Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En ik geraak daar toch door dus lig er niet van wakker
Met mijn Escort was dat een andere zaak...
Als ge maar dikwijls genoeg doortrekt, dan geeft dat inderdaad geen probleem. Met LPG hebt ge ook een soortgelijke test, ook nooit probleem voor mij. Heb tot hiertoe altijd zelf gas mogen geven tot tussen 4500 en 5000 toeren terwijl die kerel staat te meten. Altijd tof en nooit klachten.
voor ne roettest bij diesels gewoon in 4e vitesse rijden op de autosnelweg, zorgen dat u stoof goed heet staat, dan ermee naar de keuring rijden.
100% zeker dat je er dan direct door bent, als ie kouder staat meer roet eruit.
Warmer minder, zeer heet had ik zelfs bijna niks op mijn roettest mijne orig. uitlaat had in de kelder gelegen en hij was onder water gelopen
eenige dat ik had is dat die paljassen uwe muziek open zetten terwijl dat hun niks aangaat, ff u woofers eens stressen dat ik de remote uit mijne zak heb genomen en *klik* muziek af heb gezet en eens een boze blik geworpen en twas gedaan.
Je hebt in de keuring altijd van die debielen die hun 'macht' misbruiken, dat heb je trouwens overal. Maar over het algemeen vallen die mannen wel mee.
Over die roettest: Normaal moet de wagen een tien tot vijftiental seconden (zo vanuit goca opgelegt), op maximaal toerental gehouden worden. In werkelijkheid wordt dit echter (bijna) nooit gedaan.
De reden hiervoor is dat er in het begin dat die roettest ingevoert werd er een heel aantal problemen voordeden bij mensen waarvan hun motor niet op bedrijfstemperatuur was. Wanneer men toen de roettest uitvoerde in koude toestand waren de gevolgen voor de motor soms catastrofaal. Daarom kijkt men nu meestal of je wagen goed warm gedraaid is (want anders zenden ze je terug om een 'toerke' te gaan doen) om vervolgens het gaspedaal maar kortstondig volledig in te drukken en dan voorzichtig los te laten.
Soms kan het dat de drempelwaarde niet bereikt is, en dat men de keurig enkele keren moet herdoen. Maar 3x 'minutenlang' het gaspedaal volledig indrukken kan ik toch niet de normale procedure noemen!
Over het feit dat je je auto moet afgeven aan de keurder: Het is gewoon de gang van zaken in de keuring en zo loopt alles ook wat vlotter. Als je op je strepen staat, dan kunnen ze je toestaan om zelf te rijden. Maar gebeurt er dan iets (je rijdt tegen een andere auto/persoon, je rijdt naast de brug, ...) dan ben je helemaal niet verzekerd. Wat wel het geval is wanneer iemand van de keuring je auto gestuurd.
Als je klachten hebt, stap dan gewoon naar de stationverantwoordelijke, die zal je zeker kunnen verder helpen!
Ik ben al een paar keer mee naar de keuring geweest: 1 x met de MB Vito van mijn broer die als bedrijfswagen wordt gekeurd en 1x met een renault clio uit '98 denk ik. Beiden zijn diesels: Vito 112 CDI en de clio de 1.9d die voor verkoop werd gekeurd, beiden in het keuringscentrum in Heist op den berg.
Wat het 'uit de handen geven van de wagen' betreft lieten ze ons altijd de keuze: ofwel reden we zelf ofwel reed de keurder, nooit geen klachten over gehoord of gehad.
Met rokende banden vertrekken is zeker niet normaal en getuigt van weinig respect voor andermans zaak. Ik ben een rustige jongen maar als binnen enkele jaren (als ik naar de keuring moet) iemand dat met mijn wagen zou doen, dan zou ik het daar ook niet bij laten.
Ik zou in uw situatie ook behoorlijk van slag zijn, zaken die niet van jou zijn behandel je met respect en dat is hier niet gebeurd. Ik hoop dan ook dat er alsnog iets uit de bus komt, desnoods een verontschuldiging: het is niet veel, maar het is nog altijd beter dan niets.
Ja ik weet dat die test is opgelegd door goca, heb ze een email gestuurd een paar dagen geleden en heb het antwoord hier gepost btw (langste post), het is idd normaal dat een dieselmotor hoog in toeren wordt gejaagd voor een roettest+een keer of 2-3 voor het "leegmaken" van de uitlaat.
En het waren geen 10 seconden...maar een minuut of 2-3, dat 2-3 keren na elkaar... Dat een motor het niet begeeft door even onbelast tot maximaal toerental te gaan wist ik ondertussen al, maar zoals hierboven ergens wordt gezegd, wat als er brokken vallen...?
Dan heb dat pattinerend vertrekken in 2e nog, het arrogante gedrag...
Kan zijn dat meneer mss sexueel gefrustreerd was, mijn volste begrip, maar IK heb die motor en al de rest van mn wagen bij elkaar moeten werken + taxen + verzekering + schouwing + onderhoud + SCHOUWING! Ik onderhoud mn wagen dan ook bij een erkende ford verdeler, wordt wekelijks gewassen binnen en buiten...
Ik wil maar zeggen, ik draag zorg voor mn wagen, het is tenslotte een hoop centjes en het is niet om te zeggen dat het een 'brakske' is u know, dus dat menig persoon zn kalmte verliest bij het toezien van het afbrakken van zijn/haar wagen vind ik normaal, dit was voor mij de eerste en laatste keer geweest, ik ben nu al 3 jaar chauffeur en heb nog bij scania gewerkt (mss minder van toepassing) dus heb al genoeg wielen door de schouwingstraat gereden en dit was voor mij het eerste voorval, dan nog met mn eigen wagen...EN DIT WAS NIET NORMAAL, maar ja, voor je goed en wel beseft wat je HAD KUNNEN doen ben maar een straatje meer van huis :-p En daarmee kom ik hier eens ff horen wat er in de toekomst gezegd of gedaan zou kunnen worden bij een gelijkaardig voorval, en daarom niet niet specifiek voor mij.
btw; de dieseltest is opgelegd door goca, ga daar eens klagen
Soms weten die jankemannen het ook beter! Zo heeft deze jankeman al meermaals terecht een keurder op de vingers moeten tikken. Maar wel steeds op een beleefde wijze en dat scheelt ook heel veel. Maar als ze tegen mijn kar rijden (figuurlijk dan ) dan hebben ze het vlaggen, dat kan ik u garanderen.
Ik zei tegen haar dat ze voorzichtig moest zijn met uit de remmen test te rijden ivm. koppeling, wat was haar antwoord : manneke ik heb al met meer auto's dan gij gereden in u leven.
Toen kreeg ik serieus de zenuwen .
Dat zei het kereltje ook tegen mij toen ik zei dat hij rustig moest zijn met de koppeling, en toen viel hij meteen stil. Ik heb dan maar zelf gereden.
Comment