Mededeling

Collapse
No announcement yet.

]Tijdelijk verblijf in België: auto invoeren en terug uitvoeren of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ]Tijdelijk verblijf in België: auto invoeren en terug uitvoeren of niet?

Tijdelijk verblijf in België: auto invoeren en terug uitvoeren of niet?

Beste,

2 jaar geleden schreven wij onze auto uit (uit België)

Nu is deze ingeschreven in Frankrijk,

Maar ondertussen zijn we 'zelf' terug in België ingeschreven, de auto nog niet
    (de auto heeft nog de franse platen, als we ons goed geïnformeerd hebben mag dit gedurende 6 maanden)

Maar: Wij zijn van plan om volgende maand naar Spanje te verhuizen, en dus de auto ook! Moet de auto ondertussen dan in België worden ingeschreven?? Of kunnen we een speciale plaat krijgen? Of kunnen we de auto rechtstreeks uit Frankrijk in Spanje inschrijven?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen, want wij kunnen nergens het antwoord terug vinden.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Moeke

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Rechtstreeks van Frankrijk naar Spanje... Doe de moeite niet om hem over te zetten op Belgische platen.

Comment

Bij officiële immigratie heb je te maken met een specifiek geval.

Je hebt dan 6 maand de tijd om alles in orde te brengen, maar aangezien je dan al weer weg bent...
        Het is wel zaak dat je op je Franse platen nog volledig in orde bent wat verzekering en dergelijke betreft.. maar dat is vanzelfsprekend lijkt me ..

Comment

@Nicooo
          @msxx
          Bedankt voor jullie snelle reactie.
          Ja dat is wat ik ook dacht... maar zou dat wel lukken?
          Maar, Gaan ze in Spanje de auto wel willen aannemen van een Belg met franse platen?
          Thanks,
          Groetjes,
          Moeke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeke Bekijk Berichten
            @Nicooo
            @msxx
            Bedankt voor jullie snelle reactie.
            Ja dat is wat ik ook dacht... maar zou dat wel lukken?
            Maar, Gaan ze in Spanje de auto wel willen aannemen van een Belg met franse platen?
            Thanks,
            Groetjes,
            Moeke
            Ze nemen de auto aan van een Belg met Franse export platen ;-)

Oftewel, je rijdt een maand rond in België en op de weg naar Spanje zal je naar een instantie in Frankrijk moeten rijden om daar je Franse platen om te wisselen voor export platen met bijbehorende papieren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Ze nemen de auto aan van een Belg met Franse export platen ;-)

Oftewel, je rijdt een maand rond in België en op de weg naar Spanje zal je naar een instantie in Frankrijk moeten rijden om daar je Franse platen om te wisselen voor export platen met bijbehorende papieren
              Dat zou super zijn :-)

Heb jij hier dan al ervaring mee?

Zijn die franse exportplaten dan zo gemakkelijk te verkrijgen?

Bedankt,

Groetjes
              Last edited by ; 22/03/2011, 23:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeke Bekijk Berichten
                Dat zou super zijn :-)

Heb jij hier dan al ervaring mee?

Zijn die franse exportplaten dan zo gemakkelijk te verkrijgen?

Bedankt,

Groetjes
                8 jaar geleden geïmmigreerd vanuit NL, nog 6 maand rond gereden met NL kenteken en NL verzekering. Daar heb ik nooit formeel navraag over gedaan, maar op het net genoeg over gevonden m.b.t. die 6 maand.
                (Let wel op, je verzekeringsmaatschappij van je wagen moet wel akkoord gaan... anders rijd je onverzekerd rond ... )
                Daarna uitgeschreven bij de NL dienst voor het wegverkeer (zeg maar de DIV van NL) en daar kreeg ik export papieren mee + een export plaatnr. Die plaat moest ik dan nog wel zelf maken/laten maken.

Dat werkt dacht ik identiek in heel de EU? Dienst wegverkeer zoeken in Frankrijk, en daar de procedure navragen. Dat lijkt me de enige weg.
                Het tijdelijk gebruik van die Franse wagen in België zou gedekt moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                  8 jaar geleden geïmmigreerd vanuit NL, nog 6 maand rond gereden met NL kenteken en NL verzekering. Daar heb ik nooit formeel navraag over gedaan, maar op het net genoeg over gevonden m.b.t. die 6 maand.
                  (Let wel op, je verzekeringsmaatschappij van je wagen moet wel akkoord gaan... anders rijd je onverzekerd rond ... )
                  Daarna uitgeschreven bij de NL dienst voor het wegverkeer (zeg maar de DIV van NL) en daar kreeg ik export papieren mee + een export plaatnr. Die plaat moest ik dan nog wel zelf maken/laten maken.

Dat werkt dacht ik identiek in heel de EU? Dienst wegverkeer zoeken in Frankrijk, en daar de procedure navragen. Dat lijkt me de enige weg.
                  Het tijdelijk gebruik van die Franse wagen in België zou gedekt moeten zijn.
                  ;-) Super bedankt voor alle info en reacties !

Comment

Working...
                  X