Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
    Ben afgekeurd wegens:
    standlicht rechts vooraan te hoog afgesteld

een standlicht dan nog! Wie gaat daar last van hebben?

man man pure melkerij.......heb het maar voor...

Comment

Ben afgekeurd wegens:

Een standlicht?

Geloof ik niks van.
      Dat valt niet te regelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
        Een standlicht?

Geloof ik niks van.
        Dat valt niet te regelen.
        dat gaat toch samen met de dimlichten ??
        dus als je je standlichten dan juist zet gaan uw dimlichten niet meer goed staan
        en zo kan je blijven naar de keuring rijden

Comment

Ben afgekeurd wegens:

standlicht , kan niet. De stand van de standlichten wordt niet gecheckt (zeveraar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
            zelfs voor een cm verschil kakken ze
            id 1 cm in hoogte. Moet je maar eens een driehoek met de rechtopstaande zijde een 1 cm hoger tekenen, je verblind gewoon je tegenliggers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              id 1 cm in hoogte. Moet je maar eens een driehoek met de rechtopstaande zijde een 1 cm hoger tekenen, je verblind gewoon je tegenliggers.
              ze stond naar beneden zelfs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                Ik had drie dagen geleden ofzo mijn keuringsbrief binnengehad om voor 27/02/08 te gaan keuren. Ik ging naar de garage om mijn xenon er uit te laten halen, maar hij zei: "probeer het eens en je ziet wel of je erdoor geraakt."

Nuja de eerste keer er niet door. Was te verwachten. Dan moet ik 41.50 euro betalen ofzo. Staat er op mijn blaadje dat ik gekregen heb dat ik 5 euro moet betalen voor overschrijven van het termijn.Ik was toen al onderweg naar huis om mijn lichten te versteken. Dan zet ik mijn lichten juist op de garagepoort zo mikken. Ik ga terug naar de keuring en krijg ik te horen dat ik weer ben afgekeurd omdat mijn lichten 1 cm!! schelen! Dus ik al redelijk pissed... Rij ik nogal bruut over de brug naar buiten. Die persoon komt naar mij toe en zegt tot drie maal sorry.

Dan kom ik binnen aan de receptie voor mijn papieren terug te krijgen en betaal ik 9 euro voor terug afgekeurd te zijn. Dan vraag ik onmiddelijk waarom ze kosten aanrekenen dat ik te laat ben voor de keuring....
                Zij zegt dan dat ik een jaar ongekeurd heb rondgereden.
                Ik: dat kan niet ! Ik heb een heel jaar niets ontvangen of dergelijks.
                Zij: ja daar kan ik niet veel aan doen want dat is een andere firma die daar voor zorgt.
                Ik: Dus ik moet eigenlijk 5 euro betalen voor de klucht?
                Zij: ja maar het is omdat ge uw wagen hebt ingeschreven in december. Normaal dukken zij de papieren af in december voor februari om gekeurd te worden.
                Ik: Dus door de nalatigheid van die firma moet ik gewoon vijf euro dokken?
                zij: daar kan ik niet aan doen.

Dan ben ik vertrokken want het ging toch niet veel kunnen uithalen. Nuja ik zeik niet over die vijf euro maar het is toch zuur geld en zeker omdat ik nergens van wist. Het was eigenlijk gewoon uit principe!

Klucht keuring!

Een paar bedenkingen:

- waarom xenon "ombouwen"? als dat er af fabriek in zit, of nadien volgens de regels van de kunst gemonteerd is (automatische H regeling + sproeiers) zie ik geen reden om dat te doen. Tenzij het auto5 tjoenerprullen zijn.

- uw lichten afstellen door op de garage te mikken.... zéér acurate werkwijze niwaar? Dat uw lichten te laag staan is ook niet goed, want dan verlicht je amper de weg voor u.
                Dat die persoon van de keuring zich tot drie maal toe excuseert omdat hij zijn werk doet zegt veel over die mens. Veel te braaf als je 't mij vraagt. Mensen die een grof reageren krijgen een zeer kort en droog antwoord zonder verdere uitleg. niet akkoord? ga dan bij de stationverantwoordelijke zagen. Point final.

- U bent niet te spreken over die toeslag van 5€ omdat je u niet tijdig hebt aangeboden? to bad, je bent zelf in fout. Iedere auto heeft een inschrijvingsbewijs waar de eerste inschrijvingsdatum op staat vermeld, die datum + 4 jaar = de uiterste datum waarop dat voertuig dient gekeurd te worden. Indien 2dehands of al eerder gekeurd, dan is er een keuringbewijs bij met daarop in koeien van cijfers de vervaldatum van dit bewijs.

Die herrinering is een nobel iets van de overheid maar iedereen weet dat er een en ander verloren gaat in de post. En dat zo'n zaken nooit volledig foutloos kunnen verwerkt worden. dat staat trouwens los van de autokeuring.

weer een mooi voorbeeld van hoe luider men roept, hoe minder men er van afweet....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                  dat gaat toch samen met de dimlichten ??
                  dus als je je standlichten dan juist zet gaan uw dimlichten niet meer goed staan
                  en zo kan je blijven naar de keuring rijden
                  Zie post van B4 avant! Standlicht zit vast en valt niet te regelen.

=> zever.

Comment

Ben afgekeurd wegens:

yeah right.... bollocks, blody bollocks

Comment

• Ik zit zelf voor mijn werk in de sector, en kom dus regelmatig op de keuring.

Tienen is altijd zeer correct, nooit last mee. Maak een afspraak voor een tweedehands keuring met m'n Z platen, even op voorhand kom ik binnen gereden en direct is het aan mij. Gewoon kleine moeite doen om uw gordels vast te klikken, de motorkap los te doen en de koffer. Verder alle boekjes bij de hand nemen en in no time ben ik terug buiten ! Nog nooit één opmerking gehad over dit keuring station.
                      En niet te zeggen van ' ze doen hun werk niet goed ', ben met een Saab geweest met orginele velgen afkomstig van een bekende leasing maatschappij.
                      Door alle haast gewoon de profieldiepte gecheckt voor mijn vertrek maar bleek dat mijn snelheidsindex 1 letter te laag was. Bewijst toch dat die mannen op een maandagmorgen je GVA deftig nakijken...
                      Ook worden de recente wagens uitgelezen via OBD. En altijd nagekeken of verbandsdoos/ brandblusser/driehoek aanwezig is ?

Rotselaar is een ander paar mouwen. Ooit met Corsa C'tje geweest, vraagt die gast of dat wel orginele achterlichten zijn !? Komaan gast, wagentje was zo goed als nieuw zoals ie van de band rolt. 20 Min staan zoeken achter het keurmerk op die achterlichten...

Met mijn oldtimerkeuring hebk daar ook 30min staan schilderen voor er ook maar iemand naar mij keek, terwijl ik het daar nog nooit zo kalm heb geweten die dag. Daar zien ze mij al lang niet meer.
                      Nuja hun zal het een worst wezen of ik daar nu kom of niet, maar mijn dag helpen ze alvast niet meer omzeep Bewijs dat het anders kan is er!

Op dit moment is het misschien wél mogelijk dat mijn verhaal compleet passé is en dat de dienst er een stuk op vooruit gegaan is. Zag daar vroeger toch regelmatig nieuwe gezichten.

Comment

als je nu werkelijk denkt dat het een stelletje achterlijke apen is
                        Ik heb ooit is een paar gasten een GVA op de ruit van hun kotje zien houden met de lamp erop.
                        Van ver kon ik Oosterse tekens opmerken en ook dat dat papierke maar zéér louche eruit zag.
                        Het merk ben ik vergeten ....
                        Man ik verzeker je dat ik toch even moest lachen als ik dat zag, en die mannen zelf ook !

Comment

standlicht , kan niet. De stand van de standlichten wordt niet gecheckt (zeveraar)
                          inscannen of foto trekken van het afkeuringsdocument

Comment

• 't zal wel de stand van de lichten zijn ipv de standlichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              't zal wel de stand van de lichten zijn ipv de standlichten.

"stand lichten" is inderdaad net iets anders dan "standlichten".

Comment

• soepap we moeten toch is ééntje gaan drinken.
                                ik wil al die stoten eens horen die je bijna dagelijks meemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
                                  Rotselaar is een ander paar mouwen. Ooit met Corsa C'tje geweest, vraagt die gast of dat wel orginele achterlichten zijn !? Komaan gast, wagentje was zo goed als nieuw zoals ie van de band rolt. 20 Min staan zoeken achter het keurmerk op die achterlichten...
                                  Rotselaar , daar is de keuring 50 euro duurder

Comment

• Vandaag met de Saxo naar de keuring geweest, weeral alles perfect. Geen enkele opmerking
                                    Er was precies wel personeel tekort op de keuring in Heers, moest zelf de schokdempertest oprijden terwijl ze het normaal gezien overnemen na de test van de lichten!
                                    Na de schokdempertest 20 minuten moeten wachten! Zaten koffie te drinken en te tetteren.

Gordels achteraan, banden, achterlichten en pinkers hebben ze NIET gecontroleert!
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      soepap we moeten toch is ééntje gaan drinken.
                                      ik wil al die stoten eens horen die je bijna dagelijks meemaakt.

no problemmo senior, anders moeten we nekeer iets regelen via pm?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                        no problemmo senior, anders moeten we nekeer iets regelen via pm?
                                        Amai tuscani, dat moet ne goeie kameraad van u zijn dat hij u mag "oude zak" noemen ???

Comment

• Vraag inzake keuring

Voertuigen die minder dan 100k km en jonger zijn dan 4jaar mogen om de twee jaar gekeurd worden. Klopt dit nog?

Indien ja :

Mijn auto is van mei 2004, en moet in mei dit jaar gekeurd worden voor de eerste keer. Ik heb momenteel echter 97.000km op de teller staan. Als ik voor mei nog geen 100k km heb, dan ben ik goed tot mei 2010 voor de keuring.

Echter, dat haal ik niet, tegen mei staan er zeker 105k km op de teller. Daarom zou ik mid februari gaan. Dan is hij nog geen 4jaar, en heeft ie net geen 100k km Goeie zet of tevergeefse moeite? Zo ben ik gerust voor 2jaar schouwingvrij rijden (velgen, xenon, verlaging, ....)

Indien niet : ignore this

Iemand?
                                          Last edited by ; 28/01/2008, 17:15.

Comment

Working...
                                          X