Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
    Autokeuring
    zucht... morgenochtend om 7 uur

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
      zucht... morgenochtend om 7 uur
      Ik was dacht ik rond de 60 euro kwijt

      Comment


      • Vergeleken met het buitenland wordt je auto hier gekeurd voor een spotprijs.

        Mannen die voor de garages rijden (zijn zelden zelf garagist, die hebben geen tijd), lachen inderdaad wat af en vaak ken je ze goed, logisch als je ze een keer per of 5 per werkdag ziet. De meesten kan het geen moer schelen of de wagen afgekeurd is of niet, ze hebben hier zelf niets bij te winnen of te verliezen, kan dus goed zijn dat zo iemand luid lachend en met een vrolijke goeiedag vertrekt met een rode kaart. Sommigen zijn dan weer een week vies op u als ze een keer een rode kaart hebben. "Garagisten" weten door de band genomen ook heel goed dat ze met bepaalde gebreken niet moeten afkomen en zullen dit eerst in orde maken, daardoor worden ze gemiddeld genomen minder teruggestuurd met een rode kaart.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door morgoth924 Bekijk Berichten
          Vergeleken met het buitenland wordt je auto hier gekeurd voor een spotprijs.

          In het beste geval 27,5 euro voor 8 minuten keuring vind ik nu ook niet bepaald goedkoop. Als ze in het buitenland heel je wagen testen en alles controleren kan ik begrijpen dat dat iets duurder zou zijn. Toch bedankt om dat niet op te leggen beste wetgever

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door morgoth924 Bekijk Berichten
            Om maar meteen te beginnen: een mechanisme van een motorkap dat stroef gaat waardoor de motorkap niet opengaat (of niet fatsoenlijk sluit), is een terechte reden voor afkeur. Niet open is een boel niet kunnen zien en dus onvolledig werken (begin er zelfs niet aan als de kap niet open kan; voordeel, je wordt niet gekeurd maar ook niet afgekeurd en kunt eerst het euvel laten herstellen), niet volledig toe is levensgevaarlijk als er wat wind onder pakt, zie je namelijk niets meer. Regelmatig invetten is de boodschap.
            Ik zou hier nog even op willen reageren:
            Ten eerste gaat het niet om het afsluitmechanisme van de motorkap, maar om de veiligheid op het afsluitmechanisme van de motorkap.
            Vervolgens: Het mechanisme werkte perfect, maar het liep gewoon wat stroef. Elke mens met een beetje goede wil had ingezien dat het probleem met enkele drupjes olie verholpen zou zijn. Het is mij een raadsel waarom een auto daarvoor een rooie kaart krijgt.

            Vorig jaar liet ik een wagen voor verkoop keuren. Deze had geen gordels op de achterbank, terwijl de bevestigingspunten en klikmechanismen er wel nog waren. Zoiets ziet men dan niet, terwijl er in koeien van letters overal ophangt dat alle gordels moeten vastgeklikt worden.
            [Ter info: ik heb dit zelf getoond aan de dienstdoende inspecteur, en -raar maar waar- dit was geen punt voor herkeuring van de wagen. Begrijpen wie begrijpe kan ...]

            Ik apprecieer je duidelijk uitleg. Wiens fout het is -bureaucratie of niet-, interesseert mij als klant geen zak. Ik wil dat mijn auto gekeurd wordt en ik wil niet dat mijn auto afgekeurd wordt voor een pietluttigheid zoals hierboven beschreven.

            Als ik indertijd zelf de vraag niet had gesteld ivm de afwijkende bandenmaat, en gevraagd had naar de chef, dan had ik andere banden moeten laten monteren en nog eens een tweede keer moeten komen naar de keuring.
            Door de incompetentie van sommige personeelsleden heeft de keuring voor mij een negatieve bijklank gekregen. Ik haat het om er naartoe te gaan omdat ik steevast geconfronteerd word met personeel dat van een mug een olifant maakt en op een onmenselijke en volkomen 'regelblinde' manier een auto goedkeurt of afkeurt.
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

            Comment


            • Waarom wordt er zo bruut met de wagens gereden op de keuring, morgoth?
              Waarom kijken de mannen het chassisnummer niet meer na als hun werktijd bijna afgelopen is?
              Waarom vertrekken al de mannen als een bende zotten om 16.52 als het station tot 17.00 open is?
              Of is dit enkel zo in Mechelen? Ik heb niet echt de indruk dat die keurders hun werk graag goed doen. Ik wil zeker niet beweren dat alle inspecteurs zo zijn, de laatste 5 jaar is het bij ons echter steeds zo geweest.
              Last edited by M3 E46 SMGII; 26/06/2008, 23:28.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Het mechanisme werkte perfect, maar het liep gewoon wat stroef. Elke mens met een beetje goede wil had ingezien dat het probleem met enkele drupjes olie verholpen zou zijn. Het is mij een raadsel waarom een auto daarvoor een rooie kaart krijgt.
                Ging de motorkap open of niet?

                Vorig jaar liet ik een wagen voor verkoop keuren. Deze had geen gordels op de achterbank, terwijl de bevestigingspunten en klikmechanismen er wel nog waren.
                Tja, mooie misser, moet afgekeurd worden.

                ik wil niet dat mijn auto afgekeurd wordt voor een pietluttigheid zoals hierboven beschreven.
                Dan moet je zorgen dat zo'n pietluttigheden niet voorkomen bij je wagen of verhuizen. Ander alternatief is een wetswijziging.
                Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                Waarom wordt er zo bruut met de wagens gereden op de keuring, morgoth?
                Da's inderdaad niet netjes, soms gebeurt het wel eens dat je verrast wordt door een korte koppeling en onbedoeld met piepende bandjes vertrekt en dit komt vaak verkeerd over bij de klant, die is immers zijn wagen gewoon. Als men te bruut omspringt met je wagen; chef inlichten.
                Waarom kijken de mannen het chassisnummer niet meer na als hun werktijd bijna afgelopen is?
                Zou ook niet mogen.
                Waarom vertrekken al de mannen als een bende zotten om 16.52 als het station tot 17.00 open is?
                Uitnodiging goed lezen; "laatste keuring vangt aan om 16u45 (16u30 bij bedrijfsvoertuigen)". Als het station na dit uur leeg is, mag je (als inspecteur) beschikken, kan dus voor 5 uur zijn. Iedereen is graag snel thuis na het werk. Station is altijd open tot 5 uur, chef is tot dan ter plaatse om al uw vragen te beantwoorden.
                Of is dit enkel zo in Mechelen?
                Ik heb niet echt de indruk dat die keurders hun werk graag goed doen. Ik wil zeker niet beweren dat alle inspecteurs zo zijn, de laatste 5 jaar is het bij ons echter steeds zo geweest.
                Mechelen lijkt me een station rijp voor de sloop, zou er niet graag werken.
                Last edited by ; 29/06/2008, 21:06. Reden: typfoutje

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                  Ik was dacht ik rond de 60 euro kwijt
                  27,50 euro in Harelbeke
                  vriendelijk, voornaam en correct bediend geweest, en niet te lang moeten wachten (stond er van 6.50u en 3 man voor)

                  ik vind persoonlijk ook dat ze nogal "bruut" met uw wagen rijden, maar ik zou er pas aanstoot aan nemen als ik afgekeurd zou zijn

                  Comment


                  • Nooit te klagen gehad op de keuring. De laatste keer was ik thuis alles aan het nagaan, en viel het me dan pas op dat het linker grootlicht kapot was. Lampje gewisseld en klaar. Ik ga naar de keuring en ik ben de cabrio aan het opwarmen in de kleine file voor het keuringsstation, en controlleer ik nog eens alle lichten. Alles werkt perfect.

                    Ik rij binnen, roettest gedaan en ik moet de lichten laten controlleren. Ik zet het grootlicht aan en HET LINKER GROOTLICHT WERKT NIET! Fuk! Ik tegen die controlleur "maar allee! Da werkte! Ik heb daarstraks zelfs nog het lampeke gewisseld! "

                    Die controlleur: "jama, zo zal ik u moeten afkeuren eh"... Ik: "wacht, wacht", en ga wat aan de kabeltjes morrelen die bij tijden heet worden. En plots doet dat grootlicht het weer... Hij controlleert en zegt "allez, ik laat u deze keer door maar ik geloof nie dat dat nog lang zo gaat marcheren".

                    Groen gekeurd, en thuis direct het stuk kabel vervangen .

                    Comment


                    • In welk station werk jij, morgoth?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                        Waarom vertrekken al de mannen als een bende zotten om 16.52 als het station tot 17.00 open is?
                        Of is dit enkel zo in Mechelen?
                        zo laat pas, indertijd was ik 16.47 der al weg, en rond 17u18 thuis (en de volle 48 km afgehaspeld)

                        Comment


                        • [/LIST]
                          Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                          In welk station werk jij, morgoth?
                          Ergens in Vlaanderen...

                          Kleine gebreken (bv. kapot lampje vervangen) mogen ter plaatse hersteld worden, normale werkwijze is als volgt:
                          • gebrek afkeuren
                          • keuring afwerken
                          • klant herstelt buiten
                          • klant laat verbetering zien
                          • voertuig goedgekeurd
                          • klant naar kassa

                          Je mag natuurlijk de parking niet verlaten en de herstelling moet binnen redelijke termijn uitgevoerd worden, als het langer dan 10 minuten duurt ga je toch echt eens naar een garage moeten. Eens op een lichtblok "motten" om te kijken of een lampje niet los zit, doen we uiteraard binnen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            zo laat pas, indertijd was ik 16.47 der al weg, en rond 17u18 thuis (en de volle 48 km afgehaspeld)
                            Werkt daar gene Raf als chef? Die kom ik wel eens tegen op de goca.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door morgoth924 Bekijk Berichten
                              Werkt daar gene Raf als chef? Die kom ik wel eens tegen op de goca.
                              die zit nu in Geel als ik me niet vergis, ben er dan ook bijna 3 jaar weg.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                27,50 euro in Harelbeke
                                vriendelijk, voornaam en correct bediend geweest, en niet te lang moeten wachten (stond er van 6.50u en 3 man voor)

                                ik vind persoonlijk ook dat ze nogal "bruut" met uw wagen rijden, maar ik zou er pas aanstoot aan nemen als ik afgekeurd zou zijn
                                Ik ga altijd in Deerlijk.

                                Moet je in Harelbeke ook op een verhog rijden, vooraleer ze je de hoogte in steken? Of sta je plat op de grond, en dan de hoogte in?

                                In deerlijk moet ge eerst op een verhoog van pakweg 30cm, en dan steken ze de auto de hoogte in. Ik bleef al haperen aan dat spel toen ik er nog maar op of afreed

                                Comment


                                • Het mechanisme werkte perfect, maar het liep gewoon wat stroef. Elke mens met een beetje goede wil had ingezien dat het probleem met enkele drupjes olie verholpen zou zijn. Het is mij een raadsel waarom een auto daarvoor een rooie kaart krijgt.
                                  Ging de motorkap open of niet?

                                  -> niet zonder het klepje in te duwen. maar als je wat wriemelde ging het wel zonder het klepje open te duwen.
                                  Ik kan begrijpen dat ze strikt moeten zijn, maar toch ... ik vond het er persoonlijk over. Als je ziet welke auto's ze wél een groene kaart geven.



                                  ik wil niet dat mijn auto afgekeurd wordt voor een pietluttigheid zoals hierboven beschreven.
                                  Dan moet je zorgen dat zo'n pietluttigheden niet voorkomen bij je wagen of verhuizen. Ander alternatief is een wetswijziging

                                  --> klopt, maar je moet er wel eerst zelf van af weten vooraleer je ze kunt vermijden
                                  Ik kan me inbeelden dat ze zeggen dat je er mee moet terugkomen ... maar dat je dan nog eens 25€ moet betalen .. dat kan er bij mij niet in.
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                    H
                                    Ging de motorkap open of niet?

                                    -> niet zonder het klepje in te duwen. maar als je wat wriemelde ging het wel zonder het klepje open te duwen.
                                    Zoals ik het nu begrijp ging de kap open zonder aan de veiligheid te komen. Een motorkap MAG alleen maar opengaan na bedienen van het klepje (de veiligheid). Als de kap opengaat ZONDER het klepje te bedienen, is het (zoals eerder aangegeven) potentieel levensgevaarlijk. Of heb ik het niet goed begrepen?
                                    Last edited by ; 30/06/2008, 20:18. Reden: again, typfoutje

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                      --> klopt, maar je moet er wel eerst zelf van af weten vooraleer je ze kunt vermijden
                                      Tja, daar zeg je zoiets, elke Belg behoort de wet te kennen. Begin er maar eens aan. Ieder zijn specialiteit zeker? Hier vind je het technisch regelement, dat is een hele brok.
                                      Ik kan me inbeelden dat ze zeggen dat je er mee moet terugkomen ... maar dat je dan nog eens 25€ moet betalen .. dat kan er bij mij niet in.
                                      Het is 9 euro voor een technische herkeuring, om alleen een prutske na te zien veel geld, voor een volledige RD-keuring van een vrachtwagen spotgoedkoop. Eigenlijk is het de prijs voor de keuringskaart (als ge ze kwijt zijt betaalde hetzelfde voor een duplicaat), da's een ofiicieel document dat in België in de goedkopere regionen vertoeft.
                                      Last edited by ; 30/06/2008, 20:36. Reden: TR gevonden

                                      Comment


                                      • 9 euro voor een stukje papier? kostelijk de kilo zeggen ze dan.
                                        Powered by Detroit Diesel.

                                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                        Comment


                                        • edit edit
                                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X