Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
    Vandaag naar de keuring geweest met onze 14 jaar oude auto, en ik moest €27,50 betalen: €24,50 + €3 milieukeuring. Ze blijven vanalles uitvinden om u meer geld te laten betalen
    Dat is toch niet nieuw, die milieukeuring?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat is toch niet nieuw, die milieukeuring?
      ik had dat nog nooit zien staan op het keuringsbewijs

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
        Vandaag naar de keuring geweest met onze 14 jaar oude auto, en ik moest €27,50 betalen: €24,50 + €3 milieukeuring. Ze blijven vanalles uitvinden om u meer geld te laten betalen
        commentaar geven op iets dat al 10 jaar bestaat

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
          Vandaag naar de keuring geweest met onze 14 jaar oude auto, en ik moest €27,50 betalen: €24,50 + €3 milieukeuring. Ze blijven vanalles uitvinden om u meer geld te laten betalen
          Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
          commentaar geven op iets dat al 10 jaar bestaat
          Ik ben verleden maand naar de controle geweest en moest 33,50 € ophoesten ? Ook de keer ervoor was het 33,50 € (het Bancontact papiertje stak er nog bij). Hoe komt dat dan ??

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Ik ben verleden maand naar de controle geweest en moest 33,50 € ophoesten ? Ook de keer ervoor was het 33,50 € (het Bancontact papiertje stak er nog bij). Hoe komt dat dan ??
            Bij Tiso gaat het op eene naft en bij om eenen diesel denk ik??
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Bij Tiso gaat het op eene naft en bij om eenen diesel denk ik??
              Inderdaad, nen diesel. Maar buiten het feit dat die twee meetkasten 'naast' elkaar staan en dat bij nen diesel de controleur 'zelf' gas geeft is er toch geen verschil ?? Hij moet zich beide keren 'n beetje bukken, om de buis 'over' de uitlaat van 'n diesel te schuiven en om de buis 'in' de uitlaat bij een benzine te duwen, dus ???? Waarom dat verschil ??

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                Inderdaad, nen diesel. Maar buiten het feit dat die twee meetkasten 'naast' elkaar staan en dat bij nen diesel de controleur 'zelf' gas geeft is er toch geen verschil ?? Hij moet zich beide keren 'n beetje bukken, om de buis 'over' de uitlaat van 'n diesel te schuiven en om de buis 'in' de uitlaat bij een benzine te duwen, dus ???? Waarom dat verschil ??
                Wordt bij een benzine de uitstoot ook gecontroleerd?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                  Wordt bij een benzine de uitstoot ook gecontroleerd?
                  yeps, die word ook gecontroleerd, kzen er zelfs 3 keer voor mogen terugkomen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door boozer Bekijk Berichten
                    yeps, die word ook gecontroleerd, kzen er zelfs 3 keer voor mogen terugkomen
                    Dan heb ik afgelopen maandag deze "dienst" niet gehad.

                    Was trouwens een fijne keuring (hoewel ik afgekeurd werd op de remmen), weinig volk, vriendelijke controleurs en ik heb een klapke kunnen doen met een eigenaar van een porsche bwj '78, 200.000 km in van die originele paarse/blauwe kleur.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Ik ben verleden maand naar de controle geweest en moest 33,50 € ophoesten ? Ook de keer ervoor was het 33,50 € (het Bancontact papiertje stak er nog bij). Hoe komt dat dan ??
                      trekhaak?

                      verschil diesel-naft?

                      zie papieren

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Inderdaad, nen diesel. Maar buiten het feit dat die twee meetkasten 'naast' elkaar staan en dat bij nen diesel de controleur 'zelf' gas geeft is er toch geen verschil ?? Hij moet zich beide keren 'n beetje bukken, om de buis 'over' de uitlaat van 'n diesel te schuiven en om de buis 'in' de uitlaat bij een benzine te duwen, dus ???? Waarom dat verschil ??
                        wie zal dat zeggen, vadertje staat die meer wil verdienen op een diesel zeker

                        Comment


                        • Diesel is toch altijd al ietske duurder geweest op de keuring, de juiste reden ken ik niet, maar 't is dat er ietsje meer werd getest dacht ik?
                          Was dat niet de roettest die er bij een diesel is en iet bij eene naft?
                          Last edited by knight-rider; 03/01/2008, 20:43.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            trekhaak?

                            verschil diesel-naft?

                            zie papieren
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Diersel is toch altijd al ietske duurder geweest op de keuring, de juiste reden ken ik niet, maar 't is dat er ietsje meer werd getest dacht ik?
                            Was dat niet de roettest die er bij een diesel is en iet bij eene naft?
                            Trekhaak ja, maar daar wordt alleen maar 'letterlijk' naar gekeken vanuit de put. (De eerste keer werd er eens met de lamp naar de bevestigingspunten gelicht en hing die mens zich eens onder aan de haak en lichtte zijn voeten op maar deze keer niks, gewoon onderdoorgegaan en terwijl ne keer naar gekeken).

                            En de roettest bij nen diesel is toch de CO meting bij nen naft ??

                            Volgens mij is er niet al te veel verschil hoor.

                            Comment


                            • ne roettest bij nen diesel duurt gewoon door den band genomen langer dan de milieukeuring bij ne naft.

                              bij een naftje : sonde in de uitlaat steken en de lambdawaarde lezen ( 1 plusmin 0,03) + het percentage CO (naar gelang bj en cilinderinhoud maar vanaf '95 kleiner of = 0,5) that's is, niet meer niet minder.

                              bij een diesel:

                              roettest = 7 keer meten en de gemiddelde waarde = de uiteindelijke waarde waarop al dan niet wordt afgekeurd.

                              tenzij er sprake is van een fast fail, dan is't na 3 metingen gedaan. 3 metingen waar de waarde boven 5.00 ligt, dan ist zowiso afgekeurd.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                ne roettest bij nen diesel duurt gewoon door den band genomen langer dan de milieukeuring bij ne naft.

                                bij een naftje : sonde in de uitlaat steken en de lambdawaarde lezen ( 1 plusmin 0,03) + het percentage CO (naar gelang bj en cilinderinhoud maar vanaf '95 kleiner of = 0,5) that's is, niet meer niet minder.

                                bij een diesel:

                                roettest = 7 keer meten en de gemiddelde waarde = de uiteindelijke waarde waarop al dan niet wordt afgekeurd.

                                tenzij er sprake is van een fast fail, dan is't na 3 metingen gedaan. 3 metingen waar de waarde boven 5.00 ligt, dan ist zowiso afgekeurd.
                                Als ik me goed herinner kwam er bij mij 00,72 op het schermpje en is die roettest maar eenmaal gedaan, kan dat ?? (Niet dat ik ga reclameren om een deel van mijn geld terug te krijgen hoor, maar juist curieus voor de toekomst. Vermits je zegt van boven de 5.00 en het bij mij 00,72 was (denk ik toch) zou me dat nog wat "spatie" geven voor de toekomst).

                                Comment


                                • Vandaag supervrendelijk behandeld geweest op de keuring, lovende woordjes gekregen over 't viertje en zonder opm. erdoor

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Vandaag supervrendelijk behandeld geweest op de keuring, lovende woordjes gekregen over 't viertje en zonder opm. erdoor
                                    Proficiat. Heb zelf ook nog zo'n 4'tje gehad, (het luxe model Export met leren zetels enz..), ik heb het 2 jaar uitgehouden en dan weggedaan voor de Manta A, ik had er grijs haar van gekregen voor mijn tijd . (Ik kwam van een minike dat volledig 'gemonteerd' was met 3cm spacers op alle vier de wielen, Dunlop Sport banden en een dikke Abarth uitlaat. Na een accident wou ik geen 'sportieve' wagen meer en dus de R4 maar na een week was de hoofdpijn (van tegen het dak te vliegen, toen bestonden er nog geen gordels) over en ook de goesting voor de R4, heb het toch nog zo'n 2 jaar uitgehouden maar daarna kon ik het niet meer aan...... (Was nochtans ne zeer plezante wagen, ook tof om mee op verlof te gaan, alles kon je daarin kwijt, zelfs nen opgeblazen rubberboot, en wij waren wel met 4 eh, de achterste zetel opgeklapt en de kinderen opzij van dien boot, en zo half Luxemburg door, van het hotel in Vichten naar de Sure.... was tof.)

                                    Comment


                                    • Ik had drie dagen geleden ofzo mijn keuringsbrief binnengehad om voor 27/02/08 te gaan keuren. Ik ging naar de garage om mijn xenon er uit te laten halen, maar hij zei: "probeer het eens en je ziet wel of je erdoor geraakt."

                                      Nuja de eerste keer er niet door. Was te verwachten. Dan moet ik 41.50 euro betalen ofzo. Staat er op mijn blaadje dat ik gekregen heb dat ik 5 euro moet betalen voor overschrijven van het termijn.Ik was toen al onderweg naar huis om mijn lichten te versteken. Dan zet ik mijn lichten juist op de garagepoort zo mikken. Ik ga terug naar de keuring en krijg ik te horen dat ik weer ben afgekeurd omdat mijn lichten 1 cm!! schelen! Dus ik al redelijk pissed... Rij ik nogal bruut over de brug naar buiten. Die persoon komt naar mij toe en zegt tot drie maal sorry.

                                      Dan kom ik binnen aan de receptie voor mijn papieren terug te krijgen en betaal ik 9 euro voor terug afgekeurd te zijn. Dan vraag ik onmiddelijk waarom ze kosten aanrekenen dat ik te laat ben voor de keuring....
                                      Zij zegt dan dat ik een jaar ongekeurd heb rondgereden.
                                      Ik: dat kan niet ! Ik heb een heel jaar niets ontvangen of dergelijks.
                                      Zij: ja daar kan ik niet veel aan doen want dat is een andere firma die daar voor zorgt.
                                      Ik: Dus ik moet eigenlijk 5 euro betalen voor de klucht?
                                      Zij: ja maar het is omdat ge uw wagen hebt ingeschreven in december. Normaal dukken zij de papieren af in december voor februari om gekeurd te worden.
                                      Ik: Dus door de nalatigheid van die firma moet ik gewoon vijf euro dokken?
                                      zij: daar kan ik niet aan doen.

                                      Dan ben ik vertrokken want het ging toch niet veel kunnen uithalen. Nuja ik zeik niet over die vijf euro maar het is toch zuur geld en zeker omdat ik nergens van wist. Het was eigenlijk gewoon uit principe!

                                      Klucht keuring!

                                      Comment


                                      • Ben afgekeurd wegens:
                                        standlicht rechts vooraan te hoog afgesteld

                                        een standlicht dan nog! Wie gaat daar last van hebben?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          Ben afgekeurd wegens:
                                          standlicht rechts vooraan te hoog afgesteld

                                          een standlicht dan nog! Wie gaat daar last van hebben?
                                          zelfs voor een cm verschil kakken ze

                                          Comment

                                          Working...
                                          X