Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenMaart 2007: Subaru Legacy blanco gekeurd in Gent.
Aug 2007: rode kaart voor Legacy omwille van slijtage silent blocs.
En in die periode is er welgeteld 20km met die wagen gereden, om naar de keuring te gaan nota bene. Dus een van beide keuringen doet haar werk niet goed....
of hij is in Gent door de mazen van 't net geglipt. 't zijn nog altijd mensen en geen robots en niemand is vrij van fouten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenof hij is in Gent door de mazen van 't net geglipt. 't zijn nog altijd mensen en geen robots en niemand is vrij van fouten.
Comment
-
De Volvo 240 is ook weer eens voor een jaar in orde. Het ging enorm vlot dit jaar. Ik kon (om 8u) gewoon binnenrijden (geen auto's voor me) in de keuring in Diksm... Kaaskerke , de eerste controleur was enorm vriendelijk (praaje gemaakt over de auto, bleek liefhebber). Alles testen vlot geslaagd (had wat schrik voor roettest, ik doe er normaal een fleske dieselspoeling in maar wou dit jaar eens zonder proberen => dus weer een kost uitgespaard )
Kortom als het goed is mag het ook eens gezegd !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dietbrand Bekijk BerichtenDe Volvo 240 is ook weer eens voor een jaar in orde. Het ging enorm vlot dit jaar. Ik kon (om 8u) gewoon binnenrijden (geen auto's voor me) in de keuring in Diksm... Kaaskerke , de eerste controleur was enorm vriendelijk (praaje gemaakt over de auto, bleek liefhebber). Alles testen vlot geslaagd (had wat schrik voor roettest, ik doe er normaal een fleske dieselspoeling in maar wou dit jaar eens zonder proberen => dus weer een kost uitgespaard )
Kortom als het goed is mag het ook eens gezegd !
240 diesel... coooool Foto's?
Comment
-
Volgende maand ergens, komt op het Europees gerechtshof in Straatsburg een zaak voor van "Goodridge" (welbekend van de verboden remleidingen hier) tegen Goca.
Reden : verschillende auto's zijn hier al afgekeurd en zelfs "verboden tot het verkeer" omdat ze remleidingen hebben van Goodridge. Dit merk levert aan verschillende teams in alle takken van de autosport.
Nu kan je wel aanhalen dat dit weer een welles/nietes discussie is over het nut van zulke leidingen, maar weet dan dat bij een eventuele crash, deze leidingen er ook voor zorgen dat de wiel/veerpoot combinatie in 80% van de gevallen aan de auto blijft hangen...
Sterk slangetje...
Goodridge speelt hier niet op in, maar daagt wel Goca voor de rechter omdat dit oneerlijke concurrentie teweegbrengt, Belgie is het enige land in de Europese Unie waar deze leidingen verboden zijn, zonder verdere uitleg...
Ik heb mijn steentje alvast bijgedragen...
Wordt vervolgd....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten240 diesel... coooool Foto's?
Er is zelfs een gans topic over
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenDe T2 van mijn vriendin is volledig afgekeurd Daar zullen zware kosten aan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenDe T2 van mijn vriendin is volledig afgekeurd Daar zullen zware kosten aan zijn.
Comment
-
1. Wat een luie aap was me dat.
Zat daar aan't stuur te wachten tot die andere gast "JA" riep voor ewa vooruit te rijden.
"JA!"
geen reactie
"JAAAA!"
geen reactie,
komt die gast da ja roept naast zijne collega staan "ZIJDE DOOF OFWA??"
2. Die luie aap kon mijn bandenmaat niet lezen
Die andere gast kwam zien en die kon het meteen lezen
3. die luie aap begon te zeiken over mijn reserveband
dat ding is nooit gebruikt en standaard van het fabriek.
4. Ie bleef maar bij hoog en laag beweren dat mijn auto getuned was
wat een l*l, ie weigerde zelf fastoenlijk het gelijkvormigheidsattest te lezen!
DIE VELGEN, SPOILER EN ZIJSCHORTEN ZIJN AFTERMARKET, PUNT!
jawadde seg, wat een ezel was me dat
ik had geen enkele opmerking voor keuring verkoop, alles perfect in orde
k'heb de moeite niet meer gedaan om terug te gaan klagen over tuningrapport, heb het gewoon betaald zodat ik er vanaf was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten1. Wat een luie aap was me dat.
Zat daar aan't stuur te wachten tot die andere gast "JA" riep voor ewa vooruit te rijden.
"JA!"
geen reactie
"JAAAA!"
geen reactie,
komt die gast da ja roept naast zijne collega staan "ZIJDE DOOF OFWA??"
2. Die luie aap kon mijn bandenmaat niet lezen
Die andere gast kwam zien en die kon het meteen lezen
3. die luie aap begon te zeiken over mijn reserveband
dat ding is nooit gebruikt en standaard van het fabriek.
4. Ie bleef maar bij hoog en laag beweren dat mijn auto getuned was
wat een l*l, ie weigerde zelf fastoenlijk het gelijkvormigheidsattest te lezen!
DIE VELGEN, SPOILER EN ZIJSCHORTEN ZIJN AFTERMARKET, PUNT!
jawadde seg, wat een ezel was me dat
ik had geen enkele opmerking voor keuring verkoop, alles perfect in orde
k'heb de moeite niet meer gedaan om terug te gaan klagen over tuningrapport, heb het gewoon betaald zodat ik er vanaf wasOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtentuning en tjoening is voor jannetten
???
Mag een mens geen eigen smaak hebben?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten1. Wat een luie aap was me dat.
Zat daar aan't stuur te wachten tot die andere gast "JA" riep voor ewa vooruit te rijden.
"JA!"
geen reactie
"JAAAA!"
geen reactie,
komt die gast da ja roept naast zijne collega staan "ZIJDE DOOF OFWA??"
2. Die luie aap kon mijn bandenmaat niet lezen
Die andere gast kwam zien en die kon het meteen lezen
3. die luie aap begon te zeiken over mijn reserveband
dat ding is nooit gebruikt en standaard van het fabriek.
4. Ie bleef maar bij hoog en laag beweren dat mijn auto getuned was
wat een l*l, ie weigerde zelf fastoenlijk het gelijkvormigheidsattest te lezen!
DIE VELGEN, SPOILER EN ZIJSCHORTEN ZIJN AFTERMARKET, PUNT!
jawadde seg, wat een ezel was me dat
ik had geen enkele opmerking voor keuring verkoop, alles perfect in orde
k'heb de moeite niet meer gedaan om terug te gaan klagen over tuningrapport, heb het gewoon betaald zodat ik er vanaf was
Bij mijn 306 GTi beweerden ze ook dat de zijlijsten niet origineel waren en dus 'tuning'...
Het probleem met de nieuwe keuringswetten is dat ze het zelf niet meer goed weten wat nu origineel is aan een wagen of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIk heb ergens de 'story' van mijn dochter haar Mini Cooper neergepend, dat was ook iets in die aard. Veruit het strafste was wel dat bij de voorlaatste controle er een rode kaart aan te pas kwam omdat de rechter voorophanging teveel speling had (die, tussen haakjes, het jaar ervoor reeds volledig vervangen was en waar zelfs nog geen 5.000 km mee gereden was), dus terug naar de garage en laten repareren, terug naar de schouwing en terug een rode kaart want de linker voorophanging had teveel speling????? Toen ben ik bij de chef van het station gegaan en heb direct een abonnement gevraagd want dat komt op den duur goedkoper, uiteindelijk hebben ze er een opmerking van gemaakt.
Mijn vriendin haar mini is vorige week voor net hetzelfde afgekeurd.
Ik ben benieuwd of ze volgende week de linkerkant ook gaan afkeuren ?
En ik heb ook het gedacht dat ze tegenwoordig bijna iedereen afkeuren voor de silent blocs. Ik ben het afgelopen half jaar met 4 wagens naar de keuring geweest en het stond er bij allemaal erop.
Het kan natuurlijk ook toeval zijn, maar je zou bijna denken dat het de bedoeling is dat als ze niets anders vinden ze dat maar op het keuringsbewijs zetten zodat je nog eens kan terugkomen en betalen...
Comment
Comment