Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ik ben vandaag naar de keuring geweest (voor het eerst met de Benz) en ik moet zeggen dat ik tevreden ben dat ik normaal gezien altijd naar Diest ga (voor mijn Fiesta te verkopen ben ik eens naar Heist o/d Berg geweest waar ze het autootje bijna gesloopt hebben). Ik ben snel voortgeholpen geweest (voor een mooie auto doen ze blijkbaar iets meer moeite ), de dieseltest werd keurig afgenomen en de tips die ik gekregen heb waren allemaal waar (de achterbanden zijn inderdaad aan vervanging toe).

    Ik denk wel dat ze de dieseltest blijven afnemen bij dezelfde wagen tot al het roet uit de uitlaat is (ik had dit zelf al gedaan door redelijk pittig tot daar te rijden) om hem hiervoor geen rode kaart te moeten geven dus Koenyboy (die puntjes typ ik niet hoor) misschien was het wel voor uw eigen goed dat die dieseltest zo dikwijls werd herhaald, blijft er dan nog het vertrekken in tweede met piepende banden waar ik geen mogelijke verklaring heb.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      blijft er dan nog het vertrekken in tweede met piepende banden waar ik geen mogelijke verklaring heb.
      de ondergrond in het station waar ik ga is van hetzelfde soort als een ondergrondse parking...je moet ni veel moeite doen om er op te pattineren

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        de ondergrond in het station waar ik ga is van hetzelfde soort als een ondergrondse parking...je moet ni veel moeite doen om er op te pattineren
        ik vraag me soms af, of jij eerst blowt als je naar hier surft

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
          ik vraag me soms af, of jij eerst blowt als je naar hier surft
          Neem jij niet eerst je prozac?
          Ik wel hoor.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
            ik vraag me soms af, of jij eerst blowt als je naar hier surft
            voor...tijdens en na, ik blaas de hele dag

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
              Neem jij niet eerst je prozac?
              Ik wel hoor.
              valium lijkt te helpen, soms toch

              Comment


              • #87
                Mogen ze op een automaat eigenlijk ook een roettest doen?
                Had dacht ik eens gehoord dat ze dat niet mochten...?

                Comment


                • #88
                  van mij camion kunnen ze die roettest niet doen want heb een rechtstaande uitlaat ,dan moet ik gewoon eens gas geven ! en kijken ze gewoon als er niet te veel rook uitkomt . en wij mogen in de cabine blijven om al die testen te doen. want die mislukte garagisten kunnen er waarschijnelijk niet mee rijden....

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door wesley@cqp Bekijk Berichten
                    van mij camion kunnen ze die roettest niet doen want heb een rechtstaande uitlaat ,dan moet ik gewoon eens gas geven ! en kijken ze gewoon als er niet te veel rook uitkomt . en wij mogen in de cabine blijven om al die testen te doen. want die mislukte garagisten kunnen er waarschijnelijk niet mee rijden....
                    Uw papieren van de keuring moet ge toch niet zelf invullen hoop ik.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Mogen ze op een automaat eigenlijk ook een roettest doen?
                      Had dacht ik eens gehoord dat ze dat niet mochten...?
                      Waarom niet als hij in N staat ??

                      Comment


                      • #91
                        owkééj, laatst opnieuw naar de schouwing geweest om te herkeuren, vorige x was gebleken dat er een roulement op mijn achteras kapot was, waardoor er veel te veel speling zat op mijn rechter wiel, volledig terecht trouwens.

                        Na dit echter te laten maken hebben bij mijn garage ga ik terug en wat blijkt, nog steeds een te groot verschil tss links en rechts, lucht uit mijn banden gelaten, ikzelf me er in gezet vanachter (niet dat mijn 65kg veel verschil zal uitgemaakt hebben op zo'n harde vering...) maar njet, er bleef een verschil opzitten.

                        Wat is nu de redenering van de mannen van de schouwing: wel meneer ge zult er is nieuwe banden moeten opsteken (mijn banden waren welgeteld 14 dagen oud) of anders gewoon andere velgen steken!!!!!
                        No offence maar wa voor ne zever is da!

                        Mijn auto is volledig standaard en ik d8 ik toch op die wijze wettelijk goed gekeurd, maar neen, als je voor de 1ste x naar de schouwing gaat kom je dr met je standaard auto niet door en zeggen ze dat je andere velgen en banden moet steken om er door te geraken.
                        Wat dus eigenlijk wil zeggen dat je dr met een standaard auto net gekocht ook niet zou doorgeraken (!) ligt dit aan mij of is dit zo onlogisch als maar kan?

                        Mijn garagist heeft nog eens gekeken en zegt trouwens dat alles in orde is, hij stelde voor om zelf te gaan...

                        Comment


                        • #92
                          Zonder de mensen van de keuring af te vallen graag ook nog iets kwijt.
                          't Is aangaande de Mini van m'n dochter, twee jaar geleden was er te veel speling op de voorste onderste ophangingspunten, alles laten repareren en alles was ok, verleden jaar, (de wagen had ondertussen zo'n 7.000 km gedaan) te veel speling op de linksvoor onderste ophanging, naar de garage om te laten afstellen en daarna alles terug ok. Dit jaar teveel speling op de rechtsvoor onderste ophanging, terug naar de garage en laten vervangen (de wagen had terug zo'n 7.000 km gedaan), kom terug op de controle en terug een rode kaart, deze keer was het linksvoor te veel speling. Heb er dan de stationschef bijgeroepen en hem de zaak uitgelegd, dat de veiligheid primeert maar dat ze aub "vragen" om een abonnement te willen nemen op de controle en niet zeggen van deze kant te veel speling, laten repareren en 3 dagen later de andere kant, nadat alles reeds vernieuwd was en slechts een kleine 15.000 km gedaan had. Ondertussen heb ik gehoord van een schouwer (die op het punt staat van stationschef te worden) in een ander station dat het een algemeen geweten feit is (maar spijtig genoeg bestaat er geen interne nota over, dus de jonge gasten weten het niet of ze moeten het eens aan de hand gehad hebben) dat ze de ophanging van de oude Mini niet moeten testen zoals moderne wagens. Toen de stationschef na mijn klacht in de put gekropen was en met die jonge schouwer de zaak besprak waren ze zo wat aan het konkelfoezen en kwamen ze met een vergelijk om alleen een opmerking te geven. Een maand na de schouwing ging ik terug naar een ander station omdat de Mini verkocht is en die mensen maakten er geen probleem mee, die wisten me zelfs in detail te zeggen dat er voor de Mini bijna d'office een opmerking gemaakt word en dat het voor de rest allemaal ok is, zodus....

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                            owkééj, laatst opnieuw naar de schouwing geweest om te herkeuren, vorige x was gebleken dat er een roulement op mijn achteras kapot was, waardoor er veel te veel speling zat op mijn rechter wiel, volledig terecht trouwens.

                            Na dit echter te laten maken hebben bij mijn garage ga ik terug en wat blijkt, nog steeds een te groot verschil tss links en rechts, lucht uit mijn banden gelaten, ikzelf me er in gezet vanachter (niet dat mijn 65kg veel verschil zal uitgemaakt hebben op zo'n harde vering...) maar njet, er bleef een verschil opzitten.

                            Wat is nu de redenering van de mannen van de schouwing: wel meneer ge zult er is nieuwe banden moeten opsteken (mijn banden waren welgeteld 14 dagen oud) of anders gewoon andere velgen steken!!!!!
                            No offence maar wa voor ne zever is da!

                            Mijn auto is volledig standaard en ik d8 ik toch op die wijze wettelijk goed gekeurd, maar neen, als je voor de 1ste x naar de schouwing gaat kom je dr met je standaard auto niet door en zeggen ze dat je andere velgen en banden moet steken om er door te geraken.
                            Wat dus eigenlijk wil zeggen dat je dr met een standaard auto net gekocht ook niet zou doorgeraken (!) ligt dit aan mij of is dit zo onlogisch als maar kan?

                            Mijn garagist heeft nog eens gekeken en zegt trouwens dat alles in orde is, hij stelde voor om zelf te gaan...
                            Ge kunt toch op uw Europees gelijkvormigheidsattest zien welke velg en bandenmaat uw wagen mag/moet hebben ?? Als zowel de velg als de bandenmaat overeenstemmen met de maten waarvoor uw wagen een attest gekregen heeft kunnen ze u toch niks maken ?

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Ge kunt toch op uw Europees gelijkvormigheidsattest zien welke velg en bandenmaat uw wagen mag/moet hebben ?? Als zowel de velg als de bandenmaat overeenstemmen met de maten waarvoor uw wagen een attest gekregen heeft kunnen ze u toch niks maken ?
                              Dat is het hem net, mijn velgen zijn nog steeds dezelfde velgen die er op zaten toen ik hem (nieuw) kocht en mijn banden zijn nog steeds Exalto's, ook dezelfde banden als diegene die er standaard opzaten.
                              Vandaar ook mijn lichte (understatement) ongenoegen...

                              En dan nog, alsof ze niet weten dat wanneer ge daar andere velgen en banden zou opzetten, ge deze niet direct terug verwisselt eens ge thuis zijt (zoals zoveel gedaan wordt) m.a.w. op de schouwing zeggen ze: we hebben liever dat ge ons bedriegt dan dat ge met uw originele wagen door de schouwing geraakt!
                              Hoe typisch Belgisch is dat niet...

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                Dat is het hem net, mijn velgen zijn nog steeds dezelfde velgen die er op zaten toen ik hem (nieuw) kocht en mijn banden zijn nog steeds Exalto's, ook dezelfde banden als diegene die er standaard opzaten.
                                Vandaar ook mijn lichte (understatement) ongenoegen...

                                En dan nog, alsof ze niet weten dat wanneer ge daar andere velgen en banden zou opzetten, ge deze niet direct terug verwisselt eens ge thuis zijt (zoals zoveel gedaan wordt) m.a.w. op de schouwing zeggen ze: we hebben liever dat ge ons bedriegt dan dat ge met uw originele wagen door de schouwing geraakt!
                                Hoe typisch Belgisch is dat niet...
                                En zijn de maten van die 'originele' velgen en banden in overeenstemming met wat er op uw gelijkvormisheidsattest staat ?? Als het een occassiewagen is kan het zijn dat uw garagist wat gefoefeld heeft. Exalto, wat merk is dat of welk type van welk merk is dat ? Is de eerste keer dat ik die naam zie of hoor ??

                                Ok, Michelin Pilot Exalto.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
                                  kun je op zoiets eigelijk een degelijke roettest doen ?
                                  of moten we binnekort nog meer gaan betalen voor extra apperatuur ?

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    kun je op zoiets eigelijk een degelijke roettest doen ?
                                    of moten we binnekort nog meer gaan betalen voor extra apperatuur ?
                                    Ik stel het mij al voor: 'roetmeting op tuninguitlaat' = 15€

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      Ik stel het mij al voor: 'roetmeting op tuninguitlaat' = 15€
                                      niet meer dan normaal, niet ?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        niet meer dan normaal, niet ?
                                        eigelijk idd mss wel best ja, dan gaan ze het mss niet incalculeren in de standaard prijs voor jan en alleman.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          En zijn de maten van die 'originele' velgen en banden in overeenstemming met wat er op uw gelijkvormisheidsattest staat ?? Als het een occassiewagen is kan het zijn dat uw garagist wat gefoefeld heeft. Exalto, wat merk is dat of welk type van welk merk is dat ? Is de eerste keer dat ik die naam zie of hoor ??

                                          Ok, Michelin Pilot Exalto.
                                          Het stond al in mijn vorig bericht dat ik hem nieuw had gekocht hoor en zodus zijn velgen en banden idd zoals het op mijn gelijkvormigheidsattest staat...
                                          Nu ja, ik ga morgen terug, indien het dan niet in orde is ga ik mijn garagist eens laten gaan denk ik...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X