Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• waarom allemaal zo negatief over autokeuring...?

oke, het aanschuiven duurt lang, t' kost veel

maar bij mijn weten controleren ze echt maar weinig op zo'n auto en doen ze er niet al te lang over. imho he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Dus op dat vlak is het in orde.

Enkel dat 'E' keurmerk ontbreekt.
      let's try.

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Trouwens dat van die rode pinkers... Je ziet toch om de vijf voet zo'n ingevoerde amerikaanse pick-up rijden, met onderbrekende remlichten als pinkers? Dus dat wil zeggen dat het mag, want die voertuigen worden ook gehomologeerd/gekeurd, na invoer.
      die achterlichten hebben ook geen E-keurmerk. en ik heb nog nooit een keuring-kerel er naar weten zoeken. 'k heb verschillende kevers gehad met volledig rode achterlichten, nooit iets van gezegd. en van amerikanen zeggen ze helemaal niets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        nee hoor, dat deed je niet.

ik hecht meer waarde aan wegcode.be dan aan how2tjoen.

Comment

nee hoor, dat deed je niet.

ik hecht meer waarde aan wegcode.be dan aan how2tjoen.
          Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
          Zeggen dat je meer waarde hecht aan wegcode.be heeft in de ogen van sommigen zoveel waarde als .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Trouwens dat van die rode pinkers... Je ziet toch om de vijf voet zo'n ingevoerde amerikaanse pick-up rijden, met onderbrekende remlichten als pinkers? Dus dat wil zeggen dat het mag, want die voertuigen worden ook gehomologeerd/gekeurd, na invoer.

die hebben over het algemeen een pvg van enig voertuig oid.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
              die hebben over het algemeen een pvg van enig voertuig oid.
              rode pinkers achteraan zijn gewoon toegelaten.

Comment

let's try.

die achterlichten hebben ook geen E-keurmerk. en ik heb nog nooit een keuring-kerel er naar weten zoeken. 'k heb verschillende kevers gehad met volledig rode achterlichten, nooit iets van gezegd. en van amerikanen zeggen ze helemaal niets.

Bij onze dubbelas kipper zoeken ze wel naar de E-keurmerken. Of zou dat zijn doordat het volledige LED-modules zijn die je praktisch niet ziet?
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  Of zou dat zijn doordat het volledige LED-modules zijn
                  't zal dat wel zijn.

Comment

• De parallelinvoerder waar m'n pa z'n chevrolet bij gekocht heeft, heeft een sjabloontje gemaakt voor dat E-keurmerk, geen kat die daar nog over valt nu.
                    Last edited by ; 13/08/2008, 17:40. Reden: Spelfoutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      De parallelinvoerder waar m'n pa z'n chevrolet bij gekocht heeft, heeft een schabloontje gemaakt voor dat E-keurmerk, geen kat die daar nog over valt nu.

Spelling: buisvak nummer 1?

Comment

• sjabloon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten

loodgieter in wording.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten

Soms vraag ik mij ook af hoe ik nog 70% haal voor Nederlands, gelukkig zit ik in een wiskundige richting dus als het in de toekomst ooit zo zou mogen worden als hier dan valt de schade nog wel allemaal mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten
                              Ik stipuleer alleen de wet wat ze op de keuring doen kom ik niet tussen
                              Je kunt chance hebben of je kunt pech hebben

dat is net het belachelijke aan keuring dat je chance of pech kunt hebben naargelang ze goesting hebben om de wet naar de letter of wat ruimer te interpreteren.

Moest daar nu gewoon fantsoenlijke wetten rond zijn zonder mogelijke verschillende interpretaties. En moesten deze dan op elk keuringstation op zelfde manier toegepast worden dan wist je gewoon voordat je naar de keuring rijd of je problemen gaat hebben of niet.
                              En mij lijkt mij dit nog altijd de bedoeling te zijn dat er regels zijn en dat die er altijd zo zijn.

Op dit moment kan je een keuring vergelijken met op een baan rijden met een bord met snelheidsbeperken maar je weet pas wanneer je geflitst wordt hoeveel de snelheidsbeperking was en die was dan afhankelijk van de gemoedstoestand van de agenten die stonden te flistsen.

Zolang het er zo aantoe gaat ga je altijd mensen horen die zich serjeus ergeren aan die toestdanen. Met dan natuurlijk de gekende overdreven verhalen die dan hun eigen leven beginnen te leiden, maar je krijgt zo'n verhalen niet als er niets aan de hand is. "Waar rook is is vuur"

Nu ja, typisch Belgische zever noem ik dit dan maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                dat is net het belachelijke aan keuring dat je chance of pech kunt hebben naargelang ze goesting hebben om de wet naar de letter of wat ruimer te interpreteren.

Moest daar nu gewoon fantsoenlijke wetten rond zijn zonder mogelijke verschillende interpretaties. En moesten deze dan op elk keuringstation op zelfde manier toegepast worden dan wist je gewoon voordat je naar de keuring rijd of je problemen gaat hebben of niet.
                                En mij lijkt mij dit nog altijd de bedoeling te zijn dat er regels zijn en dat die er altijd zo zijn.

Op dit moment kan je een keuring vergelijken met op een baan rijden met een bord met snelheidsbeperken maar je weet pas wanneer je geflitst wordt hoeveel de snelheidsbeperking was en die was dan afhankelijk van de gemoedstoestand van de agenten die stonden te flistsen.

Zolang het er zo aantoe gaat ga je altijd mensen horen die zich serjeus ergeren aan die toestdanen. Met dan natuurlijk de gekende overdreven verhalen die dan hun eigen leven beginnen te leiden, maar je krijgt zo'n verhalen niet als er niets aan de hand is. "Waar rook is is vuur"

Nu ja, typisch Belgische zever noem ik dit dan maar
                                Al die keuringsstations zouden de ISO norm testen moeten doorlopen éh...
                                (en dan maar hopen dat ze daarna ook korrekt toegepast worden).

Comment

• Gisteren afgekeurd geweest voor het volgende

"ophangingstest achteraan - onvoldoende wegcontact"

Wat moet ik daarmee?

Ze hadden dan de bandendruk gecontroleerd (stond goed) en nog eens de test gedaan maar nog altijd niet goed. Schokdempers zijn nog geen anderhalf jaar oud ?!

Comment

• De banden van de R4 stonden bijna plat toen ik terugging

Comment

• Allemaal geldklopperij, vooral als je met een nieuwe wagen met trekhaak naar de keuring moet... ze schoppen er eens tegen... da's dan bijna 9 euro... fokkers!!
                                      Ze zouden beter eens dringend werk maken van een keuring voor bromfietsen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shakedown Bekijk Berichten
                                        Gisteren afgekeurd geweest voor het volgende

Wat moet ik daarmee?

Ze hadden dan de bandendruk gecontroleerd (stond goed) en nog eens de test gedaan maar nog altijd niet goed. Schokdempers zijn nog geen anderhalf jaar oud ?!
                                        slechte schokdempers hé!

tip, doe je tank nokvol en bandendruk op 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shakedown Bekijk Berichten
                                          Gisteren afgekeurd geweest voor het volgende

Wat moet ik daarmee?

Het nadeel van zelf te gaan en niet via je garagist. Zo goed als alle particulieren die komen met een compacte wagen (corsa, ibiza, micra,etc..) worden daarop afgekeurd, ook al steken die schokdempers nog maar pas. Laat de garage ermee gaan en die wagen is er direct door.

Comment

Working...
                                          X