Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeren voor hekken: ja of nee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De wetgeving verplicht niemand om een garage/inrit daadwerkelijk te gebruiken. Van zodra er sprake is van een herkenbare "inrij" van eigendommen mag er niet geparkeerd worden.

Art. 25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
    .../...
    3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
    Hieronder volgt een citaat uit een cassatie-arrest dat wellicht wat meer licht op de zaak werpt :

De in art. 25.1, 3° Wegcode bedoelde 'inrij voor eigendommen' is elke naar uiterlijke kenmerken als inrij voorkomende en waarneembare inrit voor drie- of meerwielige voertuigen.
    Overwegende dat de door artikel 25.1.3° van het Wegverkeersreglement beoogde “inrij (voor eigendommen)” - waarvan de betekenis niet wettelijk is omschreven - elke naar uiterlijke kenmerken als inrij voorkomende en waarneembare inrit voor drie- of meerwielige voertuigen betreft; dat, het werkelijk gebruik van de aldus voor de bedoelde voertuigen feitelijk toegankelijke plaats niet bepalend is en het eventueel zelden of niet gebruiken van die plaats voor het onderbrengen van voertuigen geen afbreuk doet aan de door de vermelde wettelijke bepaling aan de aldus bepaalde inrij verleende wettelijke bescherming; de appelrechters terecht zeggen dat “het volstaat dat de inrij toegang met een voertuig/wagen kan geven tot het eigendom (...) De wijze van gebruik ervan, of de frekwentie, niet determinerend (is)” en dat de mogelijkheid tot toegang steeds gevrijwaard dient te blijven;
    Cassatie. AR 6752, 16 november 1993 (Ketels / De Vooght-Neirinck), R.W. 1993-94, 821; Bull. 1993, 957; Arr. Cass. 1993, 956; Pas. 1993, I, 957.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Ja het aanbrengen zal als het met verstand gedaan wordt geen beschadigingen maken...

Maar het eraf krijgen zonder beschadigingen zal al iets lastiger zijn, wat met nablijvende lijmresten en dergelijke...

Bij de uwe zou het al helemaal om zeep zijn want ik denk dat je geplakte lak ook gaat meekomen als je er ducktape gaat opplakken en afttrekken
      Daarom ook afplaktape. Die laat geen lijmresten na

tesa creates adhesive solutions that improve the work, products and lives of our customers. We support industry partners, craftspeople and consumer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
        Geloof me maar dat ze ook slepen als je naar binnen moet (ik spreek uit ervaring).
        En ze slepen ELKE keer als ik bel en dat er iemand voor onze poort staat

hier bij mij staan er ook vaak mensen voor de poort (dokter, station,..) en geloof mij, ze komen niet slepen als je binnen moet, enkel als je buiten moet!

zo stond is ne 'waalse' auto voor de poort toen we thuiskwamen rond 23u30...
        wij direct gaan bellen in de buurt waar er nog zichtbaar licht te zien was zonder resultaat.
        ik bel de politie, geef de nrplaat en was iemand van in Luik...
        hij zei me ook dat ze niet konden slepen als ik er in moest, heb dan naar een takeldienst gebeld en daar zeiden ze mij dat ze wel wilden takelen, maar dat de kosten dan voor mij waren + de politie moest goedkeuring geven!!

ik heb dan onze skoda met mm-werk en veel gedraai in onze garage gekregen, aangezien er naast onze garage een oversteekplaats is voor fietsers, dus daar mogen geen auto's staan

terug naar de politie gebeld dat we UIT onze garage moesten, en dan zijn ze gekomen...

tegen 01u00 was de politie er met de takelwagen, auto getakeld, skoda buiten zodat mijn omega binnen kon staan en dan zijn we gaan slapen

dus ze slepen enkel als je UIT je garage moet, niet als je er in moet zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
          Geloof me maar dat ze ook slepen als je naar binnen moet (ik spreek uit ervaring).
          En ze slepen ELKE keer als ik bel en dat er iemand voor onze poort staat
          Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
          hier bij mij staan er ook vaak mensen voor de poort (dokter, station,..) en geloof mij, ze komen niet slepen als je binnen moet, enkel als je buiten moet!
          Moraal van het verhaal, zoals in veel gevallen zal één en ander afhangen van de politiezone waarin je woont, van de flik die je aan de lijn krijgt en allicht ook van het moment van de dag.

Om even duidelijk te zijn, er staan mag niet, ook niet als je erin moet, alleen is de penalisering niet steeds dezelfde. Dat ze hem niet willen laten wegslepen daar kan ik misschien nog begrip voor opbrengen (als is dat niet leuk als het voor jouw garage/inrit is natuurlijk) maar ze zouden op zijn minst wel een PV moeten opmaken van de overtreding.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

op school is het net hetzelfde hoor! aan de overkant van onze inrit waar onze bus uit moet, mag je niet parkeren (gele-witte verf) omdat de bus haar draai niet kan nemen anders...

daar staan ook dikwijls auto's en de politie takelt alleen als de bus er uit moet, niet als ze er in moet..

Comment

in het vervolg kan je het slimmer spelen astralogie.
              bellen dat je weg moet en niet kan. en als ze aan het slepen zijn trek je de poort open en zeg je.
              "god men wagen stond wat verder op straat, men vrouw had hem vergeten binnen te zetten"

lijkt me ook wel lachen.
              wimoptiek.be op

Comment

Of je doet je poort helemaal niet open en gaat terug naar binnen en je zegt dat je binnen 5 minuutjes wel vertrekt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  in het vervolg kan je het slimmer spelen astralogie.
                  bellen dat je weg moet en niet kan. en als ze aan het slepen zijn trek je de poort open en zeg je.
                  "god men wagen stond wat verder op straat, men vrouw had hem vergeten binnen te zetten"

lijkt me ook wel lachen.
                  haha, da kunnen we ook doen...normaal stond de kever achteraan in de garage, maar hij was toen juist op onderhoud

nu staan er telkens 2 kevers in de garage dus als mijne zafira ook binnen moet, dan kan ik nog altijd zeggen dat ik weg moet met de kever...

minstens 2-3x per week komen we thuis en staat er nen auto voor de garage zonder chauffeur...

dagelijks staan er minstens 10-15 auto's met chauffeur 'even' voor de garage te wachten als ik er niet voor sta...als ze hun motor stilleggen hebben we er geen last van, maar als er hier 5-6 minuten nen auto staat te draaien

nadeel van op 150m van het station te wonen waarschijnlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Gewoon jouw nummerplaat op die poort zetten.
                    idd daarom heb ik steeds een duplicaat van mijn nr plaat in de wagen.
                    als ik ( vooral s' avonds ) in't stad geen plaats kan vinden parkeer ik mij voor zo een poort en hang er mijn plaat op met dubbelzijdige tape.
                    voor een uur of 2 is da goe te doen en de eigenaar merkt da immers ni.
                    't is nen truck lijk een ander hé en hetwerkt

idem met boete tussen ruitenwisser..
                    zoek u een parking waar ge iemand zietstaan met boete tussen ruitenwisser daar parkeer ik mij dan en steek die tussen mijne wisser en zo laten ze mij gerust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten

idem met boete tussen ruitenwisser..
                      zoek u een parking waar ge iemand zietstaan met boete tussen ruitenwisser daar parkeer ik mij dan en steek die tussen mijne wisser en zo laten ze mij gerust
                      das al nen 'oude' die het nog steeds zeeeer goed doet

heb nog nooit een parkeerboete gehad

Comment

Working...
                      X