplakken ga ik gewoon rechts indien mogelijk.

Comment

De overgrote meerderheid van sociale problemen op de weg - bumperkleven, rechts inhalen, bruusk invoegen - heeft gewoon te maken met een verschil in humeur, temperament of gemoedstoestand tussen de verschillende verkeersdeelnemers.

Er zijn zo van die dagen dat ik me bijna zou wegsteken tussen de vrachtwagens, zo "zen" ben ik dan, de rust zelve.

En dan zijn er van die dagen dat het niet rap genoeg kan gaan en ik alleen maar op de derde rijstrook zit aan snelheden die oom agent maar al te graag vastlegt.

Er zijn ook van die tussenindagen, braaf links rijdend aan de toegelaten snelheid maar echt niet in de stemming om bij elk hondermetergat terug naar rechts te gaan om dan gedurende 5 minuten vast te zitten aan 90 per uur. Zeker niet als de snelle bolide achter mij daarmee slechts een luttele 5 seconden voorsprong wint in het veel te drukke verkeer.

Ik kom mezelf dus regelmatig tegen in het verkeer, en ik kan me voorstellen dat het bij anderen al net zo is. En dát is al een groot stuk van de oplossing: weten dat je zelf de frustratie van een ander kan zijn. Het wordt dan plots een stuk relatiever en minder belangrijk. Leer vrijer ademen, en het leven wordt al een stuk gemakkelijker.

Trouwens, als je wat ervaring hebt, dan weet je dat je bij drukker verkeer toch terug aan hetzelfde stoplicht staat met al die auto's die je eerder hebt ingehaald. En dat je gemiddelde snelheid nauwelijks omhoog gaat bij "assertief" rijden. En dat je te laat vertrekken bijna nooit kan compenseren met een zware voet. Been there, done that.

Nu nog een Bond Zonder Naam-sticker vinden om dit verhaal af te ronden

Comment

Ik heb eigenlijk nooit last van bumperklevers ... misschien omdat ik de gewoonte heb om regelmatig in mijn spiegels te kijken, niet onnodig links te rijden, en ik met plezier opzij ga als er een snellere auto nadert. Ook dat is namelijk sociaal gedrag, zoals LeftLane al aanhaalde.

My thoughts exactly!

Ik haat nutteloos bumperkleven (als je ziet dat die voor jou och niet sneller kan omdat er een paar auto's voor rijden bvb), maar eerlijk gezegd doe ik het in bepaalde gevallen zelf ook af en toe.

Blijf je nutteloos op het linkervak hangen als er rechts genoeg plaats is of hang je op het linkervak, maar doe je je best om zeker niet sneller te rijden dan diegene op het vak rechts naast jou rijdt (wat dus wil zeggen dat je daar ook kan rijden), dan wacht ik even op afstand. Maar uiteraard is het meestal net deze categorie mensen die het bestaan van de buiten- of achteruitkijkspiegels nog moet leren kennen, wel als ik dan 5 min achter je rijdt en jij je nog niet schaamt, dan begin ik wat aan te dringen ja, en sorry, daar schaam ik me niet voor, jij maakt namelijk op dat moment ook een fout. (niet dat dit het rechtvaardigt, maar ik kan moeilijk een megafoon op mijn dak binden)

Zelf heb ik nooit last van bumperklevers (tenzij soms de 1ste categorie die bumper kleeft omdat ze dat tof vinden ofzo) en dat hangt ook af van het feit dat ik opzij ga als ik kan (en ja, ik geef soms zelfs wat gas bij om iemand sneller te kunnen laten passeren, ik hang ook niet graag achter een slak) en ik, wonder boven wonder, de dure optie 'buiten en binnenspiegels' heb genomen en ze ook effectief gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            bumperkleven is altijd fout, geen excuus

als je een ander zijn slecht rijgedrag moet opvangen door zelf ergerlijk te gaan rijden ben je fout bezig
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            voilà, iemand die het begrijpt
                            Ja, want de rest hier zijn allemaal stuk voor stuk verstandloze idioten. Stop toch eens met die moraliserende stemmingmakerij en geef ook eens toe dat er veel gevallen zijn in dewelke bumperkleven vermeden kan worden door correct RECHTS te rijden.

Comment

Er zullen hier altijd dergelijke hypocrieten hun mening komen geven. Gewoon negeren of toevoegen aan je blokkeerlijst zoals bij mij al enkele members hier. Sommigen doen het puur om te provoceren.

Comment

Het moet van twee kanten komen, that's all. Ik geef ook ruimschoots toe dat bumperkleven in veel gevallen zonder reden, gevaarlijk en uiterst irritant is.

Comment

Het probleem is, dat bumperkleven tegenwoordig bijna een verplichting geworden is... Linksrijders gaan pas naar rechts als je hen kort nadert. Hou je gewoon een seconde afstand (dat is makkelijk nog altijd maar 30 meter) denken ze dat je even snel als hen rijdt, en blijven ze links rijden. Je moet voor hen de weg al lezen, en gaan accelereren als ze een vrachtwagen zijn ingehaald alvorens ze doorkrijgen dat ze best naar rechts opschuiven omdat je voorbij wilt.

Over het doorheen een file van richting wisselen... Na enkele jaren ervaring met het naar Brussel pendelen weet ik nu goed genoeg op welke plekken je best links rijdt, en op welke plekken je best rechts aanhoudt. Daar kan je niets aan doen: iedereen denkt dat ie zo snel mogelijk links moet rijden omdat links sneller zou gaan, en laat daarom het hele rechtervak vrij. De tussenafstanden op het rechtervak zijn ook groter, waardoor je bij een beginnende file vaak nog veel verder kan doorrijden tot het begin van de file dan op het linkervak.

Wat moet de politie doen? Wel, er staan ongeveer 800 vaste camera's opgesteld in Vlaanderen bij rode lichten. Het aantal doden bij voorrangnegaties is het tienvoudige van doden bij roodlichtnegaties. Het aantal camera's bij voorrangssituaties is nul. De enige PV's wegens het niet naleven van de voorrangsregels worden enkel opgesteld na een ongeval. En van de 900 doden per jaar vallen er 350 na een aanrijding met boom of paal. Wil je dus het aantal doden terugdringen, is bumperkleven eigenlijk maar een kleine zorg. Zaag eerst alle bomen langs wegen af, vervang verlichtingspalen door niks of kreukpalen en zie toe op de voorrangsregels.
                                  Last edited by ; 19/02/2011, 17:41.

Comment

Ja, want de rest hier zijn allemaal stuk voor stuk verstandloze idioten. Stop toch eens met die moraliserende stemmingmakerij en geef ook eens toe dat er veel gevallen zijn in dewelke bumperkleven vermeden kan worden door correct RECHTS te rijden.
                                    Klopt, niks is zwart of wit alleen. Mijn oorsponkelijke post is bedoeld op het extreme en brainless bumperrijden wat in dat geval vaak ongeproveerde verkeeragressie is.

Verstokte linksrijder die uit luiheid blijft linksrijden durf ik zelf ook wel eens aanmoedigen. Maar nooit door tot op 50 centimeter te gaan plakken. Desnoods ga ik er rustig (zonder kamikaze manouvers) rechts voorbij. Soms blijf ik er even achter tot ze tot beter inzicht komen.

Comment

dus dicht op iemand zijn bumper plakken zodat ge niet ziet wat daarvoor gebeurd valt goed te praten? Steek dan liever rechts voorbij als ge het veilig kunt doen. Mag ook niet, maar ge houdt op zijn minst overzicht op de weg.
                                      En ik heb nog nooit moeten bumperkleven om de voorligger duidelijk te maken dat hij/zij opzij moet. Ik heb al genoeg close calls gezien of net erop om te weten dat ge een bepaalde afstand moet houden tot uw voorligger. En als die ene nu toch links blijft rijden... tja, da's dan het einde van de wereld.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Er zullen hier altijd dergelijke hypocrieten hun mening komen geven. Gewoon negeren of toevoegen aan je blokkeerlijst zoals bij mij al enkele members hier. Sommigen doen het puur om te provoceren.
                                        voeg me dan maar toe. Ik zal me eens goed omdraaien in mijn bed en doorslapen.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

treintje links rijden op de steenweg naar hasselt uitgesloten ?

Comment

Working...
                                          X