Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • deze morgen naar de keuring geweest met de M3

    met 3 controleurs zijn ze 10 min bezig geweest om te kijken of die lichten wel goed stonden of niet
    uitleg van 1 van die gasten ...
    links is perfekt , maar rechts scheelt het een klein beetje
    je zal moeten terugkomen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      deze morgen naar de keuring geweest met de M3

      met 3 controleurs zijn ze 10 min bezig geweest om te kijken of die lichten wel goed stonden of niet
      uitleg van 1 van die gasten ...
      links is perfekt , maar rechts scheelt het een klein beetje
      je zal moeten terugkomen
      Op dat moment zou je toch je kaartje als oogchirurg moeten kunnen geven en met een oor-tot-oor smile zeggen: "Je bent altijd welkom".

      Comment


      • Deze week met de kever naar de keuring, ben benieuwd

        Zouden ze ni wat malser zijn voor een oud beestje?

        Comment


        • Toen ik 15 jaar geleden met de Audi van mijn ouders naar de keuring reed, was één de lichten slecht afgesteld. De controleur vroeg me de motorkap te openen en corrigeerde de afstelling

          Ben ondertussen al jaren niet meer naar de keuring gegaan
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
            Toen ik 15 jaar geleden met de Audi van mijn ouders naar de keuring reed, was één de lichten slecht afgesteld. De controleur vroeg me de motorkap te openen en corrigeerde de afstelling

            Ben ondertussen al jaren niet meer naar de keuring gegaan
            Heb dat vroeger ook nog meegemaakt. 'k Heb de indruk dat er nu van zo een dienstverlening aan het cliënteel niet veel meer in huis komt. Misschien dat er veel van die hedendaagse jonge controleurs geen praktische garage ervaring hebben, dus bij wijze van spreken van de schoolbanken direct in het werk gerold. Ook niet te vergeten dat er vroeger zo'n merk of 10 op de markt was met een relatief beperkt gamma wat het dus gemakkelijker maakte om alle systemen te kennen, waar het nu, met die overdaad aan merken en nog een grotere overvloed van modellen het onmogelijk is om alles bij te houden en/of in detail te kennen. Misschien zijn de voorschriften ondertussen aangepast en mogen ze zelf niks meer aan de wagens doen. Ik meen me te herinneren dat er iemand hier eens gezegd heeft dat, als men de lichten moest bijregelen, de cliënt dit nog mocht doen mits het met een schroevendraaier op te lossen was?

            Comment


            • Lichten bijregelen tijdens de controle is uit den boze. De inspecteur mag het niet en de klant mag het niet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                Lichten bijregelen tijdens de controle is uit den boze. De inspecteur mag het niet en de klant mag het niet.
                Dus heeft er in het verleden iemand een kwakkel gepost...

                Comment


                • nu donderdag naar de keuring, zodat de nieuwe nr plaat erop kan

                  Ik ben is benieuwd of onze man dit kan regelen... hij gaat in huidige staat naar keuring wsl: té laag, banden die niet mogen, te breed, te luid, etc

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Dus heeft er in het verleden iemand een kwakkel gepost...
                    vroeger mocht alles, zelfs geld afgeven. Nu niet meer. Onze technische keuring hoort tot de strengste in europa!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                      Lichten bijregelen tijdens de controle is uit den boze. De inspecteur mag het niet en de klant mag het niet.
                      Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                      vroeger mocht alles, zelfs geld afgeven. Nu niet meer. Onze technische keuring hoort tot de strengste in europa!
                      Zoals ik al schreef ... 15 jaar geleden . Ik ga niet langer naar de technische controle met mijn auto's, al jaren geleden.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        Lichten bijregelen tijdens de controle is uit den boze. De inspecteur mag het niet en de klant mag het niet.
                        Heeft Goca ons niet geleerd dat de lichten wel mochten bijgeregeld worden, indien de regeling zonder gereedschap kon gebeuren? Door middel van draaiknoppen bvb. (Peugeot 205?)

                        Ben er ook al een paar jaar uit. Maar ik meende me dat te herinneren.

                        Comment


                        • bij ons werd er gezegd dat we geen garage zijn, er zijn trouwen stelmogelijkheden waar je normaal gereedschap voor nodig hebt, maar je wel met enige moeite met je handen kan aan frutselen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
                            Heeft Goca ons niet geleerd dat de lichten wel mochten bijgeregeld worden, indien de regeling zonder gereedschap kon gebeuren? Door middel van draaiknoppen bvb. (Peugeot 205?)

                            Ben er ook al een paar jaar uit. Maar ik meende me dat te herinneren.
                            Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            bij ons werd er gezegd dat we geen garage zijn, er zijn trouwen stelmogelijkheden waar je normaal gereedschap voor nodig hebt, maar je wel met enige moeite met je handen kan aan frutselen
                            Vermits de meeste stelbouten voor de lichten slechts een plastieken 'kop' zijn met slippen in voor een kruistournevis zou het genoeg zijn om een soort van plastieken tournevis in die gaten te plakken zodat ze, zonder moeite te moeten doen, kunnen bijgeregeld worden ?? Dus vier plastieken 'bazarkes' van zo'n 10 cm lang en het spel zou in orde zijn ??

                            Comment


                            • ik moet morgen

                              heb in geen eeuwen planchee gegeven met deze stoof, kurjeus of ik rood krijg

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik moet morgen

                                heb in geen eeuwen planchee gegeven met deze stoof, kurjeus of ik rood krijg
                                ik ga volgende week. ik trap m'n kar de laatste weken gigantisch hard af, en nog blijft er zwart uitkomen.

                                Comment


                                • Vrijdag ook nog eens naar de keuring rijden met mijn stoof. Hopen op een groene kaart!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Zoals ik al schreef ... 15 jaar geleden . Ik ga niet langer naar de technische controle met mijn auto's, al jaren geleden.
                                    En dan?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                      ik ga volgende week. ik trap m'n kar de laatste weken gigantisch hard af, en nog blijft er zwart uitkomen.

                                      Bij onze Chevy (6.5l turbo diesel) is het mss 7 jaar geleden dat de laatste roettest gedaan werd. Toen was de uitlaat rot in de bocht boven de achteras. Omdat we te lang moesten wachten op een nieuwe hebben we de uitlaat dat net na de laatste pot afgezaagd. Als de keurders zien dat ze onder de laadbak moeten kruipen hebben ze al geen zin meer om nog een meting te doen. Na een tijdje zagen we er wel het nut van in, 't is dus nog zo.
                                      Powered by Detroit Diesel.

                                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Vermits de meeste stelbouten voor de lichten slechts een plastieken 'kop' zijn met slippen in voor een kruistournevis zou het genoeg zijn om een soort van plastieken tournevis in die gaten te plakken zodat ze, zonder moeite te moeten doen, kunnen bijgeregeld worden ?? Dus vier plastieken 'bazarkes' van zo'n 10 cm lang en het spel zou in orde zijn ??
                                        wat is het nut dan nog van de technische keuring:

                                        oei je banden zijn versleten, niet erg we steken er wel snel nieuwe
                                        oei je remlicht brandt niet, laten we het snel vervangen

                                        dan wordt het tijd dat we overstappen naar het hollands systeem dat op en top commercieel wordt uitgemolken

                                        Comment


                                        • Je dacht toch niet dat de keuring nú al enig nut had?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X