Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onze auto is vorig jaar voor 2 jaar gekeurd dus ik denk dat de regel nog wel geldt.

    Als je het zo kan doen zou ik het doen. (mag je gewoon 3 maanden voor verplichte keuring al naar de keuring eigenlijk?)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
      Onze auto is vorig jaar voor 2 jaar gekeurd dus ik denk dat de regel nog wel geldt.

      Als je het zo kan doen zou ik het doen. (mag je gewoon 3 maanden voor verplichte keuring al naar de keuring eigenlijk?)
      Denk dat je in principe iedere week naar de keuring mag.

      Dan doe ik het zo, liever 2jaar gerust dan er volgend jaar opnieuw te moeten staan

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
        Denk dat je in principe iedere week naar de keuring mag.

        Dan doe ik het zo, liever 2jaar gerust dan er volgend jaar opnieuw te moeten staan
        Zeker, 2 jaar is een jaar langer dan slechts 1 jaar he

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
          Zeker, 2 jaar is een jaar langer dan slechts 1 jaar he

          ok, 4 nieuwe banden zijn besteld, attest voor verlaging aangevraagd, gewone lampkes liggen klaar in case de xenon wordt afgekeurd....

          Comment


          • Op 2 mei 2006 werd een systeem ingevoerd waarbij personenauto’s van 4 jaar konden genieten van een keuringsbewijs met geldigheid van 2 jaar indien voldaan werd aan de voorziene voorwaarden. Vanaf 2 mei 2007 wordt deze regel uitgebreid naar voertuigen met een ouderdom van 5 en 6 jaar en een datum van eerste in dienststelling na 31/12/2000.



            Voor een keuringsbewijs met geldigheid van 2 jaar komen personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen in aanmerking, voor zover bovenvermelde voertuigen niet uitgerust zijn met een koppelingsinrichting bestemd voor het slepen van aanhangwagens met een maximum toegelaten massa groter dan 750 kg; deze laatste blijven onderworpen aan jaarlijkse controle.

            Voor voertuigen aangewend voor bezoldigd personenvervoer, voertuigen die voor rijonderricht worden gebruikt en voertuigen die met bestuurder verhuurd worden, blijft de periodiciteit van 6 maanden behouden. Zij komen dus niet in aamerking voor een verlengde periodiciteit.



            Het keuringsbewijs met geldigheid van 2 jaar wordt toegekend indien aan de volgende vier voorwaarden is voldaan:

            - het voertuig moet voorgereden worden voor een volledige periodieke keuring;

            - het voertuig moet voorgereden worden vóór de vervaldatum van het bestaande keuringsbewijs of binnen de 2 maanden vóór het voertuig 4 jaar oud is geworden; in dit laatste geval geldt de datum van eerste inschrijving als referentie;

            - er mag maximaal 100.000 km op de teller staan, en

            - de keuring van het voorgereden voertuig mag geen gebreken opleveren die een beperking van de geldigheid van het keuringsbewijs tot gevolg heeft.

            Bron: www.goca.be
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • geen ergernis...

              hoeveel kost een tweedehandskeuring voor het moment? ('keuring voor verkoop' dus)


              dankje!

              Comment


              • euhm 't verschilt naar gelang het een benzine of diesel is. 56€ voor een diesel dacht ik. dat prijsverschil zit hem in de milieu test.


                @ cayenne: je mag uw auto 2 maand voor de uiterlijke datum voorrijden, dus als je inschrijvingsdatum bijvoorbeeld 2 mei is, dan mag je hem vanaf 2 maart voorrijden om te keuren.

                Comment


                • merci!

                  het gaat om een benzine....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                    euhm 't verschilt naar gelang het een benzine of diesel is. 56€ voor een diesel dacht ik. dat prijsverschil zit hem in de milieu test.


                    @ cayenne: je mag uw auto 2 maand voor de uiterlijke datum voorrijden, dus als je inschrijvingsdatum bijvoorbeeld 2 mei is, dan mag je hem vanaf 2 maart voorrijden om te keuren.
                    Dat haal ik dus niet, slechts 2500km nog tot midden maart

                    Comment


                    • en nu ik toch bezig ben

                      ik lees her en der dat je op wagens ouder dan x aantal jaar (wagens met een klein gelijkvormigheidsattest) géén montageattest ed. moet hebben voor een andere ophanging. Zolang hij over het balkje van 9cm rijdt is het in orde.

                      Is dat zo?

                      Als ik gewoon een kit koop, wel harder maar niet te laag, pak nog 14cm bodemvrijheid, en ik zie dat de veren en dempers niet alle kleuren van de regenboog hebben, en dat op een auto van bijna 20 jaar oud... mag ik dan verwachten dat ze daar niet moeilijk over gaan doen?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door K.o.e.n.y.b.o.y Bekijk Berichten
                        Hallo iedereen

                        Even voorstellen (mn eerste post hier voor zover ik nog weet)
                        Mijn naam is dus Koen, zoals je mss al uit mn nick had kunnen opmaken
                        Ik ben 21 jaar en rij met een ford mondeo 2.0 tdci 130pk sedan...iedereen weet over welke wagen ik het heb? Het is een gewone eenvoudige gezinswagen, geen bodystyling, verlaagd of tuning of gelijk wat.

                        Mn wagen is overlaatst voor de eerste keer naar de keuring geweest, met glans geslaagd overigens maar niet zonder grote ergernis van mij

                        Het probleem:

                        Om de grote drukte vermijden ben ik overlaatst 's ochtends (rond 8u half9) naar de autokeuring gereden. (industriepark dendermonde)
                        Ik kon daar bijna meteen binnenrijden en toen begon het...Ik mocht meteen het stuur van mn auto uit handen geven aan een volslagen vreemde... (iedereen hier weetwel hoe dat voelt)
                        Als eerste doen ze dus een 'uitlaat-test', zoals menig persoon hier wel weet..
                        Maar is het normaal dat je motor keer op keer minutenlang VOORBIJ het rode gebied van de toerenteller wordt gejaagd?? Toen ik het voor de 4e keer niet meer kon aanzien- en horen vroeg ik aan die persoon op een nog beleefde manier waarvoor dat nu wel nodig was...(mss was er wel één of andere bizarre reden...) Maar de persoon in kwestie keek me even arrogant aan uit MIJN wagen, lachte eens en deed rustig verder...

                        OK, test 1 gedaan...meneer stapt terug in mn wagen, plaatst hem in 2e versnelling om vervolgens mn motor weer tot helemaal achteraan in toeren te jagen en dan de koppeling laat schieten...gevolg => mn rubber van 230€ per band bleef dus achter op de vloer over de afstand van testplaats 1 naar testplaats 2 met een gezellig rookpluimpje dat van mn banden kwam...
                        Toen ik naar daar was gewandeld vroeg ik al erg geïrriteerd aan hem "Moet dat op zo een manier?? Het is meneer zijn auto niet zeker?"
                        Het antwoord: "Ik hoef gene commentaar en laat mij rustig mijn werk doen!"
                        ( vooral dat "rustig")

                        De rest is verder rustig verlopen (andere persoon), maar adrenaline stond me toen wel al tot aan de neus...

                        Nu is mn vraag: Mogen ze dit met jouw en mijn wagen doen? Wat kan ik doen indien ik in de toekomst weer zo een arrogante zak heb die mn auto moet keuren? Mag ik een andere persoon vragen die mn auto keurt of hoe werkt dat? Wat als je motor op zo een moment het begeeft, wie betaalt dan de brokken?

                        Ik hoop hiermee de situatie een beetje duidelijk gemaakt te hebben, en ga hiermee dus niet akkoord voor diegene die het niet door zou hebben

                        Dit was (is nog altijd) mijn probleem en wist in de eerste plaats niet waartoe met mn probleem, tot ik weer is op autowereld.be zat en het magische FORUM zag staan
                        En hier staat het, als ik heb "gedubbelpost" spijt me dat , heb overigens wel de search eerst gebruikt maar hierover nix treffends gevonden...

                        Grtz K.o.e.n.y.b.o.y
                        Ik weet dat ik vroeg ben met m'n antwoord, maar een kennis van me heeft hetzelfde probleem gehad (dat ze met z'n voeten speelden bij de keuring)

                        Hij vroeg gewoon : "Naam en functie?" (met snobistisch toontje) en het probleem was sebiet van de baan

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Hij vroeg gewoon : "Naam en functie?" (met snobistisch toontje) en het probleem was sebiet van de baan

                          Als ze zo beginnen worden ze zeer vriendelijk doch breedt grijnzend naar de chef zijnen bureau doorverwezen, dat hem daar de snob gaat uithangen. intimidatie is wel het laatste waar keurders moeten aan toegeven.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                            en nu ik toch bezig ben

                            ik lees her en der dat je op wagens ouder dan x aantal jaar (wagens met een klein gelijkvormigheidsattest) géén montageattest ed. moet hebben voor een andere ophanging. Zolang hij over het balkje van 9cm rijdt is het in orde.

                            Is dat zo?

                            Als ik gewoon een kit koop, wel harder maar niet te laag, pak nog 14cm bodemvrijheid, en ik zie dat de veren en dempers niet alle kleuren van de regenboog hebben, en dat op een auto van bijna 20 jaar oud... mag ik dan verwachten dat ze daar niet moeilijk over gaan doen?

                            awel, alles hangt af of uw voertuig (om het nu eens gortdroog te verwoorden) een Europees pvgnummer heeft. zo ja, dan heb je voor de uitlaat e.d. attesten nodig.

                            indien niet dan mag idd vrijwel alles, let wel: spiegels en lichten dienen nog altijd van een E goedkeuringen voor te zijn.

                            Dus om nu te zeggen dat "alles" mag....? Nee, das een brug te ver.
                            Als ge daar toekomt met bijvoorbeeld een carbon motorkap is't ook ni goed, want dat mag op geen enkel voertuig. m.a.w. ze moeten nog steeds conform zijn aan de norm, zo ook de bodemvrijheid van 11cm. Hoe hard of zacht dat ding afgeveerd staat maakt geen zak uit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                              awel, alles hangt af of uw voertuig (om het nu eens gortdroog te verwoorden) een Europees pvgnummer heeft. zo ja, dan heb je voor de uitlaat e.d. attesten nodig.

                              indien niet dan mag idd vrijwel alles, let wel: spiegels en lichten dienen nog altijd van een E goedkeuringen voor te zijn.

                              Dus om nu te zeggen dat "alles" mag....? Nee, das een brug te ver.
                              Als ge daar toekomt met bijvoorbeeld een carbon motorkap is't ook ni goed, want dat mag op geen enkel voertuig. m.a.w. ze moeten nog steeds conform zijn aan de norm, zo ook de bodemvrijheid van 11cm. Hoe hard of zacht dat ding afgeveerd staat maakt geen zak uit.
                              Maar dan kan je wel problemen hebben op de ophangingstest natuurlijk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                Maar dan kan je wel problemen hebben op de ophangingstest natuurlijk


                                ge kunt ni alles hebben in't leven

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                  ge kunt ni alles hebben in't leven
                                  ..... maar daar ging het mij wel over

                                  nuja, 't komt wel in orde, ik zorg gewoon dat de nodige attesten er bij zijn.

                                  Comment


                                  • Last edited by ; 04/01/2014, 20:17.

                                    Comment


                                    • Join the club.



                                      Erg he, te kakken worden gezet, en er nog voor moeten betalen...
                                      www.perfectshine.be

                                      Comment


                                      • de mening van halve hollanders worden hier niet gevraagd

                                        Comment


                                        • Als 1e postje kan dit tellen. In "antwoord" op uw 'binnenkomst' ook welkom op het forum. Heb maar een goeie raad, verkoop die verdomde: " Helaas moest ik met de enige wagen welke ik op Belgische plaat heb op keuring..."
                                          en gebruik één van de vele andere wagens in uw bezit en dewelke met buitenlandse nummerplaten uitgerust zijn. Geen centje pijn meer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X