Net terug van de keuring, en zoals eerder in deze topic gezezgd staat er inderdaad een nota over de brede banden en velgen, ondanks dat ze fabrieks-af zijn. Wel staat er (o) naast, mijn gok is dat dat wil zeggen dat et origineel is. Iemand bevestiging?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk BerichtenNet terug van de keuring, en zoals eerder in deze topic gezezgd staat er inderdaad een nota over de brede banden en velgen, ondanks dat ze fabrieks-af zijn. Wel staat er (o) naast, mijn gok is dat dat wil zeggen dat et origineel is. Iemand bevestiging?
(Sorry, heb er geen voor me liggen.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk BerichtenNet terug van de keuring, en zoals eerder in deze topic gezezgd staat er inderdaad een nota over de brede banden en velgen, ondanks dat ze fabrieks-af zijn. Wel staat er (o) naast, mijn gok is dat dat wil zeggen dat et origineel is. Iemand bevestiging?
maar wel een tuningrapport van 5€ waard
begrijpe wie begrijpe kan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenidd origineel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk BerichtenWat bedoel je met dat tuningrapport?
ik dacht het toch.
als je iets hebt dat niet origineel is aan je wagen krijg je een extra blad bij je schouwing. het zogenaamde tuningrapport.en dat kost je 5€ extra.
zo heb ik een tuningrapport gekregen voor mijn banden die niet origineel waren. (zijn nogthans standaard gemonteerd op mijn versie) ikke dat dus gezegd dus hebben ze achter de opmerking van mijn velgen een (O) gezet. Wat wil zeggen gewijzigd maar origineel. (begrijpe wie begrijpe kan)Toen ik vroeg waarom ik dan nog altijd 5€ moest betalen aangezien ze toch origineel waren, hebben ze er maar een zonneband bijgezet. (ik heb een sticker met reklame op mijn voorruit hangen).
Ben dan maar al vloekend naar buiten gegaan. Me in mijzelf afvragend waarom ze dan geen opmerkingen maakten over mijn CAI op de motor en rode pinkers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenben jij bij de politie?
ik dacht het toch.
als je iets hebt dat niet origineel is aan je wagen krijg je een extra blad bij je schouwing. het zogenaamde tuningrapport.en dat kost je 5€ extra.
zo heb ik een tuningrapport gekregen voor mijn banden die niet origineel waren. (zijn nogthans standaard gemonteerd op mijn versie) ikke dat dus gezegd dus hebben ze achter de opmerking van mijn velgen een (O) gezet. Wat wil zeggen gewijzigd maar origineel. (begrijpe wie begrijpe kan)Toen ik vroeg waarom ik dan nog altijd 5€ moest betalen aangezien ze toch origineel waren, hebben ze er maar een zonneband bijgezet. (ik heb een sticker met reklame op mijn voorruit hangen).
Ben dan maar al vloekend naar buiten gegaan. Me in mijzelf afvragend waarom ze dan geen opmerkingen maakten over mijn CAI op de motor en rode pinkers.
En nee, ik ben niet bij de politie...
Logisch is het zeker niet. Maar dat is veel niet hè.
Ik kan best begrijpen dat je je rot geërgerd hebt.
Ik zou ook gevloekt hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenben jij bij de politie?
ik dacht het toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk BerichtenEn nee, ik ben niet bij de politie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenidd origineel
no way, als er een (o) naast staat hoef je niet te betalen voor da rapport. er staat pas een (o) naast al de bandenmaat vermeld staat op het COC, wat bij uwe coupé ni 't geval was.
en 't is trouwens 6€ voor een tuningrapport
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenow, ik dacht dat je zo'n manwijf in uniform was. sorry dat ik je verkeerd heb ingeschat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenno way, als er een (o) naast staat hoef je niet te betalen voor da rapport. er staat pas een (o) naast al de bandenmaat vermeld staat op het COC, wat bij uwe coupé ni 't geval was.
en 't is trouwens 6€ voor een tuningrapport
-zonneband (reklame op de voorruit) maar met een (O) naast
-afwijkende bandenmaat
resultaat 5 (of 6€ jij weet het beter) tuningrapport
ik ga terug binnen om uitleg. en daar veranderen ze na veel tamtam het tuningrapport naar:
-zonneband
-afwijkende bandenmaat (O)
de (O) van de zonneband is opeens verdwenen
pittig detail. de week later ga ik met de clio. met juist dezelfde sticker op de voorruit. en tataaa geen tuningrapport.
Comment
-
Bij mijn weten staat er niks in de omzendbrief (ivm de tuningkeuring) over afwijkende bandenmaten, dus zouden deze ook NIET op een tuningrapport vermald mogen worden.
Er zijn daarvoor 2 mogelijkheden:
Ofwel is je bandenmaat goed (of binnen de toleranties) en is alles in orde;
Ofwel is je bandenmaat niet goed en dan word je afgekeeurd.
Maar dat heeft niks met de tuningraporten te maken.
Enkele links:
Tarieven in het begin, maar niet lang aangehouden
De huidige tarieven
Recentste omzendbriefOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBij mijn weten staat er niks in de omzendbrief (ivm de tuningkeuring) over afwijkende bandenmaten, dus zouden deze ook NIET op een tuningrapport vermald mogen worden.
Er zijn daarvoor 2 mogelijkheden:
Ofwel is je bandenmaat goed (of binnen de toleranties) en is alles in orde;
Ofwel is je bandenmaat niet goed en dan word je afgekeeurd.
Maar dat heeft niks met de tuningraporten te maken.
is die omzendbrief de bijbel van de heren tuners waar de waarheid en niets dan de waarheid in staat?
Als je een bandenmaat hebt liggen die niet op het COC staat én binnen de toegestane tolerantie valt wordt er op het tuningrapport velgen vermeld en rekent men 6€ aan voor het tuningrapport
indien deze wél op het COC staan maar niet standaard dan worden ze vermeld op het rapport als zijnde niet standaard maar wel uit de optielijst ----> (o) dus.(bijvoorbeeld een 520d met M5 velgen, ik zeg maar wat) hiervoor wordt niks extra gerekend.
als je bandenmaat niet op het COC staat en buiten de tolerantie valt moogt ge nog eens terug komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenis die omzendbrief de bijbel van de heren tuners waar de waarheid en niets dan de waarheid in staat?
wees blij dat de heren tjoeners al de moeite doen de omzendbrief in kwestie te willen lezen. willen en kunnen zijn in deze en andere context geen synoniemen.
Comment
-
@soepap: voor de goede orde, ik ben GEEN tuner!!!
Ik rij met een voledig standaard saxo 1.1!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten@soepap: voor de goede orde, ik ben GEEN tuner!!!
Ik rij met een voledig standaard saxo 1.1!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenen in plaats van hier te zeveren en soepap steeds aan te vallen, zou je beter gaan praten met de stationschef (want praten helpt)
Ik heb geen problemen met de keuring, de Saxo is d'r vorige maand zonder problemen door geraakt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
*zucht*
Anderhalf uur aan staat schuiven aan de autokeuring.
Vervolgens sta ik eindelijk als eerste in de rij en sluiten ze voor mijn neus de deur (maar het was nog geen tijd).
Dus ben ik naar binnen gegaan en van mijn voeten staan maken. Dat kunde ook even goed niet doen wat ze luisteren niet eens. "De lijn staat vol meneer".
Man man man, ne mens kan toch nog al gefrustreerd raken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenuh? wa voor een werkwijze is da? wij sluiten op tijd de poort aan 't straat en al wie nog op den oprit staat bedienen we nog.
het ergste is nog dat ik een uur van te voren heb gevraagd of het nog zin had: ''ja, waarschijnlijk wel meneer''
en er stonden er nog 5 achter mij... en ik mocht zelfs al niet meer binnen
Ik nomineer de autokeuring tot verschrikkelijkste instelling van het jaar.
Comment
Comment