Mededeling

Collapse
No announcement yet.

xenon lampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• xenon lampen

Een vriend van mij beweerd als ik mijn autolampen vervang door xenon lampen dat er dan sproeiers in de koplamp moeten staan dat dit verplicht is bij xenonlampen . wie weet hier meer info over?alvast bedankt

Jouw vriend heeft gelijk. Dit is verplicht en wordt gecontroleerd op de autokeuring.
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

nee nee, niet juist, de sproeiers moeten voor de lichten staan, niet in...........

Comment

Kijk eerst een welke lampjes er nu inzitten en vervang die door betere.
        Komt een pak goedkoper uit.

Bij de Mazda6, waar we rittensport mee rijden, hebben we dat ook gedaan.

Nu steekt daar ipv de stand.lampjes de volgende in.

PIAA H7 110W - 4000K
        PIAA H9 120W - 4700K
        PIAA H11 110W - 4000K

Kan je verzekeren, dat verschil zie je.
        Makkelijk zelf te plaatsen en je hebt op de keuring geen problemen.

PIAA Corporation - PIAA is the global leader in the design and manufacture of LED and Halogen lighting systems and Silicone Wiper Blades to enhance visibility and safety.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

niet alleen koplampsproeiers zijn verplicht, ook automatische niveauregeling voor de koplampen zou er moeten zijn.
          Al wordt dat laatste minder vaak gecontroleerd..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Kijk eerst een welke lampjes er nu inzitten en vervang die door betere.
            Komt een pak goedkoper uit.

Bij de Mazda6, waar we rittensport mee rijden, hebben we dat ook gedaan.

Nu steekt daar ipv de stand.lampjes de volgende in.

PIAA H7 110W - 4000K
            PIAA H9 120W - 4700K
            PIAA H11 110W - 4000K

Kan je verzekeren, dat verschil zie je.
            Makkelijk zelf te plaatsen en je hebt op de keuring geen problemen.

http://www.piaa.com/Bulbs/Bulbs.html
            Kan het verzwaren van de lampen, ik bedoel dus meer watt, niet schadelijk zijn voor de leidingen en zekeringen?
            Ik kan me voorstellen als je 55W lampen vervangt door 110W dat je het electrisch systeem toch veel zwaarder belast, zelf verdubbelt.
            2X55 = 110 W
            2X110 = 220W

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrick170 Bekijk Berichten
              Kan het verzwaren van de lampen, ik bedoel dus meer watt, niet schadelijk zijn voor de leidingen en zekeringen?
              Ik kan me voorstellen als je 55W lampen vervangt door 110W dat je het electrisch systeem toch veel zwaarder belast, zelf verdubbelt.
              2X55 = 110 W
              2X110 = 220W
              Hebben hier ook eerst over zitten twijfelen, laten nakijken en bij de Mazda6 was/is dat geen probleem. En kan je verzekeren we gebruiken die regelmatig allemaal samen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                niet alleen koplampsproeiers zijn verplicht, ook automatische niveauregeling voor de koplampen zou er moeten zijn.
                Al wordt dat laatste minder vaak gecontroleerd..
                Ook dit is correct. Daarom wordt je ook dikwijls verblind wanneer er zo'n johnny met aftermarket xenon passeert.

Op de keuring vergeten ze ook vaak te controleren of er koplampsproeiers zijn.

Comment

Die sproeiers zitten er ook maar voor de dzjaar op hoor. Dat spuit niet direct aangekoekte zoutresten weg . En niveauregeling herkent natuurlijk niet de top van een heuvel, hoogstens een zwaardere belading. Mah bon. Op de keuring durven ze daar wel over vallen als ze het zien, maar de aftermarket setjes zijn nu niet belachelijk moeilijk om te monteren en demonteren, en als je niet belachelijk blauwe tinten pakt maar netjes bij 4300K blijft en de lichten niet hoog afregelt en ze correct zijn uitgelijnd zal geen agent komen klagen.

Comment

Inderdaad, aftermarket xenonlampen zijn bij de meeste auto's snel te vervangen door gewone lampen voor de keuring en zijn veel feller dan gelijk welke PIAA of Philips Bluevision lampkes, ik heb 6 jaar terug 3 zo'n types lampen versleten en dan toch maar een xenonkit gestoken en ik moet nooit meer iets anders hebben dan echte xenons...

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ook dit is correct. Daarom wordt je ook dikwijls verblind wanneer er zo'n johnny met aftermarket xenon passeert. .
                    Dit heeft niks met automatische hoogteregeling te maken maar met de basisregeling van de lichten zelf, als de lichten zelf van een aftermarket kit deftig zijn geregeld (op keuringstand) dan is er geen enkel probleem... Ik word meer verblind door auto's met standaard lampen en aanhangwagen dan door aftermarket xenonlampen...
                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                      Hebben hier ook eerst over zitten twijfelen, laten nakijken en bij de Mazda6 was/is dat geen probleem. En kan je verzekeren we gebruiken die regelmatig allemaal samen.
                      En wat met de extra hitte ontwikkeling? Gaat je behuizing niet smelten ofzo?
                      (heb het al eens zien gebeuren, daarmee)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                        Op m'n Volvo last van gehad door aftermarket xenon,alles binnenin was gesmolten en heb nieuwe koplampen moeten kopen

Comment

Ook dit is correct. Daarom wordt je ook dikwijls verblind wanneer er zo'n johnny met aftermarket xenon passeert.

Xenon verblindt altijd, of het nu johny is met z'n aftermarket en Jan Pietermans met z'n volvo.

Comment

Ik heb een rode kaart gekregen omdat ze niet werkten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              Op m'n Volvo last van gehad door aftermarket xenon,alles binnenin was gesmolten en heb nieuwe koplampen moeten kopen
                              Welke Volvo was dat dan?
                              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                Spreek wel over Japanse auto's hé, geen Europese.

Vroeger in de Nissan Maxima nooit problemen mee gehad, nu met de Mazda6 ook niet.

Comment

Tiens, xenons horen koeler te branden. Verbruiken ook eens op temperatuur minder stroom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                    Dat zal niet door de hitte geweest zijn maar door gekloot aan de bekabeling. Een dikke twee jaar geleden zo mee gaan kijken naar een golf 4 die vooraan was uitgebrand. Een bandencentrale had daar een aftermarket xenon ingestoken en ik weet niet wat ze uitgestoken hadden maar alle kabels waren opgesmoord. Voor de eigenaar dikke pech want had niets van de plaatsing op factuur staan dus woord tegen woord.

Aftermarketxenons mag niet dus hang de Johnny niet uit met zoiets te steken. Al duizend keer gezegd als bij een ongeluk tegenpartij zegt dat hij door uw aftermarketxenons verblindt was hebt ge dik prijs. Ofwel koopt ge een wagen waar xenons van in fabriek inzitten ofwel blijft ge er met uw poten af. Dat fabrieksxenons ook kunnen verblinden weet iedereen maar dit is wettelijk en aftermarketxenons niet. Zo simpel is het.

Comment

De enige manier om verblind te worden door xenons is dezelfde manier als voor halogeenlampen: verkeerde afstelling.

De tegenpartij moet dus kunnen bewijzen dat de afstelling fout was.

En als je verblind raakt door xenon, in die mate dat je een aanrijding veroorzaakt, kan de tegenpartij ook wel eens een medisch onderzoek vorderen om na te gaan of je geen nachtblindheid hebt en je bijgevolg onterecht een rijbewijs van onbepaalde duur zonder restricties hebt. En zonder geldig rijbewijs rijden is erger dan een fout afgestelde xenonlamp.

Comment

Feit is natuurlijk wel dat aftermarket xenon dikwijls slecht afgesteld is omdat ze hebben zitten prutsen bij het monteren van de lampen.

Comment

Working...
                                        X