Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoe zit het hollands systeem dan in elkaar?
    Powered by Detroit Diesel.

    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      Hoe zit het hollands systeem dan in elkaar?
      Zo:


      Ze doen daar wel veel minder moeilijk over modificaties, een zwaardere motor / beter onderstel / ... kunnen daar allemaal, en bij ons struikelen ze al over een niet-originele pookknop...
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

      Comment


      • In Holland hebt ge APK (keuring) stations en ook gewone (merk)garages (met een erkenning of zo ?) die de APK mogen doen (als ik mij niet vergis tenminste).
        Op en top commercieel uitgemolken wordt het zeker, plus de richtlijnen zijn ook een beetje voor interpretatie vatbaar en houden veel meer in, bijgevolg kunt ge dus als ge nen afzetter van nen dealer hebt, geript worden waar ge bijstaat of hij wordt afgekeurd.
        Andere mogelijkheid is dat bepaalde auto's de weg onwaardig wel goedgekeurd worden om vervolgens als ideaal 2de handsje te worden verkocht.
        Ik bedoel maar, het Belgisch systeem trekt misschien op geen sakosj, maar dat van Holland vind ik evenzeer niks.

        Als een land als Nederland, dat al doordraait door de overdaad aan regeltjes en controlemechanismes vd staat, niet in staat is van de boel goed onder controle te houden ?!
        Er zijn nog steeds mogelijkheden zat voor afzetterij en gefoefel, dus stel ik mij de grootste vragen over hoe zulk een systeem dan zou werken in ons kikkerlandje.
        Halve maatregelen, gebrekkige/geen serieuze controle van de werking/efficiëntie door de staat, plus frauderen als Nationale sport, ik hou mijn hart vast

        Zo had mijn (Nederlandse) partner een Golf 4 (tdi, 2000 en 156000 km) waarbij de laatste APK keuring uitkwam op een dikke 1000€ (zat wel beurtje bij in).
        Wat werd vervangen: x aantal rubbers, dichtingen 'wegens lekkage' (nooit geen drup van eender wat zien liggen id parkeergarage), een volledige achtergordel + mechanisme omdat er één onnozel haakje/lusje in was en nog wat prullen.
        Toen mijn partner vervolgens beklag deed telefonisch over de rekening (want ze zijn wel zo 'servicebereid' de rekening àchteraf op te sturen, zodat ge op de moment zelf geen gezeik kunt veroorzaken) kon der na 10 minuten al 250€ vanaf. Wat vervolgens nog meer ergernis opwekte, want als hij misschien nog 10 minuten doorging zou er dan nog eens 250 vanaf kunnen ?

        In ieder geval, op zich is het Belgische systeem niet zooo slecht, mits ge capabel en ervaren volk in de stations aan het werk zet. Dan is al een deel van de frustratie opgelost volgens mij.
        Wat ook wel zou mogen, als de auto dan toch wordt afgekeurd, een duidelijke en precieze checklist van wàt er precies scheelt aan de auto. Eentje die ge bij wijze van spreken zo kunt afgeven bij uwe garagist. Maakt het allemaal wat eenvoudiger :-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik moet morgen

          heb in geen eeuwen planchee gegeven met deze stoof, kurjeus of ik rood krijg
          0.136 op de roettest, geen idee of het veel is...iemand anders wel ?

          wel goed genoeg om groen te krijgen

          Comment




          • na wat gegoegel zegt dit mij dat ùijn waarde wel 1.36 zal zijn geweest

            Comment


            • @FrederikA112,

              bedankt voor de uiteenzetting.
              Powered by Detroit Diesel.

              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                0.136 op de roettest, geen idee of het veel is...iemand anders wel ?

                wel goed genoeg om groen te krijgen
                Ik had 0.60

                Ik ben vandaag trouwens niet op de keuring geraakt, maandag dan maar gaan.

                Comment


                • geen ergernis, maareuh...

                  is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

                  ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
                  ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    geen ergernis, maareuh...

                    is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

                    ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
                    ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".

                    als je je aandrijfas van voor naar achter in twee stukken wil, of je differentie(e)l(en) dood wil dan mag je hem op de testbank zetten.
                    Ik hoop dat je weet dat als je hem ooit moet laten afslepen dat hij ofwel met 4wielen op de grond moet staan ofwel met alle 4 van de grond

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                      geen ergernis, maareuh...

                      is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

                      ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
                      ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".
                      je kan die test doen, maar dan moet je op de remmentester van de vrachtwagens, en ik denk dat je 100 zijn bodemvrijheid daar net niet groot genoeg voor is

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                        als je je aandrijfas van voor naar achter in twee stukken wil, of je differentie(e)l(en) dood wil dan mag je hem op de testbank zetten.
                        Ik hoop dat je weet dat als je hem ooit moet laten afslepen dat hij ofwel met 4wielen op de grond moet staan ofwel met alle 4 van de grond
                        Dit staat ook meestal duidelijk in het gebruiksboekje.

                        Comment


                        • ja dat lijkt me dus ook logisch, maar gezien de lage snelheid (geen idee hoe snel die rollen draaien) zou het me niet verbazen moesten ze het alsnog doen.

                          m'n 100 cs quattro heeft op de remmenbank gestaan vorig jaar.

                          Comment


                          • Ik ben nu ook al een paar maal met mijn Freelander naar de keuring geweest en die werd toch iedere maal voor de remmen getest hoor, en dit in twee verschillende stations. In beide stations volgden ze hetzelfde stramien, met een kastje (afstandsbediening) werd er wat naar die controlekast van de remmen gewezen, terwijl op knopkens duwend, en dan werden gewoon eerst de voorste remmen, dan terug wat knopkes duwen en daarna de achterste remmen plus handrem nagezien??

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              geen ergernis, maareuh...

                              is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

                              ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
                              ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".
                              Tiens, hebben bij mij dezelfde vraag gesteld en daarna hebben ze dat wel uitgevoerd denk ik.

                              Comment


                              • op de noorderlaan en in sintjob ook geen test met 4x4's

                                Comment


                                • met echte jeeps mss alleen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    ja dat lijkt me dus ook logisch, maar gezien de lage snelheid (geen idee hoe snel die rollen draaien) zou het me niet verbazen moesten ze het alsnog doen.

                                    m'n 100 cs quattro heeft op de remmenbank gestaan vorig jaar.
                                    als ze mijn delta op de remmentest-bank smijten dan garandeer ik dat die mens die dat doet in het ziekenhuis ligt. En het kan mij niet schelen wat er dan gebeurd.

                                    Comment


                                    • Zou er mss iemand eens kunnen zeggen waarom het al dan niet mag?
                                      Powered by Detroit Diesel.

                                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                        Zou er mss iemand eens kunnen zeggen waarom het al dan niet mag?
                                        bij mijn delta heb je:

                                        vooraan limited slip diff
                                        achteraan torson diff
                                        en tussen de twee in een "front/rear torque-splitting Ferguson viscous-coupling-controlled epicyclic central differential" zoals ze dat zo mooi zeggen. ( http://www.rallycars.com/Cars/4wd_turbo_cars.html#vc )

                                        daar even lezen leert hefvolgende over het tussen diff:

                                        The discs are pierced and the viscous fluid completely surrounds them. Minor speed differences are allowed between discs. Increased slip (i.e. rotational speed difference between discs) leads to a rapid increase in the viscosity of the fluid which, in turn, locks up the coupling.

                                        verschil in draaisnelheid tussen voor en achter is op het moment van remmentest extreem groot. waardoor het diff volledig blokkeert en alle kracht die op de voorwielen door de remmentest-rollen gezet wordt naar achter word gebracht. De achterste wielen staan vast op de grond en dan gaat de kracht van de remmentest-rollen ofwel die aan het draaien krijgen (heel heel heel onwaarschijnlijk) ofwel begeeft iets anders het.

                                        Comment


                                        • Meestal kunnen ze de remtestbank op 4*4 zetten, zodat de rollen in tegengestelde richting draaien waardaar elk wiel apart getest wordt = geen probleem bij 4*4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X