Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
    't is eigenlijk wel een geldklopperij

lichte vrachtauto : 27.5 euro
    milieukeuring diesel: 11 euro
    vignet : 4 euro

Ik ga morgen terug, er staat op de tarievenlijst:
    KLEVEN van een KEURINGSVIGNET voor het bevestigen van de geldigheid van de keuring : 4 euro

En ik heb het gewoon meegekregen
    succes morgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
      onderschat nooit tuning hé
      als je zo'n auto ziet staan, oké .. maar van zodra je zo'n ding start hóór je toch wel overduidelijk dat 't een benzine is he
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Toen ik de BMW ging laten keuren voor verkoop ben ik eerst langs de midas geweest voor een nazicht voor keuring en daar wisten ze me te vertellen dat alles goed was behalve de toegestane CO² uitstoot op LPG. Bon, ik me aangemeld voor die keuring en dieje gast vraagt om hem op gas te switchen en gas te geven tot om en bij de 4000 toeren om die CO² te kunnen meten. Ik dat ding op naft gezet en maar toeren maken. Dieje vent boven da lawaai: meneer, hij staat toch op lpg he? Ikke: jaja, zijt maar zeker. Dieje gast: 't is goed, rij maar buiten naar hal 1 voor de rest. Ik: ok. en weg.
        1976 Porsche 924 (verkocht)
        2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
        2011 Volvo V60 T6 AWD
        2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
          succes morgen
          ze waren gesloten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
            ze waren gesloten

Comment

• Misschien dathet antwoord op mijn vraag hier al ergens vermeld staat maar heb geen zin om alles eerst te gaan overlopen.

Op de website van Goca wordt er de keuring na ongeval ingedeeld in 2 categorieën nl. keuring van wielgeometrie en keuring van wiel- én chassisgeometrie.
              Welke van de 2 wordt er toegepast bij het verlagen van je wagen?
              Last edited by ; 20/06/2007, 15:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                Misschien dathet antwoord op mijn vraag hier al ergens vermeld staat maar heb geen zin om alles eerst te gaan overlopen.

Op de website van Goca wordt er de keuring na ongeval ingedeeld in 2 categorieën nl. keuring van wielgeometrie en keuring van wiel- én chassisgeometrie.
                Welke van de 2 wordt er toegepast bij het verlagen van je wagen?

Keuren van de wielgeometrie alleen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                  Keuren van de wielgeometrie alleen
                  Thx, dude!

Comment

• Mijn pa moest naar de keuring en zoals altijd gaat hij de week ervoor met zijn auto naar de garage. Alles wordt in orde gebracht en hij is weeral een paar euro's lichter.
                    Hij was klaar voor de keuring, het zou allemaal in orde zijn....

het resultaat: Afgekeurd omdat zijn lichten verkeerd afgesteld staan . Op enkele dagen tijd kunnen je lichten toch niet helemaal ontregeld zijn, alléja mijn pa is geene ambrasmaker (kzou wel anders gereageerd hebben) en gaat na de keuring direct naar de garage. Die garagist vraagt zich af wat er aan de hand was en snapt niet dat hij is afgekeurd. Dan maar eens de proef op de som doen met als resultaat: de lichten stonden perfect .

Vandaag ging hij terug naar de keuring, er is niets aan de lichten gedaan, ben is benieuwd.... Nu moet hij dus 2 keer betalen voor de keuring hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                      Vandaag ging hij terug naar de keuring, er is niets aan de lichten gedaan, ben is benieuwd.... Nu moet hij dus 2 keer betalen voor de keuring hé
                      Laat is iets weten als je het weet, wij hebben dat ook eens voorgehad.

Comment

Mijn pa moest naar de keuring en zoals altijd gaat hij de week ervoor met zijn auto naar de garage. Alles wordt in orde gebracht en hij is weeral een paar euro's lichter.

het resultaat: Afgekeurd omdat zijn lichten verkeerd afgesteld staan . Op enkele dagen tijd kunnen je lichten toch niet helemaal ontregeld zijn, alléja mijn pa is geene ambrasmaker (kzou wel anders gereageerd hebben) en gaat na de keuring direct naar de garage. Die garagist vraagt zich af wat er aan de hand was en snapt niet dat hij is afgekeurd. Dan maar eens de proef op de som doen met als resultaat: de lichten stonden perfect .

In zo'n geval vragen dat je eens mag kijken. Heb het ooit ook meegemaakt en toen heeft die man mij er duidelijk op gewezen door me op dat apparaat te laten kijken. Spijtig genoeg was mijn lichtregelaar toen stuk, dus ik was er aan om terug te komen.
                        1976 Porsche 924 (verkocht)
                        2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                        2011 Volvo V60 T6 AWD
                        2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• De vriendin is maandag met de BMW naar de keuring geweest voor verkoop...

Ik bel ze tegen de middag om te horen hoe het zat. Was ze lastig op mij omdat er geen LPG meer zou inzitten. Ze hadden op de keuring gezegd dat het rode lampje betekende dat de LPG op was en dat 'ie dus op benzine draaide. Dus ze konden de CO² test niet uitvoeren.

Ik was zeker dat er nog LPG voldoende inzat, maar idd het rode lichtje brandde dat wist ik. Ik vraag aan m'n vriendin of ze me even die kerel van de keuring wil doorgeven. Ik leg de betekenis van het rode lichtje uit aan die man; dat dit dus gewoon wil zeggen dat er niet zo heel meer in zit. Maar dat 'ie dan wel degelijk op LPG staat... En vraag 'm vriendelijk of 'ie 'm toch wil testen, zodat ik hiervoor niet moest teruggaan...

Later die dag spreek ik m'n vriendin opnieuw, wagen was goedgekeurd. Maar de test is er uiteindelijk niet van gekomen. Toen ik belde stond de wagen al op de brug. Ze zijn er dus gewoon vanuit gegaan dat het in orde was. Maar als ik niet gebeld had met die man, was 'ie afgekeurd geweest en kon ik voor niets teruggaan...

Verder stond er nog op de Car-Pass dat mijn ruitensproeier niet zou werken. Die werkt heus wel, maar ze weten gewoon niet hoe ze 'm moeten aanzetten. Vorige keer had ik het ook aan de hand. Trekt die kerel aan die hendel, ruitenwissers gaan, geen sproeier. Hij zegt me dat ik dat moet bijvullen. Ik zeg 'm dat dit pas gebeurd was. Kruip in de auto en duw op hetzelfde hendeltje richting het stuur en de sproeier gaat gewoon. Wss wisten ze het nu weer niet hoe dit werkte en hebben ze maar genoteerd dat 'ie niet werkt...
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Mijn pa moest naar de keuring en zoals altijd gaat hij de week ervoor met zijn auto naar de garage. Alles wordt in orde gebracht en hij is weeral een paar euro's lichter.

100 % hetzelfde hebben wijzelf ook al een aantal keer meegemaakt. Leuk als je zo zelf uw inkomsten kan genereren...
                            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• ah just, vergeten te zeggen, kben vorige week donderdag geweest in Harelbeke en zonder enig probleem of ergernis erdoor
                              wel 45min. aangeschoven ofzo

Comment

• waar in W-VL zijn ze eigenlijk 't mildste? 'k Heb al veel slechte verhalen gehoord over Brugge, in Oostende lijk 't iets beter te zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  waar in W-VL zijn ze eigenlijk 't mildste? 'k Heb al veel slechte verhalen gehoord over Brugge, in Oostende lijk 't iets beter te zijn...
                                  eeuhm, t'is niet omdat ze mij erdoor laten dat ze daarom mild zijn hé, mijn kar is gewoon in orde
                                  bestaat dat milde keurders?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                    Er bestaan effectief grote verschillen tussen keuringsstations.
                                    Sint-Niklaas heeft de naam streng te zijn, terwijl Stekene als gemakkelijk wordt aanzien.

Comment

eeuhm, t'is niet omdat ze mij erdoor laten dat ze daarom mild zijn hé, mijn kar is gewoon in orde
                                      dat vroeg of zei ik ook niet. Mijn vrouw haar kar is ook in orde maar bij 't ene station durven ze al wat moeilijker doen dan bij de andere. Zo bijvoorbeeld het verhaal over de BMW van Kartfreak

Vandaar m'n vraag, bij welk station in W-VL zijn ze 't mildste?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                        bij 't ene station durven ze al wat moeilijker doen dan bij de andere
                                        omdat het dan toch niet zo in orde is ofzo?
                                        waarmee rijdt uw madame eigenlijk, van u weet ik dat het een corolla break is...

Comment

omdat het dan toch niet zo in orde is ofzo?
                                          waarmee rijdt uw madame eigenlijk, van u weet ik dat het een corolla break is...
                                          Momenteel met de 9 jaar oude 406 van m'n schoonouders, diesel, in afwachting tot iets anders.

Zoals ik zei, haar wagen is in orde en komt normaal gezien wel door de keuring. Maar er zijn steeds kommaneukers. Zo zou kartfreak's ruitensproeier niet werken, zou z'n LPG op zijn of 't verhaal van TTN z'n pa. Op zulke momenten is 't verschil tussen enkele moeilijke keurders en milde mensen makkelijk.

Comment

Working...
                                          X