Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @B4 avant wilt u zich even verduidelijken of heb ik het zo mis dat de keuringstijd zal verlengen? (wat altijd kan natuurlijk )
    mvg thomas

Comment

• als je wagen voor de eerste keer naar de schouwing moet (4jaar) en minder dan x-aantal kilometers heeft (ben het aantal kwijt) dan krijg je een schouwingskaart die 2jaar geldig is.
      Zo ben ik bv. verleden maand geweest met men wagen die 4jaar geworden is en 50.000km heeft. Mijn volgende schouwing is nu in 2008.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        als je wagen voor de eerste keer naar de schouwing moet (4jaar) en minder dan x-aantal kilometers heeft (ben het aantal kwijt) dan krijg je een schouwingskaart die 2jaar geldig is.
        Minder dan 100.001 kilometer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
          Dju, gaat net niet meer lukken met de R4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            klopt de leeftijd van 4jaar. Ja waarschijnlijk hé. want ben de week nadien met de clio gegaan die een jaartje ouder is, en die moet volgend jaar wel terug gaan.
            Dus is dit voordeel enkel van toepassing bij uw eerste keuring.

Comment

klopt de leeftijd van 4jaar. Ja waarschijnlijk hé. want ben de week nadien met de clio gegaan die een jaartje ouder is, en die moet volgend jaar wel terug gaan.
              Dus is dit voordeel enkel van toepassing bij uw eerste keuring.
              Oorspronkelijk geplaatst door goca
              Tweejaarlijks :
              Datum van 1ste in verkeerstelling vanaf 02.01.2002 toegepast vanaf 2 mei 2006.
              Op datum van de eerste en/of volledige periodieke keuring is het voertuig max. 4 jaar oud.
              Kilometerstand
              < 100.001 km
              Geen sanctiecodes 1, 2 of 3

Jaarlijks :
              Datum van 1ste in verkeerstelling v
              óór 02.01.2002.
              Of kilometerstand > 100.000 km
              Of met sanctiecodes 1, 2, of 3
              Zo staat het op de site

Comment

als je wagen voor de eerste keer naar de schouwing moet (4jaar) en minder dan x-aantal kilometers heeft (ben het aantal kwijt) dan krijg je een schouwingskaart die 2jaar geldig is.
                Zo ben ik bv. verleden maand geweest met men wagen die 4jaar geworden is en 50.000km heeft. Mijn volgende schouwing is nu in 2008.

en ne service da ge daar gekregen hebt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                  zeg soepap, kan je afgekeurd worden omdat je wat moet duwen op het slot van de motorkap voordat die vastklikt?

Dat vond ik behoorlijk idioot eigenlijk

En mag je 2 verschillende merken banden hebben, wel 1 per as natuurlijk he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door R5AT Bekijk Berichten
                    @B4 avant wilt u zich even verduidelijken of heb ik het zo mis dat de keuringstijd zal verlengen? (wat altijd kan natuurlijk )
                    mvg thomas
                    zie www.goca.be

de rest van de vragen kan je naar deze zak pm'en

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      zeg soepap, kan je afgekeurd worden omdat je wat moet duwen op het slot van de motorkap voordat die vastklikt?

in principe moet de motorkap gewoon uit zijn slot springen bij het bedienen van de hendel/kabel. Lijkt me in jou geval nogal idioot om afgekeurd te zijn.

De banden dat moet je vragen aan iemand die er nu nog werkt, maar het was verleden jaar zo dat per as identieke banden moesten staan (merk, type, afmeting, snelheidsindex en gelijkmatig afgesleten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        in principe moet de motorkap gewoon uit zijn slot springen bij het bedienen van de hendel/kabel. Lijkt me in jou geval nogal idioot om afgekeurd te zijn.

De banden dat moet je vragen aan iemand die er nu nog werkt, maar het was verleden jaar zo dat per as identieke banden moesten staan (merk, type, afmeting, snelheidsindex en gelijkmatig afgesleten)
                        Dat springen doet ie wel, zonder probleem, het is er terug inklikken dat iets lastiger gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

als hij sluit is t normaal goed.... hangt zowa af van station tot station, zou ni mogen maja...

per as moet je links en rechts hetzelfde merk banden hebben, type maakt niet uit. maat en snelheidsindex moeten gelijk zijn.

Comment

als hij sluit is t normaal goed.... hangt zowa af van station tot station, zou ni mogen maja...

per as moet je links en rechts hetzelfde merk banden hebben, type maakt niet uit. maat en snelheidsindex moeten gelijk zijn.
                            Hij sluit als je hard duwt

Stond op het keuringsbewijs als "gebreken die aanleiding geven tot herkeuring"

Comment

• die banden stonden gewoon als opmerking.

Comment

mercikes

weet wel dat ik de week nadien geen tuningrapport gekregen heb voor de clio terwijl die dezelfde sticker hangen heeft.

en die velgen blijven erop staan. (op het rapport) ook al zijn ze standaard.
                                Maar als je me nog eens tegenkomt gaan we eens ééntje drinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                  Iemand die hier een antwoord op weet ?!

Vandaag ben ik naar de keuring geweest met de '6

op 24/11 had ik een rode kaart gekregen wegens een lek in de brandstoftank. Deze rode kaart was geldig tot 9/12

vandaag, 1/12 dus, ben ik teruggeweest en alles was in orde. Ik heb nu een groene kaart .. maar die is slechts geldig tot 30/01/07 ... 2 maand ?????

Hetgeen ik denk: de auto is nu zogezegd 'gekeurd voor verkoop' .. maar ik ben wel de koper ! Moet ik dan nog eens terugkeren ???

ondertussen ben ik terug naar die pipo's geweest ...

de reden voor de beperkte geldigheid (tot 30/01/07) is dat de eerste inschrijving van de auto plaatsvond in januari ...
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Hi,

Geen ergernis op autokeuring vandaag. Zonder een opmerking een groene kaart. Had de kaart gisteren gekregen maar kon direct niet gaan, we hadden familiebezoek te doen gisteren, dus vandaag rap-rap de Freelander gewassen (bij de familie waar we gisteren waren zijn ze de straat aan 't vernieuwen, dus modder tot en met, en toen we naar huis wilden rijden hadden ze nen hoop steenslag juist voor de poort afgekapt om zijn inrit wat te verharden die gans kapotgereden was door werfwagens, nog een geluk dat de beest er doorgekropen is, after all 't is ne LR eh, of we stonden er nu nog ) want hij was niet om aan te zien. Conclusie, de wagen is terug ok tot en met 9 jan. 2008, ik had eerst wat gevreesd voor de banden (56.000 km) maar die zijn nog ok, anders zou ik de BF Goodrich Macadam 215/65x16 98H genomen hebben als vervangers. 'k Moet wel zeggen dat ik naar een ander keurstation gegaan ben dan datgene waar ik onlangs die perikelen met de Mini van m'n dochter had. In dit station is de sfeer veel vriendelijker en relaxer, zoals het overal zou moeten zijn trouwens, niet zo'n opgefokt gedoe met schijnbaar weinig vriendschap tussen de collega's onderling.

Comment

• Vraagje.

Vriend van mij is overtijd met zijn keuring, maar zijn wagen is niet in orde waarschijnlijk. (is wel verzekerd en ingeschreven)

Nu vroeg ik mij af of ik, ongekeurd, met die wagen naar school mag rijden om daar een paar dingen na te kijken...
                                      Ã?ls ze mij tegenhouden kan ik toch wel zeggen dat ik enkele test ga doen op school (heb studentenkaart om dat te bewijzen) zodat hij door keuring geraakt (uitlijnrapport opstellen, uitlaatgasanalyse, onderkant wagen checken...) En op de terugweg heb ik dat uitlijnrapport bij.
                                      Ik weet dat je met een rode kaart van en naar de garage mag gaan, maar mag dat ook als je keuringsbewijs verlopen is?

Het feit dat de wagen noch op mijn naam, noch op mijn vaders naam staat is toch ook een bevestiging dat ik niet dagelijks met die wagen rijdt, niet?

Comment

• dat zou ik zwààr NIET doen ... beeld je maar eens in dat je voor een licht staat te wachten en dat er iemand in uw gat rijdt
                                        of erger, dat jij een ongeval veroorzaakt
                                        maja, den een durft meer dan de ander
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Vraagje.

Vriend van mij is overtijd met zijn keuring, maar zijn wagen is niet in orde waarschijnlijk. (is wel verzekerd en ingeschreven)

Nu vroeg ik mij af of ik, ongekeurd, met die wagen naar school mag rijden om daar een paar dingen na te kijken...
                                          Bij een ongeval zal je toch problemen krijgen bij de verzekering.

Comment

Working...
                                          X