Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering op basis van chassisnummer : wat mag/kan ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering op basis van chassisnummer : wat mag/kan ?

Ik ben al GERUIME aan het wachten op een PVG om mijn ingevoerde wagen te kunnen inschrijven (meer bepaald : homologatie-keuring laten doen op 07/01/2011).

Via de email-diensten van de DIV (want telefonisch geraak je daar toch niet binnen) wist men mij enkel te melden dat mijn dossier "bij de technische dienst" ligt, daar ergens op een bureau dus

Ik heb dus al wel een groene kaart van de keuring waarop staat "staat van het voertuig" (idem zoals je er eentje krijgt bij een oldtimer vb).

Kan ik, gebaseerd op die groene kaart (en omwille van het feit dat mijn procedure lopende is), aan mijn verzekering een verzekering vragen op basis van chassisnummer ?

De Britse platen hangen er nog steeds op (en ben ik titelhouder van), en ik kan er natuurlijk correcte Belgische platen van een van mijn andere wagens ophangen en, op voorwaarde natuurlijk dat ik een evrzekeirng kan vastkrijgen.

Hoe kan ik wettelijk (of semi-wettelijk, een administratieve boete durf ik nog te riskeren zolang ik maar verzekerd ben) met deze wagen rijden tot men eindelijk eens een PVG uitschrijft ?

btw : het is NIET de bedoeling om dagelijks met deze wagen rond te rijden, enkel om mij in de mogelijkheid te stellen naar meetings te gaan etc

Ben eigenlijk gewoon de dupe van de trage papiermolen : ik WIL die BIV betalen, ik WIL die taks betalen enz maar de overheid werkt niet echt mee (en als ze nog een maand of 3 wachten zakt de BIV met 200 EURO, lol)

Comment

Verzekeren op chassisnummer lijkt me geen probleem. De meeste van mijn voertuigen werden altijd in het verkeer gebracht met een groen formulier op basis van chassisnummer van bv een maand, en de volgende groene papieren waren dan op basis van nummerplaat.

Als je een controle krijgt van de boorddocumenten zal men wel zien dat de wagen (nog) niet in België is ingeschreven en je dus een fiscaal PV kan verwachten, maar de wagen is verzekerd dus op basis daarvan zal men niet takelen. Let er wel op dat sommige parketten volgens gebruiker Boba op dit forum ook takelen bij niet-inschrijving.

Comment

Working...
      X