dus eigenlijk is er niets veranderd, behalve de termijnen? dat bijkomend formulier is prut.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichteneffe wachten tot B4_Avant nuchter is. die heeft op de keuring gewerkt, of toch gedaan alsof. hij weet wel raad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtensorry, de blonde ciney was te lekker. De eerst volgende week moet je van mij geen zinnig antwoord verwachten (en zeker niet op van die achterlijke vragen die hier worden gesteld door die pseudo-autoliefhebbers)
Comment
-
-
Graag een definitie van volgende situatie:
Eind september controle gepasseerd met geldig attest voor 1 jaar doch begin november terug controle moeten passeren wegens verkoop als tweedehands ?? (Beide keren met de nodige argumentaties e.d. zoals beschreven in een vorige post in deze thread).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk BerichtenArgumenteert wat ge wilt, blijft zakkenvullerij...
jaja, flinke jongen. ga nu maar verder spelen met uw autootje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenGraag een definitie van volgende situatie:
Eind september controle gepasseerd met geldig attest voor 1 jaar doch begin november terug controle moeten passeren wegens verkoop als tweedehands ?? (Beide keren met de nodige argumentaties e.d. zoals beschreven in een vorige post in deze thread).
bij verandering van eigenaar (bij verkoop dus) wordt alles gekeurd, was vroeger zo en blijft zo.
vroeger was de aanvraag voor inschrijving 2 maand geldig, die voor 15 november afgeleverd zijn slechts geldig tot 15 november omdat op die datum de 2de handskeuring veranderd is naar de huidige situatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenbij verandering van eigenaar (bij verkoop dus) wordt alles gekeurd, was vroeger zo en blijft zo.
vroeger was de aanvraag voor inschrijving 2 maand geldig, die voor 15 november afgeleverd zijn slechts geldig tot 15 november omdat op die datum de 2de handskeuring veranderd is naar de huidige situatie.
Comment
-
idd, brute pech...
Das altijd als er nieuwe dingen onder de zon verschijnen....
in februari '06 begon die tuningkeuring en betaalde je per tuning onderdeel. sommigen kregen een rekening van vlotjes 60€....belachelijk...dat beseften ze uiteindelijk ook. nu zou diezelfde auto er vanaf komen met 6€.
een tuning rapport kost 6€, of hij nu helemaal van onder tot boven getuned is of enkel grote velgen heeft steken...
read my lips : ze zullen nog wijzigingen doorvoeren
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenbij verandering van eigenaar (bij verkoop dus) wordt alles gekeurd, was vroeger zo en blijft zo.
vroeger was de aanvraag voor inschrijving 2 maand geldig, die voor 15 november afgeleverd zijn slechts geldig tot 15 november omdat op die datum de 2de handskeuring veranderd is naar de huidige situatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenidd, brute pech...
Das altijd als er nieuwe dingen onder de zon verschijnen....
in februari '06 begon die tuningkeuring en betaalde je per tuning onderdeel. sommigen kregen een rekening van vlotjes 60€....belachelijk...dat beseften ze uiteindelijk ook. nu zou diezelfde auto er vanaf komen met 6€.
een tuning rapport kost 6€, of hij nu helemaal van onder tot boven getuned is of enkel grote velgen heeft steken...
read my lips : ze zullen nog wijzigingen doorvoeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenjaja, flinke jongen. ga nu maar verder spelen met uw autootje
Een "collega" Impreza rijder afgekeurd wegens :
-Voorste bumper
-Luchthapper
-Ophanging
-Remmen
-Versnellingsbak/Diff
-Rolkooi
Dan nog wa euro's extra betalen voor een radio-cd speler en een pookknop ( ) die niet origineel was.
ALs het zo blijft duren valt er nie veel meer te spelen met de autotjes...
Comment
-
Radio CD is van ALpine, word blijkbaar aanzien als "tuning", evenals een pookknop van Prodrive met het logo erop. Voor de allerdomsten blijkbaar niet "conform" want de typering 1-2-3-4-5-R MOET erop staan ?
Voor de rest ;
-Remmen van AP, kostprijs 3000€, zowat het beste aan remmen dat er te krijgen valt en betaalbaar blijft. Word gebruikt door WRC, F1, Touring car enz...
In heel Europa (lees : Ned. Duistland, Zwitserland, Zweden, Engeland... geraakt ge daar zonder problemen mee door een keuring omdat er attesten en certificaten bijzijn. In Belgie niet, omdat het "niet origineel is"...)
-Voorste bumper én luchthapper zijn standaard, maar de beste man aanzag ze als "tjoening", met het gedacht dat hij zo'n Tupperware Saxo voor hem had.
-Ophanging komt van Leda, Engels fabrikaat, stervensduur en steengoed. Je kan er bij wijze van spreken voluit mee over een verkeersdrempel gaan, en de Sub geeft geen krimp. Weeral hetzelfde, overal aanvaard met de bijgevoegde certificaten, in Belgie niet toegelaten wegens niet origineel.... Het "zou" wel mogen maar dan moet de hele wagen opnieuw opgemeten worden, wat weer extra ballen kost !
-Versnellingsbak en Diff"s komen van STI (de 6-bak ipv standaard de 5 bak )en Quaife, ook Engels. De bak is afgekeurd omdat om het GTT model nooit een 6 bak is gemonteerd, wel op de niewe STI, de diff's, tja, moet ik het weeral neertypen ?
En mijn edith : Speel op de bal, niet de man.
Ik blijf (en daarbij veel anderen), bij mijn standpunt dat de Keuring hier gewoon niet scoort, misschien bedoelt het personeel het wel goed, de hogere hand (Landuyt dus) scoort gewoon niet lekker, en is helemaal fout bezig.
(Gelukkig hebben ze niet gezien dat er een GT30 Garret turbo opstond, aangepaste fuel rails, grotere injectoren, Cosworth pistons, een full closed deck onderblok inzit met gesmede drijfstangen van Jun, ook een krukas (volledig gebalanceerd tot op 1/1000, ook van Jun), ARP bouten en een oliepomp van een echte WRC... kan zo nog wel even doorgaan, dus al bij al valt het nog wel mee)
Comment
-
kijk...wat ge zegt van die remmen en ophanging, daar hebt ge gelijk in. voor de volle 100% en ja, ge kunt da goekrijgen, maar da kost idd geld, tijd en veel papperassenwerk.
da ligt idd ni aan ons, maar aan landuyt en co. dus zoals ge zelf al zei: speel op de bal, niet op de man.
wat die luchthapper betreft...als ge da voor hebt, dat da als tuning word gezien haal er dan gewoon de chef bij. bij ons is er ook 1ne van 56-57 jaar, diene mens ziet heus 't verschil niet hoor.
Maar ik ben er wél van overtuigd dat de keuring er MOET zijn, ons werk heeft zeker en vast zijn nut. Als ge ziet wat we allemaal over de vloer krijgen, soms te zot voor woorden. Alleen kan het nog veel en veel beter, maar dat ligt niet aan ons.
da gedoe van die tuning is trouwens de dikke fout van die tjoenerkes die maar wa foefelen. veren afzagen en denken dat em verlaagd is, spoilers die er met scherper randen, zeg maar gerust messen uitsteken....gebeurt allemaal.
en zoals altijd in zulke zaken moeten de goei het met de slechte bekopen.
want versta me goed, uwe scooby en zo te horen die van uwe maat vind ik fenomenale wagens eh. ik ben echt ne liefhebber van dat rallytuig. vraag maar aan onze makker Vanni met de evo 6
maar ge moet u daar leren bij neerleggen want zelf kunt ge daar toch geen fluit aan veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenidd, kzie ook niet wat het nut is van die periodiciteit te behouden.
ge hebt 2 aspecten aan die 2de hands keuring: enerzijds die met betrekking op de veiligheid, dwz de gewone keuring die de technische staat van het voertuig controleert en die in niets verschilt van een periodieke keuring. Hier kan men dus voor afgekeurd worden.
anderzijds is er de informatieve kant van de 2de handskeuring. Hier controleren we de algemene staat van het voertuig zoals 't interieur, blutsen, lakschade, reservewiel, staat aandrijfriemen en nog véééél meer. Dit alles wordt op een appart formulier vermeld en geeft louter informatie naar de toekomstige eigenaar. hier kan men dus niet worden op afgekeurd en heeft niets met de veiligheid te maken.
Dus in zekere zin kun je inderdaad stellen dat het een soort administratieve keuring is ja. Er is zeker nog werk aan en er staan nutteloze zaken bij, maar in't algemeen is het alweer een extra bescherming voor de koper van 't voertuig.
oke dat men eventuele partikuliere verkoop gaat regelen op die manier ja.
maar een garagehouder heeft toch een garantie te geven ... men moet zogezegd de koppeling controleren op die keuring hoe doen ze dat??? eventuele interne motorschade wordt ook al niet gecontroleerd.
kijk ik geef een eenvoudige reden aan die nieuwe keuring:
heer landuit beslist de keuring te verlengen naar 2 jaar goca begint te stijgeren omdat ze minder werk zullen hebben dus moet er op een andere manier werk worden gecreerd en geld in het laatje worden gebracht.
weet u dat er gemiddeld 2uur verloren gaan (oa ook door het wachten) op die nieuwe keuring.
mvg thomas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door R5AT Bekijk Berichtenheer landuit beslist de keuring te verlengen naar 2 jaar goca begint te stijgeren omdat ze minder werk zullen hebben dus moet er op een andere manier geld worden verdiendt en geld in het laatje worden gebracht.
weet u dat er gemiddeld 2uur verloren gaan (oa ook door het wachten) op die nieuwe keuring.
mvg thomas
Comment
Comment