Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    By the way moet je met een nieuwe wagen die af fabriek een trekhaak heeft ook naar de keuring als je er slechts remorkskes mee trekt van minder dan 750 kg?
    En wat als je dingen trekt die zwaarder zijn dan 750 kg? Dan wel veronderstel ik...²
    Volgens mij maakt het niet uit of het voor meer of minder dan 750 kg is.
    Wij hebben op onze 520d fabriek af een trekhaak, garage is er eerst mee naar de keuring geweest alvorens de wagen af te leveren. Bij ons is het wel zo'n automatisch wegklapbare trekhaak, weet niet of dat een verschil geeft, maar ik vermoed dat alle trekhaken wel aan dezelfde wet onderworpen zijn?

Comment

Heb ik ook nog gehad... Gewoon vol tanken en banden iets zachter zetten (zorg dat het niet opvalt want dan controleren ze de druk)
      ze kunnen de bandenspanning afleiden aan het meettoestel, dus neem 1.7 à 1.8

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Pfff, mijn pa zijne passat met 300km op de teller is afgekeurd geweest voor uitstoot toen hij naar de keuring ging voor zijn trekhaak!
      elk voertuig met minder dan 10 000 km mag niet onderworpen worden aan een dieseltest, gaan klagen zou ik zeggen

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      By the way moet je met een nieuwe wagen die af fabriek een trekhaak heeft ook naar de keuring als je er slechts remorkskes mee trekt van minder dan 750 kg?
      En wat als je dingen trekt die zwaarder zijn dan 750 kg? Dan wel veronderstel ik...²
      elk voertuig moet na plaatsing van een trekhaak naar de keuring. Als je minder dan 750kg trekt, moet je bij plaatsing naar de keuring en daarna gewoon bij de termijn van de algemene keuring.
      Trek je meer dan 750kg, moet je bij plaatsing en daarna jaarlijks naar de keuring ook al is het voertuig jonger dan 4 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
        slechte schokdempers hé!

tip, doe je tank nokvol en bandendruk op 1.8

Of steek nieuwe schokdempers.

Als het wegcontact onvoldoende is, is het onvoldoende.

= onveilig.

Comment

Ok thx! En mag ik ervan uitgaan dat een nieuw afgeleverde X5 met trekhaak af fabriek die eerste keuring zal gekregen hebben of niet?
          Dus zolang de caravan er nog niet is, moet ik niet laten keuren en daarna jaarlijks...
          Volgens mij niet. Ik heb vorig jaar op de keuring (1ste controle na 4 jaar) ook een opmerking gehad omdat ik na installatie van men trekhaak (onze garagehouder laat de trekhaken installeren bij een speciaalzaak) niet naar de keuring was geweest. Ze hebben even moeilijk over gedaan, beetje aan het zagen geweest, maar toch gewoon gekeurd geweest zonder problemen.
          Ik denk dat er vooral een probleem zou opgetreden zijn als we een ongeval zouden hebben gehad met een aanhangwagen gedurende de eerste 4 jaar.

Op zich ben je volgens mij niet verplidht dat ding te laten keuren, maar dan mag je hem ook niet gebruiken.

Comment

Ok thx! En mag ik ervan uitgaan dat een nieuw afgeleverde X5 met trekhaak af fabriek die eerste keuring zal gekregen hebben of niet?
            Dus zolang de caravan er nog niet is, moet ik niet laten keuren en daarna jaarlijks...

Die dieseltest van mijn pa is nog van een hele tijd geleden en het begintijdperk van die testen, dus denk dat dit ondertussen gewijzigd is...

Ik ben met mijn nieuwe 1 zelf geweest (maar ja een 1 is natuurlijk de kleinste uit de familie, dus die wordt misschien wat stiefmoederlijk behandeld). Er zat geen keuringsbewijs bij de papieren... Voor zo'n 9 euro voelen ze eens of je haak goed vast zit (geen probleem denk is als de haak als optie is bijbesteld). Wel onmiddellijk zeggen dat het voor de haak is, bij hebben ze niets anders gekeurd

Comment

Die dieseltest van mijn pa is nog van een hele tijd geleden en het begintijdperk van die testen, dus denk dat dit ondertussen gewijzigd is...
              ongeacht het gebruik van de trekhaak, zal je de eerste keuring toch moeten laten uitvoeren. Of deze al gedaan is voor aflevering, moet je aan de garage vragen (normaal gezien doen zij dit niet, tenzij je het vraagt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tamasius Bekijk Berichten
                Op zich ben je volgens mij niet verplidht dat ding te laten keuren, maar dan mag je hem ook niet gebruiken.
                je bent het wel verplicht. En waarom zou je een trekhaak op een nieuw voertuig laten installeren en deze niet gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Of steek nieuwe schokdempers.

Als het wegcontact onvoldoende is, is het onvoldoende.

= onveilig.
                  kleine autootjes hebben er vaak last van. Tis niet dat de banden of de schokdempers slecht zijn, er is gewoon te weinig gewicht vanachter.

Comment

je bent het wel verplicht. En waarom zou je een trekhaak op een nieuw voertuig laten installeren en deze niet gebruiken?
                    Dat weten we dan ook weeral. Ik vermoed dat de man die de keuring deed zich dan vergist zal hebben.

Comment

• @Koen: ik weet maar al te goed wat je bedoelt. Ik heb een gewone Audi A4 S-Line waar niets aan veranderd is. Maar omdat meneer eerst heel m'n interieur aant bekijken was tijdens de schokdemper test heeft hij hem mogen overdoen want hij had de uitslag niet kunnen aflezen. En dan voor de lichttest 1m verder auto starten en volle gas vooruit rijden.

Dan kom je bij de remtest en die rijdt veel te geweldig op die rollen. Auto standaard OEM verlaagd dusja klak tegen de grond ermee. Ze hebben gewoon geen respect voor de auto's van andere mensen maja...

Comment

kleine autootjes hebben er vaak last van. Tis niet dat de banden of de schokdempers slecht zijn, er is gewoon te weinig gewicht vanachter.

4 zakken reinzand in de koffer dus.

Comment

Ik heb zo ooit een collega gehad die dat elke keer voor had met zijn 2e wagen .... een Seat Marbella, dat ding was gewoon te licht. Gelukkig wisten ze dat bij de keuring ook wel. Anders ben je wel dik gezien.
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

Comment

Zou dat ook gebezigd zand mogen zijn ? Dat het dus zo rein niet meer is ?? (Of bedoel je van dat grof zand, rijnzand zoals ze bij ons zeggen ??)

Comment

is dat proper rijnzand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                is dat proper rijnzand?
                                Deze keer geklopt op de meet éh makker......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Deze keer geklopt op de meet éh makker......

'k dacht zo bij mezelf, de derde leeftijd mag ook eens eerst zijn hé.

Comment

• De Frankie wordt precies milder met de moment.

Maar schijn bedriegt gelukkig.