Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De mensen van de keuring kijken naar niets ;

    Volgas over de autobrugen vliegen , of over de kelders schieten ; geen rekening houdend met het al dan niet meehebben van de opgegoten randen (van de kelder) en uiteindes autobruggen enzo.(=algemeen feit)

    Het op de voorvleugels en plaatwerk documenten invullen zonder rekening mee te houden dat dit de lak beschadigd.(dit gebeurt mss, hopelijk niet overal)

    Het niet fatsoenlijk in en uitstappen van de wagen ; geen kloten rekeningen houdend met het aanbrengen van beschadigingen aan het interieur enzovoort (= een algemeen feit)

    Het komt er gewoon opneer dat ze naar niets kijken,ze hebben geen kloten respect voor andermans materiaal!!Mocht ik hun auto zo behandelen zou ik ook naar mijn voeten krijgen van hen , dus verwacht ik niets anders dan dat ze onze autos behandelen zoals ze hun eigen voertuigen behandelen.

    En bovendien zijn de meeste van mannen nog boertig en onvriendelijk erbij.Wat denken ze dat wij voor ons plezier naar de autokeuring?Zij hebben ervoor gekozen om die job te beoefenen , zij worden ervoor betaald.Wij zijn klanten en tegenover klanten mag men wel vriendelijk zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
      De mensen van de keuring kijken naar niets ;

      Volgas over de autobrugen vliegen , of over de kelders schieten ; geen rekening houdend met het al dan niet meehebben van de opgegoten randen (van de kelder) en uiteindes autobruggen enzo.(=algemeen feit)

      Het op de voorvleugels en plaatwerk documenten invullen zonder rekening mee te houden dat dit de lak beschadigd.(dit gebeurt mss, hopelijk niet overal)

      Het niet fatsoenlijk in en uitstappen van de wagen ; geen kloten rekeningen houdend met het aanbrengen van beschadigingen aan het interieur enzovoort (= een algemeen feit)

      Het komt er gewoon opneer dat ze naar niets kijken,ze hebben geen kloten respect voor andermans materiaal!!Mocht ik hun auto zo behandelen zou ik ook naar mijn voeten krijgen van hen , dus verwacht ik niets anders dan dat ze onze autos behandelen zoals ze hun eigen voertuigen behandelen.

      En bovendien zijn de meeste van mannen nog boertig en onvriendelijk erbij.Wat denken ze dat wij voor ons plezier naar de autokeuring?Zij hebben ervoor gekozen om die job te beoefenen , zij worden ervoor betaald.Wij zijn klanten en tegenover klanten mag men wel vriendelijk zijn.

      ook niet helemaal waar want er zitten echt wel redelijke gasten bij
      (heb net geteld en ben dit jaar nog maar 7 keer langsgeweest met elke keer een andere voertuig....)

      dus Basspower ben ik al een minstens een dag aan het aanschuiven
      als ik in de winkel over bij de bakker aanschuif is het resultaat dat ik altijd iets krijg wat ik wil bovendien kan ik nog een klapke doen, als ik bij de keuring aanschuif hangt het van een ander af en is het iets moeilijker een klapke te doen. btw winkelen laat ik over aan mijn lieftallige dat is geen ventenwerk
      Last edited by ; 15/06/2007, 12:57.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
        De mensen van de keuring kijken naar niets ;

        Volgas over de autobrugen vliegen , of over de kelders schieten ; geen rekening houdend met het al dan niet meehebben van de opgegoten randen (van de kelder) en uiteindes autobruggen enzo.(=algemeen feit)

        Het op de voorvleugels en plaatwerk documenten invullen zonder rekening mee te houden dat dit de lak beschadigd.(dit gebeurt mss, hopelijk niet overal)

        Het niet fatsoenlijk in en uitstappen van de wagen ; geen kloten rekeningen houdend met het aanbrengen van beschadigingen aan het interieur enzovoort (= een algemeen feit)

        Het komt er gewoon opneer dat ze naar niets kijken,ze hebben geen kloten respect voor andermans materiaal!!Mocht ik hun auto zo behandelen zou ik ook naar mijn voeten krijgen van hen , dus verwacht ik niets anders dan dat ze onze autos behandelen zoals ze hun eigen voertuigen behandelen.

        En bovendien zijn de meeste van mannen nog boertig en onvriendelijk erbij.Wat denken ze dat wij voor ons plezier naar de autokeuring?Zij hebben ervoor gekozen om die job te beoefenen , zij worden ervoor betaald.Wij zijn klanten en tegenover klanten mag men wel vriendelijk zijn.
        ik denk dat het er een beetje van afhangt waar je juist gaat ... in Brugge heb ik eerlijk gezegd nog nooit klachten gehad over hun bruutheid. Wel over hun onwetendheid en onkunde, maar da's iets anders.

        als er een E46 M3 toekomt en ze beginnen moeilijk te doen over de air vents achter de voorste wielkassen omdat dat "tuning" is ... ja, kom zeg
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

        Comment


        • Vanmorgen met de 1 jaar oude VW Transporter (nu 15k km) naar de keuring geweest.

          Zoals gevraagd ongeladen. Uiteraard is dat dan een probleem op de ophangingstest voor de achterbrug
          Zodus, hebben ze er een halve kilo lucht uit de banden gehaald, dan was het net binnen de grenzen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
            Vanmorgen met de 1 jaar oude VW Transporter (nu 15k km) naar de keuring geweest.

            Zoals gevraagd ongeladen. Uiteraard is dat dan een probleem op de ophangingstest voor de achterbrug
            Zodus, hebben ze er een halve kilo lucht uit de banden gehaald, dan was het net binnen de grenzen.
            een lichte vracht geraakt niet altijd door de test op de schokdempertestbank voor de achteras. Simpelweg omdat die dingen niet genoeg wegen acheraan. Je zal nooitr afgekeurd worden of de schokdempers zouden lekken.

            Tis niet omdat er 0.5 bar van de banden wordt afgehaald dat de banden nu onder hun spanning staan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
              als er een E46 M3 toekomt en ze beginnen moeilijk te doen over de air vents achter de voorste wielkassen omdat dat "tuning" is ... ja, kom zeg
              het is dan ook niet altijd even simpel om te zien wat standaard is en wat niet. Maar die air vents dat weet ik zelfs

              Comment


              • Ik ga altijd in Heers naar de keuring en ook daar tot op heden nog altijd geen problemen gehad.
                Ook aanschuiven met keuring erbij is meestal gebeurt op een half uurke, dus ook geen al te lange wachttijden.

                @Mbman: een bevriende garagist heeft mij aangeraden om altijd, bij welke wagen ook de druk van de banden altijd wat minder te nemen omdat ja dan makkelijker zonder problemen door de schokdempertest kan geraken.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • ff op inspringen:

                  Oorspronkelijk geplaatst door tigercat Bekijk Berichten
                  goca is een niet objectief en heeft als overkoepelende organisatie geen belang om negatief advies te geven over door haar gekozen procedures
                  Niet objectief?
                  op de site staat te lezen:
                  GOCA telt 10 ondernemingen met een totaal van 76 keuringscentra en 32 examencentra. De v.z.w. geeft, via haar medewerking, vorm en structuur aan de beslissingen van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer.
                  Ze is dus aangesteld door het Ministerie...


                  Oorspronkelijk geplaatst door tigercat Bekijk Berichten
                  2de hands keuring zou de koper meer garantie moeten geven op KWALITEIT als ik een auto koop als leek kan ik zelf wel zien of de deuren op slot gaan en de ramen open gaan
                  Goed, geen probleem. Maar weten bomma en bompa die de wagen kopen om jaarlijks amper 500km af te legge, en die nog niet eens werken hoe je de lichten opzet omdat ze s'nachts niet rijden? laat staan dat ze dan ook niet eens wete hoe de ramen open gaan (geef nu maar een voorbeeld), voor hun is dat dan weer wel een "goede" representatieve backup. versta je wat ik wil zeggen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tigercat Bekijk Berichten
                  ik rijd dus benzine en ben al stationair en op toeren getest
                  Ik kan hier al dus afleiden dat de 1e indienststellingsdatum van jouw wagen na 1995 is. Is dit niet zo het geval, dan is het er 1tje van 1994 met een cilinderinhoud <1400cc of >2000cc.
                  De andere wagens worden dus enkel stationair getest

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tigercat Bekijk Berichten
                    dus Basspower ben ik al een minstens een dag aan het aanschuiven
                    Das waar, maar ik had het over een "gewone" gezinssituatie (dat je dus enkel met je eigen wagen (of die vant vrouwtje evt.) zou gaan, dus niet met de voertuigen van gans de familie (zeg nu maar iets)

                    Oorspronkelijk geplaatst door tigercat Bekijk Berichten
                    als ik in de winkel over bij de bakker aanschuif is het resultaat dat ik altijd iets krijg
                    wat ik wil
                    dat is nu net het verschil met de autokeuring: naar de bakker ga je omdat je iets nodig hebt (een brood ), naar de keuring moet je gewoon omdat het verplicht is. Lijkt me logisch dat je iets dat je moet minder graag doet, dan iets dat je zelf wilt, nee toch?


                    Oorspronkelijk geplaatst door tigercat Bekijk Berichten
                    bovendien kan ik nog een klapke doen, als ik bij de keuring aanschuif hangt het van een ander af en is het iets moeilijker een klapke te doen.
                    Bwoah... niet zo zeer waar, probeer eens het volgende als je nog eens naar daar moet:
                    1. als je binnerijdt, met een glimlach op je gezicht, vriendelijke groet, begin is over koetjes en kalfjes, klap eens over het weer, toon interesse in het werk,...
                    2. als je binnerijdt, zet een nors gezicht op, als ze je begroeten zeg niets terug, laat merken dat je dik tegen je zin daar bent, begin te zagen over het lange wachten,..
                    In welk van de 2 gevallen zul je zelf het vriendelijkst bedient worden en een praatje kunnen slaan?
                    En vooral: Hoe zou je zelf behandelt willen worden? situatie 1 of 2?

                    Oorspronkelijk geplaatst door tigercat Bekijk Berichten
                    btw winkelen laat ik over aan mijn lieftallige dat is geen ventenwerk .
                    Oké, daar heb je een punt maar that's off the record hier

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      om altijd, bij welke wagen ook de druk van de banden altijd wat minder te nemen omdat ja dan makkelijker zonder problemen door de schokdempertest kan geraken.
                      Als de schokdempers écht kapot zijn, zullen die plattere banden ook niet veel kunnen helpen hoor

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
                        De mensen van de keuring kijken naar niets ;
                        Als jij het zegt

                        Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
                        Volgas over de autobrugen vliegen , of over de kelders schieten ; geen rekening houdend met het al dan niet meehebben van de opgegoten randen (van de kelder) en uiteindes autobruggen enzo.(=algemeen feit)
                        Iets dat je dagelijks mss wel 100x doet ofzo, wordt een automatisme. Daarmee dat het dus ook vlotter zal gaan dan dat jij bv. de wagen erop of erover zou moeten rijden. En geen 1 standaard auto zal de opgegoten rand raken. En wees gerust; rij jij mij een verlaagd voertuig, wat mss dus wel de rand zou kunnen raken, geloof me: daar zullen ze niet mee over een brug of kelder "vliegen" (zoals jij dat zo mooi zegt).

                        Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
                        Het op de voorvleugels en plaatwerk documenten invullen zonder rekening mee te houden dat dit de lak beschadigd.(dit gebeurt mss, hopelijk niet overal)
                        Daar spreek ik me niet over uit, kan gebeuren, maar het is dan aan jou om hun erop te wijzen door er bv. een opmerking over te maken? een vriendelijke vraag zal altijd met een vriendelijk (positief?) antwoord te maken hebben...

                        Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
                        Het niet fatsoenlijk in en uitstappen van de wagen ; geen kloten rekeningen houdend met het aanbrengen van beschadigingen aan het interieur enzovoort (= een algemeen feit)
                        Wat verwacht je als er nog 50 auto's achter jou staan aan te schuiven op de parking? dat het al is een hectische situatie kan zijn en dat het vooruit moet gaan? dat iedereen die instapt eerst iets over de zetel legt om beschadigingen of bevuilen te voorkomen? dat iedereen die instapt handschoenen aantrekt om het stuur niet te bevuilen? dat iedereen die instapt zijn schoenen uitdoet om de vloermatten niet te bevuilen?....

                        Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
                        Het komt er gewoon opneer dat ze naar niets kijken,ze hebben geen kloten respect voor andermans materiaal!!Mocht ik hun auto zo behandelen zou ik ook naar mijn voeten krijgen van hen , dus verwacht ik niets anders dan dat ze onze autos behandelen zoals ze hun eigen voertuigen behandelen.
                        Yeah right.... dat vind ik dus gewoon dikke zever....

                        Oorspronkelijk geplaatst door sam06 Bekijk Berichten
                        En bovendien zijn de meeste van mannen nog boertig en onvriendelijk erbij.Wat denken ze dat wij voor ons plezier naar de autokeuring?Zij hebben ervoor gekozen om die job te beoefenen , zij worden ervoor betaald.Wij zijn klanten en tegenover klanten mag men wel vriendelijk zijn.
                        Stel je in de plaats van die mannen:
                        s'morgens begin je aan je dagtaak, fris en goed geluimd. Je onthaald een voertuig met een vriendelijke groet, je krijgt een norse reactie terug van iemand zoals jij die "voor zijn plezier naar de autokeuring gaat'. Zo gaat het door met allemaal mensen van jou soort. Hoe zou jij na 10 auto's nog zijn? nog steeds goed geluimd? chapeau dan... En de vriendelijke mensen (want jawel, die heb je gelukkig ook ), die ook tegen hun zin naar daar komen maar die begrip kunnen opbrengen voor de job en weet ik veel wat nog en toch ook vriendelijk reageren enz..., die zullen ook vriendelijk terug beantwoord worden....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                          een lichte vracht geraakt niet altijd door de test op de schokdempertestbank voor de achteras. Simpelweg omdat die dingen niet genoeg wegen acheraan. Je zal nooitr afgekeurd worden of de schokdempers zouden lekken.

                          Tis niet omdat er 0.5 bar van de banden wordt afgehaald dat de banden nu onder hun spanning staan.
                          zo is dat

                          Comment


                          • Mijn ervaringen met de autokeuring zijn jammer genoeg ook niet bijster positief.

                            Met m'n CSQ naar de 2dehands-keuring geweest, en das op afspraak.... ja m'n gat die kerel kwam een kwartier te laat die poort open doen (koffie'ke zal nog niet op geweest zijn). Bon remmentest en al... die gast begint daar wat met de gas te spelen, waarna hij zo goed als een quattrolaunch uit die garage doet zoals ik het niet zou durven... dan staat hij stil en begint hij nog eens wat te revven. Nu moet je weten dat gans die tijd zijn collega die ging overnemen voor de proeven in het volgende gebouw er naast stond. Ik rij hem binnen in het volgende gebouw en wat die kerel me daar vraagt tart gewoon alle logica voor iemand die IETS van auto's zou moeten weten...




                            "t'is nen diesel zeker?"




                            ik heb die eerst 10 seconden staan aangapen en daar maar gewoon gezegd dat het ne naft is. Sorry maar als ge dat niet hoort... zo'n brullende vijfcilinder effe uitmaken voor diesel. Kwas begot geaffronteerd



                            En dan nog wat kleine shit maar dit was het voornaamste.
                            Keuring iets van auto's kennen? In ieder geval niet in Sint-Niklaas...

                            Comment


                            • in brugge vroegen ze dat ook toen ik toekwam met de '6 ... "is dat een diesel of een naftje meneer ?"

                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                in brugge vroegen ze dat ook toen ik toekwam met de '6 ... "is dat een diesel of een naftje meneer ?"

                                onderschat nooit tuning hé

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Basspower Bekijk Berichten
                                  Als de schokdempers écht kapot zijn, zullen die plattere banden ook niet veel kunnen helpen hoor
                                  Das normaal he, en trouwens iets wat kapot is moet vervangen worden he!
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Das normaal he, en trouwens iets wat kapot is moet vervangen worden he!
                                    mensen met een deux-chevaux kunnen altijd worden afgekeurd, tensij ze op de achterbank mogen zitten

                                    en zo met alle oude kleine auto's bevoorbeeld
                                    het rotte is vooral dat jullie xenonwagens ni mogen afkeuren

                                    Comment


                                    • Vandaag geweest in Rotselaar:

                                      Geen problemen, maar vijf auto's voor mij en vriendelijke controleur. Zo mag het meer zijn.

                                      Puur theoretisch vind ik het wel geldklopperij, want die controleren idd niks. En ik ga toch altijd eerst langs op onderhoud bij garagehouder.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        want die controleren idd niks.
                                        ik ben al wat blij dat ze remmen en uitlaatgassen checken

                                        Comment


                                        • 't is eigenlijk wel een geldklopperij

                                          lichte vrachtauto : 27.5 euro
                                          milieukeuring diesel: 11 euro
                                          vignet : 4 euro

                                          Ik ga morgen terug, er staat op de tarievenlijst:
                                          KLEVEN van een KEURINGSVIGNET voor het bevestigen van de geldigheid van de keuring : 4 euro

                                          En ik heb het gewoon meegekregen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X