Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault twingo's die keer op keer terugkomen naar het werk omdat ze afgekeurd worden op de keuring voor achterste schokdempers

Die dingen zijn te licht gemaakt vanachter aambeeld in het koffer, terug naar de keuring en erdoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
      Renault twingo's die keer op keer terugkomen naar het werk omdat ze afgekeurd worden op de keuring voor achterste schokdempers

Die dingen zijn te licht gemaakt vanachter aambeeld in het koffer, terug naar de keuring en erdoor
      Dat is nog met veel auto's zo

Wat gewicht in de koffer doet het hem altijd...

Comment

• geen ergernissen op de keuring de laatste tijd. wel hard gelachen en zo.

Comment

• Een vraag om een ergernis te voorkomen.

Als je bijvoorbeeld een maand te laat naar de keuring gaat geldt het keuringsbewijs maar voor 11 maanden.

Maar wat als je 11 maanden en 15 dagen te laat bent? Geldt het dan maar voor 15 dagen?

En wat als je na exact 12 maanden (te laat) gaat?

Iemand die hier iets van weet?

Greetz,
          Rachid

Comment

• Vandaag naar de keuring geweest. Trailer goedgekeurd, wagen afgekeurd (lichten) en vriendelijke mannen aan de controle dus geen ergernis gehad (buiten de slecht werkende bancontact).

Comment

• Ik weet niet waar het te plaatsen, maar mijn garagist vertelde me gisteren het volgende, pas gebeurd op het keuringstation te Hechtel-Eksel (Hij heeft het met zijn eigen ogen gezien, daarmee):

Mercedes C-klasse moest de roettest doen, eigenaar laat zijn auto in "R" staan (mijn garagist zei dat de auto op zich niet achteruit bolde, misschien is dat zo bij de 7G automaten, dat ze alleen bij het beroeren van het gaspedaal achteruit bollen, anders niet, geen idee) en de kerel van de keuring wilt de roettest doen. Je weet wel hoe ze dat doen, deurtje open, leunen op de deur en de hoofdsteun, en tegelijkertijd de rechtervoet op het gaspedaal.

Gevolg: Mercedes schiet achteruit (de roettest is het eerste station) tegen de auto die erachter stond, en blijkbaar door de klap valt de grote poort dicht, baf op diene Mercedes. Controleur wordt natuurlijk uit de auto gegooid, geschaafd in zijn gezicht en benen.

Althans, zo vertelde mijne garagist het toch, hij was met de auto voor de C-klasse daar. Wilde dit niet onthouden... Behoorlijk heftig!

Comment

• Volgens mij kruipen die wel hoor.

Mss had klant de handrem ingedrukt, zodat de auto toch bleef staan. Vanaf gaspedaal wordt ingetrapt -> vroem.

Comment

• Da ga nog plezant worden om uit te vissen wie der nu daadwerkelijk in fout is :/

Anyhoo, morgen nekeer mijn autoke laten keuren, hopelijk der weer me glans door ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                    Een vraag om een ergernis te voorkomen.

Als je bijvoorbeeld een maand te laat naar de keuring gaat geldt het keuringsbewijs maar voor 11 maanden.

Maar wat als je 11 maanden en 15 dagen te laat bent? Geldt het dan maar voor 15 dagen?

Greetz,
                    Rachid
                    9 euro extra enkele jaren terug

Comment

• rode kaart op de autokeuring

speciaal daarvoor deze zomer op groot onderhoud geweest, splinternieuwe banden laten leggen..
                      kben de laatste 3 jaar ook al naar de keuring geweest in eeklo, telkens perfect erdoor, nu 'zagen' ze ineens dingen die ze de vorige keren niet zagen, maar er wel altijd al waren..

zit al ruim 2 jaar met een subwoofer in de koffer, vorige keren niet gezien (zit nochtans duidelijk zichtbaar een zekering aan de batterij)
                      nu ineens, koffer moeten opendoen, extra tuningrapport gekregen
                      wegens die installatie had de vorige eigenaar al een grotere batterij gestoken, 2 jaar op rij hebben ze dat niet gezien, en nu opeens; "die batterij zit niet vast genoeg, afgekeurd"
                      wth, dat ding weegt bijna 15 kilo of zo, ge kunt die wel een klein beetje bewegen, maar t'is niet dat die er gaat uit vallen of zo?
                      anyway, kheb er een plastieken spanband rond getrokken, tzal ne straffen moeten zijn om te zeggen dat die nog los zit..

en de volgende keer pak ik mijn pa terug mee ze, twas de eerste keer dat ik alleen ging en kheb precies den indruk dat ze jonge gasten viseren met een auto die er klein beetje sportief uitziet..
                      vorige keer was die subwoofer en batterij er ook al, maar zat m'n pa achter het stuur en hadden ze het niet 'gezien'

ps. twas trouwens een oude vent die m'n auto keurde, heeft m'n auto 2x laten stilvallen, en na dat m'n lichten getest waren ging die kerel in pauze en nam een andere kerel over, en die vergat (merkte ik pas op't einde) die co test.. zou ik daar nog miserie mee kunnen krijgen?
                      Last edited by ; 29/09/2008, 19:57.

Comment

• Een batterij moet gewoon vastzitten.

Als jij heel hard moet remmen of een uitwijkmanoeuvre moet uitvoeren, is het de bedoeling dat die batterij blijft staan waar ze staat.

Ook bij een ongeval is het interessant als de batterij blijft waar ze moet zijn, en dat de kans dat het een projectiel wordt zo klein mogelijk blijft.

Terecht dus, imo, dat ze je daarvoor terugsturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Een batterij moet gewoon vastzitten.
                          maar dat is het net, die batterij kan geen kant op.. die zit vast in een frame en kan je er onmogelijk uit trekken omdat die onderaan vast zit, ze kon enkel een centimetertje naar links en rechts bewegen als je er aan sleurde (en dat deed ie ook)

dusja, chapeau aan de mannen die al 3 jaar daar over gekeken hebben..
                          Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Als jij heel hard moet remmen of een uitwijkmanoeuvre moet uitvoeren, is het de bedoeling dat die batterij blijft staan waar ze staat.
                          heb ik al veel meegemaakt hoor, de batterij is nog nooit gaan vliegen
                          Last edited by ; 29/09/2008, 19:59.

Comment

• ik heb ter plaatse m'n batterij, die in een bak zit en daar niet uitkan zonder heel de auto ondersteboven te draaien, vastgemaakt met wat trekbandjes. halfords-tuning.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                              maar dat is het net, die batterij kan geen kant op.. die zit vast in een frame en kan je er onmogelijk uit trekken omdat die onderaan vast zit, ze kon enkel een centimetertje naar links en rechts bewegen als je er aan sleurde (en dat deed ie ook)

dusja, chapeau aan de mannen die al 3 jaar daar over gekeken hebben..

heb ik al veel meegemaakt hoor, de batterij is nog nooit gaan vliegen
                              Bij ongeval is 1 centimeter spel voldoende om een object van dat gewicht los te trekken waardoor het een projectiel wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Bij ongeval is 1 centimeter spel voldoende om een object van dat gewicht los te trekken waardoor het een projectiel wordt.
                                Projectiel is daar zo erg niet, tis dat dat brand kan veroorzaken als ergens contact ontstaat, zelf al voor gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  Projectiel is daar zo erg niet, tis dat dat brand kan veroorzaken als ergens contact ontstaat, zelf al voor gehad.
                                  Inderdaad, als zo'n batterij, waarvan de plus (langere kabel) nog aangekoppeld zit en dat vliegt dan, bij ongeval, rond in het motorcompartiment waar er overal " - " aanwezig is alsook kans op benzinelekken e.d. Ik zou het niet graag meemaken.

Comment

• tja, ge hebt wsl wel gelijk, maar ik vind het allemaal ferm overroepen..

tegen dat die batterij die in een frame vastzit lost komt, dan zou ik toch al een heel serieus zwaar accident moeten hebben

dus ja, waarom hebben ze er mij dan steeds doorgelaten op de keuring de laatste jaren en nu ineens niet? die kerels zagen er blijkbaar ook geen graten in.. en ik ben nooit aan die batterij geweest sinds ik 'm kocht

Comment

• Ik zou alsk van u was uw pa laten truggaan, me wa chance zien ze het dan door de vingers.

Btw, gisteren naar de antenne te Kontich geweest, weer me glans derdoor ^^
                                      Al bij al vrij vriendelijk volk dat daar werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                                        Een vraag om een ergernis te voorkomen.

Greetz,
                                        Rachid
                                        dikke miserie als de polies je laat stoppen of erger als je in een ongeval betrokken bent (zelfs indien je in je recht bent) Ik zou het niet riskeren...

Comment

• je moet toch terug, je moet toch betalen. Eff vastzetten en je bent gerust... Take it easyyyyy

(ging over die losse batterij he mannen)

Comment

Working...
                                          X