Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    lap, kzit op kot tot de vrijdagmiddag, en dan rep ik mij naar huis voor de keuring

Morgen maar eens naar huis bellen...

Bedankt!
    als 't nodig is, kan ik wel zorgen voor goede keuringswieltjes in de originele maat, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      klein vraagje ivm banden voor de keuring. Ik ga vrijdag met m'n Audi 100 naar de keuring. Heb wel even andere banden erop moeten leggen (de oude velgen van onze A4 avant ) omdat de rechtervoorband op het randje is. En het risico lopen om afgekeurd te worden op die ene band vond ik maar risky.

Nu zijn die banden van de A4 195/95/15.

Op de vorige keuringskaart van de 100 staat: "185/65-15 ; 205/60/15"

Wil dit zeggen dat alles hiertussen toegelaten is, of zijn enkel deze 2 maten toegestaan??

Kortom, mag ik met de wielen van de a4 naar de keuring?
      Ik vrees er voor, op de 190E vroeger had ik eens 205 steken en volgens het gelijkvormisheidsattest mochten er 195 of 215 op, voor die 205 kreeg ik een rode kaart, had gelukkig ook op zolder nog stalen velgen met goeie afmetingbanden erop.

Comment

• Niettegenstaande m'n banden schijnbaar nog goed waren voor de controle heb ik er vandaag toch vier nieuwe laten steken. BF Goodrich Macadam 215/65R16 à 125€ per stuk. Heb er een paar foto's van:

Comment

• wil jij nog eens stoeffen over je 190 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
            als 't nodig is, kan ik wel zorgen voor goede keuringswieltjes in de originele maat, denk ik.
            heb juist PVG nummer doorgestuurd gekregen van thuis uit.... ingevoerd, en gaf dus idd 185 en 205, maar er staat dan ook "Controleer de gemonteerde banden". 195/65 ingevoerd en er kwam gelukkig op

Banden 195 / 65 / 15 zijn toegestaan
            woehoew!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              wil jij nog eens stoeffen over je 190 ?

http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=13888
              Nee, waarom ?? (Ik ga geen 331 of meer posten uitvlooien om te zien wat ik in het verleden geschreven heb. Een ding is zeker, als men ne wagen heeft zonder problemen waar men bovendien erg tevreden over is en men vertelt dat dan is dat toch geen stoeffen ?? Alhoewel ik m'n actuele wagen wel verkies, op alle vlakken en dus hopelijk ook op betrouwbaarheid, boven de 190 hoor.)

Comment

• damn

jij bent geen fan

Comment

damn

jij bent geen fan
                  Toch wel, ik heb met die 190 over de 200.000 zorgeloze kms gedaan en heb er bijna 13 jaar mee gereden, als dat geen bewijs is van fan zijn ? Maar met het ouder worden beginnen er andere zaken (zoals hogere zitpositie e.d.) mee te spelen, verder was het al een kinderdroom van eens met een 'jeep' te bollen nadat ik eens met nen nonkel meegereden was in zijn Willy's die na de oorlog hier gebleven was en vermits de Mklasse te groot is en ik dus in het SUV gamma moest winkelen had ik niet veel keuze daar ik een diesel wou MET autobox, alleen LR kon me die combinatie aanbieden. Geen enkele Japanner was, bij mijn weten, eind 2000 in diesel beschikbaar laat staan in autobox. Nu zijn er die Koreanen maar nog steeds geen Japanners, diesel bieden ze ondertussen wel aan maar nog steeds geen automaat. Momenteel vind ik de Bklasse een fijn wagentje maar mijn minister van financiën ziet dat niet zitten, en vermits ik nog maar zo'n 56.000 en oneffen kilometers heb, de schouwing probleemloos verloopt en "den ezel" prima bolt, zeker met de nieuwe schoenen, en ik maar een gepensioneerd ex-loonslaafje ben is den tijd om van wagen te veranderen om de vier jaar (of vroeger) zoals ik in mijn jeugd deed wel voorbij. De Manta A en de 190 zijn de twee wagens waar ik 13 jaar met plezier mee gereden heb, als dat geen bewijs van fan zijn is, wat dan wel ??

Comment

• champagne

Comment

• nu nog een foto van jouw minister van financien

Comment

nu nog een foto van jouw minister van financien

Ik heb haar al opmijn bankkaart (Dexia) gezet, korter bij het geld kan ze niet geraken eh ?? En re een foto van haar op het net, dat zou mijn besten dag niet zijn, op de foto van de vandaag nieuw geleverde Dodge Caliber van m'n dochter ziet ge haar (gedeeltelijk) wel op de passagiersstoel zitten, ik vrees dat er niet meer inzit voor u.

Comment

• Kennis van mij is naar de keuring geweest met zijn ingevoerde golf uit duitsland.
                          goedgekeurd-verkoop.komt hij aan de kassa tot de vaststelling dat zijn keuringsbewijs maar geldig is tot 19/04/2007.en vandaag is hij pas gekeurd 10/01/2007.dat wil dus zeggen dat de keuring 3 maanden geldig is,tof!dit zijn gewoon criminele praktijken vind ik.de auto is eerste maal gebruikt in duitsland 19/04/1999.(die datum nemen ze dan als referentie datum).als dit allemaal kan,amai dan.
                          http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                            Kennis van mij is naar de keuring geweest met zijn ingevoerde golf uit duitsland.
                            goedgekeurd-verkoop.komt hij aan de kassa tot de vaststelling dat zijn keuringsbewijs maar geldig is tot 19/04/2007.en vandaag is hij pas gekeurd 10/01/2007.dat wil dus zeggen dat de keuring 3 maanden geldig is,tof!dit zijn gewoon criminele praktijken vind ik.de auto is eerste maal gebruikt in duitsland 19/04/1999.(die datum nemen ze dan als referentie datum).als dit allemaal kan,amai dan.
                            De nieuwe regel, je kan er pech mee hebben of geluk zoals ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              De nieuwe regel, je kan er pech mee hebben of geluk zoals ik
                              ja,ok//maar de logica is toch ver zoek.
                              tis simpel..nu brengt die auto lekker op in een paar maanden tijd.

Comment

ja,ok//maar de logica is toch ver zoek.
                                tis simpel..nu brengt die auto lekker op in een paar maanden tijd.
                                idd de logica is wat vreemd

Langs de andere kant ons ma is met haar smart voor de eerste keer gegaan en heeft dan ineens een attest gekregen voor 2 jaar ...

Comment

• idd.ik denk gewoon dat ze het geld wat ze verliezen met die auto's die om de 2 jaar moeten gaan terug willen recupereren om die andere absurde manier.

Comment

• pff, ik vind het wel erg...
                                    Er kan tot maatje 205 onder de auto en ik krijg een knip omdat ik 195 heb steken

tja, er staat dat ik met 185 moet rijden als maximum

Comment

Kennis van mij is naar de keuring geweest met zijn ingevoerde golf uit duitsland.
                                      ik heb net hetzelfde "probleem"

auto is gekeurd geweest in december en ik mag voor 31/01 terugkeren
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                        ik heb net hetzelfde "probleem"

auto is gekeurd geweest in december en ik mag voor 31/01 terugkeren
                                        echt waanzin is dat.
                                        heeft totaal niks meer met "autoveiligheid" te maken.

Comment

• Net GSM-factuur gehad. Een afspraak maken via het betaalnummer van de autokeuring kostte me 6 euro ...
                                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Working...
                                          X