Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bumperklevend gespuis: straffeloos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ja sorry ll dat ik jouw net quote
    maar het is ook een ander zijn fout vergeven, zonder repliek te dienen

    Hoe bedoel je?

    Comment


    • ik bedoel alsof ik op je kap zit, en das ni waar


      respect krijg en geef je pas door een superioriteitsgevoel

      Comment


      • (ouder zijn geeft sowieso al dat gevoel , gelukkig zijn ook )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik bedoel alsof ik op je kap zit, en das ni waar


          respect krijg en geef je pas door een superioriteitsgevoel

          Je zit toch helemaal niet op m'n kap? Ik beschouw jou sowieso als diegene die altijd wat "positief" tegengewicht in de schaal legt, maar wel voor iedereen begrip opbrengt. Ik denk dat ik zeer zeker begrip opbreng voor de "tegenpartij" en hun mening, jammer dat dat niet wederzijds is want dat zou ons een stuk vooruit helpen.

          Comment


          • dankje voor jouw begrip

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
              Rekeninghoudend dat er 7 of 8% nog vanaf getrokken wordt (marge) en zowat elke auto een tellerafwijking heeft is dit ruim zo'n 170 op teller dat je zonder stress kunt rijden, verder kiest ieder dat voor zich natuurlijk, zolang je maar respect hebt voor de medeweggebruikers (= anticiperen zoals ik hierboven al zei).
              Onlangs geflitst, CC stond op 135 (waar 120 was toegelaten). Krijg ik het PV in mijn bus, gemeten snelheid: 136. Er ging wel nog correctie af, dus uiteindelijk kwam het neer op 130 (denk ik) en € 50. Maar het vreemde vond ik de 136. Mijn auto geeft dus trager aan dan dat ik werkelijk rijd, ofwel staat hun ding niet goed afgesteld. Even een TomTom in de auto gehangen en eens 135 gaan rijden op de R0, en GPS gaf 130 aan. Een afwijking van 6 per uur op hun toestelletje vind ik toch al veel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Onlangs geflitst, CC stond op 135 (waar 120 was toegelaten). Krijg ik het PV in mijn bus, gemeten snelheid: 136. Er ging wel nog correctie af, dus uiteindelijk kwam het neer op 130 (denk ik) en € 50. Maar het vreemde vond ik de 136. Mijn auto geeft dus trager aan dan dat ik werkelijk rijd, ofwel staat hun ding niet goed afgesteld. Even een TomTom in de auto gehangen en eens 135 gaan rijden op de R0, en GPS gaf 130 aan. Een afwijking van 6 per uur op hun toestelletje vind ik toch al veel.

                Ijking en alles was in orde? Toch vreemd...nochtans is die afwijking bij Audi vrij groot tov bv een BMW.

                Comment


                • Geen idee, ik verwachtte mij toch aan € 50 dus heb er niet echt veel aandacht aan geschonken En qua tellerafwijking, als ik 72 op digitale teller rijd, dan geeft de GPS 70 aan. En 135 dus 130. Valt nog mee denk ik dan.

                  Comment


                  • Zo'n tellerafwijking heb ik ook min of meer denk ik, wel bizar verhaal van die flitsboete. Ik zou denken dat de gemeten snelheid van zo'n geïjkt flits-apparaat hetzelfde is als hetgeen een GPS weergeeft.

                    Comment


                    • Tenzij je bergop of bergaf rijdt?

                      Comment


                      • Je hebt wel een punt denk ik. Ik zal er eens op letten wanneer ik op cc rijd, en als ik dan op een hellend/dalend stuk aan 't rijden ben zien of de gps-snelheid op mijn wikango/gps verspringt of niet, nog niet op gelet eigenlijk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Ijking en alles was in orde? Toch vreemd...nochtans is die afwijking bij Audi vrij groot tov bv een BMW.
                          ??? niet altijd zo, en bij Audi eerder kleiner dan bij een Ford. Als ik op CC 124 (digitale Audi-teller) rij en mijn vrouw doet dit ook, is ze na verloop van tijd aan het bumperkleven.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Tenzij je bergop of bergaf rijdt?
                          Hoe kan dat nu? Toch niet met die huidige (nieuwe) CC's (kan er even niet opkomen hoe ze net heten bij Audi/BMW.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                          Je hebt wel een punt denk ik. Ik zal er eens op letten wanneer ik op cc rijd, en als ik dan op een hellend/dalend stuk aan 't rijden ben zien of de gps-snelheid op mijn wikango/gps verspringt of niet, nog niet op gelet eigenlijk.
                          Nog eens als voorbeeld, als ik op cc 124 Audi-digi-km's rij, dan rij ik op GPS net 120. Gaat het bergop/af zakt/stijgt ie net met 2 km's/u, en voor helemaal juist te zijn, dit is maar voor enkele seconden.
                          Nu zijn die meettoestel niet altijd juist natuurlijk. Ik weet dat ik hier in het dorp binnen rij met 54 dat het detectietoestel 50 aangeeft. Doe ik hetzelfde bij het binnenrijden in Hulst, zegt ie dat ik 2 km's te hard rij.
                          Last edited by Metaxa; 22/02/2011, 09:21.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • De meting is ook afhankelijk van de uitlijning van het toestel. Vooral lokale politiezones durven wel eens gewoon de auto te parkeren en het toestel aan te zetten, zonder uit te lijnen. En dan kunnen foute metingen wel gebeuren...

                            Je moet vervolgens al geluk hebben dat iemand fotografisch bewijs heeft dat de agent niet het toestel heeft uitgelijnd om toch onder zo een boete uit te geraken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Op voorwaarde dat je de linksplakkers en middenvakrijders ook opschrijft !
                              Hier kan ik me ook bij vinden

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                                Hallo,

                                Ik zie de laatste tijd precies meer en meer agressieve bumperklevers. Daarstraks nog een oudere dame in een Toyota Yaris,die ei zo na van de baan gedrukt werd door een Audi A4 avant met donkere achterruiten. Ok die dame reed niet echt hard, maar de sociaal onaangepaste nietsnut in de Audi was het probleem. De rotvaart waarmee hij uiteindelijk reed toen hij eindelijk voorbijkon...het zijn zo'n gasten die in de gazet komen omdat ze iemand morsdood rijden. Mijn bloed kookte gewoon van ernaar te kijken.

                                Het probleem bij die gasten is volgens mij duidelijk: de auto is compensatie voor iets wat mankeert: verstand, een nuttig doel in het leven, iets anders...
                                Als er zulke 'piloten' meelezen (voor diegenen die kunnen lezen dan): stop er mee, ge maakt u hopeloos belachelijk. Hang dan gewoon een sticker op uw achterruit: ik ben stom krapuul, dan weten we het ook maar je bent dan onschadelijk!

                                Ik zou dus graag hebben dat zulke losers kordaat beboet worden, maar ik heb de indruk dat daar niks aan gebeurt. Ik zou alleszins graag hebben dat een klein deeltje van het belastingsgeld daar naartoe gaat: ik vind het veel gevaarlijker dan 130 ipv 120 op de autosnelweg, en die rotte appels verpesten de sfeer.

                                Ik hou erg van snelle en sportieve wagens, en heb ook graag dat mensen rechts rijden etc... maar niet op dergelijke lage manier.
                                Het ergste is dat als een zoals in jouw voorbeeld hier een audi dat doet die als krapuul wordt bekeken en als een dure sportwagen dat doet overal de duimen omhoog gaan. Toevallig heb ik het zelf gisterenavond op de ring van Mechelen gezien. Mensen gaan opzij omdat er een dure exclusieve wagen komt aangereden. Ze zouden nog tegen de vangrails rijden om hem door te laten. En hij ging plankgas erdoor (ik denk 2X zo snel op de plaats waar je 90 mag). Moest dat een gewone wagen geweest zijn ze zouden geen mm opzij gegaan zijn en hem als uitschot bekeken en bevloekt hebben.

                                Comment


                                • Wegens time-out een dubbelpost, zie hierna.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    De meting is ook afhankelijk van de uitlijning van het toestel. Vooral lokale politiezones durven wel eens gewoon de auto te parkeren en het toestel aan te zetten, zonder uit te lijnen. En dan kunnen foute metingen wel gebeuren...

                                    Je moet vervolgens al geluk hebben dat iemand fotografisch bewijs heeft dat de agent niet het toestel heeft uitgelijnd om toch onder zo een boete uit te geraken.
                                    Op het nieuws vandaag, een rechter in Bergen heeft een flitsboete vernietigd omdat de agenten (ergens in de Borinage) de overwegend Nederlandstalige gebruikaanwijzing van het flitstoestel (van Nederlandse makelij) niet voldoende konden lezen om een degelijke en accurate afstemming mogelijk te maken, dus verticaal geklasseerd.
                                    Last edited by ; 23/02/2011, 22:46.

                                    Comment


                                    • Prostiteegeluk dat die advocaat daar achter kwam, want je gaat me niet vertellen dat die agenten na hun uurtje demonstratie van de verdeler eens in de documentatie hebben gebladerd om zeker te zijn dat hun uitlijning correct is...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X