beter zo dan een crashtest uit te voeren...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
Even hier mijn vraag stellen..
Binnen een 6 weken moet ik met mijn golf 3 naar de geometrie-keuring omwille van m'n verlaagde ophanging.
Qua keuringsstations heb je hierin iets minder keuze dan een gewone keuring, maar heb er toch 3 gevonden waarvan ik de afstand nog "net" wil maken, namelijk:
-Zwijnaarde
-Dendermonde
-Londerzeel
Nu is mijn vraag, wie heeft met welk station ervaring (goed of slecht) al dan niet omwille van een verlaging ?
Graag jullie input.
Thnx.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk BerichtenEven hier mijn vraag stellen..
Binnen een 6 weken moet ik met mijn golf 3 naar de geometrie-keuring omwille van m'n verlaagde ophanging.
Qua keuringsstations heb je hierin iets minder keuze dan een gewone keuring, maar heb er toch 3 gevonden waarvan ik de afstand nog "net" wil maken, namelijk:
-Zwijnaarde
-Dendermonde
-Londerzeel
Nu is mijn vraag, wie heeft met welk station ervaring (goed of slecht) al dan niet omwille van een verlaging ?
Graag jullie input.
Thnx.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk BerichtenEven hier mijn vraag stellen..
-Zwijnaarde
-Dendermonde
-Londerzeel
Graag jullie input.
Thnx.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenIk ga ook altijd naar Londerzeel (gewone keuring). Nog niet meegemaakt van wantoestanden die je wel eens hoort over keuringen. (wel eens afgekeurd voor een slecht afgesteld licht). Rond 7h50 moet je gewoonlijk ook niet lang aanschuiven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenWat is "een Rachid"?
Er zijn gewoon veel te veel Marokanen/Belgen/Turken/.....wiens auto uitelkaar valt en die niet naar de keuring gaan. Dat heeft niets met origine te maken,overal zitten zulke lompaards tussen.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
een week geleden naar keuring Kontich gegaan met een Impreza gtturbo voor keuring voor verkoop
in 1e gedeelte geen probleem klapke maken met keurder die er nog een paar ander keurders bijhaalt (jonge gasten)omdat ze ook geinteresseert zijn in "tuning" , alle testen gedaan alles ok , dan naar 2e gedeelte bij andere keurder , communicatie met deze keurder was 0,0 , motorruimte werd zeer grondig gecontroleerd , testen gedaan , gaan betalen (44€) en rode kaart
ok , -banden waren 2,3% groter dan standaard bandenmaat ( wettelijk =+1,5 & -2%) das geen groot probleem gewoon ander banden monteren , - interieur : op linkse raamstijl zijn 3 meters in pod(behuizing)ingebouwd>afgekeurd! -uitlaat : enkel downpipe is niet origineel ,rest van uitlaat 100% origineel >afgekeurd! -motor : afgekeurd! wegens : uitlaatcollector niet origineel ; intercooler niet origineel ; water injectie aanwezig ; inlaatcollector (is dus 100% origineel is enkel rood gespoten)
daar zitten geen tuning haters zekerst? zo ne pipo waar ik trouwens nog "iets" met voorgehad heb 1 jaar geleden met een andere wagen met 4 wiel aandrijving ; kwas iets te laat met te zeggen dat het een 4x4 is(i.v.m.remtest) dus zeg ik dat tegen diezelfde noncommunicatieve keurder die juist begonnen was met de standaard remmentest > geen reactie , 2e keer gezegd >geen reactie , 3e keer > niks als je uw job zo haat zoekt dan ander werk he
Comment
-
De mijne moet volgende maand naar de keuring. In Mechelen zitten veel jonge gasten die wel vriendelijk zijn . Alleen moet ik nu naar Heist od Berg,ben eens benieuwd hoe het daar zit....BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDe mijne moet volgende maand naar de keuring. In Mechelen zitten veel jonge gasten die wel vriendelijk zijn . Alleen moet ik nu naar Heist od Berg,ben eens benieuwd hoe het daar zit....
Ik moet ook nog gaan met de Saxo voor den 3de februari.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tweepeekaake Bekijk Berichteneen week geleden naar keuring Kontich gegaan met een Impreza gtturbo voor keuring voor verkoop
in 1e gedeelte geen probleem klapke maken met keurder die er nog een paar ander keurders bijhaalt (jonge gasten)omdat ze ook geinteresseert zijn in "tuning" , alle testen gedaan alles ok , dan naar 2e gedeelte bij andere keurder , communicatie met deze keurder was 0,0 , motorruimte werd zeer grondig gecontroleerd , testen gedaan , gaan betalen (44€) en rode kaart
ok , -banden waren 2,3% groter dan standaard bandenmaat ( wettelijk =+1,5 & -2%) das geen groot probleem gewoon ander banden monteren , - interieur : op linkse raamstijl zijn 3 meters in pod(behuizing)ingebouwd>afgekeurd! -uitlaat : enkel downpipe is niet origineel ,rest van uitlaat 100% origineel >afgekeurd! -motor : afgekeurd! wegens : uitlaatcollector niet origineel ; intercooler niet origineel ; water injectie aanwezig ; inlaatcollector (is dus 100% origineel is enkel rood gespoten)
daar zitten geen tuning haters zekerst? zo ne pipo waar ik trouwens nog "iets" met voorgehad heb 1 jaar geleden met een andere wagen met 4 wiel aandrijving ; kwas iets te laat met te zeggen dat het een 4x4 is(i.v.m.remtest) dus zeg ik dat tegen diezelfde noncommunicatieve keurder die juist begonnen was met de standaard remmentest > geen reactie , 2e keer gezegd >geen reactie , 3e keer > niks als je uw job zo haat zoekt dan ander werk he
bv de meters: als er geen airbagbelemering is of geen scherpe kanten kan dit perfect...
over de andere zaken ga ik me niet uitspreken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDe mijne moet volgende maand naar de keuring. In Mechelen zitten veel jonge gasten die wel vriendelijk zijn . Alleen moet ik nu naar Heist od Berg,ben eens benieuwd hoe het daar zit....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenje bent vrij om te kiezen, a ga je naar Oostende
Herkeuring moet wel in het zelfde station gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk BerichtenKlopt.
Wat echt belachelijk is, want er is toch zogezegd 'eenheid van keuringsobjectieviteit'?
Hypocrieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHoezo ge moet naar Heist od Berg?
Ik moet ook nog gaan met de Saxo voor den 3de februari.
En weer een groene kaart zonder opmerkingen, en dat voor een auto van bijna 11 jaar oud.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHeers zijn ze sympathiek... Ben er ooit binnengereden met twee werkende grootlichten, maar bij de lichtentest was de linkse plots kapot. Heb 'm in de rij mogen vervangen .Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk BerichtenKlopt.
Comment
-
ergernis
Ik ergerde mij onlangs aan volgend feit
Ik was aan de beurt met mijn voertuig.
De keurder komt naar mij toe en opent mijn deur.
Ik overhandig hem mijn boorddocumenten en dan doet hij het volgende.
Hij bekijkt de papieren en wil iets invullen , daarbij plaatst hij zijn rechter voet op de dorpel van mijn wagen om zo zijn knie te kunnen gebruiken als steun om te kunnen schrijven.
Volgens mij was het niet de eerste keer dat hij dit deed maar is het eerder een gewoonte.
Wat vinden jullie daarvan en zouden jullie de keurder daarop aanspreken ?
Comment
Comment