Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
als je wagen voor de eerste keer naar de schouwing moet (4jaar) en minder dan x-aantal kilometers heeft (ben het aantal kwijt) dan krijg je een schouwingskaart die 2jaar geldig is.
Zo ben ik bv. verleden maand geweest met men wagen die 4jaar geworden is en 50.000km heeft. Mijn volgende schouwing is nu in 2008.
als je wagen voor de eerste keer naar de schouwing moet (4jaar) en minder dan x-aantal kilometers heeft (ben het aantal kwijt) dan krijg je een schouwingskaart die 2jaar geldig is.
Tweejaarlijks :
Datum van 1ste in verkeerstelling vanaf 02.01.2002 toegepast vanaf 2 mei 2006.
Op datum van de eerste en/of volledige periodieke keuring is het voertuig max. 4 jaar oud.
Kilometerstand < 100.001 km Geen sanctiecodes 1, 2 of 3
Jaarlijks :
Datum van 1ste in verkeerstelling vóór 02.01.2002.
Of kilometerstand > 100.000 km
Of met sanctiecodes 1, 2, of 3
als je wagen voor de eerste keer naar de schouwing moet (4jaar) en minder dan x-aantal kilometers heeft (ben het aantal kwijt) dan krijg je een schouwingskaart die 2jaar geldig is.
Zo ben ik bv. verleden maand geweest met men wagen die 4jaar geworden is en 50.000km heeft. Mijn volgende schouwing is nu in 2008.
zeg soepap, kan je afgekeurd worden omdat je wat moet duwen op het slot van de motorkap voordat die vastklikt?
Dat vond ik behoorlijk idioot eigenlijk
En mag je 2 verschillende merken banden hebben, wel 1 per as natuurlijk he.
in principe moet de motorkap gewoon uit zijn slot springen bij het bedienen van de hendel/kabel. Lijkt me in jou geval nogal idioot om afgekeurd te zijn.
De banden dat moet je vragen aan iemand die er nu nog werkt, maar het was verleden jaar zo dat per as identieke banden moesten staan (merk, type, afmeting, snelheidsindex en gelijkmatig afgesleten)
in principe moet de motorkap gewoon uit zijn slot springen bij het bedienen van de hendel/kabel. Lijkt me in jou geval nogal idioot om afgekeurd te zijn.
De banden dat moet je vragen aan iemand die er nu nog werkt, maar het was verleden jaar zo dat per as identieke banden moesten staan (merk, type, afmeting, snelheidsindex en gelijkmatig afgesleten)
Dat springen doet ie wel, zonder probleem, het is er terug inklikken dat iets lastiger gaat.
Geen ergernis op autokeuring vandaag. Zonder een opmerking een groene kaart. Had de kaart gisteren gekregen maar kon direct niet gaan, we hadden familiebezoek te doen gisteren, dus vandaag rap-rap de Freelander gewassen (bij de familie waar we gisteren waren zijn ze de straat aan 't vernieuwen, dus modder tot en met, en toen we naar huis wilden rijden hadden ze nen hoop steenslag juist voor de poort afgekapt om zijn inrit wat te verharden die gans kapotgereden was door werfwagens, nog een geluk dat de beest er doorgekropen is, after all 't is ne LR eh, of we stonden er nu nog ) want hij was niet om aan te zien. Conclusie, de wagen is terug ok tot en met 9 jan. 2008, ik had eerst wat gevreesd voor de banden (56.000 km) maar die zijn nog ok, anders zou ik de BF Goodrich Macadam 215/65x16 98H genomen hebben als vervangers. 'k Moet wel zeggen dat ik naar een ander keurstation gegaan ben dan datgene waar ik onlangs die perikelen met de Mini van m'n dochter had. In dit station is de sfeer veel vriendelijker en relaxer, zoals het overal zou moeten zijn trouwens, niet zo'n opgefokt gedoe met schijnbaar weinig vriendschap tussen de collega's onderling.
Vriend van mij is overtijd met zijn keuring, maar zijn wagen is niet in orde waarschijnlijk. (is wel verzekerd en ingeschreven)
Nu vroeg ik mij af of ik, ongekeurd, met die wagen naar school mag rijden om daar een paar dingen na te kijken...
Ã?ls ze mij tegenhouden kan ik toch wel zeggen dat ik enkele test ga doen op school (heb studentenkaart om dat te bewijzen) zodat hij door keuring geraakt (uitlijnrapport opstellen, uitlaatgasanalyse, onderkant wagen checken...) En op de terugweg heb ik dat uitlijnrapport bij.
Ik weet dat je met een rode kaart van en naar de garage mag gaan, maar mag dat ook als je keuringsbewijs verlopen is?
Het feit dat de wagen noch op mijn naam, noch op mijn vaders naam staat is toch ook een bevestiging dat ik niet dagelijks met die wagen rijdt, niet?
dat zou ik zwà à r NIET doen ... beeld je maar eens in dat je voor een licht staat te wachten en dat er iemand in uw gat rijdt
of erger, dat jij een ongeval veroorzaakt
maja, den een durft meer dan de ander
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment