Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Twee jaar geleden werd de voorophanging van de Mini van de dochter vervangen nadat ze een rode kaart gekregen had,

    Verleden jaar was er wat teveel speling op ene kant, dus terug naar de garage om te laten arrangeren,

    Verleden week naar de schouwing en terug een rode kaart omdat de onderkant van de RECHTERwiel ophanging teveel speling had, (sinds die reparatie 2 jaar geleden misschien 12.000 km mee gereden) dus terug naar de garage en daar hebben ze de rechter wielophanging volledig vervangen plus twee speciale pyramidevormige stukken die de hoogte van de voorophanging bepalen, totale kost 397 €, wagen was gerepareerd gisteren en vanmorgen terug naar de schouwing, daar beginnen ze terug met die platen te trekken en te duwen en guess what.... terug rode kaart, de LINKERwiel ophanging had teveel speling.

    Ben naar de stationsverantwoordelijke gegaan en hem de zaken uitgelegd, dat alles nog maar twee jaar vernieuwd was, dat er nog maar 12.000 km mee gedaan was, dat het verleden jaar bijgesteld was en dat de vorige keurder alleen gesproken en AANGEWEZEN had van rechts onderste bevestigingspunt alleen, hij begon dan van veiligheid enz. waarin ik hem volmondig gelijk gaf maar ik heb hem ook geantwoord dat wij ook graag zouden weten waaraan ons te houden, dat ze niet moesten proberen van me een abonnement te verkopen om tweewekelijks ne keer terug te komen, als de ene week iets mis is rechts vanonder, als dat gerepareerd word en de wagen zelf nog maar zo'n 20 km gedaan heeft sinds de eerste keuring dat opeens de linkerkant ook versleten is, dat dit er wel een beetje "over" was, daarop is hij in de put gekropen tegelijk met de keurder (was ne nieuwe gast geloof ik want iemand anders zei hem naar wat en hoe te kijken), natuurlijk terug die cinema van dat duwen en trekken en veel uitleg en van speling en dat die garagist dat zou moeten gezien hebben enz... (hij kon die andere gast toch niet in z'n blootje gaan zetten he) maar hij zou me 'uitzonderlijk' een groene kaart geven met vermelding van de zaken in 't oog te houden. (Die garagist die de reparaties doet heeft nog Mini's verkocht in de jaren '60, dus hij kent die machientjes van binnen en van buiten en hij zei dat alles nu in orde zou zijn).

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life
      wat eigenlijk maar secondenlang in realiteit duurt lijkt een eeuwigheid voor anderen.

      Kijk naar wanneer er een ramp gebeurd. De mensen klagen dat ze >15 minuten moesten wachten op de hulpdiensten ook al stonden ze er na 5 minuten al.

      De mensen kan de tijd niet inschatten als hij het nodig acht
      Daar heb je 100% gelijk in, daarom dat ik minutenlang tussen " " heb gezet .

      Comment


      • #43
        Had je dan niet met je mini naar een ander keuringscentrum kunnen rijden?

        Comment


        • #44
          Bij onze vorige wagen, een Chrysler voyager 2.5 TD heeft een erpel van de keuring hem meegenomen naar langs achter voor een 'roettest', en de motor geweldig afgebeuld...

          De dag erna was de brandstofpomp naar de zak.



          En daar sta je dan.... met je goedgekeurde wagen.

          Onmogelijk om te bewijzen dat het die zot zijn schuld was, maar wel een gepeperde factuur van de garage.

          Ze zouden beter technisch onderlegde mensen hun boeltje laten openhouden. Geen werklozen die ze een dagje scholen en direct inzetten.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
            Bij onze vorige wagen, een Chrysler voyager 2.5 TD heeft een erpel van de keuring hem meegenomen naar langs achter voor een 'roettest', en de motor geweldig afgebeuld...

            De dag erna was de brandstofpomp naar de zak.



            En daar sta je dan.... met je goedgekeurde wagen.

            Onmogelijk om te bewijzen dat het die zot zijn schuld was, maar wel een gepeperde factuur van de garage.

            Ze zouden beter technisch onderlegde mensen hun boeltje laten openhouden. Geen werklozen die ze een dagje scholen en direct inzetten.
            hierover kan je beter je mond houden, op de keuring werven ze momenteel graduaat automechanica aan. Niemand verplicht het je van te gaan en er verplicht u nog minder volk om te dieselen. Dus indien de dieseltest je niet aanstaat: koop een naft

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
              op de keuring werven ze momenteel graduaat automechanica aan.
              ben jij daarom buitengeflikkerd?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door K.o.e.n.y.b.o.y
                En het waren geen 10 seconden...maar een minuut of 2-3, dat 2-3 keren na elkaar...

                juist ja...sorry, maar daar geloof ik niets van. Ik werk op de keuring (ja ik ben zo'n arrogant klootzakske die elke krel afragd ) en ik geef u op een blaadje papier dat er nooit minuten lang een motor in zijn begrenzer of in zen rood word gehouden.

                Ik sta altijd open voor kritiek maar als men direct zo geweldig hard gaat overdrijven en de feiten voorbij loopt dan knap ik af.

                Er word toch enorm neig op ons neer gekeken, alsof we een stelletje debielen zijn die niet weten wat een auto is. "zijt voorzichtig met mijn koppeling" wel ik zou ook eens lachen eerlijk gezegd. Trouwens ,niet met een Porsche kunnen rijden omwille van de zware koppeling... goh wat denken sommige wel? dat ze de enige zijn die met een sportwagen of met een specialleke naar de keuring komen?

                Een moderne Porsche is heus niet lastiger om te vertrekken dan een doorsnee Opel Astra hoor.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                  nee, ik heb gewoon een master diploma
                  welke specialisatie? lege zakken rechtzetten?

                  anyway, een paar keer 2-3 minuten tot in 't rood jagen is flauwekul. 2 keer betekent 4-6 minuten in totaal. was er zo weinig volk?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                    hierover kan je beter je mond houden, op de keuring werven ze momenteel graduaat automechanica aan. Niemand verplicht het je van te gaan en er verplicht u nog minder volk om te dieselen. Dus indien de dieseltest je niet aanstaat: koop een naft
                    Het is ook een beetje stom om een benzine te kopen omdat ze bij het keuringcentra niet weten hoe ze een diesel moeten keuren.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door K.o.e.n.y.b.o.y
                      Had je dan niet met je mini naar een ander keuringscentrum kunnen rijden?
                      Neen, bij een herkeuring moet je terug naar het station dat de eerste keuring uitvoerde. Vanaf volgend jaar ga ik wel naar een ander station (niet meer met de Mini want die staat te koop, tegen midden December zou m'n dochter haar nieuwe wagen hebben), maar wel met de Freelander.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door K.o.e.n.y.b.o.y
                        Hallo iedereen

                        Even voorstellen (mn eerste post hier voor zover ik nog weet)
                        Mijn naam is dus Koen, zoals je mss al uit mn nick had kunnen opmaken
                        Ik ben 21 jaar en rij met een ford mondeo 2.0 tdci 130pk sedan...iedereen weet over welke wagen ik het heb? Het is een gewone eenvoudige gezinswagen, geen bodystyling, verlaagd of tuning of gelijk wat.

                        Mn wagen is overlaatst voor de eerste keer naar de keuring geweest, met glans geslaagd overigens maar niet zonder grote ergernis van mij

                        Het probleem:

                        Om de grote drukte vermijden ben ik overlaatst 's ochtends (rond 8u half9) naar de autokeuring gereden. (industriepark dendermonde)
                        Ik kon daar bijna meteen binnenrijden en toen begon het...Ik mocht meteen het stuur van mn auto uit handen geven aan een volslagen vreemde... (iedereen hier weetwel hoe dat voelt)
                        Als eerste doen ze dus een 'uitlaat-test', zoals menig persoon hier wel weet..
                        Maar is het normaal dat je motor keer op keer minutenlang VOORBIJ het rode gebied van de toerenteller wordt gejaagd?? Toen ik het voor de 4e keer niet meer kon aanzien- en horen vroeg ik aan die persoon op een nog beleefde manier waarvoor dat nu wel nodig was...(mss was er wel één of andere bizarre reden...) Maar de persoon in kwestie keek me even arrogant aan uit MIJN wagen, lachte eens en deed rustig verder...

                        OK, test 1 gedaan...meneer stapt terug in mn wagen, plaatst hem in 2e versnelling om vervolgens mn motor weer tot helemaal achteraan in toeren te jagen en dan de koppeling laat schieten...gevolg => mn rubber van 230€ per band bleef dus achter op de vloer over de afstand van testplaats 1 naar testplaats 2 met een gezellig rookpluimpje dat van mn banden kwam...
                        Toen ik naar daar was gewandeld vroeg ik al erg geïrriteerd aan hem "Moet dat op zo een manier?? Het is meneer zijn auto niet zeker?"
                        Het antwoord: "Ik hoef gene commentaar en laat mij rustig mijn werk doen!"
                        ( vooral dat "rustig")

                        De rest is verder rustig verlopen (andere persoon), maar adrenaline stond me toen wel al tot aan de neus...

                        Nu is mn vraag: Mogen ze dit met jouw en mijn wagen doen? Wat kan ik doen indien ik in de toekomst weer zo een arrogante zak heb die mn auto moet keuren? Mag ik een andere persoon vragen die mn auto keurt of hoe werkt dat? Wat als je motor op zo een moment het begeeft, wie betaalt dan de brokken?

                        Ik hoop hiermee de situatie een beetje duidelijk gemaakt te hebben, en ga hiermee dus niet akkoord voor diegene die het niet door zou hebben

                        Dit was (is nog altijd) mijn probleem en wist in de eerste plaats niet waartoe met mn probleem, tot ik weer is op autowereld.be zat en het magische FORUM zag staan
                        En hier staat het, als ik heb "gedubbelpost" spijt me dat , heb overigens wel de search eerst gebruikt maar hierover nix treffends gevonden...

                        Grtz K.o.e.n.y.b.o.y
                        Wel, ik kan alleen maar zeggen, eigen schuld dikke bult!!!!!

                        Ge had diene gast zijn lief maar niet moeten afpakken.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                          juist ja...sorry, maar daar geloof ik niets van. Ik werk op de keuring (ja ik ben zo'n arrogant klootzakske die elke krel afragd ) en ik geef u op een blaadje papier dat er nooit minuten lang een motor in zijn begrenzer of in zen rood word gehouden.

                          Ik sta altijd open voor kritiek maar als men direct zo geweldig hard gaat overdrijven en de feiten voorbij loopt dan knap ik af.

                          Er word toch enorm neig op ons neer gekeken, alsof we een stelletje debielen zijn die niet weten wat een auto is. "zijt voorzichtig met mijn koppeling" wel ik zou ook eens lachen eerlijk gezegd. Trouwens ,niet met een Porsche kunnen rijden omwille van de zware koppeling... goh wat denken sommige wel? dat ze de enige zijn die met een sportwagen of met een specialleke naar de keuring komen?

                          Een moderne Porsche is heus niet lastiger om te vertrekken dan een doorsnee Opel Astra hoor.
                          Ik zal in ieder geval niet op u neerkijken, noch op politieagenten, noch of postbodes, noch op wie of wat dan ook, maar in het geval van de Mini kon ik dit niet over mijn kant laten gaan, die garagist zei trouwens ook dat de ophanging van de Mini nogal een speciaal geval is en dat ze daar normaal niet met die platen zouden moeten mee werken om eventueel speling na te zien, niet vergeten dat het nog een montage van in de jaren '60 is. Ik had de indruk dat ze bezig waren ne zware vrachtwagen te testen ipv. zo'n klein pokkeding dat amper 800 kg weegt. En als men als fiere eigenaar (met een dik ei in z'n broek) ziet hoe men de motor in z'n toeren jaagt dan denkt men rap dat het 'minuten' duurt waar het in feite slechts luttele seconden zijn. Dus moet men dat lezen zoals men een gekookt ei eet, met wat zout.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                            Er word toch enorm neig op ons neer gekeken, alsof we een stelletje debielen zijn die niet weten wat een auto is. "zijt voorzichtig met mijn koppeling" wel ik zou ook eens lachen eerlijk gezegd. Trouwens ,niet met een Porsche kunnen rijden omwille van de zware koppeling... goh wat denken sommige wel? dat ze de enige zijn die met een sportwagen of met een specialleke naar de keuring komen?

                            Een moderne Porsche is heus niet lastiger om te vertrekken dan een doorsnee Opel Astra hoor.
                            Jij hebt dus nog nooit met eentje gereden.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                              op de keuring werven ze momenteel graduaat automechanica aan.
                              Om koffie te zetten?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                Om koffie te zetten?
                                jep, en ze verdienen er 2000€/maand mee

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jarno
                                  jep, en ze verdienen er 2000€/maand mee
                                  Tijd om van beroep te veranderen.
                                  Ik kan koffie zetten. Mag ik beginnen?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                    ben jij daarom buitengeflikkerd?
                                    nee, ik brak gewoon de wagens af

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
                                      Het is ook een beetje stom om een benzine te kopen omdat ze bij het keuringcentra niet weten hoe ze een diesel moeten keuren.
                                      en jij weet dat wel

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                                        nee, ik brak gewoon de wagens af


                                        Varken

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke


                                          Varken
                                          nee, tis Jan

                                          Comment

                                          Working...
                                          X