Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
    Bij een ongeval zal je toch problemen krijgen bij de verzekering.
    Waarom?

Verplaatsingen tussen garage-huis en huis-keuringsstation zijn toch toegelaten...

Nuja, ik ga hem ook niet crashen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Waarom?

Verplaatsingen tussen garage-huis en huis-keuringsstation zijn toch toegelaten...

Nuja, ik ga hem ook niet crashen hoor
      Als hij gekeurd is. Bij een rode kaart is hij ook gekeurd en staan daar de gebreken op.

Frankie zal waarschijnlijk een sluitend antwoord kunnen geven maar die zal zijn garage aan het oprommelen zijn

Comment

• soepap heeft mijn ex A3 Sportback moeten keuren voor verkoop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Hi,

Geen ergernis op autokeuring vandaag. Zonder een opmerking een groene kaart. Had de kaart gisteren gekregen maar kon direct niet gaan, we hadden familiebezoek te doen gisteren, dus vandaag rap-rap de Freelander gewassen (bij de familie waar we gisteren waren zijn ze de straat aan 't vernieuwen, dus modder tot en met, en toen we naar huis wilden rijden hadden ze nen hoop steenslag juist voor de poort afgekapt om zijn inrit wat te verharden die gans kapotgereden was door werfwagens, nog een geluk dat de beest er doorgekropen is, after all 't is ne LR eh, of we stonden er nu nog ) want hij was niet om aan te zien. Conclusie, de wagen is terug ok tot en met 9 jan. 2008, ik had eerst wat gevreesd voor de banden (56.000 km) maar die zijn nog ok, anders zou ik de BF Goodrich Macadam 215/65x16 98H genomen hebben als vervangers. 'k Moet wel zeggen dat ik naar een ander keurstation gegaan ben dan datgene waar ik onlangs die perikelen met de Mini van m'n dochter had. In dit station is de sfeer veel vriendelijker en relaxer, zoals het overal zou moeten zijn trouwens, niet zo'n opgefokt gedoe met schijnbaar weinig vriendschap tussen de collega's onderling.
          Aangezien je van Vlaams-Brabant bent, naar welk keuringstation was je met wagen van dochter gegaan en welk ben je zelf gegaan?

Comment

Als hij gekeurd is. Bij een rode kaart is hij ook gekeurd en staan daar de gebreken op.

Frankie zal waarschijnlijk een sluitend antwoord kunnen geven maar die zal zijn garage aan het oprommelen zijn
            Hij is gekeurd geweest
            Maar is nu gewoon 2 weken ofzo over tijd.

Comment

hoe weet jij dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                hoe weet jij dat?
                Tja, een verborgen talent zeker

En het antwoord is ....

Comment

Tja, een verborgen talent zeker

En het antwoord is ....
                  ja, ik was mijn garage aan het opruimen.

ongekeurd mag je naar de keuring rijden. of naar de hersteller.

als er anderzijds iets gebeurt terwijl je de wagen gewoon gebruikt, is het aan de maatschappij om de link te leggen tussen het niet gekeurd zijn en het ongeval. en aan de gebruiker om die link te weerleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                    soepap heeft mijn ex A3 Sportback moeten keuren voor verkoop

jup, geheel toevallig. ineens zag ik die auto voor mijne neus én toen zag 'k u zitten. mijn frank viel redelijk snel.

Zoals verwacht was daar niks op aan te merken eh, 't zou maar erg zijn in feite.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                      jup, geheel toevallig. ineens zag ik die auto voor mijne neus én toen zag 'k u zitten. mijn frank viel redelijk snel.

Zoals verwacht was daar niks op aan te merken eh, 't zou maar erg zijn in feite.
                      Zijn we zeker dat er geen vriendelijke politiek in het spel was?
                      Achja, wat kunnen we vertellen over de autokeuring? Dat je soms geluk hebt, soms pech... Met de Citroën nooit problemen gehad, wel nog maar 1 keer mee naar de keuring geweest. Met de jeep ook nooit problemen, zelfs niet omdat dit een oldtimer was. Hij moest wel maar 1 keer naar de keuring en dat was toen we heb juist gekocht hadden. Pa stopte eens wat bruusk bij de keurder en ja hoor, hij zei: "Hier is je kaart, ik zie dat je rem hebt"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                        Zijn we zeker dat er geen vriendelijke politiek in het spel was?

in de verste verte niet! die auto had slechts iets van een 18000km en is nog geen volle 2 jaar oud...én mijnen baas stond erbij omdat hij het zo een knappe kar vond met dat S line pakket erop. zijn exacte woorden eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                          in de verste verte niet! die auto had slechts iets van een 18000km en is nog geen volle 2 jaar oud...én mijnen baas stond erbij omdat hij het zo een knappe kar vond met dat S line pakket erop. zijn exacte woorden eh
                          Het was ook niet gemeend he (merk de 'vriendelijke politiek' op, als ik het meende, zou het wel vriendjespolitiek geweest zijn...) In ieder geval, excuses voor het misverstaan..

Comment

• ik heb me ook lange tijd op de keuring geërgerd, maar dan aan de mensen die hun wagen er binnen reden en dachten alles beter te weten

Comment

als er anderzijds iets gebeurt terwijl je de wagen gewoon gebruikt, is het aan de maatschappij om de link te leggen tussen het niet gekeurd zijn en het ongeval. en aan de gebruiker om die link te weerleggen.
                              Helemaal juist op een klein detail na. 't Is namelijk helemaal omgekeerd.

Mvg
                              FramF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                Helemaal juist op een klein detail na. 't Is namelijk helemaal omgekeerd.

Mvg
                                FramF
                                als de maatschappij géén link legt, kan ze geen dekking weigeren. 't is dus niet omgekeerd.

Comment

als de maatschappij géén link legt, kan ze geen dekking weigeren. 't is dus niet omgekeerd.
                                  Ah, dat bedoel je met "link leggen"

In dat geval heb je volkomen gelijk.

Mvg,
                                  FramF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                    Ah, dat bedoel je met "link leggen"

In dat geval heb je volkomen gelijk.

Mvg,
                                    FramF
                                    waarvoor dank.

Comment

• klein vraagje ivm banden voor de keuring. Ik ga vrijdag met m'n Audi 100 naar de keuring. Heb wel even andere banden erop moeten leggen (de oude velgen van onze A4 avant ) omdat de rechtervoorband op het randje is. En het risico lopen om afgekeurd te worden op die ene band vond ik maar risky.

Nu zijn die banden van de A4 195/95/15.

Op de vorige keuringskaart van de 100 staat: "185/65-15 ; 205/60/15"

Wil dit zeggen dat alles hiertussen toegelaten is, of zijn enkel deze 2 maten toegestaan??

Kortom, mag ik met de wielen van de a4 naar de keuring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        klein vraagje ivm banden voor de keuring. Ik ga vrijdag met m'n Audi 100 naar de keuring. Heb wel even andere banden erop moeten leggen (de oude velgen van onze A4 avant ) omdat de rechtervoorband op het randje is. En het risico lopen om afgekeurd te worden op die ene band vond ik maar risky.

Nu zijn die banden van de A4 195/95/15.

Op de vorige keuringskaart van de 100 staat: "185/65-15 ; 205/60/15"

Wil dit zeggen dat alles hiertussen toegelaten is, of zijn enkel deze 2 maten toegestaan??

Kortom, mag ik met de wielen van de a4 naar de keuring?

klik.

pvg-nummertje invullen en je weet het.

Comment

• lap, kzit op kot tot de vrijdagmiddag, en dan rep ik mij naar huis voor de keuring

Morgen maar eens naar huis bellen...

Bedankt!

Comment

Working...
                                          X