Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
normaal gezien tot 01/2010 idd, tenzij je meer dan 750kg sleept.
'k had er over gelezen
Ik sleep niks, 'k heb alleen nen afneembare trekhaak om ne fietsendrager op te monteren. Kan dat gebruikt worden als argument om niet van die 2 jaar regel te kunnen genieten ?
Ik sleep niks, 'k heb alleen nen afneembare trekhaak om ne fietsendrager op te monteren. Kan dat gebruikt worden als argument om niet van die 2 jaar regel te kunnen genieten ?
nenee, maak u maar geen zorgen gewoon zorgen dat je op tijd bent en dat alles in orde is.
Ge moet u zo belangrijk niet voelen, je bent echt niet intressant genoeg om over te roddelen
Ik? Ik voel me allesbehalve belangrijk.
Het is echt niet nodig uw eigenschappen op andere te gaan projecteren. Dat behoort tot het vakgebied van de psychologie. Ik denk dat dat iets te hoog is gegrepen voor een werknemer van de technische keuring.
nenee, maak u maar geen zorgen gewoon zorgen dat je op tijd bent en dat alles in orde is.
Ok, bedankt soepap. Re dat op tijd komen, zoals ik al zei, vandaag de kaart in de bus en morgen sta ik er. M'n laatste keuring is van 13/12/2006 en m'n kaart is geldig tot 9/1/2008, dus.....
Ik? Ik voel me allesbehalve belangrijk.
Het is echt niet nodig uw eigenschappen op andere te gaan projecteren. Dat behoort tot het vakgebied van de psychologie. Ik denk dat dat iets te hoog is gegrepen voor een werknemer van de technische keuring.
nu je het toch over psychologie hebt... er bestaat ongetwijfeld een term voor uw afwijking (een combinatie van geldingsdrang en copieërgedrag) maar idd, ik geef toe, das net iets te hoog gegrepen voor een eenvoudig mens als ik.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
welke opgeleide automechanieker durft een diesel onbelast in toeren te jagen en te houden??
waarom worden er alleen in Belgie schokbrekers getest met een trilplaat??
waarom worden alleen de zichtbare onderdelen gecontroleerd bij de ophangingstest??? Zitten er onder mijn bodemplaat geen ophangingsrubbers?????
waarom wordt er bij een 2de handskeuring niet gekeken naar echte gebreken zoals het functioneren van de motor (alternator, waterpomp, olielekkages, ..)???
waarom wordt een uitlaatgastest bij een benzinemotor een maal op stationair toerental gedaan dan weer op 2500 toeren???
waarom moet ik elke keer AAAAAAAANSCHUIVEN... dit doe ik bij de coiffeur ook niet meer ???
de enige objectieve tests zijn de remmen en de lichten voor de rest is het GEKNOEI
NB binnenkort zal ik een post doen over illegale praktijken bij de technische keuring in Belgie maar ondertussen mogen de keurmeesters mij van repliek dienen.
waarom worden alleen de zichtbare onderdelen gecontroleerd bij de ophangingstest??? Zitten er onder mijn bodemplaat geen ophangingsrubbers?????
de wachttijd zou nog langer worden als deze moest verwijderd worden, overmatige speling op één van de stangen kan je ook zien door de bodemplaat niet te verwijderen
waarom wordt er bij een 2de handskeuring niet gekeken naar echte gebreken zoals het functioneren van de motor (alternator, waterpomp, olielekkages, ..)???
lekkages worden wel gecontroleerd, maar je bent een hypocriet want je wilt niet wachten maar je alternator moet wel gechekt worden. Kijk eens eerst in eigen boezem.
waarom wordt een uitlaatgastest bij een benzinemotor een maal op stationair toerental gedaan dan weer op 2500 toeren???
niet volledig waar, er zijn ook benzinemotoren die stationair worden gemeten. De CO valt dan al heel goed te meten waar de roet zich pas op vollast echt laat zien (dit wordt echter plankgas gemeten in neutraal)
NB binnenkort zal ik een post doen over illegale praktijken bij de technische keuring in Belgie maar ondertussen mogen de keurmeesters mij van repliek dienen.
ben curieus, als het alleen over Rotselaar gaat kan je nog begrijpen. De rest zullen wel Indianenverhalen zijn van 30 jaar geleden.
BTW: ik werk zelf niet op de keuring maar heb respect voor hetgeen die mensen doen en elke zeikerds zoals jou moeten te woord staan.
welke opgeleide automechanieker durft een diesel onbelast in toeren te jagen en te houden??
Ik ook, en daarbij: het staat zo zwart op wit geschreven bij wet dat dit zo dient te gebeuren + als u motor goed onderhouden is kunnen die paar x gas geven echt geen kwaad hoor...
En daarbij: koopt u ne benzine als ge ni wilt da da gedaan wordt, niemand verplicht u om met nen diesel rond te rijde hé
waarom wordt er bij een 2de handskeuring niet gekeken naar echte gebreken zoals het functioneren van de motor (alternator, waterpomp, olielekkages, ..)???
Bij een tweedehandskeuring van VTB VAB (of weet ik veel wat dat juist is) wordt dat wel gedaan, maar het kostenplaatje is dan ook wel 2x zo duur.
Als ge dat echt wilt; laat het horen aan Goca, maar als ge achteraf dan meer moet gaan betalen ist van: "nog mééééééééér geldklopperij...." ook weer niet goed?
waarom wordt een uitlaatgastest bij een benzinemotor een maal op stationair toerental gedaan dan weer op 2500 toeren???
Hoelang duurt dat? hooguit 1 min. voor beide tests? is dat te lang of wat is het probleem?
dat staat ook zo geschreven bij wet dat dat zo gedaan moet worden.
waarom moet ik elke keer AAAAAAAANSCHUIVEN... dit doe ik bij de coiffeur ook niet meer ???
Als ge smorgens naar den bakker gaat... wat moet ge doen: wachten, omdat er 7 man voor u staat.
Als ge gaat winkelen.... wat moet ge doen: wachten, aan de kassa omdat er 3 man voor u staat.
Enz..... (kan nog 100 vb. geven)
Een jaar is 52 weken = 365 dagen
Een week is 7dagen, Nen dag duurt 24u, en gij zit te zagen dat ge ocharme 1,5 uur daarvan moet wachten: Voor dieje 1ne x da ge mss op een jaar naar de keuring moet. Der zijn erger dingen dan dat me dunkt....
NB binnenkort zal ik een post doen over illegale praktijken bij de technische keuring in Belgie maar ondertussen mogen de keurmeesters mij van repliek dienen.
Lat is iet horen, ben benieuwd naar die cowboyverhalen
**leest hoofdschuddend het bovenstaande**
donderdag 21 juni mag ik zelf weer eens naar de keuring optrekken, wordt vervolgd
als je zo al vertrekt, zal je waarschijnlijk wel weer een heleboel te vertellen hebben. Van de zomer de Rover brengen, en in november is het de beurt aan de Astra en de Xantia. Het wachten kan soms wel wat lang duren maar ik ben van oordeel dat die mensen hun job met de nodige verantwoordelijkheid doen zoals u en ik. Daarom moeten jullie eens stoppen met kankeren op de personen die er werken.
als je zo al vertrekt, zal je waarschijnlijk wel weer een heleboel te vertellen hebben. Van de zomer de Rover brengen, en in november is het de beurt aan de Astra en de Xantia. Het wachten kan soms wel wat lang duren maar ik ben van oordeel dat die mensen hun job met de nodige verantwoordelijkheid doen zoals u en ik. Daarom moeten jullie eens stoppen met kankeren op de personen die er werken.
rustig maar jongen, I'm with you, en zo lang ik tevreden blijf in Harelbeke zie ik geen reden om die mensen te gaan afbreken, ze doen ook maar hun werk
voilà, ze proberen naar best vermogen hun werk uit te voeren. Maar het minste/geringste is er een hoop kritiek. Mocht ik voor elk foutje op mijn werk zo hard door de maatschappij worden afgestraft, ik was het al lang afgetrapt.
mijn auto had een gaslek
er was er geen, snuffelaar 'rook' uitlaatgassen
ik veronderstel dat we het hier over een LPG-voertuig hebben?
Dat de snuffelaar "gas" waarneemt, ook al is het door de uitlaatgassen, daar kan de snuffelaar niet aan doen hé , late we het daar over eens zijn. Wel had de keurder "het hele boeltje" wel is kunnen uitblazen of iets dergelijke en daarna een 2de meting uitvoeren...OK... helemaal mee eens. (weet niet of hij dat gedaan heeft? een 2de meting uitvoeren of er wel degelijk geen gaslek was?)
ik (en ben graduaat automechanica), bij enig probleem moet je maar een benzine kopen
ik heb een benzine, heb een automotive engineering diploma.
wederom contacteer goca, der zou inderdaad een dynamische proef moeten gebeuren
goca is een niet objectief en heeft als overkoepelende organisatie geen belang om negatief advies te geven over door haar gekozen procedures
de wachttijd zou nog langer worden als deze moest verwijderd worden, overmatige speling op één van de stangen kan je ook zien door de bodemplaat niet te verwijderen
idd maar niet gezien is goedgekeurd, dus als ik maar genoeg kan verbergen wordt het ook niet afgekeurd
lekkages worden wel gecontroleerd, maar je bent een hypocriet want je wilt niet wachten maar je alternator moet wel gechekt worden. Kijk eens eerst in eigen boezem.
2de hands keuring zou de koper meer garantie moeten geven op KWALITEIT als ik een auto koop als leek kan ik zelf wel zien of de deuren op slot gaan en de ramen open gaan
niet volledig waar, er zijn ook benzinemotoren die stationair worden gemeten. De CO valt dan al heel goed te meten waar de roet zich pas op vollast echt laat zien (dit wordt echter plankgas gemeten in neutraal)
ik rijd dus benzine en ben al stationair en op toeren getest
omdat ze meer bezig zijn met zeikerds zoals jou uitleg te verschaffen dan met hun werk
zeker, daar kan ook mee geknoeid worden.
ben curieus, als het alleen over Rotselaar gaat kan je nog begrijpen. De rest zullen wel Indianenverhalen zijn van 30 jaar geleden.
gaat niet over Rotselaar of 30 jaar geleden
BTW: ik werk zelf niet op de keuring maar heb respect voor hetgeen die mensen doen en elke zeikerds zoals jou moeten te woord staan.
zolang je geen objectief antwoord kan geven op mijn beweringen ben ik geen zeikerd bovendien word ik niet te woord gestaan bij de keuring
Comment