Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En ik vraag mij af hoe mijn M5 door de keuring is geraakt!
    Een gast van BMW onderzocht mijn BMW en zag dat de pomp in de koffer over tijd is, het wiel totaal niet vast zat, niet originele wielbouten(van verschillende grotes), Winterbanden, enz
    En hij is blanco door de keuring geraakt...
    Dan stel ik mij toch soms vragen

Comment

• Pomp in de koffer... do explain! ?

En winterbanden mogen volgens mij hoor... zolang de lastindex, snelheidsindex, profiel... ok zijn natuurlijk.

Ik ben al drie jaar op rij door de keuring geraakt zónder brandblusser. Die kerels zien dat niet eens, terwijl 't wél een verplicht item in de passagiersruimte is.
      Maar voor de rest staat 'ie wel tip-top.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
        Mensen van BMW vertelden me dat ze een BMW moesten naar de keuring brengen en ze probeerden toch met gebroken veringen door de keuring te geraken. Die bmw is zonder opmerkingen door de keuring geraakt mét gebroken veringen en Winterbanden. Wat denkt de eigenaar van de BMW dan: mijn wagen is zonder opmerkingen door de keuring dus ik doe er geen kosten aan!
        Maar ondertussen rijd hij wel rond met gebroken veringen...

Mijn vader ging een paar maanden geleden met de E39 naar de keuring weet je wat ze zeiden daar?.... hoch meneer het is een BMW we moeten daar niet veel naar kijken we weten dat die wagens goed onderhouden zijn.In 5min. was ie gekeurd.
        Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
          Vandaag ook binnengesprongen in Diksmuide voor de jaarlijkse keuring.

De Audi is weer gekeurd voor 1 jaar, zonder 1 opmerking.

Had de nieuwe P mee om te lezen tijdens het wachten (was geen kat, dus niet nodig gehad), lag omgekeerd op de passagiersstoel, keurder nam P vast, draaide het om en riep zijn collega, hebben 5 min de P zitten lezen voor ze de wagen verder keurden .

Dus de keurders zijn ook maar mensen .

euch in Kaaskerke.
          Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            Pomp in de koffer... do explain! ?

En winterbanden mogen volgens mij hoor... zolang de lastindex, snelheidsindex, profiel... ok zijn natuurlijk.

Ik ben al drie jaar op rij door de keuring geraakt zónder brandblusser. Die kerels zien dat niet eens, terwijl 't wél een verplicht item in de passagiersruimte is.
            Gij zit waarschijnlijk met een pomp in je hoofd met andere "Doelen"
            Een E39 M5 heeft geen reservewiel wegens een grote batterij in de koffer en die pomp is over tijd...
            En de BMW garage zelf zei dat je normaal niet door de keuring geraakt met winterbanden.

Comment

• Wtf, moet ge uw lekke band dan terug oppompen of zo ?!

-edit-
              Ah, da's zo'n tubeke dat ge der moet inspuiten als 'm lek is.
              Nu snap ik 't. (de auto's hier hebben allen een reservewiel)
              Last edited by sibi; 01/08/2007, 00:17.

Comment

Wtf, moet ge uw lekke band dan terug oppompen of zo ?!

-edit-
                Ah, da's zo'n tubeke dat ge der moet inspuiten als 'm lek is.
                Nu snap ik 't. (de auto's hier hebben allen een reservewiel)
                Bij ons zijn het allemaal pompen!
                We hebben 3 wagens en 4 pompen.
                de 4de pomp heeft een ander doel dan de 3 andere rara wat is het??

Comment

Bij ons zijn het allemaal pompen!
                  We hebben 3 wagens en 4 pompen.
                  de 4de pomp heeft een ander doel dan de 3 andere rara wat is het??
                  Ik hoop voor u dat ge met de 4e pomp uw hersenactiviteit kunt opschroeven, maar 'k vrees er eerlijkgezegd een beetje voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras Bekijk Berichten
                    Ik hoop voor u dat ge met de 4e pomp uw hersenactiviteit kunt opschroeven, maar 'k vrees er eerlijkgezegd een beetje voor
                    het kan wel iets anders harder en in sommige gevallen langer maken!!

Comment

het kan wel iets anders harder en in sommige gevallen breder maken!!

Uwe nek ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras Bekijk Berichten
                        Uwe nek ?
                        whahahaha neen het is normaal iets lager (in de meeste gevallen)

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                            Sorry maar ik wel nog snel even duidelijk maken dat het niet dit model is:

Want ik ken die vuile forummers al!! Ik ben zeker dat een van jullie die deze post leest toch wel zo eentje vast heeft!!!

Tot zover deze off topic!

Comment

Een brandblusser is geen verplicht item in een personenvoertuig (categorie M1-voertuig) en wordt dus derhalve niet gecontroleerd.
                              Bij lichte vrachtwagens, bedrijfsvoertuigen,(categorie N1, N2,...)... is dit wel verplicht en wordt dit ook nagezien, je zal er ook nooit voor afgekeurd worden, hoogstens een opmerking voor 1) ontbreekt (als er dus geen inzit) of 2) niet reglementair (vervallen,...)

Comment

• 1° b) In de auto's in gebruik genomen vóór 1 februari 2002 bevindt zich een blustoestel overeenstemmend met hetzij de normen NBN S 21-011/017, hetzij de norm NBN-EN3, beiden gepubliceerd door het Belgisch Instituut voor Normalisatie, en met de voorschriften van dit artikel. De overeenstemming met de bovenvermelde normen en met de voorschriften van dit artikel wordt bevestigd door het merkteken BENOR V, aangebracht op het toestel.

5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn.

6° De steun van het blustoestel moet aan het voertuig zijn vastgemaakt en het afnemen van het toestel van zijn steun mag niet meer dan 10 seconden in beslag nemen.
                                ?

Comment

• mijne brandblusser ligt in de koffer rond te rollen.
                                  k'heb daar vooraan geen plaats voor
                                  daar is niets om dat ding vast te maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                                    daar is niets om dat ding vast te maken...
                                    2 gaatjes boren en 2 parkervijsjes kopen

Comment

• De brandblusser word inderdaad niet gekeurd. (Maar moet wel in orde zijn in geval van controle door de politie!)

Gekeurde onderdelen
                                      De keuring omvat een aantal onderdelen afhankelijk van de verplichte uitrusting van het gekeurde voertuig.

1. De identificatie van het voertuig (kentekenplaat, chassisnummer)
                                      2. De milieutest:

dieselrookmeting voor dieselmotoren

meting van uitlaatgassen bij benzinemotoren

3. De reminstallatie (bedrijfsrem, hulprem, parkeerrem)
                                      4. De stuurinrichting
                                      5. Het zicht (ruiten, achteruitkijkspiegel, ruitenwisser,...)
                                      6. De lichten (grootlicht, dimlicht, breedtelicht, achterlicht, markeringslichten,...)
                                      7. De assen, wielen, banden en ophanging
                                      8. Het chassis en het koetswerk
                                      9. De binneninrichting (veiligheidsgordels, zitplaatsen, ...)

De onderdelen of elementen van de verplichte uitrusting worden gekeurd conform de voorschriften (reglementair en technisch). De onderdelen die belangrijk zijn voor de verkeersveiligheid worden ook op hun bevestiging en slijtage gekeurd. Op die manier kan men de eventuele gevaren detecteren.
                                      Bron: www.goca.be
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• onderdelen of elementen van de verplichte uitrusting worden gekeurd conform de voorschriften.

moeilijk hoor, dat lezen.

Comment

• Maart 2007: Subaru Legacy blanco gekeurd in Gent.
                                          Aug 2007: rode kaart voor Legacy omwille van slijtage silent blocs.

En in die periode is er welgeteld 20km met die wagen gereden, om naar de keuring te gaan nota bene. Dus een van beide keuringen doet haar werk niet goed....

Comment

Working...
                                          X