Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fjanssen Bekijk BerichtenIk kanker niet....ik reageer alleen maar....
Daarbij moet je zeker nu ten tijde dat de EU een feit is, ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk gebruik maakt van de mogelijkheden die er binnen deze grenzen geboden worden...
Maar wat betreft de keuring in België ...het is en blijft zoals ik het reeds aangehaald heb....een grote mierenneukerij....Of wil jij beweren dat het niet zo is...als ik zie en hoor hoeveel mensen er klagen over deze keuringen hier in België.....dat is namelijk in geen enkel Europees land zo erg....daar moet toch wel een reden voor zijn.....
Trouwens er zijn momenteel twee dingen ipv. één ding waardoor half Europa België toch op de kaart weet te zetten....Eerst was dat alleen "de zaak M. Du...ux " maar nu gaat dat langzamerhand ook de belachelijke autokeuring worden....
Dat zijn toch niet twee dingen die ik zo erg zou waarderen...
Wat betreft de keuring en inschrijving van mijn wagen....Maak je daar maar geen zorgen over....Ik wou dit jaar eigenlijk zelfs een beetje loyaal zijn om ff naar de keuring te gaan, maar helaas waarderen ze dat niet.....tja dan moet ik maar mijn eigen plan trekken..
Gr. d'n Gierige Hollander
Echt Lezen
Maar maak je niet kwaad nadat je dit hebt gelezen...
> > Even lezen en daarna in je haar krabben ! Komt van verantwoordelijke
> > regio Gent Lijst DeDecker, en NIET van het Vlaams Belang !
> >
> > Het verhaal gaat over de familie Bouziane en haar integratie in de
> > Belgische gemeenschap
> >
> > Deze gebaarde heer, Imam te Brussel is , na te hebben verklaard dat men
> > zijn eigen vrouw mag slaan, voorlopig door België uitgewezen. De stad
> > heeft nochtans als sociale en islam-tolerante instelling de polygame
> > gezinssituatie van Mijnheer Bouziane goedschiks aanvaard. De stad
> > accepteert zelfs dat zijn tweede vrouw hem vervoegt in België zonder haar
> > een verblijfsvergunning uit te reiken.
> >
> > Beter nog : aangezien al zijn kinderen in België geboren werden zijn zij
> > echte Belgen en kunnen zij, zelfs zonder papieren, niet uitgewezen
> worden.
> >
> > Het verhaal wordt beter :
> >
> > Imam Bouziane heeft met ieder van zijn vrouwen 8 kinderen, dus 16 in
> > totaal. Zijn tweede vrouw is echter geen echte echtgenote, zij wordt door
> > België als 'een alleenstaande ouder' beschouwd.
> >
> > Zij geniet dus van een uitkering A.P.I . (allocation parent isolé) die
> > 707,19 euro voor een ouder met 1 kind bedraagt, te vermeerderen met
> 176,80
> > euro per aanvullend kind = (+) 7 x 176,80 Eur. Ofwel een totaal van
> > 1944.79 euro. Voor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand 978,08 euro
> > kinderbijslag.
> >
> > 2 van de kinderen zijn minder dan drie jaar dus geniet zij ook nog
> > 'A.P.J.E' ( allocation pour jeune enfant). Zijnde 161,66 euro x 2 =
> 323,32
> > euro.
> >
> > Als alleenstaande ouder geniet zij ook nog van een woontoelage
> (Allocation
> > d'aide au logement ) van 300 euro
> >
> > Het verhaal wordt nóg beter :
> >
> > Met 8 kinderen heeft mevrouw Bouziane-2 absoluut geen tijd om te gaan
> > werken, te meer daar Imam-lief niet kan dulden dat zijn moslimvrouw in de
> > nabijheid zou komen van andere verderfelijke westerse mannen. Dus geniet
> > zij ook van een R.M.I. ( leefloon ) zijnde 417,88 euro plus 167,15
> > euro/kind maakt in totaal 1755,08 euro. Een leuk inkomen voor iemand die
> > nooit belastingen betaalt, zeker als je bedenkt dat het gemiddeld
> pensioen
> > in Belgie 1000 EUR is...
> >
> > Onder de 8 kinderen zijn er vier schoolgaand, dit geeft recht op een
> > recent gestemde tegemoetkoming voor aanvang schooljaar van 257,61 euro X
> 4
> > 1030,44 euro zijnde een maandelijks bedrag van 85,87 euro.
> >
> > In totaal ontvangt Mevrouw Bouziane-2 dus 5296,14 euro per maand. Netto.
> > Hoeveel verdien jij ?
> >
> > En dit maakt het verhaal helemaal goed :
> >
> > De heer en Mevrouw Bouziane-1: met hun 8 kinderen krijgen 978,08 euro
> > gezinstoelagen iedere maand + 2 uitkeringen voor jonge kinderen 323,32
> > euro + uitkering huisvesting 300 euro + RMI voor gehuwd paar (626,82
> euro)
> > + 8 kinderen (1337,20 euro)! Zijnde 1964,02 euro + uitkering voor aanvang
> > schooljaar 4 kinderen X 85,87 euro.
> >
> > De Heer en Mevrouw Bouziane-1 ontvangen dus 3651,29 euro per maand
> >
> > HET POLYGAME MOSLIM-GEZIN BOUZIANE ONTVANGT DUS IN TOTAAL EEN BEDRAG VAN
> > 8947,43 EURO PER MAAND!
> >
> > Mediteer, revolteer, schreeuw het uit . . . . . . . . .
> >
> > Maar blijft zeker hard werken en betaal trouw je sociale bijdragen, en
> > vooral ' WEES VERDRAAGZAAM ' !
> >
> > Stuur dit bericht door aan alle belastingsbetalers - zijn ze nu Belg,
> > Italiaan, Turk of wat dan ook - in dit land !
> >
> > Want Bouziane, hij betaalt geen eurocent belastingen ! ! !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fjanssen Bekijk BerichtenIk kanker niet....ik reageer alleen maar....
Daarbij moet je zeker nu ten tijde dat de EU een feit is, ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk gebruik maakt van de mogelijkheden die er binnen deze grenzen geboden worden...
Maar wat betreft de keuring in België ...het is en blijft zoals ik het reeds aangehaald heb....een grote mierenneukerij....Of wil jij beweren dat het niet zo is...als ik zie en hoor hoeveel mensen er klagen over deze keuringen hier in België.....dat is namelijk in geen enkel Europees land zo erg....daar moet toch wel een reden voor zijn.....
Trouwens er zijn momenteel twee dingen ipv. één ding waardoor half Europa België toch op de kaart weet te zetten....Eerst was dat alleen "de zaak M. Du...ux " maar nu gaat dat langzamerhand ook de belachelijke autokeuring worden....
Dat zijn toch niet twee dingen die ik zo erg zou waarderen...
Wat betreft de keuring en inschrijving van mijn wagen....Maak je daar maar geen zorgen over....Ik wou dit jaar eigenlijk zelfs een beetje loyaal zijn om ff naar de keuring te gaan, maar helaas waarderen ze dat niet.....tja dan moet ik maar mijn eigen plan trekken..
Gr. d'n Gierige Hollander
Comment
-
De Saxo van mijn broer is nu toch gekeurd. Er is nix veranderd geweest, alleen was het de garagist die geweest is.
Triestig,meer kan ik niet zeggen!!!!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenEr zijn nochtans redelijk veel mensen die NIET over België klagen, heb nl. een mail toegekregen en de personen (en gelijkgestemde zielen dezer) waarvan hierin sprake, zullen geenszins afbreuk willen doen aan het instituut België zoals het hedentendage is en functioneert. Het heeft totaal niets met de auto als dusdanig te maken, dus tot en met, maar ik vind het zo "te" dat ik het toch wil posten, in een "ergernis" thread. Read and weep.
Echt Lezen
Maar maak je niet kwaad nadat je dit hebt gelezen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk BerichtenDe Saxo van mijn broer is nu toch gekeurd. Er is nix veranderd geweest, alleen was het de garagist die geweest is.
Triestig,meer kan ik niet zeggen!!!!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICU Bekijk BerichtenDoe eerst eens wat opzoekwerk voor je zoiets debiel gelooft en post. Het is een HOAX dat eerst in Frankrijk de ronde deed vanaf 2004.
'k heb uwen debiele comentaar zo gemist.
Waar was je? Zat de levensvreugde bus vast in het verkeer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenonzen cui is terug zie.
'k heb uwen debiele commentaar zo gemist.
Waar was je? Zat de levensvreugde bus vast in het verkeer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICU Bekijk BerichtenIk uw schrijffouten des te minder.
oooh hoe lief.
men eigen potje tipp-ex op het forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenoooh hoe lief.
men eigen potje tipp-ex op het forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenOnder het motto: als het goed is zeggen we het ook.
Gisteren met de S4 naar de keuring voor verkoop geweest. Super aardige gasten die zelf half op de auto stonden te spritzen. Zo kan het dus ook. Zalig.
Natuurlijk kan 't zo ook. 'k heb deze namiddag nog staan kwijlen op een meer dan aardig uitgeruste e91 330d. En de eigenaar had er plezier in want ik kon het ni wegsteken
vorige week ook een Porsche 356 gekeurd
Comment
-
Geen ergernis, maar gewoon een vraagje:
Mag je je auto ook voor een periodieke keuring aanbieden zonder dat je een uitnodiging gehad hebt ?
Ik herinner mij ergens iets van dat je 'm vanaf de 60e dag voor de vervaldag mag aanbieden, maar 'k ben niet heel zeker. Dus iemand die uitsluitsel kan geven of iemand die het zelf al geprobeerd heeft ?
't Is omdat terwijl mijn ouders op vakantie zijn zowel hun MG als mijn Volvo zouden moeten gekeurd worden. Heel tof, zo vlak voor/tijdens de examens. En als er dan nog eentje niet doorgeraakt, is 't al helemaal 'n duur tijdverlies.
Daarom dacht ik ze nu al te laten keuren. Beiden zijn rond 20 juni ingeschreven geweest, dus moest dat van die 60 dagen correct zijn, dan zou 't geen probleem mogen zijn.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
Comment
-
Beste mensen hier,
Ik ben toevallige op jullie forum en op dit topic belandt, toen ik op zoek was naar informatie over een bepaald autokeuring centrum.
Volgens ik hier lees, zitten er hier wel wat kenners, en mensen met ervaring.
We hebben onlangs een lichte vrachtwagen, camionette voor paarden vervoer aangekocht een B rijbewijs.
Aangekocht met Carpass, enz., waar een leken zoals wij, dan ook hun vertrouwen op stellen.
Er zat wel speling op het stuur, maar volgens verkoper (partikulier) en keuring, kwam dit doordat de voorste banden iets teveel naar elkaar stonden, en met dit te laten uitlijnen zou het probleem wel opgelost zijn. Volgens keuring en eigenaar.
Goedgelovig als we zijn, met de camionette naar een bandencentrale geweest om de banden te laten uitlijnen, kwestie van dit in orde te zetten voor we hem naar de keuring zouden brengen om te laten wegen.
Resultaat, niets veranderdt! Mensen van de bandencentrale, zeiden, dit ding is een gevaar op de weg!
Laten nazien in een garage: resultaat, stuurhuis defect, en nog een plezant extratje, de pon (k'weet niet of dit juist geschreven is) is opversleten! En bestempeld als onbestuurbaar, en al zeker met een paard op, heel gevaarlijk!
Nu was mijn vraag naar jullie toe, kan ik de keuring enige verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid aangaan? Kan dit zomaar? En hoe is nu in hemelsnaam mogelijk, dat men op een keuring zoiets nu niet ziet of weet??
Hopend op een verduidelijking...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Claudine Bekijk BerichtenBeste mensen hier,
Ik ben toevallige op jullie forum en op dit topic belandt, toen ik op zoek was naar informatie over een bepaald autokeuring centrum.
Volgens ik hier lees, zitten er hier wel wat kenners, en mensen met ervaring.
We hebben onlangs een lichte vrachtwagen, camionette voor paarden vervoer aangekocht een B rijbewijs.
Aangekocht met Carpass, enz., waar een leken zoals wij, dan ook hun vertrouwen op stellen.
Er zat wel speling op het stuur, maar volgens verkoper (partikulier) en keuring, kwam dit doordat de voorste banden iets teveel naar elkaar stonden, en met dit te laten uitlijnen zou het probleem wel opgelost zijn. Volgens keuring en eigenaar.
Goedgelovig als we zijn, met de camionette naar een bandencentrale geweest om de banden te laten uitlijnen, kwestie van dit in orde te zetten voor we hem naar de keuring zouden brengen om te laten wegen.
Resultaat, niets veranderdt! Mensen van de bandencentrale, zeiden, dit ding is een gevaar op de weg!
Laten nazien in een garage: resultaat, stuurhuis defect, en nog een plezant extratje, de pon (k'weet niet of dit juist geschreven is) is opversleten! En bestempeld als onbestuurbaar, en al zeker met een paard op, heel gevaarlijk!
Nu was mijn vraag naar jullie toe, kan ik de keuring enige verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid aangaan? Kan dit zomaar? En hoe is nu in hemelsnaam mogelijk, dat men op een keuring zoiets nu niet ziet of weet??
Hopend op een verduidelijking...
Je kan een klachtenbrief naar Goca sturen, maar je kan de keuring geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid stellen. De keuring is op datum x gebeurt en de verkoop op datum y, de periode er tussen is de enige echte verantwoordelijke de verkoper.
Comment
-
Bedankt voor uw reactie.
Zoals ik het hoor, zal dat ook niet veel uithalen hé, een klacht neerleggen...
De vorige eigenaar zegt gewoon, je hebt getekend, in de staat waar hij zich in bevind, en zegt erbij, die is volgens keuring en mezelf goed.
K'heb nu alleen geen geloof meer in de zogenaamde Carpas, dacht dat je daar op kon vertrouwen...maar niet dus. Wat voor nut of zin die dan nog heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Claudine Bekijk BerichtenBedankt voor uw reactie.
Zoals ik het hoor, zal dat ook niet veel uithalen hé, een klacht neerleggen...
De vorige eigenaar zegt gewoon, je hebt getekend, in de staat waar hij zich in bevind, en zegt erbij, die is volgens keuring en mezelf goed.
K'heb nu alleen geen geloof meer in de zogenaamde Carpas, dacht dat je daar op kon vertrouwen...maar niet dus. Wat voor nut of zin die dan nog heeft.
Comment
Comment