Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeren voor hekken: ja of nee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• parkeren voor hekken: ja of nee?

Volgende situatie:
    Op een parking zijn 6 parkeervakken. Naast het rechtse parkeervak staat een dubbel hekken met een verlaagde stoep. Dat hekken geeft toegang tot de tuin van een opa in de straat. Dat hekken is compleet verwilderd met struiken, waardoor er onmogelijk een auto doorkan.

Tijdens drukke momenten van het restaurant in de buurt staan soms mensen voor dat hekken geparkeerd, ik soms ook als er echt geen andere plaats is. Opa zelf heeft niets beters te doen dan briefjes tussen de mensen hun ruitenwissers te gaan steken dat ze daar niet mogen staan, terwijl hij het hekken de laatste 3 jaar niet meer heeft opengemaakt.

Omdat ik de enige ben die het doet én die hij kent, belt hij om de haverklap aan ons deur dat ik mijn auto moet verplaatsen 'voor als ze kolen komen leveren' en nog meer van die zever.

Nu, mijn vraag is: stel dat hij de politie belt, kan ik een boete krijgen?
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

wettelijk gezien wel, je staat nog altijd voor een poort.

hier in mechelen is er ergens zoon grote dubbele deur, die is omgebouwd naar een voordeur.
    nu hangt daar ook een takelbordje aan. maar kan ook al JAAAAREN gij n auto uitkomen.
    dus staan we er ook voor, hoewel dit meestal maar voor een kwartiertje is.

Comment

Indien er een officieel parkeervak is denk ik dat je er mag staan.. anders even een foto nemen & opsturen naar de wijkagent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
        Indien er een officieel parkeervak is
        is er niet, maar er staan ook geen gele onderbroken strepen maar door het verlaagde voetpad begon ik nu te twijfelen...
        sigpic

Comment

Als je die mens toch spreekt, vraag of je er niet gewoon mag staan aangezien hij het niet of zelden gebruikt.
          Zeg hem dat als hij toch binnen of buiten moet hij een seintje komt geven en dat je je meteen zal verplaatsen.

Geef die mens een goeie fles wijn en hij zal tevreden zijn.
          Zo heb je ook meteen je eigen privé parkeerplaats in je straat !

Comment

als er geen vak is en er staan geen verbodsborden mag je daar wel staan, denk ik.
            je mag niemand zijn uitrit blokkeren, inrit mag wel volgens de wet. ('t zijn rare zaken)
            als hij ze nog gebruikt zou ik er nu niet voor gaan staan, maar als die compleet verwilderd is, zal de politie u wel gelijk geven.
            zeker als hij naast die poort nog een oprit of poort zou hebben die hij wel gebruikt
            wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Als je die mens toch spreekt, vraag of je er niet gewoon mag staan aangezien hij het niet of zelden gebruikt.
              Zeg hem dat hij in het uitzonderlijke geval dat hij toch binnen of buiten moet via dat hek hij even komt aanbellen.

Geef die mens een goeie fles wijn en hij zal tevreden zijn.
              Zo heb je ook je eigen privé parkeerplaats in je straat !
              als diene altijd komt bellen met smoesjes van kolen en dergelijke, zal het niet lukken om hem te overtuigen daar wel te mogen staan
              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                als diene altijd komt bellen met smoesjes van kolen en dergelijke, zal het niet lukken om hem te overtuigen daar wel te mogen staan
                Tis geven en nemen hé, je moet iets zoeken om op goeie voet te staan met die mens.
                Een fles wijn of iets anders kan al veel doen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Tis geven en nemen hé, je moet iets zoeken om op goeie voet te staan met die mens.
                  Een fles wijn of iets anders kan al veel doen !
                  beter een verre vriend dan een goede buur.

muren en prikkeldraad zijn tegenwoordig overal aan te raden, want niemand verdraagt nog iets
                  wimoptiek.be op

Comment

Gewoon jouw nummerplaat op die poort zetten.

Artikel 25. Parkeerverbod

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
                    voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Belgische wetgeving, een meesterwerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        je mag niemand zijn uitrit blokkeren, inrit mag wel volgens de wet. ('t zijn rare zaken)
                        Huh?

Oorspronkelijk geplaatst door de wegcode
                        Art. 25.1 paragraaf 3: voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
                        Veel hangt er vanaf of die parking openbaar domein is of niet maar ik vrees dat je daar eigenlijk feitelijk niet mag staan volgens bovenstaand artikel.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Da's dan weer vandalisme!
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Huh?

Veel hangt er vanaf of die parking openbaar domein is of niet maar ik vrees dat je daar eigenlijk feitelijk niet mag staan volgens bovenstaand artikel.
                            je mag er idd niet staan, maar volgens de letter van de wet mogen ze enkel slepen als de persoon niet uit zijn garage kan. als hij thuiskomt en hij kan niet in zijn garage krijg je enkel een boete en geen sleping.
                            wimoptiek.be op

Comment

Geloof me maar dat ze ook slepen als je naar binnen moet (ik spreek uit ervaring).
                              En ze slepen ELKE keer als ik bel en dat er iemand voor onze poort staat

Comment

Echt, gewoon wat papieren tape tegen de poort plakken en met alcoolstift de combinatie van je nummerplaat erop noteren is genoeg om er legaal te parkeren. Tot iemand die tape natuurlijk afscheurt

Comment

Echt, gewoon wat papieren tape tegen de poort plakken en met alcoolstift de combinatie van je nummerplaat erop noteren is genoeg om er legaal te parkeren. Tot iemand die tape natuurlijk afscheurt
                                  Maar dan vergeet je dat jij dat niet mag doen op de poort van een ander zonder de toestemming van die ander.
                                  Anders is dat, zoals ik hoger al meldde, vandalisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                    Geloof me maar dat ze ook slepen als je naar binnen moet (ik spreek uit ervaring).
                                    En ze slepen ELKE keer als ik bel en dat er iemand voor onze poort staat
                                    Dan zal de betrokken agent wel een percentje krijgen van de sleepdienst , want normaal gebeurt dit niet en word je gevraagd om je wagen in de straat te parkeren tot je inrit van je garage weer vrij is.
                                    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Maar dan vergeet je dat jij dat niet mag doen op de poort van een ander zonder de toestemming van die ander.
                                      Anders is dat, zoals ik hoger al meldde, vandalisme.
                                      Beschadig of vernietig je objecten van iemand anders door het plakken van wat afplaktape?

Comment

Onpraktisch, maar zolang er geen beschadigingen worden aangebracht is dat geen vandalisme

Comment

Working...
                                        X