Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hi,

Mijn nieuwe wagen heeft een trekhaak (als optie, geen achteraf-montage). Moet ik die nog laten keuren, of hoeft dat niet meer?

Ik hang er enkel een fietsendrager op...

Comment

• Als er een trekhaak op hangt moet dat gekeurd worden.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Het is een verwijderbare trekhaak, zolang ik ermee in verwijderde toestand rondrijd is er dus niets aan de hand

Feit is dat ik met de trekhaak in gemonteerde toestand niet kan rondrijden zonder fietsendrager/aanhangwagen, want deze verstopt mijn nummerplaat gedeeltelijk.

De trekhaak zonder wagen aanbieden zal wel niet mogen zeker?

Comment

• trekhaak zonder wagen aanbieden?

je bent best dat je er mee gaat. ook al is het geldklopperij. als de flikken je tegenhouden op het moment dat je de trekhaak gebruikt, heb je 't spek aan uw kloten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
            trekhaak zonder wagen aanbieden?

je bent best dat je er mee gaat. ook al is het geldklopperij. als de flikken je tegenhouden op het moment dat je de trekhaak gebruikt, heb je 't spek aan uw kloten.

Ik ben met de wagen en de trekhaak geweest... Heb een groen papierke gekregen, geldig tot 2012.. Die gast in de put heeft er eens aan gevoeld, maar in de positie kwam dat er eerder op neer dat hij naging of de trekhaak er niet bij de eerstvolgende verkeersdrempel zou afvallen. In Ieder geval heb niet lang moeten wachten (ze waren 1 wagen aan het keuren en dan was het aan mij) en de controleurs waren allemaal zeer vriendelijk. Misschien kwam dit doordat hun chef op dit vroege uur (7h40) nog niet gearriveerd was

Ik heb met enkele vrienden en collega's hierover gesproken, en die bleken zelfs niet op de hoogte dat je een nieuwe trekhaak moest laten keuren. Niemand van de aangesproken personen heeft dit dus ooit laten doen... 1 iemand gebruikt zijn trekhaak zelfs om paarden mee te vervoeren (en ik vermoed dat dat meer dan 750kg weegt). Garagisten zouden de koper daar bij aflevering toch wel op attent mogen maken vind ik...
            Last edited by ; 19/06/2008, 19:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              das waar bij je garagist werken A3'ers of A2'ers, op de keuring A1'ers. Je verkoopt hier trouwens zever.

tegenwoordig ook A2'ers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                trekhaak zonder wagen aanbieden?

Beleefd blijven eh. Beter zeggen: "Dan zit je op een varken".....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                  Ik ben met de wagen en de trekhaak geweest... Heb een groen papierke gekregen, geldig tot 2012.. Die gast in de put heeft er eens aan gevoeld, maar in de positie kwam dat er eerder op neer dat hij naging of de trekhaak er niet bij de eerstvolgende verkeersdrempel zou afvallen. In Ieder geval heb niet lang moeten wachten (ze waren 1 wagen aan het keuren en dan was het aan mij) en de controleurs waren allemaal zeer vriendelijk. Misschien kwam dit doordat hun chef op dit vroege uur (7h40) nog niet gearriveerd was

Ik heb met enkele vrienden en collega's hierover gesproken, en die bleken zelfs niet op de hoogte dat je een nieuwe trekhaak moest laten keuren. Niemand van de aangesproken personen heeft dit dus ooit laten doen... 1 iemand gebruikt zijn trekhaak zelfs om paarden mee te vervoeren (en ik vermoed dat dat meer dan 750kg weegt). Garagisten zouden de koper daar bij aflevering toch wel op attent mogen maken vind ik...
                  En vallen die daar dan niet af ?? Dat is toch maar een rond bolleken ? (Of is 't met een remorque ??)

Comment

• 'k moet de manne van de keuring nog bedanken

Als je denkt dat de wagen afgekeurd wordt, gebeurt er just niks

En 5 euro "boete" als je 2 weken te laat komt

Zalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                      Bij ons is er iemand van de garage ermee naar de keuring geweest alvorens hem af te leveren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                        'k moet de manne van de keuring nog bedanken

Als je denkt dat de wagen afgekeurd wordt, gebeurt er just niks

En 5 euro "boete" als je 2 weken te laat komt

Zalig
                        of je nu 1 dag of 2 jaar te laat komt, de boete blijft even hoog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Beleefd blijven eh. Beter zeggen: "Dan zit je op een varken".....

Comment

• Een eindje terug ging ik met de auto van mijn vader naar de keuring. Alles was in orde, behalve 1 ding:

Als je de motorkap opent van binnenuit, moet je, alvorens die echt te openen, eerst nog een hendeltje induwen of zo, om die volledig te ontgrendelen.
                            Dat mechanisme zat wat stroef

=> rode kaart

Ik geloofde mijn oren niet. En ze hebben het geweten ...

Achterlijk klootvolk dat er werkt.

Vorige keer dat ik naar de keuring ging, wilden ze me afkeuren voor mijn bandenmaat. Ik was met diezelfde auto, met diezelfde banden, nog maar 3 keer naar de keuring geweest. Omdat de auto een individueel PVG had, stond er slechts 1 toegelaten bandenmaat op. Die maat wordt echter niet meer courant gemaakt. Ik had dus, vóór de eerste keuring, een brief laten opstellen door GOCA, om de bandenmaten voor te stellen die ik, naast die op het PVG vermeld, zou mogen monteren. Hetgeen ik ook deed.
                            Maar dat waren ze alweer vergeten, de laatste keer.
                            Een paar scheldpartijen en een telefoontje van hun chef later, was het plots allemaal wel ok.

Pummels.
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                              Een eindje terug ging ik met de auto van mijn vader naar de keuring. Alles was in orde, behalve 1 ding:

Als je de motorkap opent van binnenuit, moet je, alvorens die echt te openen, eerst nog een hendeltje induwen of zo, om die volledig te ontgrendelen.
                              Dat mechanisme zat wat stroef

=> rode kaart

Ik geloofde mijn oren niet. En ze hebben het geweten ...

Achterlijk klootvolk dat er werkt.

Vorige keer dat ik naar de keuring ging, wilden ze me afkeuren voor mijn bandenmaat. Ik was met diezelfde auto, met diezelfde banden, nog maar 3 keer naar de keuring geweest. Omdat de auto een individueel PVG had, stond er slechts 1 toegelaten bandenmaat op. Die maat wordt echter niet meer courant gemaakt. Ik had dus, vóór de eerste keuring, een brief laten opstellen door GOCA, om de bandenmaten voor te stellen die ik, naast die op het PVG vermeld, zou mogen monteren. Hetgeen ik ook deed.
                              Maar dat waren ze alweer vergeten, de laatste keer.
                              Een paar scheldpartijen en een telefoontje van hun chef later, was het plots allemaal wel ok.

Pummels.
                              Niet vergeten dat jij alle details van uw eigen auto misschien perfect kent maar aub niet verwachten dat die mensen van de technische controle alles perfect en tot in detail kennen van de duizenden wagens die ze daar jaarlijks zien passeren. Aan u om hen er attent op te maken en die brief te laten zien alvorens ze aan uw wagen beginnen en/of alvorens de zaken escaleren tot "zie rood".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                                Bij ons is er iemand van de garage ermee naar de keuring geweest alvorens hem af te leveren

Bij mij zeker niet, mijn km-teller stond op 1. Tenzij ze hem hebben teruggezet voor ik'm ging ophalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Niet vergeten dat jij alle details van uw eigen auto misschien perfect kent maar aub niet verwachten dat die mensen van de technische controle alles perfect en tot in detail kennen van de duizenden wagens die ze daar jaarlijks zien passeren. Aan u om hen er attent op te maken en die brief te laten zien alvorens ze aan uw wagen beginnen en/of alvorens de zaken escaleren tot "zie rood".
                                  Dat had ik nochtans gedaan. Telde niet.
                                  En toen ik zei dat het de vorige 3 keer wél gold en dat de vorige 3 keer wél blanco gekeurd was, zeiden ze dat ik dan 3 keer onterecht een groene kaart had gekregen

het blijven pummels voor mij.
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                    Dat had ik nochtans gedaan. Telde niet.
                                    En toen ik zei dat het de vorige 3 keer wél gold en dat de vorige 3 keer wél blanco gekeurd was, zeiden ze dat ik dan 3 keer onterecht een groene kaart had gekregen

het blijven pummels voor mij.
                                    In dat geval heb je gelijk, het zijn pummels. Ik zal die mensen niet rap 'afvallen' maar als ze zo doen..... (Ik heb het voorbeeld gezien indertijd met de Mini van mijn dochter, daar hebben ze me ook de gordijnen mee ingejaagd toen. Heb ook de chef van het station moeten halen om mijn gram te halen toen. Die kon natuurlijk zijn personeel niet openlijk in het ongelijk stellen dus hebben we er maar een gelijkspel van gemaakt...)

Comment

• Hallo,

Ook ik werk als inspecteur op de keuring. Dit draadje ga ik proberen te volgen en waar nodig, indianenverhalen proberen te ontkrachten of extra uitleg te geven (wordt nogal eens nagelaten in diverse stations).

Om maar meteen te beginnen: een mechanisme van een motorkap dat stroef gaat waardoor de motorkap niet opengaat (of niet fatsoenlijk sluit), is een terechte reden voor afkeur. Niet open is een boel niet kunnen zien en dus onvolledig werken (begin er zelfs niet aan als de kap niet open kan; voordeel, je wordt niet gekeurd maar ook niet afgekeurd en kunt eerst het euvel laten herstellen), niet volledig toe is levensgevaarlijk als er wat wind onder pakt, zie je namelijk niets meer. Regelmatig invetten is de boodschap.

Attesten met afwijkende bandenmaten worden sinds kort niet meer aanvaard, wetgeving terzake is recent verandert. Dat één en ander vroeger dus onterecht goedgekeurd werd, klopt niet, was terecht goedgekeurd, is nu terecht afgekeurd.

Probeer in het achterhoofd te houden dat de inspecteurs geen wetten maken, maar ze toepassen. Wij zijn vaak vragende partij om bepaalde zaken zo snel mogelijk terug af te schaffen (bv. opaciteitstest, huidige tweedehandskeuring enz..), maar botsen eerder dikwijls met onze verzoeken op een stevige, bureaucratische muur.

's Middags eten we in twee ploegen, voor en na de middag is er ook een korte pauze in twee ploegen (in totaal 45 min pauze op een werkdag van 10 uur), gedurende deze tijd draait het station op halve kracht en is het normaal dat je langer moet wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door morgoth924 Bekijk Berichten
                                        Hallo,

Ook ik werk als inspecteur op de keuring. Dit draadje ga ik proberen te volgen en waar nodig, indianenverhalen proberen te ontkrachten of extra uitleg te geven (wordt nogal eens nagelaten in diverse stations).

Om maar meteen te beginnen: een mechanisme van een motorkap dat stroef gaat waardoor de motorkap niet opengaat (of niet fatsoenlijk sluit), is een terechte reden voor afkeur. Niet open is een boel niet kunnen zien en dus onvolledig werken (begin er zelfs niet aan als de kap niet open kan; voordeel, je wordt niet gekeurd maar ook niet afgekeurd en kunt eerst het euvel laten herstellen), niet volledig toe is levensgevaarlijk als er wat wind onder pakt, zie je namelijk niets meer. Regelmatig invetten is de boodschap.

Attesten met afwijkende bandenmaten worden sinds kort niet meer aanvaard, wetgeving terzake is recent verandert. Dat één en ander vroeger dus onterecht goedgekeurd werd, klopt niet, was terecht goedgekeurd, is nu terecht afgekeurd.

Probeer in het achterhoofd te houden dat de inspecteurs geen wetten maken, maar ze toepassen. Wij zijn vaak vragende partij om bepaalde zaken zo snel mogelijk terug af te schaffen (bv. opaciteitstest, huidige tweedehandskeuring enz..), maar botsen eerder dikwijls met onze verzoeken op een stevige, bureaucratische muur.

's Middags eten we in twee ploegen, voor en na de middag is er ook een korte pauze in twee ploegen (in totaal 45 min pauze op een werkdag van 10 uur), gedurende deze tijd draait het station op halve kracht en is het normaal dat je langer moet wachten.
                                        Ben vorige vrijdagnamiddag in Rotselaar geweest. Er waren maar twee auto's voor mij (ook zonder afspraak). Ik dacht van dat gaat hier snel gefixed zijn. Damn, net lunchpauze. Dus 40 minuten kunnen wachten en ze deden ondertussen enkel twee auto's op afspraak van een andere rij en een vrachtwagen. Ik niet getreurd want ik had tijd.

Als het aan mij was, was het een jong gastje en ik was ook snel terug buiten. Alles in orde. Ze hebben mijn middel om erdoor te geraken niet gespot, of net wel maar ze zwijgen het dood.

Toch blijf ik het een klucht vinden wat ze daar "testen" en hoe ze dat doen. Je haalt er zo de garagisten uit (vriendelijke mensen overigens) die dan een klapke gaan doen met die jonge keurders en is goed lachen. Die mogen dan bij één bepaald vriendje gekeurd worden en het gevolg kan je al raden

Anyway ik heb geen klachten. Ze waren vriendelijk en ging betrekkelijk vlot, buiten de lunchpauze dan, ook aan de kassa voor die stomme 27,50 euro... Want ik blijf het iets absurd vinden en pure geldklopperij.

Toen ik mijn audi A2 tweedehands overkocht, werd hij gekeurd. Audi beweert dat alleen audi techniekers bevoegd zijn om die motorkap open te krijgen. De verkoper zei dat tegen de controleur en die keek nors, maar hij is er toen toch doorgeraakt zo.
                                        Eigenlijk beetje stom, want je moet gewoon aan twee hendeltjes draaien en je kan de motorkap er letterlijk afnemen en naast de auto leggen.

Tot volgend jaar!

Comment

• Bij hebben ze met 3 man 10min moeten overleggen of er al dan niet xenon lichten inzaten of niet

Dan toch maar afgekeurd, maar echt zeker waren ze nog altijd niet.

Auto is verlaagd me de nodige papieren en attesten. Echter bleef ik toch serieus haperen aan de brug toen ik eraf moest rijden. Hoe kan dat? De mijne is slechts 4cm rondom verlaagd, dus er zijn er heel wat meer dan ik, man, die moeten gewoon vastzitten denk 'k dan zo

Na afkeuring door xenonlichten direct naar garagist geweest, boeltje omwisselen, lampen terug afstellen, en terug naar keuring.

Nu stonden ze ni goe zei 'm. Nadat ik zei dat de garagist ze perfect afgesteld heeft, en ik het gezien heb, en ik ECHT geen 3e keer ging terugkomen voor die lampkes, was het goed, en moest ik ze bij een volgend bezoek bij de garagist maar es laten nakijken. As if, om de xenons terug te steken ja

Autokeuring

Comment

Working...
                                          X