Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
    Het stond al in mijn vorig bericht dat ik hem nieuw had gekocht hoor en zodus zijn velgen en banden idd zoals het op mijn gelijkvormigheidsattest staat...
    Nu ja, ik ga morgen terug, indien het dan niet in orde is ga ik mijn garagist eens laten gaan denk ik...
    Voila, nu is er bevestiging dat de maten overeenkomen met wat er op uw attest staat.
    Ik vraag me af wat die mensen van de keuring dan bezielt om te zeggen dat uw wagen niet conform zou zijn? Goeie moed in alle geval morgen en het rotte aan die historie is dat ge nog moet dubbel betalen ook.
    Last edited by ; 30/11/2006, 21:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Voila, nu is er bevestiging dat de maten overeenkomen met wat er op uw attest staat.
      Ik vraag me af wat die mensen van de keuring dan bezielt om te zeggen dat uw wagen niet conform zou zijn? Goeie moed in alle geval morgen en het rotte aan die historie is dat ge nog moet dubbel betalen ook.
      Gewoon 12 euro extra toch? Het ergste is het verlet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Gewoon 12 euro extra toch? Het ergste is het verlet.
        Zelfs moesten ze het gratis doen is er inderdaad nog het verlet, maar wat bezielt ze toch om zo'n onzin uit te kramen en de mensen te doen terugkeren na een rode kaart ?? Als ze konsekwent zijn moeten ze hem vandaag terug een rode kaart gegeven hebben want er is schijnbaar niks veranderd aan zijn wagen?

Comment

• Iemand die hier een antwoord op weet ?!

Vandaag ben ik naar de keuring geweest met de '6

op 24/11 had ik een rode kaart gekregen wegens een lek in de brandstoftank. Deze rode kaart was geldig tot 9/12

vandaag, 1/12 dus, ben ik teruggeweest en alles was in orde. Ik heb nu een groene kaart .. maar die is slechts geldig tot 30/01/07 ... 2 maand ?????

Hetgeen ik denk: de auto is nu zogezegd 'gekeurd voor verkoop' .. maar ik ben wel de koper ! Moet ik dan nog eens terugkeren ???
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• mijne frank is ondertussen gevallen denk ik ... ik ga idd nog eens moeten teruggaan, binnen die termijn van 2 maand, zodra mijn auto ingeschreven is en dus een roze formulier heeft ... klopt dit ?
            wat een tijdsverspilling
            1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
              mijne frank is ondertussen gevallen denk ik ... ik ga idd nog eens moeten teruggaan, binnen die termijn van 2 maand, zodra mijn auto ingeschreven is en dus een roze formulier heeft ... klopt dit ?
              wat een tijdsverspilling
              raap die frank maar terug op.
              heb je een roos formulier (aanvraag tot inschrijving van een voertuig) gekregen op de keuring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                raap die frank maar terug op.
                heb je een roos formulier (aanvraag tot inschrijving van een voertuig) gekregen op de keuring?
                Ouch

Aanvraag tot inschrijving heb ik hier liggen, jep

Overigens ook nieuw -en pas sinds vandaag in voege, dacht ik ?- is de Car-Pass die je krijgt ... met de historiek van de auto

die begint bij mij in 2004 bij een Antwerpse man die 'm uit Duitsland naar hier gehaald heeft met 114.000 km ..
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• effe wachten tot B4_Avant nuchter is. die heeft op de keuring gewerkt, of toch gedaan alsof. hij weet wel raad.

Comment

effe wachten tot B4_Avant nuchter is. die heeft op de keuring gewerkt, of toch gedaan alsof. hij weet wel raad.
                    Lol, merci

Ze waren een beetje in de war, de mannen van de kassa .. ik vermoed dat er ergens een foutje in zal geslopen zijn .. logischerwijs zou dat formulier moeten geldig zijn tot 30/01/2008 ...
                    1994 Mercedes SL320
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                      Lol, merci

Ze waren een beetje in de war, de mannen van de kassa .. ik vermoed dat er ergens een foutje in zal geslopen zijn .. logischerwijs zou dat formulier moeten geldig zijn tot 30/01/2008 ...
                      't zou geldig moeten zijn tot de datum van de eerste keuring plus een jaar.

Comment

• Is Xantia_break al wakker ?
                        1994 Mercedes SL320
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• 'k zal ekkik antwoorden sinds 15/11 is zoals de meeste wel weten die 2de handskeuring veranderd. vroeger was het zo dat bij een keuring voor verkoop de periodiciteit veranderde naar de dag van de keuring + 1 jaar.
                          nu is da veranderd. Nu blijft de periodiciteit ongewijzigd tot 2 maand voor en na de 2de hands keuring.

maw als je bijvoorbeeld ten laatste op 15/06/07 naar de keuring moet en je laat hem maandag 4-12-06 keuren voor verkoop moet de eigenaar hem nog altijd op 15/06/07 laten keuren (of vroeger uiteraard)

als je daarintegen geldigheid hebt tot 15/01/07 (dus binnen de 2 maand na keuring voor verkoop) veranderd de datum wél naar 04/12/07

of als je je auto op 04/12/06 gewoon laat keuren en je verkoopt (dus 2de hands keuring) hem voor 04/02/07 schuift de datum ook op naar de dag van keuring +1 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                            'k zal ekkik antwoorden sinds 15/11 is zoals de meeste wel weten die 2de handskeuring veranderd. vroeger was het zo dat bij een keuring voor verkoop de periodiciteit veranderde naar de dag van de keuring + 1 jaar.
                            nu is da veranderd. Nu blijft de periodiciteit ongewijzigd tot 2 maand voor en na de 2de hands keuring.

maw als je bijvoorbeeld ten laatste op 15/06/07 naar de keuring moet en je laat hem maandag 4-12-06 keuren voor verkoop moet de eigenaar hem nog altijd op 15/06/07 laten keuren (of vroeger uiteraard)

als je daarintegen geldigheid hebt tot 15/01/07 (dus binnen de 2 maand na keuring voor verkoop) veranderd de datum wél naar 04/12/07

of als je je auto op 04/12/06 gewoon laat keuren en je verkoopt (dus 2de hands keuring) hem voor 04/02/07 schuift de datum ook op naar de dag van keuring +1 jaar.
                            ben ik de enige die dit geldklopperij vindt?

Comment

ben ik de enige die dit geldklopperij vindt?
                              das nog zacht uitgedrukt..
                              http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                                das nog licht uitgedrukt..
                                ik moet me low profile houden, of 't is weer mot met beejemweejembee.

Comment

'k zal ekkik antwoorden sinds 15/11 is zoals de meeste wel weten die 2de handskeuring veranderd. vroeger was het zo dat bij een keuring voor verkoop de periodiciteit veranderde naar de dag van de keuring + 1 jaar.

thx !

nu moet ik dus teruggaan voor 30/01/07 en pas vanaf dan zal ik een groen keuringsbewijs krijgen dat een jaar geldig is ?
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik had dat ook eens ergens gemeld over die geldkloppperij en t'liep toen ook wat uit de hand...
                                    www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                                      Ik had dat ook eens ergens gemeld over die geldkloppperij en t'liep toen ook wat uit de hand...

als ge deftig argumenteerd en niet vanalles en nog wat dat er niks mee te maken heeft bij een discutie betrekt loopt er niks uit de hand. de vijandigheid in uw antwoorden lag er vingerdik op. aan zo'n spelletjes doe 'k niet mee

Vragen en opmerking moogt ge altijd afvuren als ge redelijk blijft. Er zijn hier genoeg mensen die ik pb gewijs al heb geantwoord voor zover mijn kennis reikt uiteraard.

@ frankie: idd, 't is een beetje bij 't haar getrokken maja...'t wordt ons opgelegd eh... der zitten nog gaten in dat nieuw systeem hoor, ze zullen er wel nog een en ander aan veranderen. de burocratie ten top is't met momenten maja,vertel dat tegen da mediageil rund van ne Renaat Landuyt....

Comment

@ frankie: idd, 't is een beetje bij 't haar getrokken maja...'t wordt ons opgelegd eh... der zitten nog gaten in dat nieuw systeem hoor, ze zullen er wel nog een en ander aan veranderen. de burocratie ten top is't met momenten maja,vertel dat tegen da mediageil rund van ne Renaat Landuyt....
                                        ik vraag me af in hoeverre het de veiligheid ten goede komt om een auto binnen pakweg 3 maanden nog eens volledig te keuren. wil dat zeggen dat de keuring voor verkoop eigenlijk meer een administratieve keuring wordt? dan is het te begrijpen. anders niet.

Comment

ik vraag me af in hoeverre het de veiligheid ten goede komt om een auto binnen pakweg 3 maanden nog eens volledig te keuren. wil dat zeggen dat de keuring voor verkoop eigenlijk meer een administratieve keuring wordt? dan is het te begrijpen. anders niet.
                                          idd, kzie ook niet wat het nut is van die periodiciteit te behouden.

ge hebt 2 aspecten aan die 2de hands keuring: enerzijds die met betrekking op de veiligheid, dwz de gewone keuring die de technische staat van het voertuig controleert en die in niets verschilt van een periodieke keuring. Hier kan men dus voor afgekeurd worden.

anderzijds is er de informatieve kant van de 2de handskeuring. Hier controleren we de algemene staat van het voertuig zoals 't interieur, blutsen, lakschade, reservewiel, staat aandrijfriemen en nog véééél meer. Dit alles wordt op een appart formulier vermeld en geeft louter informatie naar de toekomstige eigenaar. hier kan men dus niet worden op afgekeurd en heeft niets met de veiligheid te maken.

Dus in zekere zin kun je inderdaad stellen dat het een soort administratieve keuring is ja. Er is zeker nog werk aan en er staan nutteloze zaken bij, maar in't algemeen is het alweer een extra bescherming voor de koper van 't voertuig.
                                          Last edited by ; 03/12/2006, 17:07.

Comment

Working...
                                          X