Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kan er is een expert uitleggen hoe het komt dat Keuringsstations hier in Belgie geen TUV en ISO attesten aanvaarden ?
Wel validatie en montageattesten...,
Daar heeft de constructeur/verkoper nog nooit van gehoord ?
Dit is het antwoord dat ze mailden (Vanuit Japan) :
"Hi Wouter,
Sorry to hear about all that trouble on your annual MOT. We will look into your question about "validation" and "installation" reports. All our goods are TUV approved, tested and tried till they break ! I never heard of such thing, like you mention, it's only in Belgium
.....
My personal idea about your country, would be that firstly they get their governement together before start ennoying hard working people...
.....
Let me know if you want more info about our products...
Mr Nagashi"
Is dat niet zalig dat ze tot ginder weten wat voor Pipo-land da hier is...
Ach ja wat wilt ge, die ministers zijn immers van het principe "waarom makkelijk als het ook moeilijk kan!"
En dan zeggen ze dat ze bezig zijn met administratieve vereenvoudiging.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat die Mr. Nagashi ne keer de Belgische gewoonten aanleert voor hij begint kritiek te spuien. Hij zou beter ne keer in zijne zak tasten en de verantwoordelijke mensen een serieuze "premie" betalen....
(Op welke plaats staat België weeral waar het om omkoping gaat ?? Tweedes na Italië of zo ?? En dan spreken ze van de Arabische landen e.d. alsof het alleen daar gebeurt).
Nagashi werkt bij een Japanse Firma (Nishiki Car Shop) waar ik wat onderdelen wil kopen, maar hier in Belgie is dat spul illegaal omdat het niet door de keuring gaat.
Ik vroeg naar een validatierapport en montageattest maar in Japan hebben ze daar niks van, enkel TUV en ISO.
Omkopen hoort daar niet bij, dat zou ik dan zelf wel doen op de keuring..., maar da mag nie...
Zijn vergelijking van het gekluns op de keuring en onze "regering" is wel passend, dwz dat tot in Japan met onze Ministers word gelachen...
Nagashi werkt bij een Japanse Firma (Nishiki Car Shop) waar ik wat onderdelen wil kopen, maar hier in Belgie is dat spul illegaal omdat het niet door de keuring gaat.
Ik vroeg naar een valdatierapport en montageattes maar in Japan hebben ze daar niks van, enkel TUV en ISO.
Omkopen hoort daar niet bij, dat zou ik dan zelf wel doen op de keuring...
Zijn vergelijking van het gekluns op de keuring en onze "regering" is wel passend, dwz dat tot in Japan met onze Ministers word gelachen...
Ongelooflijk dat ie daarvan op de hoogte is en zo to the point een antwoord geeft
Idd, je kan er eens om lachen, maar tot op heden weet ik dus nog niet hoe ik aan een valdiatierapport en montageattest moet komen van iets waar geen invoerder voor is in Belgie ?
Als je je wagen nu laat keuren voor verkoop. (dan is die keuring 2 maand geldig he ? )
Wat als de wagen na 2 maand niet verkocht is ?
Moet je die dan helemaal opnieuw inschrijven ?
Als je je wagen nu laat keuren voor verkoop. (dan is die keuring 2 maand geldig he ? )
Wat als de wagen na 2 maand niet verkocht is ?
Moet je die dan helemaal opnieuw inschrijven ?
Als ge slim zijt laat ge die pas keuren voor verkoop wanneer ge eene koper hebt, dan kunt ge dat probleem niet voorhebben!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Idd, je kan er eens om lachen, maar tot op heden weet ik dus nog niet hoe ik aan een valdiatierapport en montageattest moet komen van iets waar geen invoerder voor is in Belgie ?
Via de site van Goca kan je vinden voor welke producten er validatieverslagen te verkrijgen zijn.
Wat dat montageattest betreft, daar moet de garage die de zaken monteert voor zorgen, daar heeft de producent niks mee te maken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat die Mr. Nagashi ne keer de Belgische gewoonten aanleert voor hij begint kritiek te spuien. Hij zou beter ne keer in zijne zak tasten en de verantwoordelijke mensen een serieuze "premie" betalen....
(Op welke plaats staat België weeral waar het om omkoping gaat ?? Tweedes na Italië of zo ?? En dan spreken ze van de Arabische landen e.d. alsof het alleen daar gebeurt).
Nagashi werkt bij een Japanse Firma (Nishiki Car Shop) waar ik wat onderdelen wil kopen, maar hier in Belgie is dat spul illegaal omdat het niet door de keuring gaat.
Ik vroeg naar een validatierapport en montageattest maar in Japan hebben ze daar niks van, enkel TUV en ISO.
Omkopen hoort daar niet bij, dat zou ik dan zelf wel doen op de keuring..., maar da mag nie...
Zijn vergelijking van het gekluns op de keuring en onze "regering" is wel passend, dwz dat tot in Japan met onze Ministers word gelachen...
Comment