Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Even hier mijn vraag stellen..
Binnen een 6 weken moet ik met mijn golf 3 naar de geometrie-keuring omwille van m'n verlaagde ophanging.
Qua keuringsstations heb je hierin iets minder keuze dan een gewone keuring, maar heb er toch 3 gevonden waarvan ik de afstand nog "net" wil maken, namelijk:
-Zwijnaarde
-Dendermonde
-Londerzeel
Nu is mijn vraag, wie heeft met welk station ervaring (goed of slecht) al dan niet omwille van een verlaging ?
Even hier mijn vraag stellen..
Binnen een 6 weken moet ik met mijn golf 3 naar de geometrie-keuring omwille van m'n verlaagde ophanging.
Qua keuringsstations heb je hierin iets minder keuze dan een gewone keuring, maar heb er toch 3 gevonden waarvan ik de afstand nog "net" wil maken, namelijk:
-Zwijnaarde
-Dendermonde
-Londerzeel
Nu is mijn vraag, wie heeft met welk station ervaring (goed of slecht) al dan niet omwille van een verlaging ?
Graag jullie input.
Thnx.
Niks dan goede ervaringen met Londerzeel. Ben begonnen daar te gaan na al de perikelen in Mollem met die MiniCooper MonteCarlo van mijn dochter. Daar moest bv. de linker voorophanging vervangen worden, na vervanging terug naar de controle en dan begonnen ze te memmen over de rechterkant, waar, tussen haakjes, het jaar tevoren beide kanten reeds vervangen waren en er met de wagen ondertussen zelfs geen 10.000 km gedaan was. Heb dan eens van m'n kl.... gemaakt en de stationschef erbij geroepen, na wat gekonkelfoes in de put werd het een vermelding. (Wat begrijpelijk is want die stationschef kon zijn personeel niet en plein public beginnen afvallen.) Ben daarna naar Londerzeel gegaan waar ze eerst nogal wantrouwig waren waarom ik het jaar daarop naar hun kwam ipv. naar Mollem terug te gaan. Heb die uitleg gedaan en die mensen hebben die Mini ook degelijk gekeurd, met in het achterhoofd dat het een constructie van in de jaren '60 was en dat het geen vrachtwagenophanging was, en voor die mensen was dat allemaal picobello in orde. (In Mollem hadden ze ook kritiek op die kleine cupjes waar de rubbers van die draagarm inzaten, ze staken er een 'pince' tussen en maar wrikken tot alles bijna uiteenviel, als de constructeur ze zo gemaakt heeft wat kan de klient er dan aan doen ??) In alle geval ben daarna al driemaal teruggegaan naar Londerzeel (met de Freelander) en die mensen zijn daar veel vriendelijker en menselijker dan in het andere station (misschien is het daar nu ook gebeterd maar toendertijd was het precies een bende chagrijn bijeen). Heb dus geen ondervinding qua verlaging maar overall is het een zeer goed station met vriendelijke bediening. (Eerder deze maand ben ik nog gepasseerd en vermits ik een koplamp vervangen had en de indruk had dat ze wat hoog stond had ik ze op voorhand wat lager gezet maar wel nen inbus meegedaan om eventueel terug ne slag hoger te zetten maar 't was niet nodig, alles stond goed en het zou geen probleem geweest zijn moest ik er een draaike moeten aan geven hebben had ik de indruk). Veel geluk.
Even hier mijn vraag stellen..
Binnen een 6 weken moet ik met mijn golf 3 naar de geometrie-keuring omwille van m'n verlaagde ophanging.
Qua keuringsstations heb je hierin iets minder keuze dan een gewone keuring, maar heb er toch 3 gevonden waarvan ik de afstand nog "net" wil maken, namelijk:
-Zwijnaarde
-Dendermonde
-Londerzeel
Nu is mijn vraag, wie heeft met welk station ervaring (goed of slecht) al dan niet omwille van een verlaging ?
Graag jullie input.
Thnx.
Ik ga ook altijd naar Londerzeel (gewone keuring). Nog niet meegemaakt van wantoestanden die je wel eens hoort over keuringen. (wel eens afgekeurd voor een slecht afgesteld licht). Rond 7h50 moet je gewoonlijk ook niet lang aanschuiven
Ik ga ook altijd naar Londerzeel (gewone keuring). Nog niet meegemaakt van wantoestanden die je wel eens hoort over keuringen. (wel eens afgekeurd voor een slecht afgesteld licht). Rond 7h50 moet je gewoonlijk ook niet lang aanschuiven
Ik ben een paar weken terug op maandagmiddag gegaan, rond 12.30 toegekomen en er stond niemand voor mij, ze waren wel aan ne Porsche bezig en ze hebben die zelf naar de parking gereden enz... (moet plezant geweest zijn), daarna zijn ze "a zjatteke kafe" gaan drinken maar om 13.15 ben ik toch naar buiten kunnen rijden.
Dat zijn stomme uitspraken hé,dergelijke insinuaties horen niet thuis op een autoforum.....
Er zijn gewoon veel te veel Marokanen/Belgen/Turken/.....wiens auto uitelkaar valt en die niet naar de keuring gaan. Dat heeft niets met origine te maken,overal zitten zulke lompaards tussen.
een week geleden naar keuring Kontich gegaan met een Impreza gtturbo voor keuring voor verkoop
in 1e gedeelte geen probleem klapke maken met keurder die er nog een paar ander keurders bijhaalt (jonge gasten)omdat ze ook geinteresseert zijn in "tuning" , alle testen gedaan alles ok , dan naar 2e gedeelte bij andere keurder , communicatie met deze keurder was 0,0 , motorruimte werd zeer grondig gecontroleerd , testen gedaan , gaan betalen (44€) en rode kaart
ok , -banden waren 2,3% groter dan standaard bandenmaat ( wettelijk =+1,5 & -2%) das geen groot probleem gewoon ander banden monteren , - interieur : op linkse raamstijl zijn 3 meters in pod(behuizing)ingebouwd>afgekeurd! -uitlaat : enkel downpipe is niet origineel ,rest van uitlaat 100% origineel >afgekeurd! -motor : afgekeurd! wegens : uitlaatcollector niet origineel ; intercooler niet origineel ; water injectie aanwezig ; inlaatcollector (is dus 100% origineel is enkel rood gespoten)
daar zitten geen tuning haters zekerst? zo ne pipo waar ik trouwens nog "iets" met voorgehad heb 1 jaar geleden met een andere wagen met 4 wiel aandrijving ; kwas iets te laat met te zeggen dat het een 4x4 is(i.v.m.remtest) dus zeg ik dat tegen diezelfde noncommunicatieve keurder die juist begonnen was met de standaard remmentest > geen reactie , 2e keer gezegd >geen reactie , 3e keer > niks als je uw job zo haat zoekt dan ander werk he
De mijne moet volgende maand naar de keuring. In Mechelen zitten veel jonge gasten die wel vriendelijk zijn . Alleen moet ik nu naar Heist od Berg,ben eens benieuwd hoe het daar zit....
De mijne moet volgende maand naar de keuring. In Mechelen zitten veel jonge gasten die wel vriendelijk zijn . Alleen moet ik nu naar Heist od Berg,ben eens benieuwd hoe het daar zit....
Hoezo ge moet naar Heist od Berg?
Ik moet ook nog gaan met de Saxo voor den 3de februari.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
een week geleden naar keuring Kontich gegaan met een Impreza gtturbo voor keuring voor verkoop
in 1e gedeelte geen probleem klapke maken met keurder die er nog een paar ander keurders bijhaalt (jonge gasten)omdat ze ook geinteresseert zijn in "tuning" , alle testen gedaan alles ok , dan naar 2e gedeelte bij andere keurder , communicatie met deze keurder was 0,0 , motorruimte werd zeer grondig gecontroleerd , testen gedaan , gaan betalen (44€) en rode kaart
ok , -banden waren 2,3% groter dan standaard bandenmaat ( wettelijk =+1,5 & -2%) das geen groot probleem gewoon ander banden monteren , - interieur : op linkse raamstijl zijn 3 meters in pod(behuizing)ingebouwd>afgekeurd! -uitlaat : enkel downpipe is niet origineel ,rest van uitlaat 100% origineel >afgekeurd! -motor : afgekeurd! wegens : uitlaatcollector niet origineel ; intercooler niet origineel ; water injectie aanwezig ; inlaatcollector (is dus 100% origineel is enkel rood gespoten)
daar zitten geen tuning haters zekerst? zo ne pipo waar ik trouwens nog "iets" met voorgehad heb 1 jaar geleden met een andere wagen met 4 wiel aandrijving ; kwas iets te laat met te zeggen dat het een 4x4 is(i.v.m.remtest) dus zeg ik dat tegen diezelfde noncommunicatieve keurder die juist begonnen was met de standaard remmentest > geen reactie , 2e keer gezegd >geen reactie , 3e keer > niks als je uw job zo haat zoekt dan ander werk he
En heb je uitgebreide informatie gekregen waarom dit niet zou mogen?
bv de meters: als er geen airbagbelemering is of geen scherpe kanten kan dit perfect...
over de andere zaken ga ik me niet uitspreken
De mijne moet volgende maand naar de keuring. In Mechelen zitten veel jonge gasten die wel vriendelijk zijn . Alleen moet ik nu naar Heist od Berg,ben eens benieuwd hoe het daar zit....
Ik moet ook nog gaan met de Saxo voor den 3de februari.
Ben deze middag geweest in Heers, kon bijna direct binnen
En weer een groene kaart zonder opmerkingen, en dat voor een auto van bijna 11 jaar oud.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Heers zijn ze sympathiek... Ben er ooit binnengereden met twee werkende grootlichten, maar bij de lichtentest was de linkse plots kapot. Heb 'm in de rij mogen vervangen .
Heers zijn ze sympathiek... Ben er ooit binnengereden met twee werkende grootlichten, maar bij de lichtentest was de linkse plots kapot. Heb 'm in de rij mogen vervangen .
Inderdaad ja, ga altijd in Heers, vroeger gingen wij hier altijd in Alken, maar das verschillende keren serieus tegen gevallen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Bij mij keek die gast nogal raar naar mn km stand, 410k was het hoogste dat hij gezien had. Enfin, ik ben blij dat ik een groene kaart heb. Brugge is wel ok vind ik.
Ik was aan de beurt met mijn voertuig.
De keurder komt naar mij toe en opent mijn deur.
Ik overhandig hem mijn boorddocumenten en dan doet hij het volgende.
Hij bekijkt de papieren en wil iets invullen , daarbij plaatst hij zijn rechter voet op de dorpel van mijn wagen om zo zijn knie te kunnen gebruiken als steun om te kunnen schrijven.
Volgens mij was het niet de eerste keer dat hij dit deed maar is het eerder een gewoonte.
Wat vinden jullie daarvan en zouden jullie de keurder daarop aanspreken ?
Comment