Oorspronkelijk geplaatst door Tiso
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat is toch niet nieuw, die milieukeuring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk BerichtenVandaag naar de keuring geweest met onze 14 jaar oude auto, en ik moest €27,50 betalen: €24,50 + €3 milieukeuring. Ze blijven vanalles uitvinden om u meer geld te laten betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk BerichtenVandaag naar de keuring geweest met onze 14 jaar oude auto, en ik moest €27,50 betalen: €24,50 + €3 milieukeuring. Ze blijven vanalles uitvinden om u meer geld te laten betalenOorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtencommentaar geven op iets dat al 10 jaar bestaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIk ben verleden maand naar de controle geweest en moest 33,50 € ophoesten ? Ook de keer ervoor was het 33,50 € (het Bancontact papiertje stak er nog bij). Hoe komt dat dan ??Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBij Tiso gaat het op eene naft en bij om eenen diesel denk ik??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenInderdaad, nen diesel. Maar buiten het feit dat die twee meetkasten 'naast' elkaar staan en dat bij nen diesel de controleur 'zelf' gas geeft is er toch geen verschil ?? Hij moet zich beide keren 'n beetje bukken, om de buis 'over' de uitlaat van 'n diesel te schuiven en om de buis 'in' de uitlaat bij een benzine te duwen, dus ???? Waarom dat verschil ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenWordt bij een benzine de uitstoot ook gecontroleerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boozer Bekijk Berichtenyeps, die word ook gecontroleerd, kzen er zelfs 3 keer voor mogen terugkomen
Was trouwens een fijne keuring (hoewel ik afgekeurd werd op de remmen), weinig volk, vriendelijke controleurs en ik heb een klapke kunnen doen met een eigenaar van een porsche bwj '78, 200.000 km in van die originele paarse/blauwe kleur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIk ben verleden maand naar de controle geweest en moest 33,50 € ophoesten ? Ook de keer ervoor was het 33,50 € (het Bancontact papiertje stak er nog bij). Hoe komt dat dan ??
verschil diesel-naft?
zie papieren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenInderdaad, nen diesel. Maar buiten het feit dat die twee meetkasten 'naast' elkaar staan en dat bij nen diesel de controleur 'zelf' gas geeft is er toch geen verschil ?? Hij moet zich beide keren 'n beetje bukken, om de buis 'over' de uitlaat van 'n diesel te schuiven en om de buis 'in' de uitlaat bij een benzine te duwen, dus ???? Waarom dat verschil ??
Comment
-
Diesel is toch altijd al ietske duurder geweest op de keuring, de juiste reden ken ik niet, maar 't is dat er ietsje meer werd getest dacht ik?
Was dat niet de roettest die er bij een diesel is en iet bij eene naft?Last edited by knight-rider; 03/01/2008, 20:43.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtentrekhaak?
verschil diesel-naft?
zie papierenOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDiersel is toch altijd al ietske duurder geweest op de keuring, de juiste reden ken ik niet, maar 't is dat er ietsje meer werd getest dacht ik?
Was dat niet de roettest die er bij een diesel is en iet bij eene naft?
En de roettest bij nen diesel is toch de CO meting bij nen naft ??
Volgens mij is er niet al te veel verschil hoor.
Comment
-
ne roettest bij nen diesel duurt gewoon door den band genomen langer dan de milieukeuring bij ne naft.
bij een naftje : sonde in de uitlaat steken en de lambdawaarde lezen ( 1 plusmin 0,03) + het percentage CO (naar gelang bj en cilinderinhoud maar vanaf '95 kleiner of = 0,5) that's is, niet meer niet minder.
bij een diesel:
roettest = 7 keer meten en de gemiddelde waarde = de uiteindelijke waarde waarop al dan niet wordt afgekeurd.
tenzij er sprake is van een fast fail, dan is't na 3 metingen gedaan. 3 metingen waar de waarde boven 5.00 ligt, dan ist zowiso afgekeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenne roettest bij nen diesel duurt gewoon door den band genomen langer dan de milieukeuring bij ne naft.
bij een naftje : sonde in de uitlaat steken en de lambdawaarde lezen ( 1 plusmin 0,03) + het percentage CO (naar gelang bj en cilinderinhoud maar vanaf '95 kleiner of = 0,5) that's is, niet meer niet minder.
bij een diesel:
roettest = 7 keer meten en de gemiddelde waarde = de uiteindelijke waarde waarop al dan niet wordt afgekeurd.
tenzij er sprake is van een fast fail, dan is't na 3 metingen gedaan. 3 metingen waar de waarde boven 5.00 ligt, dan ist zowiso afgekeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenVandaag supervrendelijk behandeld geweest op de keuring, lovende woordjes gekregen over 't viertje en zonder opm. erdoor
Comment
-
Ik had drie dagen geleden ofzo mijn keuringsbrief binnengehad om voor 27/02/08 te gaan keuren. Ik ging naar de garage om mijn xenon er uit te laten halen, maar hij zei: "probeer het eens en je ziet wel of je erdoor geraakt."
Nuja de eerste keer er niet door. Was te verwachten. Dan moet ik 41.50 euro betalen ofzo. Staat er op mijn blaadje dat ik gekregen heb dat ik 5 euro moet betalen voor overschrijven van het termijn.Ik was toen al onderweg naar huis om mijn lichten te versteken. Dan zet ik mijn lichten juist op de garagepoort zo mikken. Ik ga terug naar de keuring en krijg ik te horen dat ik weer ben afgekeurd omdat mijn lichten 1 cm!! schelen! Dus ik al redelijk pissed... Rij ik nogal bruut over de brug naar buiten. Die persoon komt naar mij toe en zegt tot drie maal sorry.
Dan kom ik binnen aan de receptie voor mijn papieren terug te krijgen en betaal ik 9 euro voor terug afgekeurd te zijn. Dan vraag ik onmiddelijk waarom ze kosten aanrekenen dat ik te laat ben voor de keuring....
Zij zegt dan dat ik een jaar ongekeurd heb rondgereden.
Ik: dat kan niet ! Ik heb een heel jaar niets ontvangen of dergelijks.
Zij: ja daar kan ik niet veel aan doen want dat is een andere firma die daar voor zorgt.
Ik: Dus ik moet eigenlijk 5 euro betalen voor de klucht?
Zij: ja maar het is omdat ge uw wagen hebt ingeschreven in december. Normaal dukken zij de papieren af in december voor februari om gekeurd te worden.
Ik: Dus door de nalatigheid van die firma moet ik gewoon vijf euro dokken?
zij: daar kan ik niet aan doen.
Dan ben ik vertrokken want het ging toch niet veel kunnen uithalen. Nuja ik zeik niet over die vijf euro maar het is toch zuur geld en zeker omdat ik nergens van wist. Het was eigenlijk gewoon uit principe!
Klucht keuring!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenBen afgekeurd wegens:
standlicht rechts vooraan te hoog afgesteld
een standlicht dan nog! Wie gaat daar last van hebben?
Comment
Comment