Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat het van de servo komt is wel duidelijk, je vind het stuurhuis haast niet meer terug . Maar goed eens afstomen en opnieuw naar de keuring dus. En hopen dat ze het geloven.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      kerels die ik hier tegenkomen kennen het verschil niet tussen een naft en diesel.
      prijsverschil aan de pomp

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
        prijsverschil aan de pomp
        er is hier sinds een tijdje een nieuwe kerel op de keuring, en die vraagt me met elke kar dat ik daar kom "en, wat verbruikt dat ongeveer?"

        want voor een naft te rijden moet je goed gek zijn zie ik em dan altijd denken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          er is hier sinds een tijdje een nieuwe kerel op de keuring, en die vraagt me met elke kar dat ik daar kom "en, wat verbruikt dat ongeveer?"

          want voor een naft te rijden moet je goed gek zijn zie ik em dan altijd denken.
          , ofwel toont ie oprecht interesse maar dan nog

          Comment


          • ja het is dus gelukt. Hoera!
            hij vond het alleen verdacht dat er daar toch weer 1 druppeltje aanhing

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Vlak voor ik naar de keuring ga spuit ik m'n kar onderaan zo proper mogelijk met de hogedrukreiniger. Dan rij ik onmiddellijk en zo voorzichtig mogelijk naar de keuring.
              Zalig, maar bizar

              Comment


              • Geen echte ergernis:

                Ferrari die door technieker van Ferrari Sint-Martens-Latem werd voorgereden moesten die mannen van de keuring zo nodig met wielspin van de remmentestbank rijden.
                Ik zou het niet durven, me zo belachelijk maken.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Geen echte ergernis:

                  Ferrari die door technieker van Ferrari Sint-Martens-Latem werd voorgereden moesten die mannen van de keuring zo nodig met wielspin van de remmentestbank rijden.
                  Ik zou het niet durven, me zo belachelijk maken.
                  Gewoon die koppeling niet gewoon of anders niet gedacht dat er zo'n vermogen loskwam bij het minste gas geven. Qua zich belachelijk maken kan men op dit forum soms andere staaltjes zien.

                  Comment


                  • Afgekeurd (wel met de Citroën)

                    Reden: silent blocs vooraan zijn gescheurd.

                    Totaal niet de reden waarvoor wij dachten dat hij zou afgekeurd worden

                    Wij dachten aan:
                    • banden achteraan(we zitten op de wettelijke 1,6 mm). Indien we hier niet voor zouden afgekeurd worden, hadden we dit zeker als 'gebrek nauwlettend in het oog te houden' verwacht. Ook niet! Nu, dat is wel normaal, als er enkel naar de maat van de banden en niet naar de staat van de banden gekeken wordt
                    • schokdempers achteraan... Bij de eerste test was rechts te slecht, links was slecht. De bandendruk stond slechts op 2 kg, omdat we zoiets wel verwacht hadden. Echter, 't moet toch een realistische weergave blijven. Neen, niet waar! De bandendruk was te hoog volgens de controleur... Hij heeft de bandendruk achter op 1.5 kg gezet, en alles is in orde. Straks maar gaan bijpompen!
                    Roettest was wel dik in orde 0,58!

                    Comment


                    • Als jullie weten dat de achterschokdempers slecht zijn (wat wel een belangrijk punt is qua veiligheid) zou ik die toch voor het naar de controle gaan laten vervangen hebben, nu hebben jullie precies een examen willen afnemen van die controleurs. Hetzelfde voor de banden, als je aan het minimum zit durf ik er niet aan te denken dat er nu gewoon zal mee verdergereden worden tot de schouwing volgend jaar ?? (Ik wacht nooit tot m'n banden tot het minimum versleten zijn, mijn veiligheid en dat van de andere weggebruikers zijn me daar te dierbaar voor, de prijs van een set nieuwe banden weegt daar niet tegenop).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Als jullie weten dat de achterschokdempers slecht zijn (wat wel een belangrijk punt is qua veiligheid) zou ik die toch voor het naar de controle gaan laten vervangen hebben, nu hebben jullie precies een examen willen afnemen van die controleurs. Hetzelfde voor de banden, als je aan het minimum zit durf ik er niet aan te denken dat er nu gewoon zal mee verdergereden worden tot de schouwing volgend jaar ?? (Ik wacht nooit tot m'n banden tot het minimum versleten zijn, mijn veiligheid en dat van de andere weggebruikers zijn me daar te dierbaar voor, de prijs van een set nieuwe banden weegt daar niet tegenop).
                        Wel, zowel de banden, als de schokdempers worden op korte termijn vervangen... Voor hetzelfde geld hadden we wat gewicht in de koffer gelegd om de schokdempertest goed te doorkomen. Dat hebben we dus niet gedaan, omdat we wel degelijk wouden weten of ze nu goed of slecht waren. Nu heb ik gezien dat ze slecht zijn onder normale omstandigheden en de schokdempers zullen vervangen worden, wees gerust.

                        't Is maar alleen: met een vorige auto had de garage ook gezegd dat de schokdempers versleten waren. Daar was dat niet het geval, de schokdempers van die auto zijn nooit versleten geweest... Waarom hebben we dus niets vervangen? Omdat garagisten nogal eens graag iets te veel willen rekenen.

                        Comment


                        • De schokdempers kun je toch summier zelf even testen (om toch een idee te hebben van hun staat)? Door een paar maal de carrosserie in te duwen en nazien of de wagen 'naveert'. Indien hij wat staat na te veren kun je quasi zeker zijn dat ze naar de vaantjes zijn ? Dit op iedere hoek van de wagen even proberen. Het is natuurlijk geen erg gesofisticeerde test maar vroeger was er weinig meer dan dat. Als de wagen ingeduwd wordt en hij komt daarna resoluut terug omhoog, zonder 'wiegen', tot op het punt waar de carrosserie normaal stond bij het induwen, kan je stellen dat de schokdempers nog goed (redelijk goed, hangt van de mate van terugveren af) is.
                          Last edited by ; 08/05/2009, 21:37.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            De schokdempers kun je toch summier zelf even testen (om toch een idee te hebben van hun staat)? Door een paar maal de carrosserie in te duwen en nazien of de wagen 'naveert'. Indien hij wat staat na te veren kun je quasi zeker zijn dat ze naar de vaantjes zijn ? Dit op iedere hoek van de wagen even proberen. Het is natuurlijk geen erg gesofisticeerde test maar vroeger was er weinig meer dan dat. Als de wagen ingeduwd wordt en hij komt daarna resoluut terug omhoog, zonder 'wiegen', tot op het punt waar de carrosserie normaal stond bij het induwen, kan je stellen dat de schokdempers nog goed (redelijk goed, hangt van de mate van terugveren af) is.
                            Dat kan je goed uittesten met je vriendin op de achterbank

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              Dat kan je goed uittesten met je vriendin op de achterbank
                              Dat is wel balen, ik heb geen vriendin Of toch geen vriendin die dergelijke dingen met mij wil doen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                Dat is wel balen, ik heb geen vriendin Of toch geen vriendin die dergelijke dingen met mij wil doen
                                Een vriendin leasen per uur is vaak goedkoper

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                                  tis te zien hoe lang de keuring is verlopen ( vandaag nog eentje gehad dat al 4 jaar verlopen was ! ).

                                  Bij mij, minder dan 2 maand verlopen = pvw, geen boete

                                  edit . pvw is een proces verbaal van waarschuwing
                                  Maar die 2 maand is geen algemene regel die alle agenten hanteren ? (ik zit met dit probleem, ik ben pas een week na m'n uiterste keuringsdatum terug in Belgiê, en dus mogeljikheid om m'n wagen te keuren)

                                  Comment


                                  • Moeder is met de 166 naar de keuring gegaan, rode kaart gekregen.

                                    Toen de auto boven de put stond riep de controleur mama om ff naar beneden te komen om iets te laten zien.
                                    Mama: "aaah de schokdempers zeker, ja die zijn zeker kapot. Dat hadden we wel verwacht"
                                    Contoleur: "neuh neuh madammeke, de schokdempers zijn nog héél goed, maar uw remschijven zouden vervangen moeten worden. En de band linksvooraan is veel feller afgesleten aan de binnenkant"

                                    Naar onze garagist gebeld dat hij remschijven moest bestellen en de auto binnengebracht bij hem. Paar uur later belt hij terug: "eigelijk moesten die remschijven niet vervangen worden, maar ik ga wel onmiddelijk een stuurstang bestellen want daar zit enorm veel speling op". (Heb het ondertussen ook gezien, velg kon een twee- à drietal centimeter bewogen worden)

                                    Dank u keuring.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Moeder is met de 166 naar de keuring gegaan, rode kaart gekregen.

                                      Toen de auto boven de put stond riep de controleur mama om ff naar beneden te komen om iets te laten zien.
                                      Mama: "aaah de schokdempers zeker, ja die zijn zeker kapot. Dat hadden we wel verwacht"
                                      Contoleur: "neuh neuh madammeke, de schokdempers zijn nog héél goed, maar uw remschijven zouden vervangen moeten worden. En de band linksvooraan is veel feller afgesleten aan de binnenkant"

                                      Naar onze garagist gebeld dat hij remschijven moest bestellen en de auto binnengebracht bij hem. Paar uur later belt hij terug: "eigelijk moesten die remschijven niet vervangen worden, maar ik ga wel onmiddelijk een stuurstang bestellen want daar zit enorm veel speling op". (Heb het ondertussen ook gezien, velg kon een twee- à drietal centimeter bewogen worden)

                                      Dank u keuring.
                                      staat van de remschijven is een punt van discussie, maar een stuurstangrubber die uitgeleuterd was had de pippo toch moeten zien

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door K.o.e.n.y.b.o.y Bekijk Berichten
                                        Hallo iedereen

                                        Even voorstellen (mn eerste post hier voor zover ik nog weet)
                                        Mijn naam is dus Koen, zoals je mss al uit mn nick had kunnen opmaken
                                        Ik ben 21 jaar en rij met een ford mondeo 2.0 tdci 130pk sedan...iedereen weet over welke wagen ik het heb? Het is een gewone eenvoudige gezinswagen, geen bodystyling, verlaagd of tuning of gelijk wat.

                                        Mn wagen is overlaatst voor de eerste keer naar de keuring geweest, met glans geslaagd overigens maar niet zonder grote ergernis van mij

                                        Het probleem:

                                        Om de grote drukte vermijden ben ik overlaatst 's ochtends (rond 8u half9) naar de autokeuring gereden. (industriepark dendermonde)
                                        Ik kon daar bijna meteen binnenrijden en toen begon het...Ik mocht meteen het stuur van mn auto uit handen geven aan een volslagen vreemde... (iedereen hier weetwel hoe dat voelt)
                                        Als eerste doen ze dus een 'uitlaat-test', zoals menig persoon hier wel weet..
                                        Maar is het normaal dat je motor keer op keer minutenlang VOORBIJ het rode gebied van de toerenteller wordt gejaagd?? Toen ik het voor de 4e keer niet meer kon aanzien- en horen vroeg ik aan die persoon op een nog beleefde manier waarvoor dat nu wel nodig was...(mss was er wel één of andere bizarre reden...) Maar de persoon in kwestie keek me even arrogant aan uit MIJN wagen, lachte eens en deed rustig verder...

                                        OK, test 1 gedaan...meneer stapt terug in mn wagen, plaatst hem in 2e versnelling om vervolgens mn motor weer tot helemaal achteraan in toeren te jagen en dan de koppeling laat schieten...gevolg => mn rubber van 230€ per band bleef dus achter op de vloer over de afstand van testplaats 1 naar testplaats 2 met een gezellig rookpluimpje dat van mn banden kwam...
                                        Toen ik naar daar was gewandeld vroeg ik al erg geïrriteerd aan hem "Moet dat op zo een manier?? Het is meneer zijn auto niet zeker?"
                                        Het antwoord: "Ik hoef gene commentaar en laat mij rustig mijn werk doen!"
                                        ( vooral dat "rustig")

                                        De rest is verder rustig verlopen (andere persoon), maar adrenaline stond me toen wel al tot aan de neus...

                                        Nu is mn vraag: Mogen ze dit met jouw en mijn wagen doen? Wat kan ik doen indien ik in de toekomst weer zo een arrogante zak heb die mn auto moet keuren? Mag ik een andere persoon vragen die mn auto keurt of hoe werkt dat? Wat als je motor op zo een moment het begeeft, wie betaalt dan de brokken?

                                        Ik hoop hiermee de situatie een beetje duidelijk gemaakt te hebben, en ga hiermee dus niet akkoord voor diegene die het niet door zou hebben

                                        Dit was (is nog altijd) mijn probleem en wist in de eerste plaats niet waartoe met mn probleem, tot ik weer is op autowereld.be zat en het magische FORUM zag staan
                                        En hier staat het, als ik heb "gedubbelpost" spijt me dat , heb overigens wel de search eerst gebruikt maar hierover nix treffends gevonden...

                                        Grtz K.o.e.n.y.b.o.y


                                        bij mij zijn ze met men 5reeks tege ne ^petone balk gerede
                                        en dan nog eens zitte Burnouts trekke

                                        HEB DIE GAST GESLage da het ni schoon was
                                        en zen ploegbaas ook
                                        flikke ter plaatse geroepe en heb nog gelijk gekrege ook
                                        nooit moete voorkome daarvoor


                                        Indien je schade vast steld aan je wage kan je klacht brief schrijven
                                        en dan komt er iemand van verzekering de schade bezien.
                                        maar een goede tip
                                        veel komt da ni van in huis.

                                        heb door die sukkels 4 keer men handrem +schijfblokke moete vervange
                                        omda die vonde da handrem ni goe was

                                        Comment


                                        • Onkruid vergaat niet.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X