Een vriend van mij beweerd als ik mijn autolampen vervang door xenon lampen dat er dan sproeiers in de koplamp moeten staan dat dit verplicht is bij xenonlampen . wie weet hier meer info over?alvast bedankt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
xenon lampen
Collapse
X
-
Kijk eerst een welke lampjes er nu inzitten en vervang die door betere.
Komt een pak goedkoper uit.
Bij de Mazda6, waar we rittensport mee rijden, hebben we dat ook gedaan.
Nu steekt daar ipv de stand.lampjes de volgende in.
PIAA H7 110W - 4000K
PIAA H9 120W - 4700K
PIAA H11 110W - 4000K
Kan je verzekeren, dat verschil zie je.
Makkelijk zelf te plaatsen en je hebt op de keuring geen problemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenKijk eerst een welke lampjes er nu inzitten en vervang die door betere.
Komt een pak goedkoper uit.
Bij de Mazda6, waar we rittensport mee rijden, hebben we dat ook gedaan.
Nu steekt daar ipv de stand.lampjes de volgende in.
PIAA H7 110W - 4000K
PIAA H9 120W - 4700K
PIAA H11 110W - 4000K
Kan je verzekeren, dat verschil zie je.
Makkelijk zelf te plaatsen en je hebt op de keuring geen problemen.
http://www.piaa.com/Bulbs/Bulbs.html
Ik kan me voorstellen als je 55W lampen vervangt door 110W dat je het electrisch systeem toch veel zwaarder belast, zelf verdubbelt.
2X55 = 110 W
2X110 = 220W
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrick170 Bekijk BerichtenKan het verzwaren van de lampen, ik bedoel dus meer watt, niet schadelijk zijn voor de leidingen en zekeringen?
Ik kan me voorstellen als je 55W lampen vervangt door 110W dat je het electrisch systeem toch veel zwaarder belast, zelf verdubbelt.
2X55 = 110 W
2X110 = 220W
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichtenniet alleen koplampsproeiers zijn verplicht, ook automatische niveauregeling voor de koplampen zou er moeten zijn.
Al wordt dat laatste minder vaak gecontroleerd..
Op de keuring vergeten ze ook vaak te controleren of er koplampsproeiers zijn.
Comment
-
Die sproeiers zitten er ook maar voor de dzjaar op hoor. Dat spuit niet direct aangekoekte zoutresten weg . En niveauregeling herkent natuurlijk niet de top van een heuvel, hoogstens een zwaardere belading. Mah bon. Op de keuring durven ze daar wel over vallen als ze het zien, maar de aftermarket setjes zijn nu niet belachelijk moeilijk om te monteren en demonteren, en als je niet belachelijk blauwe tinten pakt maar netjes bij 4300K blijft en de lichten niet hoog afregelt en ze correct zijn uitgelijnd zal geen agent komen klagen.
Comment
-
Inderdaad, aftermarket xenonlampen zijn bij de meeste auto's snel te vervangen door gewone lampen voor de keuring en zijn veel feller dan gelijk welke PIAA of Philips Bluevision lampkes, ik heb 6 jaar terug 3 zo'n types lampen versleten en dan toch maar een xenonkit gestoken en ik moet nooit meer iets anders hebben dan echte xenons...
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenOok dit is correct. Daarom wordt je ook dikwijls verblind wanneer er zo'n johnny met aftermarket xenon passeert. .sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenHebben hier ook eerst over zitten twijfelen, laten nakijken en bij de Mazda6 was/is dat geen probleem. En kan je verzekeren we gebruiken die regelmatig allemaal samen.
(heb het al eens zien gebeuren, daarmee)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenEn wat met de extra hitte ontwikkeling? Gaat je behuizing niet smelten ofzo?
(heb het al eens zien gebeuren, daarmee)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenOok dit is correct. Daarom wordt je ook dikwijls verblind wanneer er zo'n johnny met aftermarket xenon passeert.
Op de keuring vergeten ze ook vaak te controleren of er koplampsproeiers zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenOp de keuring vergeten ze ook vaak te controleren of er koplampsproeiers zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenOp m'n Volvo last van gehad door aftermarket xenon,alles binnenin was gesmolten en heb nieuwe koplampen moeten kopensigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenEn wat met de extra hitte ontwikkeling? Gaat je behuizing niet smelten ofzo?
(heb het al eens zien gebeuren, daarmee)
Vroeger in de Nissan Maxima nooit problemen mee gehad, nu met de Mazda6 ook niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenOp m'n Volvo last van gehad door aftermarket xenon,alles binnenin was gesmolten en heb nieuwe koplampen moeten kopen
Aftermarketxenons mag niet dus hang de Johnny niet uit met zoiets te steken. Al duizend keer gezegd als bij een ongeluk tegenpartij zegt dat hij door uw aftermarketxenons verblindt was hebt ge dik prijs. Ofwel koopt ge een wagen waar xenons van in fabriek inzitten ofwel blijft ge er met uw poten af. Dat fabrieksxenons ook kunnen verblinden weet iedereen maar dit is wettelijk en aftermarketxenons niet. Zo simpel is het.
Comment
-
De enige manier om verblind te worden door xenons is dezelfde manier als voor halogeenlampen: verkeerde afstelling.
De tegenpartij moet dus kunnen bewijzen dat de afstelling fout was.
En als je verblind raakt door xenon, in die mate dat je een aanrijding veroorzaakt, kan de tegenpartij ook wel eens een medisch onderzoek vorderen om na te gaan of je geen nachtblindheid hebt en je bijgevolg onterecht een rijbewijs van onbepaalde duur zonder restricties hebt. En zonder geldig rijbewijs rijden is erger dan een fout afgestelde xenonlamp.
Comment
Comment