Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ga al jaar en dag naar de autokeuring in Diest en nog nooit problemen gehad.

    Vriendelijke mensen, wel strikt in het keuren maar ook correct.

    Als het goed is mag het ook wel gezegd worden.

    Comment


    • naar't schijnt wordt je wandelen gestuurd als je LPG hebt steken als dit niet op de DoC staat, bij AMI's althans (PVG). Iemand iets van gehoord?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
        naar't schijnt wordt je wandelen gestuurd als je LPG hebt steken als dit niet op de DoC staat, bij AMI's althans (PVG). Iemand iets van gehoord?
        Nope. Op welk document moet dat precies staan?

        Comment


        • op de PVG (= de vervanger van het DoC als het om een enig voertuig gaat).
          De pickups werden gehomologeerd en dan van LPG voorzien. Dus staat er enkel BENZINE op dit document. Wordt blijkbaar niet meer aanvaard (overal !?) . Je moet terug naar FOD, wegen met de gevolgen van dien....

          Comment


          • Volgens mij is het CoC.

            Comment


            • whatever. Declaration = Certificate.

              Comment


              • Jah, ik heb 't hier ook zwaar zitten!

                Vorige weken naar de keuring gegaan met mijn Audi 80 quattro Competition.

                Was toen afgekeurd op de volgende zaken;

                De gebreken die aanleiding gaven tot herkeuring:
                - ophangingsgewrichten - speling - vooraan links
                - overbrenging (cardanas) - stofhoes is helemaal gescheurd - vooraan links
                + nog mijn achterste banden die achteraan omgewisseld waren en in de misse "rotation" stonden. Stom van me.
                Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik nog niet naar 't technische gedeelte had gekeken (buiten alle vloeistoffen gecheckt en bijgevuld), omdat ik dacht dat ie in orde stond.

                Al bij al was ik blij dat 't dat maar was, want aan de rest was er niets op aan te merken, zelf de keuringkerels zeiden dat ie echt goed stond.

                Ik ging woensdag naar AudiParts in Veghel (Nederland) bij Coen Donckers om deze problemen te laten oplossen. Ik moest daar toch nog zijn voor iets ivm. AudiSport.be/.nl en aangezien die wel gespecialiseerd is in sportieve Audi's, was mij dat die afstand wel waard + ik ben niet de enige die zo ver gaat (al valt deze afstand wel mee vanuit Leuven).

                Daar aangekomen werden alle problemen daar opgelost + nog een paar zaken die ik wilde veranderen/aanpassen maar die niet noodzakelijk waren voor de keuring.
                De speling vooraan links kwam door een bout die niet vast gedraaid was en de stofhoes werd vervangen omdat die compleet gescheurd was.

                Ik ga vrijdag (gisteren) terug naar de keuring voor verkoop, checken die 2 dingen + banden opnieuw en blijven te lang naar mijn gedacht onder de auto staan.

                Keuringpipo haalt er zijn chef bij, zitten nog wat de discussiëren en komen dan terug.
                Het verdikt; word WEER afgekeurd en wel hierom:
                Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring:
                OPHANGINGSGEWRICHTEN - borging - vooraan links

                Ik stomverbaasd vraag wat dat juist is en het is dus deze bout die de aanleiding geeft tot herkeuring (wiel vooraan links).





                Dat is de boring die er ZOU moeten uitgedraaid worden om de stofhoes te vervangen.
                Deze boring zou dan moeten vervangen worden als deze er uit gedraaid werd omdat die anders niet meer goed zit enzo.

                Soit, ik vond dit al raar. De kerel waarvan ik de Z-platen gebruik (al geluk gratis, anders ging ik er nóg minder mee kunnen lachen) zij dat dit een standaard procedure is en dat elke deftige garagist dat wel automatisch doet.
                Aangezien Coen Donckers wel zowat één van de beste garages is waar je je Audi kan laten herstellen vond ik dat raar dat hij dat niet zou vervangen hebben.

                Nu, direct wanneer ik thuis was gebeld naar Coen en die was vol ongeloof over het feit.
                Aangezien hij er mee verveeld zat moest ik zo snel mogelijk de foto's van die moer doorsturen.
                Terug naar mijn "over"buren gegaan waar ik de Z-platen van gebruik omdat deze een brug had, daar foto's getrokken en doorgestuurd.
                5 minuten later mail;

                Goedendag,


                Ik heb waar u bij stond nog gevraagd aan de monteur hoe hij die reparatie had uitgevoerd, hij gaf toen aan hoe hij het gedaan had
                met de bouten boven aan de veerpoot, dus die bouten zijn niet aangeraakt .

                Ben erg verontwaardigd hierover en vind het zeer vervelend, in Nederland kunnen bedrijven een boete krijgen, zelf worden uitgesloten van
                het doen van keuringen, als ze proberen om klanten om die redenen hun voertuigen af te keuren.


                In België mag je klaarblijkelijk wel klanten zo behandelen

                Grote onzin


                Met vriendelijke groet,
                Autoparts Veghel
                (Coen geeft ook APK in zijn garage, dat is de keuring van Nederland)

                En deze nog;

                Beste

                Je foto’s zijn zo duidelijk dat je kunt zien dat er niks is losgedraaid, de roest zou zeker beschadigd zijn.
                Wat word u hier bij de neus genomen.




                Met vriendelijke groet,
                Autoparts Veghel
                Tjah, wat nu?

                Het lijkt me dus duidelijk dat de keuring hier (weer, als ik dit topic zowat lees) in de mist is gegaan.

                Ik ben iig. niet van zins om die bout te gaan vervangen aangezien die er zelfs nooit uit geweest is, laat staan nog eens naar de keuring te moeten rijden met iemand met Z-platen en nog es 11€ te moeten betalen.

                Aangetekend schrijven naar de keuring of gewoon eens een telefoontje plegen naar het keuringsstation en hun onkunde (proberen) uit te leggen?
                Of valt daar weer - België-style - niets aan te doen, buiten dat dit gigantisch veel tijd zou in beslag nemen en ongekeurd blijft?

                Alvast bedankt!!

                Edit: 2x naar het keuringsstation in Wevelgem (WVL) gegaan.
                Last edited by Spillies; 03/10/2010, 00:26.

                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                Comment


                • BorGing, niet boring.

                  Zelf-borgende moer
                  Bij de zelfborgende moer wordt de weerstand tegen losdraaien vergroot door middel van een kunststofring die in de moer is aangebracht. De kunststofring is van nylon en de gebruikstemperatuur ligt tussen -70°C en +130°C. Tijdens het draaien van de moer zal de kunststofring zich zetten naar de schroefdraad waardoor deze om de schroefdraad van de bout wordt geperst. Deze moeren worden toegepast in de automobielindustrie en de algemene werktuigbouw als de eisen niet al te hoog zijn en de montage snel moet verlopen. De moer kan meerdere keren gebruikt worden.

                  Op foto is het moeilijk te zien, maar waarschijnlijk is het geen zelfborgende moer, zoals het zou moeten zijn.
                  Dus gewoon een nieuwe opdraaien.

                  Comment


                  • Als die er nooit uit is geweest, waarom zou ik er dan een nieuwe moeten indraaien?

                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                    Comment


                    • omdat, als sam325 juist is, die er nog vanzelf kan uitkomen als 't geen borgmoer is.
                      __________________________

                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                      Comment


                      • Ik zou teruggaan en de lijn keuring voor verkoop op afspraak nemen zodat je niet moet wachten en uitleggen dat de moer niet los moest.

                        Erg vervelend maar je kan niet veel meer doen en zo'n moer kost maar 30 cent dus je kan er bijna niet moeilijk over gaan doen.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • De juiste moer zit erop trouwens. Men had alleen verwacht op de keuring dat deze vernieuwd zou zijn.
                          De garagist heeft deze niet losgemaakt en zegt dat je het zou zien aan de schroefdraad als ze los geweest zou zijn. Daar hebben ze niet op gelet op de keuring, waarschijnlijk omdat ze niet weten dat het ook anders kan.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • Kijk, ik zit van zondagavond tot vrijdagavond in Leuven en ik moet deze laten herkeuren in Wevelgem, met Z-platen van iemand hier in de buurt.
                            Dus wanneer de keuring open is ben ik er nooit.
                            Moet ik nu serieus weer al dat werk doen en vrijdag een hele namiddag verliezen + geld voor een stomme bout waar ze trouwens geen recht op hadden om dat af te keuren?

                            Dus als ik terug ga, zonder een andere bout, geven ze mijn roos formulier zonder te betalen?

                            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                            Comment


                            • Spillies, ik begrijp het dat je je in je aars voelt genomen maar zoveel gezeik over een domme bout en moer is het ook niet waard.

                              Comment


                              • De stationschef al eens gebeld? Daar onaangekondigd arriveren gaat niks helpen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                  Spillies, ik begrijp het dat je je in je aars voelt genomen maar zoveel gezeik over een domme bout en moer is het ook niet waard.
                                  Idd, maar zou me wel veel tijd besparen.

                                  @ wooter; ging ik morgen sowieso bellen.

                                  Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                  Comment


                                  • Spillies,

                                    T' zijn nu eenmaal boeren in de autokeuring en zo'n dingen kom ik dagelijks tegen in de garage.
                                    IMO hadden de mensen uit Veghel een nieuwe bout en moer moeten steken aangezien ze hem hebben aangespannen ?? ( Wat trouwens ook weinig voorkomt, fuseebout die lost )

                                    Enfin, over zoiets kan je blijven discussieren.
                                    Moest je geen oplossing vinden stuur je mij een PB en kan je gerust langskomen in Rumbeke om in 5 minuten een nieuwe bout te steken en kan je direct doorrijden naar Wevelgem.

                                    Grtz

                                    Comment


                                    • Als die bout niet eens los moest om de stofhoes te vervangen, dan is er toch geen probleem? De bout zit immer nog altijd even vast..
                                      Gewoon teruggaan en zeggen dat de technieker de bout niet heeft aangeraakt (geen sporen op de schroefdraad) dus dat er zich geen probleem voordoet.

                                      Comment


                                      • gewoon ergens anders volledige keuring laten doen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                          gewoon ergens anders volledige keuring laten doen.
                                          Idd.

                                          Nogmaals: Moeskroen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X