Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
Verder stond er nog op de Car-Pass dat mijn ruitensproeier niet zou werken. Die werkt heus wel, maar ze weten gewoon niet hoe ze 'm moeten aanzetten. Vorige keer had ik het ook aan de hand. Trekt die kerel aan die hendel, ruitenwissers gaan, geen sproeier. Hij zegt me dat ik dat moet bijvullen. Ik zeg 'm dat dit pas gebeurd was. Kruip in de auto en duw op hetzelfde hendeltje richting het stuur en de sproeier gaat gewoon. Wss wisten ze het nu weer niet hoe dit werkte en hebben ze maar genoteerd dat 'ie niet werkt...
de achterste sproeier werkte niet. Ahja want hij is in 4.5jaar niet gebruikt. Dat gaatje zat gewoon verstopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk BerichtenDat was bij mij een ersntig mankement.
de achterste sproeier werkte niet. Ahja want hij is in 4.5jaar niet gebruikt. Dat gaatje zat gewoon verstopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenVerder stond er nog op de Car-Pass dat mijn ruitensproeier niet zou werken. Die werkt heus wel, maar ze weten gewoon niet hoe ze 'm moeten aanzetten. Vorige keer had ik het ook aan de hand. Trekt die kerel aan die hendel, ruitenwissers gaan, geen sproeier. Hij zegt me dat ik dat moet bijvullen. Ik zeg 'm dat dit pas gebeurd was. Kruip in de auto en duw op hetzelfde hendeltje richting het stuur en de sproeier gaat gewoon. Wss wisten ze het nu weer niet hoe dit werkte en hebben ze maar genoteerd dat 'ie niet werkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenik hoef geen milde keurders, ik wil enkel rechtvaardige...als ge in de garage een uur later uw lichten laat controleren en ze staan perfect, dan is dit toch de fout van de keurder en moet die maar opdraaien voor de kosten van mijn 2de bezoek! Alléja natuurlijk kunnen ze dat niet doen, want dan gaat iedereen zeggen dat er niets aan verandert is na een bezoek van de garage, maar toch... Ik had beter gegaan, khad wel van mijne tak gemaakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenhelp die mens dan i.p.v. hier te komen zagen
Als je m'n post tegoei had gelezen in de eerste plaats, had je gezien dat ik er zelf niet naar de keuring mee ben geweest maar wel m'n vriendin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenwaar in W-VL zijn ze eigenlijk 't mildste? 'k Heb al veel slechte verhalen gehoord over Brugge, in Oostende lijk 't iets beter te zijn...BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
vandaag met de 96 naar de keuring (ter info: in Deinze), zelfs na 34 jaar zonder kleerscheuren geslaagd...... ik vind die mannen toch redelijk, dat mag ook eens gezegd wordensaab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenMijn pa moest naar de keuring en zoals altijd gaat hij de week ervoor met zijn auto naar de garage. Alles wordt in orde gebracht en hij is weeral een paar euro's lichter.
Hij was klaar voor de keuring, het zou allemaal in orde zijn....
het resultaat: Afgekeurd omdat zijn lichten verkeerd afgesteld staan . Op enkele dagen tijd kunnen je lichten toch niet helemaal ontregeld zijn, alléja mijn pa is geene ambrasmaker (kzou wel anders gereageerd hebben) en gaat na de keuring direct naar de garage. Die garagist vraagt zich af wat er aan de hand was en snapt niet dat hij is afgekeurd. Dan maar eens de proef op de som doen met als resultaat: de lichten stonden perfect .
Vandaag ging hij terug naar de keuring, er is niets aan de lichten gedaan, ben is benieuwd.... Nu moet hij dus 2 keer betalen voor de keuring hé
Degene die de lichten moest keuren zij dat ze verkeerd waren afgesteld.
Ik heb toen geantwoord dat ik juist van de garage kwam, en dat hij mij maar moest afkeuren, en dat ik de kosten dan zou aftrekken van de garagefactuur.(officiele bmw garage)
Toen vroeg hij of ik de lichten niet zelf kon bijregelen in hoogte, waarop ik negatief antwoorde.
Tenslotte heeft hij ze zelf bijgeregeld.............
Gevolg: tijdens mijn eerste rit met lichten aan kreeg ik enorm veel lichtflitsen van tegenliggers zodat ik mijn lichten opnieuw heb laten afregelen in de garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenIk heb dat ook eens voorgehad.
Degene die de lichten moest keuren zij dat ze verkeerd waren afgesteld.
Ik heb toen geantwoord dat ik juist van de garage kwam, en dat hij mij maar moest afkeuren, en dat ik de kosten dan zou aftrekken van de garagefactuur.(officiele bmw garage)
Toen vroeg hij of ik de lichten niet zelf kon bijregelen in hoogte, waarop ik negatief antwoorde.
Tenslotte heeft hij ze zelf bijgeregeld.............
Gevolg: tijdens mijn eerste rit met lichten aan kreeg ik enorm veel lichtflitsen van tegenliggers zodat ik mijn lichten opnieuw heb laten afregelen in de garage.
Als het bij jou d.m.v. een schroevendraaier was, mag je je gelukkig prijzen dat hij het heeft willen 'regelen'
De keren dat ik heb moeten afkeuren omdat z'n lichten meer geschikt zijn om konijntjes te vangen of vliegtuigen te spotten en ze daar met hun factuur van de garage staan te zwaaien, waren echt niet te tellen.
De lichtmeter (ben z'n officiële naam vergeten) wordt jaarlijks geijkt, evenals de rails waar de wieltjes in lopen, dus neem er vrede mee.
Nee, ben geen keurder meer Na een jaartje had ik het wel gehad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk BerichtenEen keurder mag de lichten zelf bijregelen als hij daar geen gereedschap voor gebruikt. Bijvoorbeeld als het d.m.v. een draaiknop te regelen valt, anders mag hij er niet aan komen.
Als het bij jou d.m.v. een schroevendraaier was, mag je je gelukkig prijzen dat hij het heeft willen 'regelen'
De keren dat ik heb moeten afkeuren omdat z'n lichten meer geschikt zijn om konijntjes te vangen of vliegtuigen te spotten en ze daar met hun factuur van de garage staan te zwaaien, waren echt niet te tellen.
De lichtmeter (ben z'n officiële naam vergeten) wordt jaarlijks geijkt, evenals de rails waar de wieltjes in lopen, dus neem er vrede mee.
Nee, ben geen keurder meer Na een jaartje had ik het wel gehad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenik al na 6 maanden
Die examens bij Goca waren een domper op de feestvreugde. Wel overal mooi geslaagd, maar stak me toch zwaar tegen.
Papiertjes controleren, flirten met de vrouwtjes en mogen rondrijden met de Evo's van Powercars, dat was vakantie
en op m'n laatste dag een 360 met een Maserati Bi Turbo zetten
*zucht*
Those days....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk BerichtenDat was bij mij een ersntig mankement.
ernstig mankement? das enkel bij een verkoop dat men dat controleert, en dan nog.
das hooguit een opmerking.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenernstig mankement? das enkel bij een verkoop dat men dat controleert, en dan nog.
das hooguit een opmerking.
maar stond wel bij de laatste kolom. en daar staat toch iets boven van ernstige afwijking ofzo?
in die kolom stond ook nog een kruisje bij de uitlaat en voor het koetswerk?
nuja hij is al 2maanden verkocht.
Comment
-
Vandaag ook binnengesprongen in Diksmuide voor de jaarlijkse keuring.
De Audi is weer gekeurd voor 1 jaar, zonder 1 opmerking.
Had de nieuwe P mee om te lezen tijdens het wachten (was geen kat, dus niet nodig gehad), lag omgekeerd op de passagiersstoel, keurder nam P vast, draaide het om en riep zijn collega, hebben 5 min de P zitten lezen voor ze de wagen verder keurden .
Dus de keurders zijn ook maar mensen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVandaag ook binnengesprongen in Diksmuide voor de jaarlijkse keuring.
De Audi is weer gekeurd voor 1 jaar, zonder 1 opmerking.
Had de nieuwe P mee om te lezen tijdens het wachten (was geen kat, dus niet nodig gehad), lag omgekeerd op de passagiersstoel, keurder nam P vast, draaide het om en riep zijn collega, hebben 5 min de P zitten lezen voor ze de wagen verder keurden .
Dus de keurders zijn ook maar mensen .
Comment
-
Mensen van BMW vertelden me dat ze een BMW moesten naar de keuring brengen en ze probeerden toch met gebroken veringen door de keuring te geraken. Die bmw is zonder opmerkingen door de keuring geraakt mét gebroken veringen en Winterbanden. Wat denkt de eigenaar van de BMW dan: mijn wagen is zonder opmerkingen door de keuring dus ik doe er geen kosten aan!
Maar ondertussen rijd hij wel rond met gebroken veringen...
Comment
Comment