Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijschool moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rijschool moto

Is er een rijschool in het Gentse die zeer goed, goedkoop of zelfs beide is?

Ik betaalde destijds 120 euro voor 2 lesuren en 120 voor het examen (plus 36 aan het examencentrum). Misluk je de manoevers ben je in 5 minuten tijd 120 euro kwijt. De begeleiding was waardeloos. Naar het schijnt zijn er rijscholen die een herkansing goedkoper laten gebeuren.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Rijschool van Merelbeke en van De Vijver in Zwijnaarde zitten bij de best scorende voor dees kanten.

Prijzen zijn overal zowat hetzelfde. Die worden grotendeels door de overheid gestuurd.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

ik heb mijn rijexamen indertijd afgelegd de kanten van lebbeke. met de rijschool van aalst gingen we naar ginds voor het examen omdat ze daar soepelder waren. nuja van mijn groep met ong 7man waren er maar 2 direct door.
      wimoptiek.be op

Comment

rijexamen aangevraagd bij van de vijver in zwijnaarde. wachttijd 6-7 weken. dusja, wie na 8 maand tijdelijk rijbewijs 2x zakt voor het examen mag het vergeten met rondrijden. 't staat wil echt niet dat we motorijden en ik word nu alweer kwaad dat de circusact op het oefenterrein zoveel geld kost.

nuja, rijlessen zijn op een BMW GS van 650cc. leuk om eens een BMW te proberen!
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

ik heb nog tijd tot augustus, ga nog 2 lessen nemen en dan ook examen.
          met rijschool aan de watertoren in eeklo

Comment

Niemand verplicht je 8 maanden te wachten met het examen

Ik blijf er bij dat het veel beter is om direct de 8 uren te doen... Na 6 uren les ga je echt niet meer je manoevers elke week oefenen, en ben je na 8 maanden het meeste gewoon vergeten. Met je eigen motor buis je bijna altijd, en 2 uren betalen + examenbegeleiding is kort om alles weer opnieuw aan te leren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              nuja, rijlessen zijn op een BMW GS van 650cc. leuk om eens een BMW te proberen!
              Behalve het logo en het prijskaartje is er niet veel BMW aan zo een GS. Blok is Rotex en de rest is ook een samenraapsel van standaard onderdelen. Velen daarvan worden gedeeld met de XT660, Pegaso, Mulhacen,...

Persoonlijk heb ik zo een mini GS altijd 1 van de meest bescheten moto's gevonden. Kan er geen goed woord over zeggen. Ok, behalve dat het wel een wendbaar ding is en bijgevolg relatief goed voor het examen. Maar hij kan niet tippen aan bvb een DL650 die op echt alle vlakken beter is.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Tjeu houdt gewoon niet van BMW's .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Tjeu houdt gewoon niet van BMW's .
                  Nochtans, als je me op een onbewaakt moment vraagt wat de beste moto op de markt is, dan zal ik er spontaan "De GS 1200 vanaf 2007" uitflappen.
                  Maar enkel als mijn mond sneller is dan mijn verstand, anders zal me dat nooit overkomen
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

... En dan nog. Een GS is technisch misschien heel goed, maar verder wekt het ding een emotie op van een graafmachine

Comment

... En dan nog. Een GS is technisch misschien heel goed, maar verder wekt het ding een emotie op van een graafmachine
                      Ja, het is dan ook een BMW é
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik blijf er bij dat het veel beter is om direct de 8 uren te doen... Na 6 uren les ga je echt niet meer je manoevers elke week oefenen, en ben je na 8 maanden het meeste gewoon vergeten. Met je eigen motor buis je bijna altijd, en 2 uren betalen + examenbegeleiding is kort om alles weer opnieuw aan te leren.
                        na 6 uur was ik nog steeds enorm slecht omdat ik nooit echt enige voeling had met een tweewielmotorvoertuig. Ik kon niet schakelen e.d. nu heb ik die feeling wel al een beetje. ik moet niet meer zitten nadenken om te schakelen, wat ik al een hele prestatie vind.
                        En wie zegt dat ik na er even mee gereden te hebben ik het wel zou willen blijven doen. Misschien vond ik motorrijden helemaal niet leuk...
                        vandaar mijn keuze om het in twee keer te doen.

en ik vergeet nog iets: opleidingcheques. als je het verdeelde over 2 jaren dan kon je 2x met opleidingscheques betalen. wat nu wel niet zal doorgaan maar de intentie was er

Comment

Ik heb ook alles in één keer gedaan, 8 uren les (4x2) en onmiddellijk aansluitend m'n examen. Ik weet niet of het de beste manier is, maar het is zoals je zegt, alles zit nog vers in 't geheugen. En, ik wilde er eigenlijk allemaal zo snel mogelijk vanaf.

Comment

Als je alles in één keer doet, ben je zeker niet een volleerd motorrijder na het examen. Maar daar test men je ook niet op op het examen. Ik kreeg mijn motorrijbewijs zonder ook maar van tegensturen gehoord te hebben!

Maar had je me 6 maanden na mijn laatste rijles gevraagd de manoevers met mijn eigen motorfiets te doen, ik had toch flink gezweet hoor.

Comment

Had vroeger twee collega's die vrienden waren van kindsbeen af. De ene had sinds een paar jaar een MotoGuzzi California en de andere kocht er ook eentje, om gelijk op verlof te kunnen gaan. (Verhalen over reizen in Griekenland enz.. met sportieve ritjes op de bergwegen enz.. waren te veel voor Corneel, dus kocht hij er zich ook eentje). De nieuweling trainde met zijne 'copain' om de motor baas te worden en toen hij vond dat hij voldoende rijervaring had schreef hij zich in om het examen af te leggen. Toen ze samen aan het centrum aankwamen stond er een oudere heer in motorpak in de wachtzaal en, alletwee jong, begonnen ze wat de gek te steken met die oudere mens (vieux schnok enz...). Het "toeval" wilde dat dit wel de examinator was die mijn collega moest testen, dus de uitkomst was op voorhand al geweten, gebuisd van hier tot ginder. De volgende keer dat hij kwam om zijn herkansing uit te voeren zegden ze hem op den buro dat hij wat moest wachten omdat mr. XXX, de examinator, er nog niet was. Toen die eindelijk toekwam was het terug die "vieux schnok", hij was al gebuisd op voorhand. Hem werd ook zijdelings gezegd dat hij ingeschreven stond om zijn examen altijd met dezelfde examinator te doen in de toekomst, dus bij het horen van dat bericht heeft hij zijn MotoGuzzi California terug maar verkocht.... Misschien heeft hem dat uiteindelijk nog van een ongeluk gevrijwaard zullen we maar denken. Hij heeft in ieder geval een paar maand met een "bakkes" rondgelopen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Had vroeger twee collega's die vrienden ......
                                En naar een anders examen centrum gaan, daar heeft hij zo nooit eens aan gedacht?
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  En naar een anders examen centrum gaan, daar heeft hij zo nooit eens aan gedacht?
                                  Wat ik nu verteld heb speelde zich af in de jaren '70 en naar het schijnt was er toen voor moto's maar één examencentrum beschikbaar voor gans groot-Brussel ? (En dat men, indien men buisde, zich toch naar hetzelfde centrum moest begeven, net zoals met een wagen bij de technische controle, indien men een rode kaart krijgt moet men zich na evt. reparatie ook in datzelfde station aanmelden waar men de rode kaart gekregen heeft?)

Comment

Altijd uitkijken met who you fuck over, je komt alle mensen minimum 2 keer tegen in je leven

Comment

Altijd uitkijken met who you fuck over, je komt alle mensen minimum 2 keer tegen in je leven
                                      Inderdaad, en dat kan soms 2 keer teveel zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Ja, het is dan ook een BMW é

Comment

Working...
                                        X