Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Momenteel met de 9 jaar oude 406 van m'n schoonouders, diesel, in afwachting tot iets anders.

Zoals ik zei, haar wagen is in orde en komt normaal gezien wel door de keuring. Maar er zijn steeds kommaneukers. Zo zou kartfreak's ruitensproeier niet werken, zou z'n LPG op zijn of 't verhaal van TTN z'n pa. Op zulke momenten is 't verschil tussen enkele moeilijke keurders en milde mensen makkelijk.
    ik hoef geen milde keurders, ik wil enkel rechtvaardige...als ge in de garage een uur later uw lichten laat controleren en ze staan perfect, dan is dit toch de fout van de keurder en moet die maar opdraaien voor de kosten van mijn 2de bezoek! Alléja natuurlijk kunnen ze dat niet doen, want dan gaat iedereen zeggen dat er niets aan verandert is na een bezoek van de garage, maar toch... Ik had beter gegaan, khad wel van mijne tak gemaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

Verder stond er nog op de Car-Pass dat mijn ruitensproeier niet zou werken. Die werkt heus wel, maar ze weten gewoon niet hoe ze 'm moeten aanzetten. Vorige keer had ik het ook aan de hand. Trekt die kerel aan die hendel, ruitenwissers gaan, geen sproeier. Hij zegt me dat ik dat moet bijvullen. Ik zeg 'm dat dit pas gebeurd was. Kruip in de auto en duw op hetzelfde hendeltje richting het stuur en de sproeier gaat gewoon. Wss wisten ze het nu weer niet hoe dit werkte en hebben ze maar genoteerd dat 'ie niet werkt...
      Dat was bij mij een ersntig mankement.
      de achterste sproeier werkte niet. Ahja want hij is in 4.5jaar niet gebruikt. Dat gaatje zat gewoon verstopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        de achterste sproeier werkte niet. Ahja want hij is in 4.5jaar niet gebruikt. Dat gaatje zat gewoon verstopt.
        Ja, dat stond er bij mij ook op ja van die achterste sproeier. Maar dit lijkt me nogal logisch gezien er achteraan geen ruitenwisser is
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
          Verder stond er nog op de Car-Pass dat mijn ruitensproeier niet zou werken. Die werkt heus wel, maar ze weten gewoon niet hoe ze 'm moeten aanzetten. Vorige keer had ik het ook aan de hand. Trekt die kerel aan die hendel, ruitenwissers gaan, geen sproeier. Hij zegt me dat ik dat moet bijvullen. Ik zeg 'm dat dit pas gebeurd was. Kruip in de auto en duw op hetzelfde hendeltje richting het stuur en de sproeier gaat gewoon. Wss wisten ze het nu weer niet hoe dit werkte en hebben ze maar genoteerd dat 'ie niet werkt...
          help die mens dan i.p.v. hier te komen zagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
            ik hoef geen milde keurders, ik wil enkel rechtvaardige...als ge in de garage een uur later uw lichten laat controleren en ze staan perfect, dan is dit toch de fout van de keurder en moet die maar opdraaien voor de kosten van mijn 2de bezoek! Alléja natuurlijk kunnen ze dat niet doen, want dan gaat iedereen zeggen dat er niets aan verandert is na een bezoek van de garage, maar toch... Ik had beter gegaan, khad wel van mijne tak gemaakt
            met van je tak bereik je niks, het is voor huichelaars. Het gewoon rustig en duidelijk uitleggen tegen de stationschef kan mss wel lukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              help die mens dan i.p.v. hier te komen zagen
              Rustig hè makker.

Als je m'n post tegoei had gelezen in de eerste plaats, had je gezien dat ik er zelf niet naar de keuring mee ben geweest maar wel m'n vriendin
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                waar in W-VL zijn ze eigenlijk 't mildste? 'k Heb al veel slechte verhalen gehoord over Brugge, in Oostende lijk 't iets beter te zijn...
                't Zal ook wel een groot stuk geluk inzitten. In Deerlijk hebben we al vanalles meegemaakt.
                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• De eerste die een deftig antwoord geeft op m'n vraag. Dankje, Caesar.

Comment

• vandaag met de 96 naar de keuring (ter info: in Deinze), zelfs na 34 jaar zonder kleerscheuren geslaagd...... ik vind die mannen toch redelijk, dat mag ook eens gezegd worden
                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                      Mijn pa moest naar de keuring en zoals altijd gaat hij de week ervoor met zijn auto naar de garage. Alles wordt in orde gebracht en hij is weeral een paar euro's lichter.
                      Hij was klaar voor de keuring, het zou allemaal in orde zijn....

het resultaat: Afgekeurd omdat zijn lichten verkeerd afgesteld staan . Op enkele dagen tijd kunnen je lichten toch niet helemaal ontregeld zijn, alléja mijn pa is geene ambrasmaker (kzou wel anders gereageerd hebben) en gaat na de keuring direct naar de garage. Die garagist vraagt zich af wat er aan de hand was en snapt niet dat hij is afgekeurd. Dan maar eens de proef op de som doen met als resultaat: de lichten stonden perfect .

Vandaag ging hij terug naar de keuring, er is niets aan de lichten gedaan, ben is benieuwd.... Nu moet hij dus 2 keer betalen voor de keuring hé
                      Ik heb dat ook eens voorgehad.
                      Degene die de lichten moest keuren zij dat ze verkeerd waren afgesteld.
                      Ik heb toen geantwoord dat ik juist van de garage kwam, en dat hij mij maar moest afkeuren, en dat ik de kosten dan zou aftrekken van de garagefactuur.(officiele bmw garage)
                      Toen vroeg hij of ik de lichten niet zelf kon bijregelen in hoogte, waarop ik negatief antwoorde.
                      Tenslotte heeft hij ze zelf bijgeregeld.............
                      Gevolg: tijdens mijn eerste rit met lichten aan kreeg ik enorm veel lichtflitsen van tegenliggers zodat ik mijn lichten opnieuw heb laten afregelen in de garage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Ik heb dat ook eens voorgehad.
                        Degene die de lichten moest keuren zij dat ze verkeerd waren afgesteld.
                        Ik heb toen geantwoord dat ik juist van de garage kwam, en dat hij mij maar moest afkeuren, en dat ik de kosten dan zou aftrekken van de garagefactuur.(officiele bmw garage)
                        Toen vroeg hij of ik de lichten niet zelf kon bijregelen in hoogte, waarop ik negatief antwoorde.
                        Tenslotte heeft hij ze zelf bijgeregeld.............
                        Gevolg: tijdens mijn eerste rit met lichten aan kreeg ik enorm veel lichtflitsen van tegenliggers zodat ik mijn lichten opnieuw heb laten afregelen in de garage.
                        Een keurder mag de lichten zelf bijregelen als hij daar geen gereedschap voor gebruikt. Bijvoorbeeld als het d.m.v. een draaiknop te regelen valt, anders mag hij er niet aan komen.
                        Als het bij jou d.m.v. een schroevendraaier was, mag je je gelukkig prijzen dat hij het heeft willen 'regelen'

De keren dat ik heb moeten afkeuren omdat z'n lichten meer geschikt zijn om konijntjes te vangen of vliegtuigen te spotten en ze daar met hun factuur van de garage staan te zwaaien, waren echt niet te tellen.

De lichtmeter (ben z'n officiële naam vergeten) wordt jaarlijks geijkt, evenals de rails waar de wieltjes in lopen, dus neem er vrede mee.

Nee, ben geen keurder meer Na een jaartje had ik het wel gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
                          Een keurder mag de lichten zelf bijregelen als hij daar geen gereedschap voor gebruikt. Bijvoorbeeld als het d.m.v. een draaiknop te regelen valt, anders mag hij er niet aan komen.
                          Als het bij jou d.m.v. een schroevendraaier was, mag je je gelukkig prijzen dat hij het heeft willen 'regelen'

De keren dat ik heb moeten afkeuren omdat z'n lichten meer geschikt zijn om konijntjes te vangen of vliegtuigen te spotten en ze daar met hun factuur van de garage staan te zwaaien, waren echt niet te tellen.

De lichtmeter (ben z'n officiële naam vergeten) wordt jaarlijks geijkt, evenals de rails waar de wieltjes in lopen, dus neem er vrede mee.

Nee, ben geen keurder meer Na een jaartje had ik het wel gehad
                          ik al na 6 maanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            ik al na 6 maanden
                            en nog 2 keer als vakantiejob Zag dat jaartje als een verlengde daarvan

Die examens bij Goca waren een domper op de feestvreugde. Wel overal mooi geslaagd, maar stak me toch zwaar tegen.

Papiertjes controleren, flirten met de vrouwtjes en mogen rondrijden met de Evo's van Powercars, dat was vakantie

en op m'n laatste dag een 360 met een Maserati Bi Turbo zetten

*zucht*

Those days....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten

ernstig mankement? das enkel bij een verkoop dat men dat controleert, en dan nog.

das hooguit een opmerking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                ernstig mankement? das enkel bij een verkoop dat men dat controleert, en dan nog.

das hooguit een opmerking.
                                stond idd op de verkooppas.
                                maar stond wel bij de laatste kolom. en daar staat toch iets boven van ernstige afwijking ofzo?

in die kolom stond ook nog een kruisje bij de uitlaat en voor het koetswerk?
                                nuja hij is al 2maanden verkocht.

Comment

• vandaag met de rover geweest;

de grootste ergernis is nog steeds de domheid van de andere klanten, te lomp om een bordje te lezen en dan duidelijk nog hun egocentrisch gedrag laten zien

Comment

• Zopas met de mijne geweest,als 4jarige verjaardagscadeau mocht ie van de staat naar de keuring.
                                    Met de vingers in de neus er door,als cadeauke is hij gekeurd tot 8/2009 lekker gemakkelijk voor 2jaar.

Dus niks ergernis,vriendelijk personeel tja,leve W-Vl. hé
                                    Nora!

Comment

• Vandaag ook binnengesprongen in Diksmuide voor de jaarlijkse keuring.

De Audi is weer gekeurd voor 1 jaar, zonder 1 opmerking.

Had de nieuwe P mee om te lezen tijdens het wachten (was geen kat, dus niet nodig gehad), lag omgekeerd op de passagiersstoel, keurder nam P vast, draaide het om en riep zijn collega, hebben 5 min de P zitten lezen voor ze de wagen verder keurden .

Dus de keurders zijn ook maar mensen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                        Vandaag ook binnengesprongen in Diksmuide voor de jaarlijkse keuring.

De Audi is weer gekeurd voor 1 jaar, zonder 1 opmerking.

Had de nieuwe P mee om te lezen tijdens het wachten (was geen kat, dus niet nodig gehad), lag omgekeerd op de passagiersstoel, keurder nam P vast, draaide het om en riep zijn collega, hebben 5 min de P zitten lezen voor ze de wagen verder keurden .

Dus de keurders zijn ook maar mensen .

Comment

• Mensen van BMW vertelden me dat ze een BMW moesten naar de keuring brengen en ze probeerden toch met gebroken veringen door de keuring te geraken. Die bmw is zonder opmerkingen door de keuring geraakt mét gebroken veringen en Winterbanden. Wat denkt de eigenaar van de BMW dan: mijn wagen is zonder opmerkingen door de keuring dus ik doe er geen kosten aan!
                                          Maar ondertussen rijd hij wel rond met gebroken veringen...

Comment

Working...
                                          X