Oorspronkelijk geplaatst door DDke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
belgische medebestuurder op franse wagen
Collapse
X
-
Mijn ouders hadden vroeger een oude Kever op Spaanse platen. Bleef ook altijd in Spanje staan in hun buitenverblijf daar. Paar jaar geleden moest die naar België komen voor restauratie. Aan de grens hebben ze er moeten Belgische garageplaten opschroeven omdat ze anders niet in orde waren in België
Allemaal redelijk belachelijk maar dat is omdat er anders teveel "slimmeriken" misbruik maken om biv en taks te ontduiken. En dus worden degene die ter goeder trouw handelen ook strafbaar.
Je kunt altijd het risico nemen. Er zijn er die jaren zonder problemen rond tuffen en nooit controle hebben. Maar je zal maar een ijverige penneridder tegenkomen he.
Je zegt niet over welke auto het gaat maar de laatste jaren is het toch ook veel minder interessant geworden in Frankrijk nu ze ook op basis van co2 zijn gaan belasten.
Hier in de buurt zijn Duitsland in Luxemburg bij mijn weten nog steeds veruit het goedkoopstMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Is je vriendin ingeschreven in Frankrijk? Zo ja, dan mag jij er wel mee rijden hier als zij er bij zit. Anders niet (in theorie althans). Ik denk dat in een grensstreek dergelijke situaties schering en inslag zijn, zeker met al die "nieuw samengestelde gezinnen" van tegenwoordig. Denk dat de politie daar in grenszones toch vrij tolerant mee is, ze zouden nogal werk hebben anders.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMijn ouders hadden vroeger een oude Kever op Spaanse platen. Bleef ook altijd in Spanje staan in hun buitenverblijf daar. Paar jaar geleden moest die naar België komen voor restauratie. Aan de grens hebben ze er moeten Belgische garageplaten opschroeven omdat ze anders niet in orde waren in België
Allemaal redelijk belachelijk maar dat is omdat er anders teveel "slimmeriken" misbruik maken om biv en taks te ontduiken. En dus worden degene die ter goeder trouw handelen ook strafbaar.
Je kunt altijd het risico nemen. Er zijn er die jaren zonder problemen rond tuffen en nooit controle hebben. Maar je zal maar een ijverige penneridder tegenkomen he.
Je zegt niet over welke auto het gaat maar de laatste jaren is het toch ook veel minder interessant geworden in Frankrijk nu ze ook op basis van co2 zijn gaan belasten.
Hier in de buurt zijn Duitsland in Luxemburg bij mijn weten nog steeds veruit het goedkoopst
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenDenk dat de politie daar in grenszones toch vrij tolerant mee is, ze zouden nogal werk hebben anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenIk zou er maar niet op rekenen. Net daar zijn ze extra streng is mijn ervaring.
Nu, de DIV heeft een fout gemaakt tijdens het importeren van mijn Subaru, ik zou de procedure opnieuw moeten starten (die tot nu toe €420 kostte en ze uiteraard niet willen terugstorten) om hem in België te krijgen. Ik ben dat spelletje na drie maand ook wel beu en eens mijn Letse platen niet meer geldig zijn, staat die ook in Frankrijk ze ... Ik woon zelfs nog dichter van een Frans keuringsstation dan een Belgisch, komt goed uit.
Comment
-
Mijn vrouw (toen vriendin) reed in NL rond met haar auto met Belgische platen. Was gedomicilieerd in Belgie en auto enzo ook netjes hier verzekerd. Maar... ze werkte en verbleef te veel uren in Nederland. Op een ochtend stonde de douane haar op te wachten. Boete voor belastingsontduiking. Ze moest betalen met terugwerkende kracht (dag dat ze in NL begon te werken) met boete 100% erbovenop. 100% extra hebben we eraf kunnen krijgen. We hebben de auto dan maar verkocht wegens onze woonsituatie toen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenHangt er allemaal van af, ik ben in Ieper nog gestopt geweest met Letse en ze zeiden: "schonen otto!".
Nu, de DIV heeft een fout gemaakt tijdens het importeren van mijn Subaru, ik zou de procedure opnieuw moeten starten (die tot nu toe €420 kostte en ze uiteraard niet willen terugstorten) om hem in België te krijgen. Ik ben dat spelletje na drie maand ook wel beu en eens mijn Letse platen niet meer geldig zijn, staat die ook in Frankrijk ze ... Ik woon zelfs nog dichter van een Frans keuringsstation dan een Belgisch, komt goed uit.
Wat een mens al niet moet uitvinden om minder taksen te betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenLetse platen, cool, die kende ik nog niet. Import? Vertel me er alles over
Wat een mens al niet moet uitvinden om minder taksen te betalen
Is import, maar zolang ons ministerie er z'n werk niet van maakt (wacht nu al 3 maand), blijf ik met de Letse inschrijving zitten. Niet dat het zo erg is, binnen twee maand zakt mijn BIV met zo'n €500.
Maar zoals ik zei, veel kans dat hij uiteindelijk in Frankrijk wordt ingeschreven. Deze week wel nog eens gebeld en nu is het dossier plots "teruggevonden" en moet ik via Subaru een document krijgen, dat zal nu een week of twee duren, daarna kijkt het ministerie nog eens.Last edited by |) ][ |V| ][; 30/04/2011, 14:04.
Comment
Comment