Oorspronkelijk geplaatst door Claudine
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
-
gisteren ben ik met iemand anders zijn wagen naar de keuring geweest. Die mensen hebben een nieuwe auto gekocht maar wilden voor de laatste 3 maand toch nog in orde zijn en dus moest ie nog naar de keuring. Maar door dat ze zoals gezegd reeds een andere gekocht hebben was het gaan-zonder-voorafgaande-controle-of-reparaties.
De wagen had volgende gebreken:
-mistlampen werkten niet
-schokdemper test was onvoldoende (ter plekke gecorigeerd met bandenspanning)
-zeer ernstige olielek aan achterste krukaskeerring
-slot van motorkap defect waardoor motorkap enkel in tweede slot staat.
Resultaat: GROEN
Schandalig gewoon dat de autokeuring zo simpel is. Dat noemt zich zelf dan autoveiligheid,BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtengisteren ben ik met iemand anders zijn wagen naar de keuring geweest. Die mensen hebben een nieuwe auto gekocht maar wilden voor de laatste 3 maand toch nog in orde zijn en dus moest ie nog naar de keuring. Maar door dat ze zoals gezegd reeds een andere gekocht hebben was het gaan-zonder-voorafgaande-controle-of-reparaties.
De wagen had volgende gebreken:
-mistlampen werkten niet
-schokdemper test was onvoldoende (ter plekke gecorigeerd met bandenspanning)
-zeer ernstige olielek aan achterste krukaskeerring
-slot van motorkap defect waardoor motorkap enkel in tweede slot staat.
Resultaat: GROEN
Schandalig gewoon dat de autokeuring zo simpel is. Dat noemt zich zelf dan autoveiligheid,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtengisteren ben ik met iemand anders zijn wagen naar de keuring geweest. Die mensen hebben een nieuwe auto gekocht maar wilden voor de laatste 3 maand toch nog in orde zijn en dus moest ie nog naar de keuring. Maar door dat ze zoals gezegd reeds een andere gekocht hebben was het gaan-zonder-voorafgaande-controle-of-reparaties.
De wagen had volgende gebreken:
-mistlampen werkten niet
-schokdemper test was onvoldoende (ter plekke gecorigeerd met bandenspanning)
-zeer ernstige olielek aan achterste krukaskeerring
-slot van motorkap defect waardoor motorkap enkel in tweede slot staat.
Resultaat: GROEN
Schandalig gewoon dat de autokeuring zo simpel is. Dat noemt zich zelf dan autoveiligheid,
Mistlampen is me niet duidelijk, bedoel je de voorste of de achterste?
Schokdempertest mag aangepast worden, maar de minimum bandenspanning moet gerespecteerd worden.
Olielek is enkel in het nadeel van de eigenaar zelf.
Moet toch nog eens enkele dagen in Mechelen gaan staan precies.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHangt waarschijnlijk in grote mate af van de bestemming van de gecontroleerde wagen ? Als men gezegd heeft dat de wagen gewoon overgelaten gaat worden aan de garage, of iets in die aard, zullen ze misschien gedacht hebben, gezien de "ernst" van de fouten, dat ze die in de garage wel zonder problemen kunnen fixen, zeker als er een opmerking op het controleformulier staat ? Ik vraag me af met welke bewoordingen bovenstaand postje zou afgesloten geweest zijn moest er een rode kaart aan te pas gekomen zijn ??BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk BerichtenGeen rood
Ik kreeg al een rode kaart omdat men linker koplap wat te ver naar onder scheen en de mistlamp rechts vooraan was stuk. voor de rest niks van opmerkingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenzever in pakskes, voor die mistlicht krijg je geen rood, voor verkeerd afgestelde koplampen wel. Zeikbal
hij scheen wat te ver naar beneden dus totaal niet hinderlijk voor anderen. Als ze het gewoon hadden gezegt en eventueel hadden opgeschreven als opmerking dan had ik het laten afstellen en alles is terug in orde.
Nu moest ik naar de herkeuring en daar verdienen ze weer geld aan.
Ik ben akoord dat een auto goed in orde moet zijn maar dit vond ik wel wat overdreven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenmotorkapslot kreeg bij mij direct vollebak rood, ik kan niets checken en bij brand kan je niet blussen.
Mistlampen is me niet duidelijk, bedoel je de voorste of de achterste?
Schokdempertest mag aangepast worden, maar de minimum bandenspanning moet gerespecteerd worden.
Olielek is enkel in het nadeel van de eigenaar zelf.
Moet toch nog eens enkele dagen in Mechelen gaan staan precies.
Al is ooit geprobeerd met zo een poederblusserke van 2.5 kg iets uit te krijgen...
das just goe genoeg om u sigaret uit te krijgen...
Als de blusser al werkt, na 2 jaar zit dat zo vast als een huis... en raar maar waar DAT controleerd de keuring dan weer niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
Al is ooit geprobeerd met zo een poederblusserke van 2.5 kg iets uit te krijgen...
das just goe genoeg om u sigaret uit te krijgen...
Als de blusser al werkt, na 2 jaar zit dat zo vast als een huis... en raar maar waar DAT controleerd de keuring dan weer niet
Comment
-
heb laatst ook iets verveland aan de hand gehad met de autokeuring :
mijn banden achterste banden waren versleten, dus eerst op de site van GOCA gekeken welke bandenmaat ik mag leggen.
Ik koop dus n set 295/30/18, ga ermee naar de keuring, rara ... afgekeurd : verboden bandenmaat.
Ik mn beklag doen bij de hoofdsinpecteur, en die verklaart me droogje s: tja, die software opde site van GOCA is nie juist, die werkt niet goed.
gevolg : herkeuring, en n nieuw set banden, deze keer heb k maar de standaard bandenmaat van 285/35/18 genomen. (staat zo op mn PVG, dus konden ze zeke rnie over klagen).
Toen k die inspecteur vermeldde dat t toch wel n kostelijk grapke is, zo'n extra stel banden, zei ie stomweg : goh, leg gewoon die andere weer op, da's nie erg :S
Was in controle-station in Heist-op-den-Berg
Heb al meerdere mails gestuurd naar GOCA voor tekst en uitleg, doch geen antwoord ...
De consument heeft dus nergens n poot om op te staan ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
Al is ooit geprobeerd met zo een poederblusserke van 2.5 kg iets uit te krijgen...
das just goe genoeg om u sigaret uit te krijgen...
Als de blusser al werkt, na 2 jaar zit dat zo vast als een huis... en raar maar waar DAT controleerd de keuring dan weer niet
2/ Een beginnende motorbrand kan je wel degelijk in de kiem smoren....maar water zal uiteindelijk wel nodig zijn om koelend effect te hebben.
Het zou geen overbodige luxe zijn om bij je rijbewijs een test met poederblusser te doen (vloeistofbrandje blussen => houding, afstand, hoek...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichtenheb laatst ook iets verveland aan de hand gehad met de autokeuring :
mijn banden achterste banden waren versleten, dus eerst op de site van GOCA gekeken welke bandenmaat ik mag leggen.
Ik koop dus n set 295/30/18, ga ermee naar de keuring, rara ... afgekeurd : verboden bandenmaat.
Ik mn beklag doen bij de hoofdsinpecteur, en die verklaart me droogje s: tja, die software opde site van GOCA is nie juist, die werkt niet goed.
gevolg : herkeuring, en n nieuw set banden, deze keer heb k maar de standaard bandenmaat van 285/35/18 genomen. (staat zo op mn PVG, dus konden ze zeke rnie over klagen).
Toen k die inspecteur vermeldde dat t toch wel n kostelijk grapke is, zo'n extra stel banden, zei ie stomweg : goh, leg gewoon die andere weer op, da's nie erg :S
Was in controle-station in Heist-op-den-Berg
Heb al meerdere mails gestuurd naar GOCA voor tekst en uitleg, doch geen antwoord ...
De consument heeft dus nergens n poot om op te staan ...
Comment
-
yoda, ik heb elk jaar blusproeven ( werk op chemisch concern) .. dus dat ge da op de grond moet smijten en is goed mee moet koeken, dat weet ik allemaal...
maar tegen dat ge al die handelingen hebt gedaan.. ist meestal al geescaleerd naar erger..
+ nogmaals met 2.5 kg kom je nergens...
Probleem met autobranden is dat die snel uitbreid naar ventilatiemonden etc etc... en dan sta je met je pisserke van 2.5 kg
believe me.. we hebben dat meermaals gesimuleerd op die oefeningen...
Brandende benzine met zo een noodblusser uitkrijgen is helemaal een lacher...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenwaarom leg je niet van de eerste keer de banden op je voertuig die op je COC staan? Had je al deze miserie bespaard. Tis niet moeilijk om een stok te vinden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenBen je zelf afgekeurd of je is je auto afgekeurd?
been there, done that
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichtenheb laatst ook iets verveland aan de hand gehad met de autokeuring :
mijn banden achterste banden waren versleten, dus eerst op de site van GOCA gekeken welke bandenmaat ik mag leggen.
Ik koop dus n set 295/30/18, ga ermee naar de keuring, rara ... afgekeurd : verboden bandenmaat.
Ik mn beklag doen bij de hoofdsinpecteur, en die verklaart me droogje s: tja, die software opde site van GOCA is nie juist, die werkt niet goed.
gevolg : herkeuring, en n nieuw set banden, deze keer heb k maar de standaard bandenmaat van 285/35/18 genomen. (staat zo op mn PVG, dus konden ze zeke rnie over klagen).
Toen k die inspecteur vermeldde dat t toch wel n kostelijk grapke is, zo'n extra stel banden, zei ie stomweg : goh, leg gewoon die andere weer op, da's nie erg :S
Was in controle-station in Heist-op-den-Berg
Heb al meerdere mails gestuurd naar GOCA voor tekst en uitleg, doch geen antwoord ...
De consument heeft dus nergens n poot om op te staan ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIMaar ja, wat baten kaars en bril als ........
btw : t is ne wagen van berperkte reeks , die mannen bij de autokeuring wisten zelfs nie hoe de handrem werkt, waar t chassisnummer staat of hoe ze de CO moesten meten (gescheiden dubbele uitlaat + turbo )
Ze zijn voor de rest wel heel erg voorzichtig geweest
Dus ja, als ze nie bij ne garagist kunnen gaan werken, dan vinden ze wel n job bij de autokeuring
Ik leg gewoon in de winter die 295's weer op, geen drol die daar iets van merkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten... als de juiste bandenmaat zeer moeilijk verkrijgbaar blijkt te zijn
btw : t is ne wagen van berperkte reeks , die mannen bij de autokeuring wisten zelfs nie hoe de handrem werkt, waar t chassisnummer staat of hoe ze de CO moesten meten (gescheiden dubbele uitlaat + turbo )
Ze zijn voor de rest wel heel erg voorzichtig geweest
Dus ja, als ze nie bij ne garagist kunnen gaan werken, dan vinden ze wel n job bij de autokeuring
Ik leg gewoon in de winter die 295's weer op, geen drol die daar iets van merkt
Comment
Comment