Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
    Een beertje ophangen aan mijn achteruitkijkspiegel ook (of om het minder extreem te zeggen, een andere radio steken dus ook).

Feit is gewoon dat verduisteren mag (zoals je wetgeving ook gepost hebt) en dat het geen enkele invloed heeft op de verkeersveiligheid, staat van het voertuig, milieu, ... en het dus 6 gemakkelijk te verdienen euro's zijn.
    ik snap eigenlijk niet wat het punt is van jullie gezever rond tuning-keuring, die is er gewoonweg gekomen omdat het de spuigaten uit liep. Bij klachten en opmerkingen gelieve goca te raadplegen.

MAAR

en spoiler (klein lipje ofzo, dus geen strijkplank), het tinten van ruiten, een andere radio steken hebben niks te maken met de staat van het voertuig laat staan de veiligheid.

Maar het verlagen, bredere velgen steken, spoorverbreders e.d. beïnvloeden wel het weggedrag en dus ook eigenlijk de veiligheid van het voertuig.

er zijn nog andere zaken die eigenlijk volledig niet door de beugel konden:
    kleinere spiegels, wegwerken van sloten, andere verlichting...

Er is gewoon een regelgeving aan te pas gekomen om alles deftig in kaart te brengen, en ja daar moeten sommigen van ons nu 6 euro of zelfs meer voor betalen. Aanvaardt het, of laat je wagen origineel

Comment

• en een code 2, wat is dat?
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        en een code 2, wat is dat?
        Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Zaken waar ik zo woest van wordt zijn altijd die zinnetjes in de zin van :

"...voor zover er een origineel attest van voor (vul een jaartal in) kan voorgelegd worden"

Meestal gaat dat dan over de jaren 2003 en ervoor, zodat het praktisch onmogelijk is om nog "attesten" te krijgen.
          Zie je het al gebeuren :

"Ja, ik kom om een attest van iets dat U in 2002 geplaatst heeft op mijn auto..., ik weet het, t'is al 5 jaar geleden, maar nu moeten ze ineens op de keuring dat attest hebben..."

www.perfectshine.be

Comment

• Aanvaardt het, of laat je wagen origineel
            Da's ook een goei...
            Dit jaar nog een opmerking (en extra Euro's) voor zetels, stuur, luchthapper, voorbumper, mistlampen enz...
            Terwijl dit alles volledig origineel op mijn Subaru staat, mensen die mijn auto kennen kunnen dit beamen.

Dus ik betaal gewoon die 16€ of zoiets, ben al vergeten wat hoeveel het was...Nie omdat ik het graag doe of wil, maar omdat ik er allemaal geen zin in heb om al dat gezeik te doorstaan, die discussie's te voeren en dan nog moeten bewijzen dat het wél origineel is...
            www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
              Omkopen hoort daar niet bij, dat zou ik dan zelf wel doen op de keuring..., maar da mag nie...
              Ik heb mijn vader vroeger toch meermaals enkele briefjes zien uitdelen op de keuring, anders geraakte je er nooit door en mocht je meerdere keren terugkomen voor een prul.

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              als je nu werkelijk denkt dat het een stelletje achterlijke apen is
              Een groot deel toch, wel niet allemaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                Zaken waar ik zo woest van wordt zijn altijd die zinnetjes in de zin van :

"...voor zover er een origineel attest van voor (vul een jaartal in) kan voorgelegd worden"

Meestal gaat dat dan over de jaren 2003 en ervoor, zodat het praktisch onmogelijk is om nog "attesten" te krijgen.
                Zie je het al gebeuren :

"Ja, ik kom om een attest van iets dat U in 2002 geplaatst heeft op mijn auto..., ik weet het, t'is al 5 jaar geleden, maar nu moeten ze ineens op de keuring dat attest hebben..."

Het enige waarvoor dat geld is het tinten van de voorste ruiten!
                En dat is dan van voor mei 2003, maar het is niet dat ge nu daarvoor nog een attest moet aanvragen he. Toen in den tijd (voor dien datum dus) werden die attesten uitgereikt op de moment dat ge u ruit liet tinten.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                  Een groot deel toch, wel niet allemaal.
                  swat, dan is 70% van ons belgenlandje achterlijke apen, en 99% van dit forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                    swat, dan is 70% van ons belgenlandje achterlijke apen, en 99% van dit forum
                    Eindelijk iemand die weet hoe het hier op het forum zit Ik heb nog geen ergernissen op de keuring gehad, wegens nog nooit geweest...

Comment

• Ik kreeg gisteren zo'n mooie groene kaart in de bus. Ofwel zijn ze tegenwoordig heeel vroeg om je te verwittigen, ofwel zijn hebben ze zich vergist (wat denk je zelf?)

De auto is in december 2006 gekeurd toen ik hem kocht. In februari 2007 moest ik opnieuw naar de keuring omdat de laatste keuring had plaatsgevonden in februari het jaar ervoor (auto had dus bijna een jaar stilgestaan).

En nu krijg ik weer een oproep? Op mijn keuringsbewijs staat thans februari 2008

Toch maar eens bellen...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Op mijn keuringsbewijs stond dus wel degelijk 13 december en niet februari zoals ik dacht.
                        Dus ik vandaag naar de keuring en raad eens??

GEEN ERGERNIS!

Niemand voor mij, ik kon zo voor de poort parkeren en na een minuutje mocht ik binnen. Die kerel was zelfs vriendelijk, zo vriendelijk zelfs dat hij niet eens de CO gemeten heeft
                        Alles was in orde, enkel een opmerking voor de voorste remschijven maar dat wist ik al
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• shit ja, ik ben al een maand overtijd

morgen gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                            shit ja, ik ben al een maand overtijd

morgen gaan
                            proficiat, voor wanneer ist?
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• voor morgen

Comment

• @ B4_avant : Dat gij daar uwen tijd en uw latijn nog insteekt? Degene die 1 keer per jaar naar de keuring moet weet het toch altijd beter dan degene die er dagdaaglijks werkt of werkte.

't is altijd hetzelfde liedje---> Keuring= geldklopperij uitgevoerd door achterlijke debielen.
                                Ik reageer er gewoon nimeer op, Ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat die examens zeker niet de makkelijkste zijn. De lat ligt vrij hoog, en maar goed ook. Ik ben het strontbeu om hier op vanalles en nogwat te reageren.
                                je hebt het ene indianen verhaal nog niet deftig weerlegd of er doet al een ander de ronde, meestal gelanceerd door een of andere clown die de wijsheid in pacht denkt te hebben.

Als ze vragen hebben en/of opmerkingen is er 1 adres : www.goca.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Op mijn keuringsbewijs stond dus wel degelijk 13 december en niet februari zoals ik dacht.
                                  Dus ik vandaag naar de keuring en raad eens??

GEEN ERGERNIS!

Niemand voor mij, ik kon zo voor de poort parkeren en na een minuutje mocht ik binnen. Die kerel was zelfs vriendelijk, zo vriendelijk zelfs dat hij niet eens de CO gemeten heeft
                                  Alles was in orde, enkel een opmerking voor de voorste remschijven maar dat wist ik al
                                  En welk keuringsstation was dat?

Ik moet voor begin februari ook weer gaan met de saxo, het enige waar ik schrik voor heb is de remmen, voor de rest zou alles in orde moeten zijn.

Comment

• Dat was in As.

Hier kan je zien of er veel volk staat te wachten. Pagina even laten laden tot je het kaartje ziet

Autoveiligheid - Erkende keuringsstations en examencentra voor het rijbewijs
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Dat was in As.

Hier kan je zien of er veel volk staat te wachten. Pagina even laten laden tot je het kaartje ziet

http://www.autoveiligheid.be/html/autokeuring.asp
                                      Ja, ik ken dat
                                      Ik ga altijd in Heers.

Comment

• Ik ga altijd in Dendermonde en wordt daar goed behandeld

Maar ik kom wel met probleemloze oude bakken natuurlijk

Comment

• Totaal geen ergernis op de autocontrole.

Hi allen,

Ik denk dat ik vandaag mijn persoonlijk record qua vlug reageren geklopt heb. Oordeel zelf: om 11.10u vanmorgen kwam de 'facteur' langs en hij had mijn groene uitnodigingskaart voor de technische controle bij, (mijnen ezel 'verjaart' op 9 januari. Hij wordt 7 jaar op 9 jan 200 en om 12.55u was ik al terug van de controle (heb er wel een dik uur moeten wachten want ik had zo'n 12 wagens voor mij). Met een groene kaart zonder een enkele opmerking, wat feitelijk normaal is want, after all, 't is ne LR éh ? Op de diesel roettest had ik 00,72 de remmen- en ophangingstesten waren links en rechts quasi identiek, ook de lichten picobello en als hij over de put gereden werd mocht die vent nog zo z'n best doen maar nergens ook maar 'spel' te vinden. Een echte verademing om met zo'n degelijk ineengestoken wagen op de baan te zijn vind ik. Dus de groene kaart is geldig tot 9 januari 2009. En nu terug karren maar.....

Comment

Working...
                                          X