Mededeling

Collapse
No announcement yet.

xenon lampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
    Klopt enkel af fabriek, wanneer de xenonlampen worden nageplaats moeten ze altijd sproeiers en hoogteregeling hebben
    Typisch Belgische regelgeving... Maar bedankt voor het antwoord.

Comment

Tis da.. geen probleem

Comment

Automatische hoogteregeling bedoel je ongetwijfeld.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Nooit geen halogeen lampen plaatsen die zwaarder zijn. Je wilt niet weten hoeveel wagens zijn afgebrand door zo iets en vooral in Duitsland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
            Ik zou graag OEM xenons steken op mijn A1 maar ik lees overal dat er ook koplampsproeiers moeten ingebouwd worden. Klopt dit nog? In Nederland is het niet verplicht en Audi levert de A1 1.4tfsi in Belgie met xenons en zonder koplampsproeiers.

Dit vind ik toch verbazend want het is een europese verplichting (zelf wereld in feit)

Koplampbesproeing is nodig voor 2 reden :

1) vuile koplampen spreiden het licht meer uit, dus ga je minder licht stralen waar het moet en de andere weggebruikers lastigvallen
            2) xenon produceren te weinig warmte om ijs en sneeuw te laten smelten, het is dus gewoon gevaarlijk om in donker te rijden als het sneeuw of heel koud is...

2014 Porsche Boxster 981
            2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Dat is juist de reden dat bij audi a1 1.4 119gr geen koplampsproeiers zijn.. deze xenonlampen geven maar 2000 lumen.. terwijl andere lampen veel meer geven..

Comment

reden te meer lijkt me?
                lets have some more member berries

Comment

Zeg ik toch..

Comment

Beste medemensen, ik heb wat opzoekwerk gedaan ivm het wel of niet mogen van een aftermarket xenon verlichting en dit is wat ik gevonden heb. Dit is een wettekst dus het lijk mij behoorlijk waterdicht en hier kan je niet echt om.

12 MAART 2010. - Ministeriële Omzendbrief betreffende sommige verbouwde voertuigen (cat. M1)
                    (B.S. 26.03.2010)

7) vervangen van voorlicht (xenon)- voorwaarden:
                    • e- of E-goedgekeurd
                    • behoud originele kleur (uitstraling)
                    • voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
                    • reglementair verplichte lichten aanwezig
                    • automatische lichthoogteregeling
                    • koplampreinigingsinstallatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avag Bekijk Berichten
                      Beste medemensen, ik heb wat opzoekwerk gedaan ivm het wel of niet mogen van een aftermarket xenon verlichting en dit is wat ik gevonden heb. Dit is een wettekst dus het lijk mij behoorlijk waterdicht en hier kan je niet echt om.

12 MAART 2010. - Ministeriële Omzendbrief betreffende sommige verbouwde voertuigen (cat. M1)
                      (B.S. 26.03.2010)

7) vervangen van voorlicht (xenon)- voorwaarden:
                      • e- of E-goedgekeurd
                      • behoud originele kleur (uitstraling)
                      • voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
                      • reglementair verplichte lichten aanwezig
                      • automatische lichthoogteregeling
                      • koplampreinigingsinstallatie

Klopt allemaal wel, ware het niet dat sommige keurders dit niet checken (politie zelfs nooit en ik rij al 10 jaar met aftermarket xenon) en dat dergelijke aftermarket kits op een uur verwijderd zijn en vervangen door de originele ...
                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Als ne met bvb kitje van 4300k rijdt of met een van 10 000k gaat ge wel rapper worden tegen gehouden.

Er bestaan nu ook 'speciale' reflector xenon kits? Iets van waar of enkel verkoop verhaal? Zou blijkbaar minder strooilicht geven.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          Als ne met bvb kitje van 4300k rijdt of met een van 10 000k gaat ge wel rapper worden tegen gehouden.

Er bestaan nu ook 'speciale' reflector xenon kits? Iets van waar of enkel verkoop verhaal? Zou blijkbaar minder strooilicht geven.
                          Als dit zou bestaan wil ik dat ook wel weten

Comment

Op youtube vind je meer en meer filmkes van aftermarket led inbouw. Denk dat die xenon op termijn gaan verdringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre23 Bekijk Berichten
                              Als dit zou bestaan wil ik dat ook wel weten

Die 'r' lamp is zogozegd voor gewone reflector. Op google vind ik er niet meteen meer over eigl.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                Op youtube vind je meer en meer filmkes van aftermarket led inbouw. Denk dat die xenon op termijn gaan verdringen.
                                ik denk dat het op termijn laserlicht zal worden.

Comment

Wat ik me afvraag.
                                  Er zijn nu auto´s zoals de nieuwe beetle welke xenons hebben van minder dan 2000 lumen en alsdusdanig geen koplampsproeiers hebben.

Kan je dan ook geen set aftermarket steken van dezelfde waarde eveens zonder sproeiers of hoogteregeling?
                                  In NL mag dit ondertussen wel.

Comment

Dacht dat ook in Australie (een land dat houdt van regeltjes); de 2000lumen de grens is waarboven sproeiers + hoogteregeling verplicht zijn....

Belgie zou dit beter ook doen...
                                    teizman

Comment

binnen een jaar of 10 is regelgeving hier ook wel aangepast, gelieve even geduld te hebben ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        binnen een jaar of 10 is regelgeving hier ook wel aangepast, gelieve even geduld te hebben ;-)
                                        Binnen een jaar of 10 heb ik al een nieuwe auto gekocht met standaard laserlicht !

EDIT: Gisteren naar de controle geweest met mijn zus haar auto, en voor de lol eens gevraagd hoe het nu zat met de wetgeving op xenon. het antwoord van die gast was, koplampsproeiers en automatische hoogteregeling zijn nog wel verplicht..maar we moeten het niet meer controleren zei hij...dus als dit waar is zou je in principe door de keuring moeten geraken met enkel een xenon kit..
                                        Last edited by marc12010; 13/02/2015, 11:08.

Comment

Zijn er hier op het forum met een octavia 1z facelift die xenon hebben nageplaatst?
                                          Had eerst de gewone set van pilot met canbus bewaking. Maar na 2 dagen kreeg ik een foutmelding, bleef de linkse pinker branden en moest de lichtmodule van de wagen vervangen worden.

Nu beweert pilot dat ze dit met de laatste digital line reeks niet zullen voorhebben.

Iemand ervaring hiermee?

Comment

Working...
                                          X