Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
    Op 1 ding moet ik je tegenspreken.

    Nieuwe wagens moeten soms wel naar de keuring .

    ENKEL EN ALLEEN:voor bezoldigd personenvervoer telkens om de 6 maanden.
    Voor een trekhaak voor zware lasten moet je 'n nieuwe wagen ook jaarlijks aanbieden.

    Een trekhaak voor lasten tot 750 kg hoef je enkel maar 't eerste jaar te laten keuren (ook bij een nieuwe wagen).
    Daarna mag je wel de gebruikelijke vier jaar wachten eer je weer naar de keuring moet.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Ja, waarschijnlijk wel. Ik ben het niet die hier bullshitverhaaltjes kom vertellen nadat ik respect heb gekregen van mensen zoals jij door het vertellen van een hoop leugens. Lees dat verhaaltje van de analfabeet eens goed door want daarover gaat het hier. Iedereen met een klein beetje verstand in zijn hoofd weet gewoon dat zoiets klinkklare nonsens moet zijn.
      ik geloof zijn verhaal ook niet maar daarom breek ik die gast niet af..laat die jongen toch

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
        ik geloof zijn verhaal ook niet maar daarom breek ik die gast niet af..laat die jongen toch

        Maar je doet wel hetgeen je zelf niet wil dat een ander doet, iemand afbreken en gewoon gerust laten. Nu heb ik daar persoonlijk geen probleem mee maar dan moet je het zelf wel kunnen verdragen.

        Ik ben trouwens niet de enige die aanstoot neemt aan die gast zijn postings dus heb ik totaal niet het gevoel dat ik iets verkeerds doe en dan nog, ook al sta ik er alleen voor dan heb ik nog steeds het recht om er aanstoot aan te nemen en er tegen in te gaan, het kan me gewoon niet schelen dat er hier honderd zieligaards zijn die zo'n verhaaltje wel slikken en die kerel zelfs nog verdedigen.

        Comment


        • we zijn een forum voor iets, ventileer

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            ...

            Een trekhaak voor lasten tot 750 kg hoef je enkel maar 't eerste jaar te laten keuren (ook bij een nieuwe wagen).
            ...
            En dan wordt enkel de koppelinrichting gekeurd.


            Swat, @ vipdriver er gebeuren daar wel straffe dingen op de keuring. Maar lees eerst al je andere leugens eens na zodat je elk verhaal op elkaar kan afstemmen. Het is zo dat je minder snel door de mand zal vallen.
            Eén gouden raad; als je op deze manier in de belangstelling wil staan is het beter dat je hier niet meer komt en een ander forum zoekt om je verhaaltjes te posten.
            Mvg
            Last edited by McClane; 13/10/2009, 08:54.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

            Comment


            • het enigste wat ik daar nog aan toevoeg is dat ik meen een tijdje geleden al dezelfde tekst gelezen te hebben van hem.
              maar dan met een 7 serie ofzo
              wimoptiek.be op

              Comment


              • leuk topic
                Last edited by ; 13/10/2009, 15:02.

                Comment


                • Naar de keuring gaan met een koude diesel... Dan ben je een konijn...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Naar de keuring gaan met een koude diesel... Dan ben je een konijn...
                    als ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
                    Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?

                    Comment


                    • Die apen van de keuring jagen nog altijd je diesel in de toeren, dus beter een warme diesel dan een koude...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        als ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
                        Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?
                        Voor het goed van je voertuig, ongeacht diesel (met of zonder roetfilter)/naft, altijd met een bedrijfswarme motor naar de keuring rijden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Die apen van de keuring jagen nog altijd je diesel in de toeren, dus beter een warme diesel dan een koude...
                          inderdaad, en die test is echt nutteloos om je roetuitstoot te bepalen. Want een onbelaste (in neutraal staande) motor in toeren jagen vraag totaal geen vermogen dus ga je in je diesel bijlange niet maximale inspuiting doen voor de massa lucht die hij per cyclus aanzuigt. Dus je zit altijd met een super groot luchtoverschot tijdens de test en zal er bijna nooit roetvorming zijn tijdens de test .
                          Enige wat er gebeurd is dat door de hoge toeren je opgestapelde roet in je uitlaatkanaal gaat uitblazen.

                          Is dit nu een representatieve test voor te controleren of je wagen aan uitstootnormen ivm roet voldoet: ik dacht het niet.

                          Nu ja ik blijf er ook bij dat de grote schuldigen de personen zijn die zo'n belachelijke dingen en testen invoeren. De keuringscentra voeren maar uit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                            Is dit nu een representatieve test voor te controleren of je wagen aan uitstootnormen ivm roet voldoet: ik dacht het niet.

                            Nu ja ik blijf er ook bij dat de grote schuldigen de personen zijn die zo'n belachelijke dingen en testen invoeren. De keuringscentra voeren maar uit.
                            inderdaad, maar ondertussen hebben ze weer 9€ in de pocket

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                              als ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
                              Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?

                              grapjas, dat zal worst wezen.
                              met de normen van tegenwoordig kan je maar beter dubbel zo lang die uitlaat is uitblazen met je nieuwe diesel.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                grapjas, dat zal worst wezenl.
                                wat? ik stel een vraag slimme.

                                Comment


                                • Of een diesel mét roetfilter beter gaat scoren op de roettest weet ik niet maar ik weet wel dat je met een diesel mét roetfilter nog steeds aangeraden wordt om de auto op tijd en stond evenzeer goed te laten doortrekken zodat de roetfilter niet verzadigd zou geraken.

                                  Comment


                                  • Ben met m'n TDI (waarvan de katalysator onderuit is) door de roettest geslaagd.

                                    1,4 dacht ik. Had toen ook schoon van zijn sporen gegeven.

                                    Stomme test eigenlijk ja als ik in neutraal volle gas geef roet 'm maar slechts klein beetje, maar bij volle belasting komt daar nogal wat roet uit (zeker bij koude motor, warm vermindert het)

                                    Comment


                                    • Een europees gehomologeerde auto voldoet niet aan de Belgische keuringsvereisten

                                      (bron: www.hln.be)

                                      Fiat 500 raakt niet door keuring


                                      De gevierde en alom geprezen Fiat 500 raakt niet door de Belgische autokeuring. Het autootje krijgt telkens een rode kaart omdat de ophanging achteraan onvoldoende veilig is. Dat schrijven verschillende kranten vandaag. Daardoor raken tientallen 'vijfhonderdjes' niet verkocht op de occasiemarkt.

                                      De nieuwe Fiat 500, de 'Auto van het Jaar 2008', wordt door Test Aankoop uitgeroepen tot de beste koop in de prijscategorie van minder dan 12.500 euro. Maar wanneer je het stadswagentje tweedehands wil verkopen, raak je er niet vanaf omdat de auto niet door de technische keuring geraakt.

                                      Uitzondering
                                      Bij de organisatie van de autokeuring (GOCA) is het probleem gekend. "De ophanging achteraan voldoet niet aan de eisen. Voor kleine wagens met een maximale belasting van 300 kg op de achteras wordt er een uitzondering gemaakt maar de Fiat 500 is net iets te zwaar om daarvoor in aanmerking te komen", zegt een technicus van GOCA.

                                      Niet alle landen passen deze ophangingstest toe. Een extra gewicht in de koffer leggen, mag niet. Er wordt aan een nieuwe testprocedure bij GOCA gewerkt. (belga/sps)
                                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                      Comment


                                      • natuurlijk geraakt zoiets niet door de keuring.

                                        bedenk even het volgende: als jij met je hummer aankomt op de keuring of met je 500 dan gebeurd er identiek dezelfde ophangingstest.
                                        Lijkt mij dat die wagens niets met elkaar te maken hebben en de test kan gewoon niet voor bijde juist zijn. Maar daar hadden ze niet aan gedacht toen ze de test ontwierpen

                                        Comment


                                        • LOL, laatste keer dat ik door de keuring ging was ik vergeten de koffer leeg te maken... Niks van gehoord .

                                          Gewoon bakje bier in de 500 laten, dan wordt ie netjes gekeurd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X