Ik noem het slipstreamen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
bumperklevend gespuis: straffeloos
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendus dicht op iemand zijn bumper plakken zodat ge niet ziet wat daarvoor gebeurd valt goed te praten?
*zucht*
gebeurt is met een t trouwens.
Comment
-
-
Sinds ik mijn voorlopig rijbewijs heb, kan ik hier van meespreken.
Ik ben (voorlopig nog) iemand die
* altijd de toegelaten snelheid rijdt, ik rijd vlot, en trek snel op bij het inrijden van een drukke straat/autostrade/steenweg
* voorrang geeft waar het moet.
* bij het zien van rode lichten zijn gas lost om zo weinig mogelijk te remmen.
* in de file 5 per uur rijdt, ook al is er plots een gat van 50m, ik ga niet gelijk een halve gare dat gat proberen dichten wetende dat je dan toch weer moogt stilstaan.
Ik denk dat mijn medeweggebruikers zeker niet moeten klagen over mij, en denk dat de verkeerschaos serieus zou afnemen mocht iedereen zou rijden. Dit is echter helemaal niet het geval getuigen oa:
* mensen die zich op een rond punt schieten en dan 30 per uur blijven rijden.
* mensen die claxonneren, tekens doen dat je te traag rijdt, met hun faren in uw spiegel komen schijnen of bumperkleven omdat je volgens hen te traag rijdt. Ik ga echt niet rapper gaan rijden opdat de persoon achter mij 30 seconden sneller op zijn bestemming zou zijn.
* mensen die u couperen.
* ...
Het ontbreekt toch vele mensen aan inzicht, respect, inzicht en verantwoordelijkheid in het verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJa, inderdaad, dat heb ik daarnet neergepend...
*zucht*
En het feit dat ge u aangesproken voelt zo ik nu kunnen concluderen dat ge wel aan bumperkleven doet? Ik trek die conclusie nu net niet want ik ben zelf niet heiliger dan de paus. Gewoon echt goed beseffen waar ge bezig mee zijt.
Ik vind het als vader niet fijn dat er zo eentje in mijn gat hangt wetende dat mijn twee koters op de achterbank zitten. Als ik al niet meer de tijd krijg om rustig een andere weggebruiker in te halen tegen een legale snelheid, ik de voorbijgestoken auto toch nog eerst een 10 tal meter voorbijrijdt om die ook terug voldoende plaats te geven... neen dan vind ik het niet leuk dat die gatplakker er dan ook nog de sport van maakt van mij toch al voorbij te steken als ik nog voor 2/3 op het linkerrijvak zit. Dat is leuk op Zolder maar houdt geen steek op de openbare weg.
Dus vergeef me als ik hier de moraalridder uithang (maar nogmaals ik ben de paus niet), want als het dan fout gaat kunt gij misschien de rest van uw leven met de gevolgen zitten. En dat heeft niets te maken wie er schuld heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenflauw!! Doe volgende keer mee aan het groot nederlands dictee en als ge foutloos kunt schrijven dan moogt ge mij corrigeren
En het feit dat ge u aangesproken voelt zo ik nu kunnen concluderen dat ge wel aan bumperkleven doet? Ik trek die conclusie nu net niet want ik ben zelf niet heiliger dan de paus. Gewoon echt goed beseffen waar ge bezig mee zijt.
Ik vind het als vader niet fijn dat er zo eentje in mijn gat hangt wetende dat mijn twee koters op de achterbank zitten. Als ik al niet meer de tijd krijg om rustig een andere weggebruiker in te halen tegen een legale snelheid, ik de voorbijgestoken auto toch nog eerst een 10 tal meter voorbijrijdt om die ook terug voldoende plaats te geven... neen dan vind ik het niet leuk dat die gatplakker er dan ook nog de sport van maakt van mij toch al voorbij te steken als ik nog voor 2/3 op het linkerrijvak zit. Dat is leuk op Zolder maar houdt geen steek op de openbare weg.
Dus vergeef me als ik hier de moraalridder uithang (maar nogmaals ik ben de paus niet), want als het dan fout gaat kunt gij misschien de rest van uw leven met de gevolgen zitten. En dat heeft niets te maken wie er schuld heeft.
Ik heb nergens gezegd dat ik een bumperklever ben, dat ik voorstander ben van bumperkleven of dat ik het op 1 of andere manier goedpraat. Bumperkleven is fout, point final.
Zelfmoordaanslagen in Israël zijn ook fout, maar ik ben wel zo slim om naar de oorzaken te kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenLaat ons gewoon het amerikaans systeem invoeren.
Daar mag je inhalen langs alle kanten.
Dat neemt ineens de noodzaak van bumperkleven weg, en het aantal gefrustreerden zal snel zakken.
Ik ben geen voorstander, en ik heb er nu toch al een paar keer gereden. Veel vermoeiender om beide kanten in het oog te houden, en je promoot eigenlijk "weaving through traffic". Dan ga je wat krijgen hier in Europa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
gebeurd is met een d
aja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk ben ook vader, ik hou d'r gewoon niet van als je me woorden in de mond legt.
.
en de wetgeving zegt inderdaad dat ge rechts moet rijden... er is wel een grote maar. Als het wegdek in goede staat is. In de wet staat nergens dat ge rechts moet rijden en uw auto moet kapot rijden omdat het wegdek in slechte staat is.
Het is gewoon jammer dat met de stijgende verkeersdrukte ook de onverdraagzaamheid verkleint naar andere weggebruikers die de weg gebruiken enkel om zich van punt A naar B te verplaatsen. Krediet krijgt niemand meer. De kleinste fout die iemand maakt lokt agressie uit, terwijl een beetje zelfrelativering de boel al heel wat deftiger zou houden. NIEMAND rijdt perfect want fouten maken we allemaal. Alleen zijn we heel sterk in het zien van de fouten van een ander en niet in de fouten die we zelf maken.
Dus als ge de volgende keer een linksrijder tegenkomt, stel u dan de vraag of het wel de moeite is dat ge u daar zo druk in maakt. Als 'm blijft hangen, steek dan op een veilige manier langs rechts voorbij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende pot niet verwijten dat de ketel zwart ziet
en de wetgeving zegt inderdaad dat ge rechts moet rijden... er is wel een grote maar. Als het wegdek in goede staat is. In de wet staat nergens dat ge rechts moet rijden en uw auto moet kapot rijden omdat het wegdek in slechte staat is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichtengebeurt is met een t
gebeurd is met een d
aja
Comment
-
van mij een moraalridder maken terwijl ik dat niet ben
en met uwzijt ge weer bezig. Gisteren nochtans stukken autostrade genoeg gezien waar het rechts dikwijls niet te doen was van de putten in de weg. De E313 maakte zijn naam als abortusweg gisteren weer helemaal waar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen de wetgeving zegt inderdaad dat ge rechts moet rijden... er is wel een grote maar. Als het wegdek in goede staat is. In de wet staat nergens dat ge rechts moet rijden en uw auto moet kapot rijden omdat het wegdek in slechte staat is..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenvan mij een moraalridder maken terwijl ik dat niet ben
en met uwzijt ge weer bezig. Gisteren nochtans stukken autostrade genoeg gezien waar het rechts dikwijls niet te doen was van de putten in de weg. De E313 maakte zijn naam als abortusweg gisteren weer helemaal waar.
En ja, m'nwas terecht mijns inziens, aangezien je zo 1001 redenen kan verzinnen om niet rechts te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenalleen losers rijden rechts
Ik vind het wel een beetje grof dat je vrachtwagenchauffeurs als losers bestempelt.
Comment
Comment